Soul Hackers 2 | Review

Tο ευρύ κοινό που ασχολείται κυρίως με τα mainstream JRPG, σίγουρα θα έκανε μια παύση μετά τη μεγάλη κυκλοφορία του Xenoblade Chronicles 3. Ωστόσο, το niche κοινό που ασχολείται με το συγκεκριμένο είδος (και με πιο χαμηλού προφίλ τίτλους), σίγουρα δεν προλαβαίνει να πάρει ανάσα, αφού στο διάστημα Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου, θα κυκλοφορήσουν αρκετοί τίτλοι, που θα μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον τους για δεκάδες ή εκατοντάδες ώρες, ανάλογα την περίπτωση. Ένας

τίτλος που μπορεί να προσπεράστηκε γρήγορα, είναι το Soul Hackers 2, γεγονός ίσως λογικό, αφού από τα πρώτα trailer ανακοίνωσης δεν θύμιζε σε τίποτα τον πρώτο τίτλο. Αντ’ αυτού έμοιαζε με έναν πιο soft κλώνο Persona.

Όμως, ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Στα πρώτα λεπτά της ιστορίας του Soul Hackers 2 παρακολουθούμε την αφήγηση μιας πανίσχυρης τεχνητής νοημοσύνης, ονόματι “Aion”, η οποία, σύμφωνα με τα δεδομένα που έχει συλλέξει, καταφέρνει και προβλέπει τον τρόπο με τον οποίο θα καταστραφεί ο κόσμος. Για αυτό τον λόγο, δημιουργεί δύο ανδροειδή με ανθρώπινη υπόσταση.

Εμείς, λοιπόν, αναλαμβάνουμε τον ρόλο της Ringo, η οποία έχει ως αποστολή να σώσει κάποια συγκεκριμένα άτομα, των οποίων ο θάνατος φαίνεται πως δημιουργεί την καταστροφή του κόσμου. Σε αυτό το σημείο, ώστε να αποφύγουμε spoilers, θα αναφέρουμε πως η ιστορία παρουσιάζει ενδιαφέρον, αφού καταφέρνει και ξεφεύγει από το εφηβικό-school life ύφος που έχουν οι τίτλοι της Atlus, προβάλλοντας πιο ενήλικους χαρακτήρες. Επίσης, μέσα από την εξέλιξη της ιστορίας δημιουργούνται ορισμένες ανατροπές -αν και αναμενόμενες. Το Soul Hackers 2, παρόλα αυτά, καταφέρνει και αποδίδει σωστή ανάπτυξη σε ορισμένους χαρακτήρες.

Βέβαια, σε αυτό το σοβαρό ύφος της επικείμενης καταστροφής του κόσμου αξίζει να τονίσουμε πως οι χαρακτήρες που θα γίνουν μέλη της ομάδας μας, όπως είναι φυσικό, έχουν τη δυνατότητα να επικαλούνται δαίμονες, δηλαδή έχουμε τους γνώριμους devil summoners. Και παράλληλα, ο τίτλος -με τον εξαιρετικό του τεχνικό τομέα (performance ή visual mode)- παρουσιάζει με πανέμορφο εικαστικό τους χαρακτήρες, τις περιοχές της πόλης καθώς επίσης και τα βασικά dungeons.

Βέβαια η δομή των dungeons στο Soul Hackers 2 διαφέρει από τα Shin Megami Tensei και τα πρόσφατα Persona (4-5), αφού φαίνεται πως εμπνέεται (καλώς ή κακώς) από παλαιοτέρους τίτλους της Atlus. Δηλαδή, έχουμε τους γνώριμους γραμμικούς διαδρόμους, οι οποίοι οδηγούν σε αδιέξοδα, όπου θα βρούμε τους δαίμονες που έχουμε στρατολογήσει και θα μας δώσουν κάποιο αντικείμενο ή κάποια άλλη ανταμοιβή. Ωστόσο, τα βασικά dungeons διασώζονται λόγω των θεματικών τους ενοτήτων, δηλαδή έχουμε περιοχή κοντά στο λιμάνι, σταθμό τραίνων και διάφορα άλλα σημεία, τα οποία αποτυπώνουν τα τοπικά περιβάλλοντα της πόλης.

Τα dungeons που χάνει πόντους ο τίτλος, είναι αυτά των βασικών χαρακτήρων, πράγμα που είναι δυσνόητο, αφού τα πρόσφατα Persona και το Tokyo Mirage Sessions “έντυναν” το dungeon του κάθε χαρακτήρα με μια θεματική ενότητα που ταυτιζόταν με την προσωπικότητά του. Αντ’ αυτού, ο νέος τίτλος της Atlus “ντύνει” τα Soul Matrix dungeons με το ίδιο εικαστικό -τουτέστιν 15 πανομοιότυπους ορόφους… πράγμα που κουράζει και ταυτόχρονα θυμίζει τη φάση που πέρασε το πρόσφατο Shin Megami Tensei V, όπου εκεί είχαμε τέσσερις μεγάλες, ίδιες περιοχές.

Από τα εν λόγω dungeons δεν απουσιάζουν και οι γνώριμες σκιές-δαίμονες-εχθρικές μονάδες, τις οποίες, όταν τις χτυπήσουμε, ορισμένες φορές μπορεί να πραγματοποιήσουμε ζημιά από την έναρξη της μάχης. Το σύστημα μάχης του Soul Hackers 2, διαφοροποιείται από τους προηγούμενους τίτλους της Atlus, αφού φαίνεται πως εγκαταλείπει το παραδοσιακό turn based σύστημα και διαφόρους άλλους μηχανισμούς που είχαν οι βασικοί της τίτλοι (SMT-Persona).

Συγκεκριμένα, το σύστημα μάχης είναι squad turn based, δηλαδή, μια φορά κάνει κίνηση όλη η ομάδα μας, και εν συνεχεία εκτελεί κίνηση ο εχθρός. Επίσης, σε όλους τους χαρακτήρες έχουμε τη δυνατότητα να αλλάξουμε δαίμονες. Αυτό γίνεται για να αποκτήσουμε πλεονέκτημα στη μάχη του Soul Hackers 2, αφού δεν είναι τόσο απαραίτητη η γνώριμη συνταγή buffs-debuffs που γνωρίζουμε από τους βασικούς τίτλους της Atlus.

Αντ’ αυτού, βασικός στόχος μας είναι να εκμεταλλευτούμε τις αδυναμίες των αντιπάλων, ούτως ώστε να γεμίσουμε το εικονίδιο stacks με τον μέγιστο αριθμό που μπορούμε. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα (αν το εκμεταλλευτούμε σωστά) να ξεκλειδώνουμε στο τέλος του κάθε γύρου την ικανότητα της Ringo, η οποία ονομάζεται Sabbath και επικαλείται (ανάλογα τον αριθμό που γεμίσαμε) τους δαίμονες που έχουμε στην ομάδα μας, με αποτέλεσμα να χτυπάει και να προκαλεί μέγιστη ζημιά στην αντίπαλη ομάδα.

Με λίγα λόγια, πλέον δεν έχουμε το γνώριμο all-out attack των τίτλων Persona, το οποίο ήταν αρκετά πιο πολύπλοκο. Εν αντιθέσει, το σύστημα μάχης του Soul Hackers 2 επικεντρώνεται σε πιο casual κοινό, εφόσον είναι πολύ πιο εύκολο πλέον να εκμεταλλευτεί κάποιος το σύστημα αδυναμίας των εχθρών. Τέλος, ακόμη μια τεράστια διαφορά με τα SMT και Persona είναι πως απουσιάζει η επιλογή διαλόγου με τους δαίμονες, ώστε να τους στρατολογήσουμε.

Στο Soul Hackers 2 η στρατολόγηση πραγματοποιείται και αυτή, με πιο εύκολο τρόπο, όπου απλά εξερευνούμε τα dungeons ώσπου να συναντήσουμε τους διάφορους δαίμονες, οι οποίοι με διαφορά ανταλλάγματα θα έρθουν στην ομάδα μας. Επίσης, αξίζει να σημειώσουμε πως οι συγχωνεύσεις (fusions) παίζουν βασικό ρόλο στην ενδυνάμωση της ομάδας μας, αφού αποκτούμε πρόσβαση σε πιο ισχυρές ικανότητες και ξόρκια. Επιπροσθέτως, αξίζει να τονίσουμε πως στον συγκεκριμένο τίτλο δεν υπάρχουν χρονικοί περιορισμοί τύπου Persona. Όμως, υπάρχουν τα κοινωνικά στιγμιότυπα (social events) μεταξύ των χαρακτήρων, όπου γίνονται ανάλογα αν έχουμε στη διάθεσή μας κάποια αντικείμενα και πραγματοποιούνται σε συγκεκριμένο σημείο της πόλης.

Καλό είναι να σημειωθεί πως και αυτό το σημείο είναι υπεραπλουστευμένο, αφού οι επιλογές μας παρουσιάζουν το πού θα τοποθετηθούν οι πόντοι στον κάθε χαρακτήρα, οι οποίοι όταν με τη σειρά τους φτάσουν μια συγκεκριμένη τιμή, ξεκλειδώνουν έναν όροφο στο dungeon του κάθε χαρακτήρα.

Σε ακόμα ένα σημείο που χάνει πόντους το Soul Hackers 2, είναι τα side quests, τα οποία έχουν τη γνώριμη φύση που βλέπουμε σε αρκετά JRPG. Δηλαδή, για ακόμη μια φορά έχουμε fetch-kill quests, με άφθονο backtracking μεταξύ περιοχών και dungeons. Εν ολίγοις, έχουμε την παλιά, γνώριμη δομή ταξιδιού μεταξύ των σημείων “Α-Β-Γ-Α”. Τέλος, για όσους αναρωτιούνται, ο τίτλος άνετα μπορεί να προσφέρει 25 με 30 ώρες περιεχομένου, ειδικά για όσους έχουν την αντοχή να ασχοληθούν με τα dungeons των χαρακτήρων, όπου η ολοκλήρωση τους δίνει πρόσβαση στο true ending.

Ολοκληρώνοντας, το Soul Hackers 2 αποτελεί μια καλή εμπειρία για όσους θέλουν να ακολουθήσουν μια ενδιαφέρουσα ιστορία, η οποία ξεφεύγει από το εφηβικό-school life ύφος που συνήθως βλέπουμε στους τίτλους της Atlus. Όμως καλό είναι να οπλιστούν με υπομονή, γιατί τα dungeons των βασικών χαρακτήρων κουράζουν αρκέτα λόγω του πανομοιότυπου level design.

Το Soul Hackers 2 κυκλοφορεί από τις 26/8/22 για PS5, PS4, PC, Xbox Series και Xbox One. Το review μας βασίστηκε στην έκδοσή του για το PS5 με review code που λα΄βαμε από τη Zegetron.

The post Soul Hackers 2 | Review appeared first on GameOver.

Keywords
Τυχαία Θέματα