War Hospital | Review

Από την πρώτη στιγμή που πιάσαμε στα χέρια μας το War Hospital, μας έκανε εντύπωση το αρκετά ασυνήθιστο θέμα του. Όταν κάποιος σκέφτεται την κατηγορία των Real Time Strategy, το μυαλό του πάει σε πολεμικό θέμα, ίσως sci-fi, fantasy ή βασισμένο σε αληθινά πολεμικά γεγονότα. Στο War Hospital θα τεθούμε χρονικά κατά τη διάρκεια του Ά Παγκοσμίου Πολέμου, αλλά από τη σίγουρα ξεχωριστή σκοπιά της διαχείρισης ενός νοσοκομείου του μετώπου.

Έτσι, το παιχνίδι έχει παικτικά σαφώς περισσότερα κοινά

με sim/management/tycoon παιχνίδια. Εδώ όμως δεν έχουμε στα χέρια μας τη διοίκηση ενός λούνα παρκ, αλλά κάτι πολύ πιο καταθλιπτικό, δύσκολο και ψυχοφθόρο.

Κύρια αποστολή μας θα είναι η διαχείριση των τραυματιών που συνεχώς καταφθάνουν από τις πρώτες γραμμές. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να διαχειριστούμε όλους τους πόρους του νοσοκομείου μας, καθώς και το ανθρώπινο δυναμικό όπως οι γιατροί, το νοσηλευτικό προσωπικό και οι μηχανικοί. Το πρώτο που διδασκόμαστε στο εκτενές tutorial είναι ότι θα πρέπει για κάθε τραυματία να διαβάσουμε τον φάκελό του, να δούμε πόσο δύσκολη είναι η περίπτωσή του και να τους αναθέσουμε με τη σωστή σειρά σε έναν χειρουργό.

Οι γιατροί όμως, όπως και όλο το υπόλοιπο προσωπικό, δεν μπορούν να δουλεύουν ασταμάτητα, οπότε θα πρέπει να μεριμνήσουμε για την ξεκούρασή τους, αν δε θέλουμε να καταρρεύσουν από υπερκόπωση. Αν αυτό συμβεί κατά τη διάρκεια μιας επέμβασης, ο ασθενής θα χαθεί, με ολέθρια αποτελέσματα στο ηθικό του νοσοκομείου.

Γενικά στο παιχνίδι θα κληθούμε να λάβουμε δύσκολες αποφάσεις. Θα πρέπει σε πολλές περιπτώσεις να αρνηθούμε τη θεραπεία σε καταδικασμένα περιστατικά, καθώς απλώς δεν υπάρχουν αρκετοί πόροι και γιατροί για να ασχοληθούν με τις ανίατες περιπτώσεις. Ακόμα και κατά τη διάρκεια ενός χειρουργείου μπορεί να προκύψει μια επιπλοκή και το παιχνίδι θα μας καλέσει να αποφασίσουμε πώς θα την αντιμετωπίσουμε. Κάθε μια από αυτές τις επιλογές θα έχει άμεσο αντίκτυπο στην περαιτέρω πορεία του ασθενούς.

Έπειτα από μια επιτυχημένη επέμβαση, ο ασθενής θα μεταφερθεί στο κέντρο αποκατάστασης. Με λίγη ξεκούραση και φροντίδα από τις νοσηλεύτριές μας, ο ασθενής θα είναι έτοιμος να αναλάβει ξανά καθήκοντα και είναι στο χέρι μας να τον στείλουμε σπίτι του, στα κεντρικά του στρατεύματος ή στα χαρακώματα γύρω από το νοσοκομείο, που είναι υπεύθυνα για την άμυνά μας απέναντι στους Γερμανούς.

Το πιο καλό για το ηθικό είναι η πρώτη επιλογή, αλλά ο φόβος του εχθρού είναι πανταχού παρών και πρέπει να φροντίσουμε το νοσοκομείο να είναι επαρκώς προστατευμένο. Γενικά, το παιχνίδι έχει πολύ βάθος, πάρα πολλές επιλογές όσον αφορά όπως είπαμε τη διαχείριση των πόρων, των ασθενών, του προσωπικού του νοσοκομείου αλλά και του ίδιου του νοσοκομείου μας.

Δεν μπορούμε να χτίσουμε κτίρια όπου θέλουμε, αλλά υπάρχει ένα πολύ μεγάλο tech tree, μέσω του οποίου θα διαμορφώσουμε το νοσοκομείο μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Πιστεύουμε ότι ακόμα και οι έμπειροι στην κατηγορία θα μείνουν ευχαριστημένοι από το πλήθος και το βάθος των επιλογών που θα τους παρέχει το παιχνίδι.

Από εκεί και πέρα, το παιχνίδι περιλαμβάνει ένα εκτενές campaign με τρία μεγάλα chapters. Η ολοκλήρωσή του θα εξαρτηθεί από την ταχύτητα που διαλέγουμε να κυλάει ο χρόνος, τον αριθμό των load/save μας και φυσικά τις επιδόσεις μας στην λειτουργία του νοσοκομείου. Γενικά, θα χρειαστούμε διψήφιο αριθμό ωρών για να το τελειώσουμε, σίγουρα πάνω από 20. Δυστυχώς όμως, δεν περιλαμβάνεται κανενός είδους skirmish mode -πέραν του campaign- για πιο γρήγορες παρτίδες.

Ας μιλήσουμε τώρα για το χειρισμό και το UI του παιχνιδιού, στοιχεία κομβικά για ένα RTS. Εδώ δυστυχώς το παιχνίδι μάς άφησε μια γλυκόπικρη γεύση, τουλάχιστον στην έκδοση του PS5 που δοκιμάσαμε. Η αλήθεια είναι ότι ο συνδυασμός πληκτρολογίου και ποντικιού των PC είναι ο ιδανικός τρόπος χειρισμού για την κατηγορία και ίσως εκεί τα πράγματα να είναι καλύτερα.

Οι δημιουργοί κατέβαλαν μια πολύ φιλότιμη προσπάθεια να μεταφέρουν όλες τις λειτουργίες στο Dual Sense, και ευτυχώς το παιχνίδι -λόγω της φύσης του- δεν απαιτεί micromanagement με ακριβείς τοποθετήσεις μονάδων, real time μάχες και τα σχετικά. Από την άλλη, απαιτείται συνεχώς η επιλογή των κτιρίων μας και των ενεργειών μας.

Δεν υπάρχει κέρσορας αλλά πρέπει να διαλέγουμε κτίρια και κουτάκια, τα οποία τις περισσότερες φορές δεν σκιαγραφούνται ικανοποιητικά, με συνέπεια να ψάχνουμε να βρούμε ποιο κουτί είναι επιλεγμένο και να χάνουμε παικτικό χρόνο. Επίσης η επιλογή της χρήσης άνω του ενός κουμπιού, δηλαδή άλλο κουμπί για επιλογή και άλλο για άλλη ενέργεια, κάνει δύσκολη την προσομοίωση του ποντικιού.

Η αλήθεια είναι ότι ο χειρισμός μετά από αρκετή ώρα συνηθίζεται, αλλά αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι ο παίκτης νοιώθει πάρα πολύ συχνά να παλεύει για να πετύχει την επιθυμητή ενέργεια, ειδικά στις πρώτες ώρες ενασχόλησής του. Προσθέστε και τα πολύ μεγάλα μενού, ένεκα των πολλαπλών επιλογών που προαναφέραμε, και συνολικά ο χειρισμός μάλλον θα προβληματίσει και θα χρειαστεί μια εντονότερη του επιθυμητού προσπάθεια και εκμάθηση για να γίνει κτήμα του παίκτη.

Οπτικοακουστικά το παιχνίδι μάς άφησε πολύ ικανοποιημένους. Η μουσική είναι η ουδέτερη μουσική των περισσότερων RTS, η οποία κάνει μεν τη δουλειά της αλλά στο τέλος δεν θα μας μείνει αξέχαστη. Τα γραφικά, από την άλλη, είναι πολύ καλοσχεδιασμένα, με κυρίαρχους τους γκρίζους, λασπωμένους τόνους που ταιριάζουν γάντι στο setting.

Βαδίζοντας σιγά σιγά προς το τέλος, δύο θα λέγαμε πως είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του παιχνιδιού: Από τη μία έχουμε ένα πλούσιο και βαθύ RTS, το οποίο σίγουρα θα ικανοποιήσει ακόμα και τους πιο απαιτητικούς φίλους του είδους. Από την άλλη, το βαρύ θέμα και οι δύσκολες επιλογές που θα κληθούμε να λάβουμε κάνουν το παιχνίδι να ξεχωρίζει αρκετά από πολλά άλλα της κατηγορίας.

Το κλίμα της εποχής και οι απάνθρωπες συνθήκες του Ά Παγκοσμίου Πολέμου, του “Μεγάλου Πολέμου που θα τελείωνε όλους τους πολέμους”, όπως αφελώς δυστυχώς πίστευε η ανθρωπότητα τότε, αποδίδονται άριστα. Αν μας επιτρέψετε και ένα πιο προσωπικό σχόλιο, το παιχνίδι λειτούργησε στον γράφοντα σαν μια αλληγορία, σαν μια meta παραβολή με την κατάσταση στο Εθνικό Σύστημα Υγείας σήμερα. Μια κατάσταση που δυστυχώς μόνο σαν πόλεμος μπορεί να περιγραφεί.

Όσο λοιπόν προσπαθούμε, ο καθένας με τον τρόπο του, να φέρουμε τη λήξη αυτού του πολέμου, μπορούμε να απολαύσουμε ένα πολύ καλό RTS παιχνίδι σαν το War Hospital.

To War Hospital κυκλοφορεί από τις 11/1/24 για PS5, PC και Xbox Series. Το review μας βασίστηκε στην έκδοσή του για το PS5, με review code που λάβαμε από την AVE.

The post War Hospital | Review first appeared on GameOver.

The post War Hospital | Review appeared first on GameOver.

Keywords
Τυχαία Θέματα