Spider-man Remastered (PC) | Review

Τι άλλο μπορεί να γράψει κανείς που δεν έχει ήδη ειπωθεί για το Marvel’s Spider-Man της Insomniac; Από το 2018 που πρωτοκυκλοφόρησε, άλλωστε, η πρώτη έκδοση του τίτλου, το παιχνίδι της Sony έρχεται συχνά στην επιφάνεια, μιας και νέες εκδόσεις -με διάφορες προσθήκες- κυκλοφορούν, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να επιστρέφουμε ξανά στο σύμπαν του Spider-Man. Πλέον, και εν έτει 2022, η σειρά Spider-Man της Insomniac (συμπεριλαμβανομένων όλων των διάφορων εκδόσεων) έχει πουλήσει περισσότερα από 33 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως, κάνοντας την, μια

από της δυνατότερες first party σειρές παιχνιδιών του PlayStation, ενώ ταυτόχρονα είναι ένα από τα μεγαλύτερα franchise που έχει στα «χέρια» της η Sony. Μετά το Spider-Man η Insomniac θεωρείται (και όχι άδικα) ένα από τα πιο φορμαρισμένα studio της βιομηχανίας και είναι μια από τις ομάδες που στηρίζεται από τη Sony για να δημιουργήσει “AAA” παιχνίδια.

Η αρχή έγινε το 2018 και πιο συγκεκριμένα τις 7 Σεπτεμβρίου του 2018 όταν και πρωτοκυκλοφόρησε το Marvel’s Spider-Man για PS4, στη συνέχεια η Insomniac δεν έκατσε με σταυρωμένα τα χέρια και τον Νοέμβριο του 2020 κυκλοφόρησε το spin-off Spider-Man: Miles Morales (με νέο πρωταγωνιστή του τίτλου τον νεαρό Miles), αυτή τη φορά για PS5 και PS4, με την έκδοση του PS5 να είναι πολύ καλύτερη από αυτή του PS4, έχοντας επιλογές για ray-tracing , ένα mode για 60 fps αλλά και καλύτερα loading times, απόρροια της μετάβασης στη νέα γενιά κονσολών και τη δύναμη του PS5.

Ταυτόχρονα με την έκδοση του Spider-Man: Miles Morales κυκλοφόρησε και το Marvel’s Spider-Man Remastered για PS5, ως μέρος της Ultimate Edition του Spider-Man: Miles Morales είτε ως επιλογή αναβάθμισης επί πληρωμή του αρχικού Marvel’s Spider-Man, ώστε οι κάτοχοι PS5 να έχουν τη δυνατότητα να περιηγηθούν εκ νέου στον κόσμο του Spidey, έχοντας στη διάθεσή τους όλες τις βελτιώσεις του Spider-Man: Miles Morales, αυτή τη φορά στον τίτλο του 2018, με νέα textures, οπτικές βελτιώσεις, υποστήριξη 3D audio, σχεδόν ακαριαία loading times και, βέβαια, πλήρη υποστήριξη των νέων δυνατοτήτων του DualSense controller του PS5. Όλοι οι τίτλοι της σειράς Spider-Man από την Insomniac αγαπήθηκαν από το κοινό της Sony και είχαν μεγάλη επιτυχία τόσο καλλιτεχνικά όσο και εμπορικά.

Πάνω στην τελευταία έκδοση του Spider-Man Remastered για PS5 βασίστηκε και η έκδοση του τίτλου για PC. Τον τελευταίο καιρό άλλωστε βλέπουμε όλο και πιο συχνά, όλο και πιο σύντομα τη μεταφορά αποκλειστικών τίτλων του PlayStation σε PC. Έτσι, από πλευράς περιεχομένου στην έκδοση για PC του Spider-Man Remastered συμπεριλαμβάνονται -εκτός από τον βασικό τίτλο- όλο το δωρεάν περιεχόμενο που κυκλοφόρησε αρχικά, αλλά και το DLC The City That Never Sleeps που είχε κυκλοφορήσει αρχικά επί πληρωμή, το οποίο προσθέτει τρεις νέες ιστορίες με νέες αποστολές, καινούργιες στολές και νέους αντιπάλους, ενώ υπάρχει και η υποστήριξη της ελληνικής γλώσσας στα menu και στη χρήση υποτίτλων.

Με τη διάρκεια του αρχικού τίτλου να κυμαίνεται -ανάλογα τον παίκτη- από 18 έως και 30 ώρες, και τη διάρκεια των DLC να είναι μεταξύ 5 και 10 ωρών, το συγκεκριμένο «πακέτο» μπορεί να κρατήσει συνολικά περίπου μέχρι και 40 ώρες. Στο remaster αλλάζει επίσης το μοντέλο προσώπου του Peter Parker από τον John Bubniak στον Ben Jordan, κάτι το οποίο έγινε σύμφωνα με την Insomniac για να ταιριάζει καλύτερα με τις λήψεις προσώπου του voice actor Yuri Lowenthal.

Στον τίτλο συναντάμε τον Peter Parker σε ηλικία 23 ετών και ενώ έχουν περάσει ήδη οκτώ χρόνια από την πρώτη φορά που ξεκίνησε την υπερηρωική του «καριέρα». Το παιχνίδι είναι ένα action-adventure τρίτου προσώπου, στο οποίο έχουμε την ευχέρεια να μετακινούμαστε με τη βοήθεια του ιστού και των ακροβατικών ικανοτήτων του Spidey με μεγάλη ταχύτητα σε όλη την πόλη της Νέας Υόρκης και να πηγαίνουμε όπου θέλουμε ουσιαστικά λόγω της open-world φύσης του τίτλου. Η κεντρική ιστορία -η οποία είναι πρωτότυπη και αντλεί έμπνευση κυρίως από τη μακροχρόνια μυθολογία των κόμικ- θέλει τον ήρωα να έρχεται αντιμέτωπος με τον Mister Negative, ο οποίος ενορχηστρώνει μια συνωμοσία για να καταλάβει τον έλεγχο του εγκληματικού υπόκοσμου της Νέας Υόρκης. Όταν ο Mister Negative απειλεί να απελευθερώσει ένα θανατηφόρο ιό, ο Spider-Man πρέπει να τον αντιμετωπίσει και να προστατεύσει την πόλη ενώ ταυτόχρονα θα αντιμετωπίζει τα προσωπικά προβλήματα της καθημερινής του ταυτότητας, του Peter Parker δηλαδή.

Από πλευράς ιστορίας και περιεχομένου, στο port του τίτλου για PC δεν έχει αλλάξει κάτι, αλλαγές δεν υπάρχουν ούτε στις αποστολές ή τον τρόπο κίνησης του Spidey, με τις αλλαγές στο Spider-Man Remastered να είναι οπτικές μιας και η έκδοση του τίτλου σε υπολογιστές εκμεταλλεύεται τα μηχανήματα των χρηστών στο maximum. Έτσι, για όποιον δεν γνωρίζει ή θέλει να ξαναθυμηθεί το τί ισχύει για το αρχικό Marvel’s Spider-Man του 2018 μπορεί να ανατρέξει στο αναλυτικότατο review που είχε κάνει ο Νικόλας Μαρκόγλου όταν πρωτοκυκλοφόρησε ο τίτλος, το οποίο καλύπτει πλήρως κάθε πτυχή της ιστορίας και του gameplay του τίτλου.

Στο παρόν κείμενο θα επικεντρωθούμε στις οπτικές αναβαθμίσεις που έλαβε ο τίτλος της Insomniac για PC, αλλά και στην περιγραφή των διαφόρων επιλογών στα settings για τα διάφορα συστήματα υπολογιστών, μια μεταφορά την οποία ανέλαβε η Nixxes Software, μια ομάδα που εξειδικεύεται στη μεταφορά τίτλων στο PC, και την οποία εξαγόρασε η Sony για αυτόν ακριβώς το λόγο. Άλλωστε αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η Nixxes αναλαμβάνει μεταφορά τίτλου του PlayStation στα PC, μιας και απέκτησε μεγάλη εμπειρία από τις μεταφορές των Horizon Zero Dawn, Days Gone, Uncharted – Legacy of Thieves Collection και God of War.

Η μεταφορά του Spider-Man στα PC από την ομάδα της Nixxes δικαιώνει πλήρως την Sony για την επιλογή της, μιας και το οπτικό αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, ενώ στο μεγαλύτερο κομμάτι του τίτλου τα fps παραμένουν σταθερά, με τις σκιάσεις και τις αντανακλάσεις στον κόσμο της Νέας Υόρκης να είναι λεπτομερείς. Ωστόσο, δεν λείπουν και κάποια (λίγα) προβλήματα στην απόδοση και τη σταθερότητα του frame rate σε ορισμένα σημεία του τίτλου, ενώ μικροπροβλήματα υπάρχουν και με τη σωστή λειτουργία κάποιων καρτών γραφικών με ενεργοποιημένη την επιλογή του DLSS, αλλά και κάποια ζητήματα με την επιλογή του ray tracing. Όλα τα παραπάνω έχουν αναγνωριστεί από την εταιρία και αναμένεται να λυθούν σύντομα -με την κυκλοφορία του τίτλου- μέσω των επόμενων updates του παιχνιδιού.

Αναλυτικότερα λοιπόν, βλέπουμε πως Insomniac και Nixxes «γέμισαν» με επιλογές και προσθήκες τα settings του τίτλου, δίνοντας τη δυνατότητα έτσι στους PC gamers να προσαρμόσουν την εμπειρία τους όσο το δυνατόν πιο κοντά στα μέτρα τους και τα PC τους, με στόχο να εκμεταλλευτούν όλες τις δυνατές τεχνολογίες που έχουν στη διάθεσή τους. Η δυνατότητα Ray tracing (σε όποια μηχανήματα μπορούν να το πετύχουν) είναι πλήρως παραμετροποιήσιμη, με τα επίπεδα των αντανακλάσεων του κόσμου του τίτλου να έχουν διάφορες επιλογές και με την επιλογή του higher quality ray-traced mode να είναι αυτή που θα δώσει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα (για όσους το PC βέβαια μπορεί να φτάσει τέτοιες επιδόσεις).

Σε γενικές γραμμές το PC port του τίτλου, για κάποιον με ένα μέτριο PC που θα περιοριστεί σε Low ή Medium settings, δεν θα «δώσει» οπτικά κάτι παραπάνω από την ήδη πανέμορφη έκδοση του τίτλου στο PS5, μιας και στα μεν Low Settings η εικόνα περιορίζεται στα 720p και τα 30 fps, και στα δε Medium (recommended) Settings η ανάλυση θα είναι 1080p στα 60 fps. Για όσους όμως το PC τους αντέχει, το παιχνίδι δίνει τη δυνατότητα να δούμε τον τίτλο μέχρι και σε 4K/ 60 fps ή και 1440p/ 60 fps, με το αποτέλεσμα να είναι -σχεδόν πάντα- σταθερό. Επίσης, σημαντικό είναι να αναφερθεί πως τα fps του port είναι ξεκλείδωτα, κάτι το οποίο βοηθάει οπτικά τον τίτλο, και την (ακόμη) ομαλότερη κίνηση του Spidey.

Ο τίτλος έχει δυνατότητα της χρήσης τόσο του NVIDIA DLSS (Deep Learning Super Sampling), το οποίο έχει ως στόχο την οπτική βελτίωση, αυξάνοντας το frame rate χωρίς παράλληλα να μειώνει την ποιότητα της εικόνας, αλλά και τη δυνατότητα χρήσης NVIDIA DLAA (Deep Learning Anti-Aliasing), το οποίο -χρησιμοποιώντας την GPU- δίνει ακόμα μεγαλύτερα επίπεδα λεπτομέρειας στην εικόνα. Και οι δύο αυτές επιλογές ενεργοποιούνται φυσικά μόνο σε συστήματα που μπορούν να τις υποστηρίξουν. Πέρα από την επιλογή και υποστήριξη διαφόρων αναλύσεων για την οθόνη, ο τίτλος υποστηρίζει επίσης ένα ευρύ φάσμα αναλογιών οθόνης, συμπεριλαμβανομένων διαφόρων ρυθμίσεων οθονών, όπως Widescreen 21:9, πανοραμικής 32:9 και NVIDIA Surround, ενώ οι δημιουργοί υπόσχονται ότι το παιχνίδι μπορεί να τρέξει μέχρι και σε τρεις οθόνες ταυτόχρονα.

Στο κομμάτι των οπτικών επιλογών υπάρχουν πολλές δυνατότητες για παραμετροποίηση των βαθμίδων της λεπτομέρειας της εικόνας και ενεργοποίηση ή μη διαφόρων επιλογών, μεταξύ των οποίων και το SSAO (Screen space ambient occlusion), επιλογές για φιλτράρισμα των textures, για την ποιότητα του LoD (Level of Detail) στον κόσμο του Spider-Man, καθώς και ρύθμιση των σκιών κ.α. Τέλος, δίνεται η δυνατότητα στο παιχνίδι να τρέξει τόσο σε windowed mode όσο και σε full screen, αλλά και σε ένα τρίτο mode το οποίο ονομάζεται Αποκλειστικά Πλήρης Οθόνη (exclusive full screen mode).

Συνοψίζοντας τα του οπτικού τομέα και των δυνατοτήτων παραμετροποίησης που μας δίνονται, στο Spider-Man Remastered θα μπορέσουμε να δούμε την πόλη της Νέας Υόρκης την οποία σχεδίασε η Insomniac σε όλο της το μεγαλείο, με ένα αψεγάδιαστο Ray Tracing στις επιφάνειες και με τεράστιο βάθος λεπτομέρειας του κόσμου όταν ο Spidey κινείται με ταχύτητα σε αυτόν από κτίριο σε κτίριο ενώ εκτελεί ακροβατικές κινήσεις με μεγάλη ακρίβεια. Ωστόσο, για να γίνει αυτό θα χρειαστεί να έχουμε στη διάθεση μας ένα αρκετά δυνατό μηχάνημα ώστε να δούμε κάτι παραπάνω από αυτό που προσφέρει η έκδοση του PS5.

Τέλος, στα του χειρισμού, ο τίτλος υποστηρίζει πλήρως (ενσύρματα) το DualSense, το οποίο έχει ακριβώς την ίδια συμπεριφορά με το PS5, με τα adaptive triggers και το haptic feedback να λειτουργεί άψογα. Βέβαια, υπάρχει και η δυνατότητα χρήσης πληκτρολογίου και ποντικιού για όσους το θέλουν. Επίσης, δίνεται και η δυνατότητα για remapping των κουμπιών ενώ υπάρχει και μια πλειάδα διάφορων accessibility επιλογών.

Κλείνοντας λοιπόν, το port του Spider-Man Remastered σε PC μεταφέρει υποδειγματικά την ιστορία του Spidey από τον κόσμο του PlayStation στον κόσμο των υπολογιστών, ενώ ταυτόχρονα μας δίνει τη δυνατότητα να διαλέξουμε μέσα από μια πλειάδα ρυθμίσεων και επιλογών για το πώς να παραμετροποιήσουμε αυτή την εμπειρία και να τη δούμε να ζωντανεύει μπροστά μας με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη λεπτομέρεια στην απεικόνισή της.

Το Spider-man Remastered για υπολογιστές κυκλοφορεί από τις 12/8/22 ενώ η έκδοση για το PS5 είναι διαθέσιμη από τον Νοέμβριο του 2020. Το review μας βασιστηκε σε review code που λάβαμε από το PlayStation Greece.

The post Spider-man Remastered (PC) | Review appeared first on GameOver.

Keywords
spider, god of war, sony, party, playstation, franchise, studio, ps4, fps, times, νέα, ultimate, controller, dlc, city, συγκεκριμένο, john, jordan, voice, negative, software, dawn, uncharted, god, frame, ray, low, nvidia, super, screen, space, full, exclusive, gameover, Καλή Χρονιά, τελος του κοσμου, τελη κυκλοφοριας 2016, ξανα, δωρεαν, οθονες, παιχνιδια, dlc, fps, nvidia, ps4, sony, times, ultimate, βοηθεια, γινει, δυναμη, δυνατοτητα, δωσει, εγινε, υπαρχει, ειπωθει, εμπνευση, επιτυχια, ερχεται, εταιρια, ετων, ιδια, ηλικια, υπολογιστες, ισχυει, εικονα, εκδοσεις, κειμενο, κινηση, κτιριο, λειτουργια, ληψεις, λογο, μυθολογια, νεα γενια, ομαδα, παντα, οθονη, οκτω, οπτικα, ουσιαστικα, ποιοτητα, προβληματα, ρυθμιση, σειρες, συγκεκριμένο, συγκεκριμενα, συνεχεια, συντομα, σειρα, συμπαν, τιτλος, φυσικα, φορα, ωρες, anti, super, city, dawn, adventure, ευχερεια, franchise, frame, full, gameover, god of war, god, john, gpu, jordan, controller, κομματι, low, μπροστα, negative, ομαδες, παιχνιδι, party, ray, studio, software, space, screen, uncharted, world, ξεκινησε, χερια, voice
Τυχαία Θέματα