Pokemon – Ταξίδι στα 25 χρόνια της ιστορίας τους #2

To ταξίδι συνεχίζεται σε νέες πλατφόρμες. Το δεύτερο μέρος από το pokemon history retrospective του GameOver.gr.

Η άφιξη της νέας χιλιετίας είχε ισχυροποιήσει τη σειρά Pokémon στο μυαλό και τις καρδιές των επίδοξων εκπαιδευτών/κατόχων των φορητών κονσολών της Nintendo. Το Game

Boy είχε αγκαλιάσει δύο γενιές, με τη δεύτερη να ωθεί πραγματικά την κονσόλα στα όρια των αντοχών της. Όμως, είχε έρθει η ώρα το Game Boy brand να προχωρήσει παρακάτω.

Η έλευση του Game Boy Advance το 2001 έδωσε νέα πνοή στο φορητό gaming, υποστηρίζοντας την έλευση όλων και περισσότερων τίτλων λόγω του εξελιγμένου hardware. Έτσι, το Νοέμβριο του 2002, 21 μήνες μετά το λανσάρισμα του Game Boy Advance, η Game Freak παρουσίασε την τρίτη γενιά Pokémon. Το ταξίδι στην περιοχή Hoenn είχε, πλέον, ξεκινήσει.

Η περιοχή Hoenn θύμιζε ένα μεγάλο νησί, απέχοντας παρασάγγας από τον ηπειρωτικό σχεδιασμό των περιοχών Johto και Kanto. Η αυξημένη ισχύς του Game Boy Advance επέτρεψε στην Game Freak να δουλέψει με νέα περιβάλλοντα, όπως δάση, ηφαίστεια, ακόμα και υποθαλάσσιες περιοχές.

Ο παίκτης ξεκινά ως ο γιός/ κόρη (Brendan/ May για τα παιχνίδια και Ruby/ Sapphire για το manga) ενός εκ των Αρχιγυμναστών της περιοχής Hoenn, που πρόσφατα μετακόμισε στην πόλη Littleroot και έφερε και την οικογένειά του μαζί.

Μετά από ένα απροσδόκητο περιστατικό, όπου ο παίκτης χρειάζεται να βοηθήσει τον καθηγητή της περιοχής, τον Birch, αποκτά το πρώτο του starter Pokémon και ξεκινά τη νέα του περιπέτεια, η οποία όμως στηρίζεται στη γνωστή φόρμουλα που είδαμε και στα προηγούμενα παιχνίδια: να εξερευνήσει όλη τη νέα περιοχή, να γεμίσει το Pokedex, να συλλέξει πληροφορίες για τα 135 νέα Pokémon που προστέθηκαν στην τρίτη γενιά, αλλά και να συλλέξει τα οκτώ εμβλήματα σταδίων που θα του επιτρέψουν να συμμετάσχει στο Πρωτάθλημα Pokémon της περιοχής Hoenn.

Παράλληλα, θα κληθεί να αντιμετωπίσει τις εγκληματικές οργανώσεις του νησιού: την Team Magma και την Team Aqua, οι οποίες ανταγωνίζονται μεταξύ τους για την επίτευξη του στόχου τους.

Τα παιχνίδια της τρίτης γενιάς εισάγουν περισσότερα θρυλικά και μυθικά Pokémon σε σχέση με τους προκατόχους τους. Επιπλέον, είναι και περισσότερο διακριτός ο ρόλος τους στο γενικότερο πλαίσιο της ιστορίας. Τα μυθικά Pokémon των δύο προηγούμενων γενεών σχετίζονταν άμεσα με την εξέλιξη της ιστορίας που αφηγούνταν τα παιχνίδια, ενώ δεν φαινόταν να έχουν κάποια ιδιαίτερη σχέση με τον κόσμο στο σύνολό τους.

Η έλευση της νέας γενιάς Pokémon όμως αποφασίζει να κάνει τα πρώτα της, γενναία βήματα, πάνω στο lore της σειράς, κάνοντας τη σύνδεση των μυθικών Pokémon με τον ίδιο τον κόσμο. Το Groudon, το μυθικό Pokémon που κοσμεί την έκδοση της Ruby, είναι ο Τιτάνας της Στεριάς, επιτρέποντάς του να επεκτείνει τη στεριά όσο εκείνο επιθυμεί.

Το Kyogre, το μυθικό Pokémon που κοσμεί την έκδοση Sapphire, είναι ο Τιτάνας της Θάλασσας, επιτρέποντάς του να επεκτείνει τη θάλασσα όσο εκείνο επιθυμεί. Το Rayquaza είναι το μυθικό Pokémon που κατοικεί στη σφαίρα του όζοντος, είναι ισχυρότερο από τα Groudon/Kyogre και το μόνο που μπορεί να βάλει τάξη στο χάος που προκαλείται από τη σύγκρουσή τους. Επίσης, είναι και το μοναδικό που μπορεί να αντιμετωπίσει άμεσα την εξωγήινη απειλή για τον κόσμο των Pokémon, όπως αυτή αντιπροσωπεύεται από το «εξωγήινο» Pokémon Deoxys.

Οι τίτλοι της τρίτης γενιάς Pokémon χαρακτηρίζονται από αρκετά πιο βελτιωμένο οπτικό τομέα, ο οποίος τόνισε το χάσμα μεταξύ της τρίτης και των δύο προηγούμενων γενεών. Το ίδιο το soundtrack είναι επίσης εμφανώς πιο βελτιωμένο, με περισσότερα διαθέσιμα και πιο χαρακτηριστικά μουσικά κομμάτια. Στις gameplay βελτιώσεις εισάγονται οι διπλές μάχες, ένας μηχανισμός που επιτρέπει την συνύπαρξη τεσσάρων Pokémon ταυτόχρονα στην αρένα.

Η τρίτη γενιά παιχνιδιών είναι επίσης και εκείνη που εισήγαγε για πρώτη φορά τα abilities (ικανότητες), τα οποία μπορούν να επηρεάσουν με διαφορετικό τρόπο το δικό μας Pokémon, αλλά και τα Pokémon των αντιπάλων στη μάχη. Αυτοί οι δύο μηχανισμοί έφεραν στο προσκήνιο νέες ισορροπίες όσον αφορά στη μάχη και εντελώς νέες στρατηγικές, δίνοντας το απαραίτητο βάθος και το υπόβαθρο που εξυπηρέτησε ( αλλά και εξυπηρετεί) τη μάχη έκτοτε.

Την ίδια στιγμή, με δεδομένη την εξέλιξη του ίδιου του hardware, με την έλευση του Game Boy Advance SP, τα παιχνίδια της τρίτης γενιάς κατάφεραν να αναβαθμίσουν εντός της ίδιας γενιάς, τον μηχανισμό ανταλλαγών, ενός core χαρακτηριστικού της ταυτότητας της σειράς Pokémon, καθώς οδηγηθήκαμε σταδιακά από τις ενσύρματες, στις ασύρματες ανταλλαγές. Και με περίπου 23,7 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως, η σειρά φαινόταν ότι είχε μέλλον μπροστά της – μέλλον που διαφαινόταν λαμπρό.

Το μέλλον αυτό όμως θα αργούσε λίγο να έρθει. Η τέταρτη γενιά Pokémon θα έκανε την εμφάνισή της με ένα εντελώς νέο hardware, το Nintendo DS, το οποίο άλλαζε εντελώς τη νοοτροπία αλλά και τη φιλοσοφία σχεδιασμού των φορητών κονσολών της Nintendo. Η εισαγωγή και μόνο δύο οθονών, η μία εκ των οποίων με δυνατότητες αφής, ήταν σχεδόν αναμενόμενο να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζαμε τη σειρά Pokémon – τουλάχιστον σε επίπεδο user interference.

Αυτός ήταν πιθανόν και ο λόγος για τον οποίο η τέταρτη γενιά άργησε να κυκλοφορήσει, ειδικά όσον αφορά στις αγορές της Δύσης. Εν τέλει, όμως, τα Pokémon Diamond και Pearl έγιναν διαθέσιμα στις 27 Ιουλίου 2007 για την Ευρωπαϊκή αγορά, ξεκινώντας ένα νέο ταξίδι στην περιοχή Sinnoh.

H περιοχή Sinnoh εξακολουθεί να ακολουθεί τα σχεδιαστικά πρότυπα ενός μεγάλου νησιού, αν και ακολουθεί ένα πιο ορεινό μοτίβο, παρά την αίσθηση του τροπικού νησιού που απέπνεε η περιοχή Hoenn. Αιτία γι’ αυτό είναι και η ύπαρξη του όρους Coronoet, το οποίο χωρίζει την περιοχή σε δύο τμήματα και το οποίο είναι πάντοτε χιονισμένο, προσφέροντας και τις απαραίτητες τροποποιήσεις στο gameplay που σχετίζονται με το χιόνι.

Οι οπτικοακουστικές αναβαθμίσεις των τίτλων της τέταρτης γενιάς δεν φάνηκαν άμεσα με την έλευση των Diamond & Pearl, αν και ο κόσμος έπαψε να έχει την οριζόντια, 2D αισθητική και άρχισε να αποκτά μια 3D αίσθηση περιβάλλοντος, ενώ στα -κάπως περιορισμένα- cutscenes, οι τίτλοι της τέταρτης γενιάς χρησιμοποιούσαν πλήρως τρισδιάστατα μοντέλα χαρακτήρων και αντικειμένων.

Η μεγάλη αλλαγή έγινε με την αξιοποίηση της οθόνης αφής των DS συστημάτων, η οποία μπορούσε ανά πάσα στιγμή να προβάλει τις διαθέσιμες λειτουργίες του Poketch, μιας in-game εφαρμογής με δυνατότητες που «γλιτώνουν» τον παίκτη από το να ψάξει στο inventory του, ή ακόμα και να ταξιδέψει πάνω στον χάρτη για να ελέγξει συγκεκριμένα στοιχεία.

Στην περιοχή της Sinnoh, λοιπόν, ο παίκτης επιλέγει τον χαρακτήρα του (Lucas/ Dawn για τα παιχνίδια, Diamond/ Pearl για το manga) και ξεκινάει την Pokémon περιπέτειά του, η οποία θυμίζει περισσότερο έναν αγώνα δρόμου ενάντια στον Barry, τον παιδικό του φίλο και γείτονα από την Twinleaf, ο οποίος έχει ένα ιδιαίτερο θέμα με…τις καθυστερήσεις.

Η περιέργειά τους για να λύσουν το μυστήριο του Pokémon της Λίμνης θα τους βάλει στα χνάρια του καθηγητή Rowan, ο οποίος θα τους δώσει το πρώτο τους αρχικό Pokémon και θα τους προτρέψει να εξερευνήσουν όλη την περιοχή Sinnoh, να συλλέξουν τα 8 εμβλήματα σταδίου της περιοχής και να αγωνιστούν στο Πρωτάθλημα Pokémon της περιοχής Sinnoh, ώστε να μπορέσουν να κερδίσουν τον τίτλο του Πρωταθλητή.

Για ακόμα μια φορά, εμπόδιο στο ταξίδι τους θα σταθούν τα μέλη της Team Galactic, ο αρχηγός της οποίας προσπαθεί να λύσει τα μυστήρια του σύμπαντος και να λύσει το αίνιγμα του χώρου και του χρόνου.

Συνεχίζοντας το μοτίβο των τίτλων της τρίτης γενιάς, τα Pokémon Diamond και Pearl συνεχίζουν να χτίζουν στο lore των τίτλων. Έχοντας, όμως, τελειώσει με την γεωλογία, αναπόφευκτα η σειρά θα καταπιανόταν με την κοσμολογία, με προεκτάσεις στην ίδια την κοσμογονία. Τα θρυλικά, αλλά και τα μυθικά Pokémon που κάνουν την εμφάνισή τους είναι, αυτή τη φορά, πολύ περισσότερα από κάθε άλλο παιχνίδι της σειράς. Το Dialga, το μυθικό Pokémon της έκδοσης Diamond, είναι ο Άρχοντας του Χρόνου, ενώ το Palkia, το μυθικό Pokémon της έκδοσης Pearl, είναι ο Άρχοντας του Χώρου.

Ένα τρίτο Pokémon, ισχυρότερο σε σχέση με τα Dialga και Palkia, είναι το Giratina, ο Άρχοντας της Αντιύλης. Με το backstory του να εξηγείται περισσότερο στην «τρίτη» έκδοση των παιχνιδιών, το Pokémon Platinum, μαθαίνουμε πως το Giratina κατοικεί σε μια παράλληλη διάσταση, τον Κόσμο της Παραμόρφωσης – έναν κόσμο όπου οι κανόνες της φυσικής δεν ισχύουν, έναν σκοτεινό και έρημο κόσμο, όπου το Giratina δρα ανενόχλητο, χωρίς να απειλεί άμεσα την ύλη.

Ωστόσο, πάνω από τα Pokémon αυτά, υπάρχει ακόμα ένα – το Arceus, το οποίο θεωρείται ως η γενεσιουργός δύναμη του κόσμου, το Pokémon που δημιούργησε τον Χώρο και τον Χρόνο και έθεσε τις βάσεις για να δημιουργηθεί η ζωή στο σύμπαν.

Η μυθολογία που στήθηκε γύρω από τους τίτλους της τέταρτης γενιάς είναι ένας από τους λόγους που κάνουν τη γενιά εκείνη αξιομνημόνευτη. Ένας ακόμα λόγος είναι η εισαγωγή νέων Pokémon που αγαπήθηκαν από τους παίκτες, χρησιμοποιήθηκαν μαζικά στις μάχες και εμφανίζονται (σχεδόν) σε κάθε βασικό παιχνίδι της σειράς από το 2006 και μετά, παγιώνοντας ισχύουσες στρατηγικές και δημιουργώντας νέες.

Λόγω του κυρίαρχου θέματος της εξέλιξης των Pokémon, το οποίο και αποτελεί το πεδίο ερευνών του καθηγητή Rowan, πολλά από τα Pokémon που γνωρίσαμε στην πρώτη και τη δεύτερη γενιά απέκτησαν νέες εξελίξεις ή pre-evolved forms, δίνοντας μια πιο πλήρη εικόνα στην εξελικτική πορεία τους, ή δίνοντας ξανά μια νέα ευκαιρία σε πλάσματα που δεν είχαμε ασχοληθεί μαζί τους για πολύ, πολύ καιρό.

Ο πιο σημαντικός, ίσως, λόγος αφορά αποκλειστικά στον τρόπο με τον οποίο αξιοποιήθηκε το hardware για την εξέλιξη του multiplayer στοιχείου. Η αξιοποίηση της υπηρεσίας Nintendo Wi-Fi Connection κατάργησε την ανάγκη να ψάχνουμε απεγνωσμένα για να συμπληρώσουμε, επιτέλους, το Pokédex. Αρκούσε ένας αντάπτορας Nintendo Wi-Fi (για όσους δεν είχαν ασύρματο router) και μια επίσκεψη στο GTS (Global Trading Service), για να προσθέσουμε ένα Pokémon που δεν χρειαζόμασταν και να ζητήσουμε ένα Pokémon που είχαμε ανάγκη.

Αν και δεν ήταν λίγοι εκείνοι οι παίκτες που είχαν παράλογες απαιτήσεις στο τι ζητούσαν και στο τι προσέφεραν, εν τούτοις το όνειρο του να συμπληρωθεί, επιτέλους, το National Pokédex ήταν πιο κοντά από ποτέ. Όλα αυτά οδήγησαν σε συνολικές πωλήσεις που ξεπερνούν τα 25 εκατομμύρια τεμάχια, στρώνοντας περισσότερο το δρόμο για επόμενα παιχνίδια και γενιές.

Ολοκληρώνοντας την ανασκόπηση της τρίτης και τέταρτης γενιάς, καλό είναι να θυμηθούμε πως αυτές οι δύο γενιές έδωσαν το εναρκτήριο λάκτισμα σε μια σειρά κυκλοφοριών που είναι σχεδόν αναμενόμενες από τους οπαδούς της σειράς με την έλευση κάθε γενιάς από τώρα.

Δεν αναφερόμαστε, φυσικά, στα πολυάριθμα spin-offs (τα οποία, άλλωστε, έχουν κάνει την εμφάνισή τους πολύ καιρό πιο πριν), αλλά στα remakes των τίτλων των προηγούμενων γενιών. Η τρίτη γενιά εισήγαγε τα Pokémon FireRed και LeafGreen, τα οποία αποτελούσαν remakes των τίτλων της πρώτης γενιάς και δημιουργήθηκαν με βάση τη μηχανή των τίτλων της τρίτης γενιάς.

Αντίστοιχα, η τέταρτη γενιά υποδέχτηκε τα remakes των τίτλων της δεύτερης γενιάς, με τα Pokémon HeartGold και SoulSilver, προσφέροντας την ευκαιρία για ένα ακόμα ταξίδι στην περιοχή του Johto. Αν και τα remakes ξεκίνησαν εξυπηρετώντας έναν συγκεκριμένο σκοπό, εν τούτοις έχουν καθιερωθεί στη συνείδηση των ακολούθων της σειράς και θα συνεχίζουν να εμφανίζονται πιθανότατα για αρκετό καιρό και αρκετές γενιές μπροστά μας.

Pokemon – Ταξίδι στα 25 χρόνια της ιστορίας τους #1Fun facts της τρίτης και τέταρτης γενιάς

-Τα παιχνίδια της τρίτης γενιάς είναι και τα μοναδικά που εμφανίζουν ολόκληρη την οικογένεια του χαρακτήρα. Αν και ο πατέρας του χαρακτήρα είναι ένας από τους Αρχιγυμναστές της περιοχής Hoenn, εν τούτοις υπάρχει σκηνή όπου εμφανίζονται ταυτόχρονα και τα τρία μέλη της οικογένειας στο σπίτι.

Τόσο στα προηγούμενα, όσο και στα επόμενα παιχνίδια της σειράς, ο κεντρικός χαρακτήρας θα εξακολουθεί να είναι δίχως (;) πατέρα. Η ίδια πρωτοτυπία ισχύει και για τον αντίπαλο χαρακτήρα/πρωταγωνιστή των τίτλων, αν και μπαμπάδες των αντιπάλων εμφανίζονται σε επόμενους τίτλους Pokémon.

-Η τριάδα των θρυλικών Pokémon που εισήχθησαν με την τρίτη γενιά φέρει πάνω στο σώμα τους μια σειρά από επτά κουκκίδες. Οι κουκκίδες αυτές κάθε άλλο παρά διακοσμητικές είναι βέβαια, καθώς αποτελούν άμεση αναφορά στο σύστημα braille.

To σύστημα braille, εκτός από την μερίδα ανθρώπων που το χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση, αποτέλεσε και τον κώδικά αποκρυπτογράφησης των γρίφων που απαιτούνταν για να μπορέσουμε να ξεκλειδώσουμε και να αντιμετωπίσουμε κάθε έναν από τους τρεις γίγαντες Regi σε μάχη.

-Ένας από τους τρεις γίγαντες Regi, το Registeel, αναγκάστηκε να υποστεί λογοκρισία, με άμεση αλλαγή της κίνησης του sprite στις ευρωπαϊκές εκδόσεις των τίτλων της τέταρτης γενιάς. Αιτία είναι η παρομοίωση της κίνησης με τον ναζιστικό χαιρετισμό, που προβλημάτισε μερίδα των παικτών της σειράς στην Ευρώπη.

Αν και η Αγγλική έκδοση των Pokémon Diamond & Pearl διατήρησε αυτή την κίνηση, σε αντίθεση με τις λοιπές ευρωπαϊκές εκδόσεις, το sprite άλλαξε στην αγγλική έκδοση της Platinum, διατηρώντας την ομοιογένεια ανάμεσα στις εκδόσεις.

-Τα παιχνίδια της τρίτης γενιάς παρουσίασαν και τις πρώτες διαφοροποιήσεις στην κεντρική ιστορία ανάμεσα στις αρχικές και την «τρίτη» έκδοση. Στα Pokémon Ruby & Sapphire ο τελευταίος Αρχιγυμναστής των τίτλων, όπως και ο Πρωταθλητής της περιοχής, είναι διαφορετικοί από τους αντίστοιχους στην Pokémon Emerald. Τέτοιου είδους αλλαγές στην ιστορία άρχισαν έκτοτε να εμφανίζονται και στα υπόλοιπα παιχνίδια της σειράς, μέχρι τα παιχνίδια της έβδομης γενιάς.

-Αρκετά από τα Pokémon της τρίτης γενιάς έχουν μερικές παράξενες «πρωτιές». Για παράδειγμα, το Wailord είναι το Pokémon νερού με τους περισσότερους πόντους υγείας μέχρι στιγμής, κάνοντάς το ιδιαίτερα ανθεκτικό στη μάχη σε σχέση με άλλα Pokémon του στοιχείου του.

Το Gardevoir είναι το psychic Pokémon με τα ισχυρότερα special stats, μεγαλύτερα ακόμα και από το Alakazam. Τέλος, το Altaria είναι το μοναδικό Pokémon που μπορεί να φτάσει το μέγιστο επίπεδο ανάπτυξης πιο γρήγορα από όλα τα υπόλοιπα, καθώς χρειάζεται τους λιγότερους πόντους εμπειρίας για το επίπεδο 100.

-Αν και τα θρυλικά/μυθικά Pokémon δεν είχαν μέχρι στιγμής φύλο, εν τούτοις ο κανόνας αυτός έπαψε να ισχύει για τα Eon Pokémon Latios και Latias. Τα συγκεκριμένα Pokémon, λόγω της αυξημένης ευφυΐας τους και των ισχυρών δυνάμεων ψυχισμού, είχαν ανάγκη για…έναν βαθμό συντροφικότητας. Έτσι, το Latios είναι πάντοτε αρσενικό, ενώ το Latias είναι πάντα θηλυκό. Έκτοτε, αρκετά θρυλικά Pokémon (αλλά κανένα μυθικό) απέκτησαν φύλο.

-Μιλώντας για το φύλο, κάποια Pokémon παρουσιάζουν κάποιες σχεδιαστικές αλλαγές για να διαφοροποιούνται ως προς το φύλο τους. Το Torchic, το αρχικό φωτιάς της τρίτης γενιάς ήταν και το τελευταίο αρχικό Pokémon που εμφάνισε κάποιες αλλαγές ανάμεσα στην αρσενική και τη θηλυκή του έκδοση, με τα δύο προηγούμενα να είναι το Bulbasaur και το Chikorita.

Αν και η τέταρτη γενιά παρουσίασε sprites με πιο εμφανείς διαφορές ανάμεσα σε αρσενικά και θηλυκά Pokémon, εν τούτοις κανένα αρχικό Pokémon δεν διαφοροποιήθηκε έκτοτε.

-Πολλή συζήτηση έγινε για την παράλειψη αρκετών Pokémon στα παιχνίδια της όγδοης γενιάς. Ωστόσο, αυτό είχε ξαναγίνει πιο παλιά- τα αρχικά παιχνίδια της τρίτης γενιάς (Ruby & Sapphire) δεν περιελάμβαναν όλα τα διαθέσιμα Pokémon των δύο αρχικών παιχνιδιών, ούτε υποστήριζαν κάποια μορφή σύνδεσης με τα παιχνίδια των δύο προηγούμενων γενιών.

Αυτός ήταν και ο λόγος για τον οποίο πρωτοκυκλοφόρησαν τα remakes της πρώτης γενιάς, με τη μορφή των FireRed/LeafGreen. Τα Pokémon της πρώτης γενιάς μπορούσαν να πιαστούν στην περιοχή Kanto, ενώ τα Pokémon που ευδοκιμούσαν στην περιοχή Johto μπορούσαν να πιαστούν στα Sevii islands, τη νέα περιοχή που εισήχθη στα παιχνίδια.

Αργότερα, η κυκλοφορία του Pokémon Emerald διόρθωσε και το πρόβλημα του National Pokedex, με όλα τα διαθέσιμα πλάσματα να μπορούν να συγκεντρωθούν στην ίδια έκδοση. Έτσι, η τρίτη γενιά έγινε και η πρώτη που απέκτησε τους περισσότερους τίτλους σε σχέση με τις δύο προηγούμενες γενιές, ενώ πιθανότατα ήταν και ο λόγος για τον οποίο και κράτησε περισσότερο στη Δύση.

-Τα αρχικά Pokémon της τέταρτης γενιάς μπορούσαν όλα να μάθουν μια συγκεκριμένη κίνηση: τη Stealth Rock. Επίσης, όλες οι τελικές μορφές εξέλιξης των αρχικών Pokémon εμφανίστηκαν είτε στο Πρωτάθλημα της περιοχής Sinnoh, είτε ως Pokémon που χρησιμοποιήθηκαν από κάποιον Αρχιεκπαιδευτή. Συγκεκριμένα, η Gardenia είχε στην κατοχή της το Torterra, ο Flint το Infernape, ενώ η Jasmine του Γυμναστηρίου της πόλης Olivine χρησιμοποιούσε ένα Empoleon.

-Μιλώντας για το Πρωτάθλημα Pokémon της περιοχής Sinnoh, οι ομάδες των Pokémon που εμφανίστηκαν στην Diamond & Pearl αντιμετώπισαν την…οργή ορισμένων εκπαιδευτών για τα υψηλά επίπεδα των Pokémon που τις απάρτιζαν, ανεβάζοντας αισθητά τον πήχη της πρόκλησης. Αυτό άλλαξε στην Pokémon Platinum, με τα Pokémon στις ομάδες να είναι έως και 10 επίπεδα χαμηλότερα από τις αρχικές εκδόσεις.

-To φύλο παίζει ρόλο για ακόμα μια φορά στους τίτλους της τέταρτης γενιάς, καθώς ένας νέος μηχανισμός εξέλιξης δημιουργήθηκε με βάση το φύλο. Για παράδειγμα, ένα θηλυκό Kirlia θα εξελιχθεί μόνο σε Gardevoir, ενώ ένα αρσενικό Kirila μπορεί να εξελιχθεί είτε σε Gardevoir, είτε σε Gallade.

Αντίστοιχα, ένα αρσενικό Snorunt θα εξελιχθεί μόνο σε Glalie, ενώ ένα θηλυκό Snorunt μπορεί να εξελιχθεί είτε σε Glalie, είτε σε Froslass. Πιο ενδιαφέρουσα είναι η περίπτωση του Pokémon Combee. Ένα αρσενικό Combee δεν εξελίσσεται ποτέ, ενώ ένα θηλυκό Combee εξελίσσεται σε Vespiqueen. O μηχανισμός αυτός επεκτάθηκε και σε άλλα Pokémon σε παιχνίδια των επόμενων γενεών.

-Αναφέρθηκε πως κάποια θρυλικά Pokémon μπορούν να έχουν φύλο και να μην είναι ουδέτερα. Ένας ακόμα κανόνας που καταρρίφθηκε την τέταρτη γενιά είναι και η αναπαραγωγή τους. Μέχρι στιγμής, μόνο ένα Pokémon μπορεί να αναπαραχθεί. Αν ένα Manaphy (που δεν έχει φύλο), ζευγαρώσει με ένα Ditto (που επίσης δεν έχει φύλο), μπορούν να κάνουν ένα αυγό, από το οποίο θα εκκολαφθεί το Phione. Το Phione δεν έχει φύλο, μοιάζει αρκετά στο Manaphy, αλλά δεν μπορεί να εξελιχθεί σε Manaphy.

-Αν και τα παιχνίδια της τρίτης γενιάς διήρκησαν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στη Δύση, εν τούτοις ο κανόνας αυτός αντιστράφηκε για τα παιχνίδια της τέταρτης γενιάς. Η τέταρτη γενιά κράτησε πολύ περισσότερο στην Ιαπωνία (1451 ημέρες), ενώ το κενό ανάμεσα στην κυκλοφορία των Diamon/Pearl και Platinum άγγιξε τις 716 ημέρες, πολύ περισσότερο από τις αντίστοιχες διεθνείς εκδόσεις.

-Οι τίτλοι Pokémon της τέταρτης γενιάς ήταν και οι τελευταίοι που εμφάνισαν κάποια μορφή in-game τζόγου. Μέχρι και τα Pokémon Diamond/Pearl, οι παίκτες μπορούσαν να επισκεφθούν τα Game Corners συγκεκριμένων πόλεων, παίζοντας παιχνίδια που συμπεριελάμβαναν τον γνωστό σε όλους…κουλοχέρη.

Εν τούτοις, η ευρωπαϊκή έκδοση της Pokémon Platinum το κατήργησε, εναρμονιζόμενη με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία για τα τυχερά παιχνίδια. Σταδιακά, ο κουλοχέρης καταργήθηκε απ’ όλα τα μελλοντικά παιχνίδια της σειράς Pokémon, σε όλες τις περιοχές παγκοσμίως.

-Οι τίτλοι της τέταρτης γενιάς είχαν μερικές…άκρως ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το lore των Pokémon. Μια επίσκεψη στην βιβλιοθήκη της πόλης Canalave, στην ιαπωνική έκδοση του τίτλου, αποκάλυπτε και μερικά πιο «πιπεράτα» πράγματα, που δεν είχαν να κάνουν με τη μυθολογία του κόσμου.

Στην ιαπωνική έκδοση γίνεται αναφορά σε…γάμους μεταξύ Pokémon και ανθρώπων, χωρίς να γίνονται περισσότερες…επεξηγήσεις επί του θέματος. Οι διεθνείς εκδόσεις άλλαξαν τη συγκεκριμένη πληροφορία, αναφέροντας ότι κάποτε άνθρωποι και Pokémon έτρωγαν στο ίδιο τραπέζι.

-Όπως συνέβη και με το Celebi, το μυθικό Pokémon Arceus ήταν το τελικό μυθικό Pokémon της γενιάς που δεν αποκαλύφθηκε ποτέ επίσημα στη Δύση, σε αντίθεση με την Ιαπωνία. Σε αντίθεση με τη διεθνή έκδοση της Pokémon Crystal, όμως, το event για την απόκτηση του Arceus ήταν προγραμματισμένο εξ’ αρχής στις διεθνείς εκδόσεις των Diamond/Pearl/Platinum, αλλά για λόγους που δεν γνωρίζουμε, το αντικείμενο που ξεκινούσε το event δεν δόθηκε ποτέ επίσημα από τη Nintendo.

Οι παίκτες μπορούσαν να το αποκτήσουν μόνο αν έκαναν χρήση κάποιας ειδικής cheating συσκευής. Το Arceus δόθηκε επίσημα λίγο μετά την κυκλοφορία των Pokémon HeartGold & SoulSilver, ενεργοποιώντας ένα ειδικό event στις δύο αυτές εκδόσεις.

Διαβάστε το πρώτο μέρος του Pokemon history retrospective από το GameOver εδώ.

The post Pokemon – Ταξίδι στα 25 χρόνια της ιστορίας τους #2 appeared first on GameOver.

Keywords
pokemon, pokemon, ταξιδι, history, gameover, άφιξη, nintendo, game, νέα, ηφαίστεια, ruby, sapphire, team, aqua, user, pearl, lucas, dawn, μυστήριο, εξηγείται, βασεις, router, gts, global, συγκεκριμένο, emerald, rock, πήχη, ditto, ιαπωνια, crystal, κινηση στους δρομους, Καλή Χρονιά, αλλαγη ωρας 2012, τελος του κοσμου, τελη κυκλοφοριας 2016, η ζωη, ξανα, χιονι, ηφαίστεια, θαλασσα, θεμα, καθημερινη, νησι, ονειρο, παιχνιδια, πλαισιο, σφαιρα, υλη, ωρα, aqua, game, αυγο, αγορα, αινιγμα, αισθητικη, αρσενικο, άφιξη, γινεται, γινονται, γιγαντες, γειτονα, δευτερο, διαστημα, δυναμη, δωσει, δοθηκε, εγινε, ευκαιρια, υπαρχει, εμφάνιση, εξελιξη, εξηγείται, επτα, ευρωπη, ζωη, ιδια, ιδιο, ισχυει, θυμιζει, θηλυκα, ιαπωνικη, εικονα, ισχυς, εκδοσεις, κινηση, μυθολογια, μηνες, μυστήριο, μοντελα, μορφη, μυαλο, μυστηρια, νοοτροπια, παντα, οικογενεια, οκτω, ορια, πεδιο, πλατφορμες, πνοη, πωλησεις, ρολο, συγκεκριμένο, συγκεκριμενα, συζητηση, σειρα, σωμα, σπιτι, συμπαν, τυχερα παιχνιδια, τρια, τριτη, φυλο, φυσικα, φορμουλα, φορα, χαος, χασμα, αγορες, βηματα, crystal, dawn, ditto, emerald, gameover, gts, history, ιδιαιτερο, ιδιαιτερα, ιδιαιτερη σχεση, user, καρδιες, μια φορα, μοιαζει, μπροστα, nintendo, ομαδες, ουδετερα, pearl, παιχνιδι, πήχη, πληροφοριες, rock, ruby, sapphire, σκηνη, team, υγειας
Τυχαία Θέματα