Ys IX: Monstrum Nox – Review

Ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του Adol Christin.

Με το Ys IX η σειρά της Nihon Falcom διανύει πλέον 34 χρόνια ζωής, ωστόσο μέσα σε αυτό το χρονικό ταξίδι η δημοφιλής JRPG σειρά δεν κατάφερε να δημιουργήσει μια ισχυρή εγκατεστημένη βάση στη δυτική αγορά. Αυτό ήταν αναμενόμενο, αφού η μεγαλύτερη μερίδα του δυτικού κοινού αναζητά συνήθως “AAA” παραγωγές στα JRPGs, με συνοδεία open-world χαρακτηριστικού, το οποίο θα αποφέρει αρκετές ώρες περιεχομένου.

Tο Ys IX δεν ανήκει στην παραπάνω κατηγορία,

όμως για τους λίγους που έχουν ασχοληθεί με τη σειρά Ys και γνωρίζουν πως εμπνέεται έντονα από τη σειρά The Legend of Zelda, σημαίνει πως έχουμε έναν ακόμη τίτλο που δεν θα περάσει απαρατήρητος.

Η ιστορία του Ys IX: Monstrum Nox, λοιπόν, μας βρίσκει να ακολουθούμε για ακόμη μια φορά τα χνάρια του εξερευνητή Adol Christin, ο οποίος συνοδεύεται από τον φίλο του, τον Dogi, και βρίσκεται στην πόλη-φυλακή του Balduq. Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί πως οι περιπέτειες του Adol διαδραματίζονται σε έναν εναλλακτικό παγκόσμιο χάρτη, οπότε όσοι επιστρέφετε στη σειρά μετά από καιρό, θα παρατηρήσετε πως η καινούργια περιπέτεια του Adol τον βρίσκει να επιστρέφει στην Ευρώπη, με την πόλη του Balduq να αντιστοιχεί στη ρωμαϊκή πόλη της Λουτετίας.

Από εκεί και πέρα πάμε στη βασική δομή της ιστορίας του τίτλου, όπου ο Adol, με το που φτάνει στην είσοδο της πόλης, συλλαμβάνεται από φρουρούς επειδή έχει επικυρηχθεί. Ο κύριος λόγος που δημιουργήθηκε αυτή η επικήρυξη, και κατά συνέπεια η αιτιολογία της σύλληψής του, είναι πως ο Adol Christin, μέσα από τις περιπέτειές του, έχει εμπλακεί σε υπερφυσικά φαινόμενα, τα οποία έχουν επηρεάσει διάφορες χώρες ανά τον κόσμο.

Σε αυτό το σημείο το Ys IX δημιουργεί τις απαραίτητες αναφορές από τους προηγούμενους τίτλους, τους οποίους δεν είναι αναγκαίο να έχετε παίξει, αφού το κάθε παιχνίδι αφηγείται ένα διαφορετικό κεφάλαιο από το βιβλίο που έχει γραφτεί από τον πρωταγωνιστή της σειράς. Οπότε, όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, ο ήρωάς μας βρίσκεται σε ένα κελί, ώσπου βρίσκει τον τρόπο να ξεφύγει. Όμως, η απόδρασή του δεν είναι εύκολη, αφού η Balduq δεν έχει ονομαστεί τυχαία “πόλη-φυλακή”.

Μέσα από τη διαδικασία της απόδρασής του, ο Adol συναντά τη μυστήρια γυναίκα Aprilis, η οποία τον πυροβόλα με μια μαγική σφαίρα. Αυτή η σφαίρα έδωσε μια κατάρα στον Adol, η οποία από τη μια τού παρέχει δυνάμεις και του αλλάζει την εμφάνιση σε ένα πλάσμα με την ονομασία Monstrum, και από την άλλη αυτή η κατάρα τον παγιδεύει στην πόλη του Balduq.

Έτσι, ο ήρωάς μας είναι πλέον δραπέτης, δίχως να μπορεί να διαφύγει από τα όρια της πόλης. Αλλά για αυτόν τον λόγο υπάρχει η alter ego εμφάνιση, μέσω του Monstrum, η οποία του δίνει μια εναλλακτική ταυτότητα με το ψευδώνυμο του Crimson King, και έτσι μπορεί να εξερευνήσει ινκόγκνιτο και να αντιμετωπίσει τα τέρατα στις περιοχές όπου κυκλοφορούν.

Βέβαια, αυτή η κατάρα δεν δόθηκε τυχαία στον Adol, αφού του παρέχει και πρόσβαση σε μια εναλλακτική διάσταση της πόλης, όπου καλείται να προβεί σε συνεχόμενες μάχες (raid battles, όπως γινόταν και με την υπεράσπιση της βάσης στο Ys VIII: Lacrimosa of Dana) ενάντια σε μυστήρια πλάσματα. Απέναντι σε αυτές τις ορδές εχθρών ο Adol δεν είναι μόνος, αφού εμφανίζονται και οι συμπρωταγωνιστές του τίτλου, οι οποίοι έχουν επίσης επηρεαστεί από τη συγκεκριμένη κατάρα.

Σε αυτό το σημείο θα αναφέρουμε πως το σενάριο του Ys IX είναι καλογραμμένο, με όμορφες ανατροπές, οι οποίες παρέχουν καλή κλιμάκωση. Η δομή της ιστορίας ακολουθεί την παραδοσιακή, ιαπωνική συνταγή των κεφαλαίων, όπου κάθε κεφάλαιο εισάγει νέο χαρακτήρα και τη δική του πλευρά της ιστορίας. Επιπλέον, από αυτό το σύνολο δεν απουσιάζουν και τα side quests, τα οποία αν και είναι προαπαιτούμενα στον συγκεκριμένο τίτλο, προσθέτουν ουσία και γενική εικόνα στο σενάριο του τίτλου.

Συνεχίζοντας με τα γνώριμα χαρακτηριστικά της σειράς Ys, συναντάμε το σύστημα μάχης, το οποίο ακολουθεί τα βήματα του προηγούμενου τίτλου, και κατ’ επέκταση τις βάσεις που δημιούργησε το Ys Seven, όταν είχε κυκλοφορήσει στο PSP.

Συγκεκριμένα, έχουμε ένα hack and slash, γρήγορο σύστημα μάχης, στο οποίο λαμβάνουν μέρος τρεις χαρακτήρες, με την κάμερα να τους ακολουθεί πίσω από την πλάτη τους. Μέσα στη μάχη έχουμε τη δυνατότητα να αλλάξουμε μαχητή ανά πάσα στιγμή, και ο καθένας από αυτούς έχει τις δικές του χαρακτηριστικές κινήσεις (skills), τις οποίες ενεργοποιούμε στη μάχη.

Το σύστημα μάχης προσφέρει πρόκληση ανάλογα την κλίμακα δυσκολίας, η οποία ξεκινά από την ελάχιστη (easy) και φτάνει στη μέγιστη (lunatic). Η δική μας άποψη είναι πως ο τίτλος βρίσκει καλή ισορροπία στη δύσκολη (hard) επιλογή, αφού αφενός εκεί οι εχθροί έχουν εντελώς άλλη συμπεριφορά, και αφετέρου βιώνουμε καλύτερα το στρατηγικό κομμάτι της μάχης, όπου συναντάμε το παραδοσιακό σύστημα του slash-strike-pierce (πέτρα-ψαλίδι-χαρτί).

Μέσω αυτής της επιλογής δυσκολίας αποφεύγουμε την απαθή συμπεριφορά των easy και normal επιλογών, και ταυτόχρονα ξεφεύγουμε και από τους εχθρούς- “σφουγγάρια” (λόγω υψηλών πόντων υγείας) που προσφέρει το Lunatic. Συγκεκριμένα, ο Adol μπορεί να αντιμετωπίσει τους περισσότερους εχθρούς που θα βρεθούν στο δρόμο του, όμως για τους εναέριους εχθρούς χρειάζεται άλλος ήρωας, όπως ο Hawk, ενώ για εχθρούς που έχουν πανοπλία θα χρειαστεί η White Cat.

Αυτό το χαρακτηριστικό σύστημα συνεχίζει να προσφέρει ποικιλία, διότι έχουμε εντελώς διαφορετικούς χαρακτήρες στη μάχη, με τον κάθε ήρωα να έχει τις δικές του χαρακτηριστικές ικανότητες που ορίζουμε εμείς. Εκτός αυτού, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως καταλήγουμε με ολόκληρες λίστες κινήσεων, οι οποίες δημιουργούνται από τα επίπεδα που αποκτούν οι ήρωές μας.

Δεν απουσιάζουν βεβαίως και τα χαρακτηριστικά της τέλειας άμυνας (flash guard) και τέλειας αποφυγής (flash dodge), που πραγματοποιούνται από εμάς όταν αμυνόμαστε ή αποφεύγουμε τη σωστή στιγμή το χτύπημα του εχθρού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να επιβραδύνεται ο χρόνος προς όφελός μας στη μάχη (ένα σύστημα παρόμοιο με αυτό που συναντάμε στη σειρά Bayonetta), το οποίο μας δίνει το πλεονέκτημα των περισσότερων χτυπημάτων.

Τέλος, από το σύστημα μάχης δεν απουσιάζουν και οι ισχυρές ικανότητες που πραγματοποιούνται με το γέμισμα του παραδοσιακού κύκλου, όπως βέβαια δεν απουσιάζει και η μπάρα ευάλωτης (stagger) κατάστασης στα boss fights, που μας δίνει με τη σειρά της το αντίστοιχό πλεονέκτημα της μέγιστης ζημιάς που μπορούμε να προκαλέσουμε.

Στη συνέχεια έχουμε το σχεδιασμό των dungeons, όπου πάλι ακολουθείται η χαρακτηριστική μέθοδος, δηλαδή αφού ο ήρωας μας είναι εξερευνητής, τον χάρτη τον ανακαλύπτουμε/ δημιουργούμε με την εξερεύνηση μας στο περιβάλλον. Ο σχεδιασμός των dungeons έχει αλλάξει σε σχέση με το γραμμικό ύφος που γνωρίσαμε σε προηγούμενους τίτλους της σειράς, και ο λόγος είναι πως υπάρχει πλέον το χαρακτηριστικό των δυνάμεων-gifts του κάθε χαρακτήρα.

Αυτές οι δυνάμεις προκύπτουν από τη Monstrum μορφή των ηρώων που υφίσταται στα μπουντρούμια. Συγκεκριμένα, ο Adol, ως Crimson King έχει τη δυνατότητα να τηλεμεταφέρεται (warp) σε συγκεκριμένα ψηλά-δυσπρόσιτα σημεία ενώ η White Cat δίνει τη δυνατότητα στην ομάδα να περπατήσει κάθετα σε τοίχους. Αυτό σημαίνει πως για πρώτη φορά σε τίτλο Ys υφίσταται και κάθετος σχεδιασμός (verticality) στα dungeons.

Έτσι λοιπόν και οι ήρωες που έρχονται στην ομάδα μας προσθέτουν με τη σειρά τους τις δυνάμεις τους, οι οποίες αφενός παρέχουν ποικιλία στην εξερεύνηση, αφετέρου πρόσβαση σε νέες περιοχές, οι οποίες δεν ήταν προσπελάσιμες στην αρχική μας πρόοδο. Αξίζει να τονίσουμε πως μεγάλο μέρος του τίτλου λαμβάνει χώρα στη φυλακή, όμως αυτό δεν σημαίνει πως θα έχουμε μια αντίστοιχη εμπειρία με αυτή του Ys Origin, όπου περιπλανιόμασταν με τους τρεις ήρωες στους πύργους.

Αντ’ αυτού, οι δημιουργοί έχουν προνοήσει και υπάρχουν διαφορετικές θεματικές ενότητες στα περιβάλλοντα, τα οποία γίνονται προσβάσιμα με την πρόοδό μας. Επιπλέον, τα dungeons φιλοξενούν εχθρούς που διαθέτουν αρκετή ποικιλία, η οποία αλλάζει αντιστοίχως με την πρόοδό μας στο παιχνίδι. Σε παρόμοιο παραδοσιακό πλαίσιο κινείται και η μουσική επένδυση του τίτλου, η οποία για ακόμη μια φορά παραμένει στα εξαιρετικά επίπεδα που μας έχει συνηθίσει η σειρά Ys.

Όλα τα παραπάνω οδηγούν στο συμπέρασμα πως έχουμε να κάνουμε με έναν εξαιρετικό τίτλο, αφού αν προσθέσουμε στη συνάρτηση το new game plus και τα τρόπαια που έρχονται από την πλήρη εξερεύνηση των περιοχών, είναι αναπόφευκτο πως οδηγούμαστε σε πληθώρα ωρών ενασχόλησης.

Ωστόσο, το Ys IX: Monstrum Nox, φέρνει και αυτό τα ψεγάδια του, που οφείλονται στη μηχανή γραφικών, η οποία δείχνει πλέον την ηλικία της. Συγκεκριμένα, λοιπόν, όταν βρισκόμαστε με τον Adol στην πόλη-hub του Balduq, το παιχνίδι παρουσιάζει θέματα χαμηλής ανάλυσης και πτώση του frame rate.

Αυτό οφείλεται στο ότι ομάδα ανάπτυξης αποφάσισε να δημιουργήσει μια μεγάλη πόλη, η οποία -εκτός του ότι φιλοξενεί το καταφύγιό μας (σε αντίθεση με το Ys VIII, όπου είχαμε ένα μικρό hub για τη βασική ομάδα μας)- διαθέτει πληθώρα καταστημάτων για crafting και συνταγές αλλά και το νέο χαρακτηριστικό των rifts.

Οι πύλες-rifts, οδηγούν σε άμεση μετάβαση στην άλλη διάσταση της πόλης, πράγμα που σημαίνει πως βρισκόμαστε άμεσα αντιμέτωποι με εχθρικές μονάδες. Οπότε, λόγω του φόρτου που αποκτά η γερασμένη πια μηχανή γραφικών -η οποία έχει να επεξεργαστεί το draw distance, textures, NPCs και τη μετάβαση στη μάχη- έχουμε το δυσάρεστο αποτέλεσμα του ασταθούς frame rate στη μάχη.

Στον προηγούμενο τίτλο της σειράς, το Ys VIII, η Nihon Falcom είχε διαχειριστεί καλύτερα αυτόν τον φόρτο, αφού απέφευγε να δημιουργήσει μεγάλους κόσμους και το frame rate παρέμενε πάντα κλειδωμένο στα 60 fps. Βέβαια, αξίζει να τονίσουμε πως στα dungeons του Ys IX το παιχνίδι είναι επίσης κλειδωμένο στα 60 fps.

Οπότε, το πρόβλημα του τεχνικού τομέα προκύπτει από τον πειραματισμό που επιχείρησε το στούντιο με το να δημιουργήσει ένα μεγαλύτερο hub, που με τη σειρά του θα προσφέρει μεγαλύτερο έδαφος και περιεχόμενο για εξερεύνηση.

Όμως η ηλικία της μηχανής γραφικών δεν κρύβεται, μιας και σε ορισμένα cutscenes παρουσιάζεται και χαμηλή ανάλυση. Αυτό το μελανό σημείο είναι κάτι που αναγνωρίζει και το ίδιο το στούντιο της Nihon Falcom, αφού τους προηγούμενους μήνες ανακοίνωσε πως στους καινούργιους της τίτλους θα κάνει χρήση της καινούργιας μηχανή γραφικών, η οποία ελπίζουμε να βελτιώσει τα παιχνίδια της και να τους δώσει μια πνοή που ίσως αποτελέσει ένα επιπλέον κίνητρο ενδιαφέροντος για το δυτικό κοινό.

Ολοκληρώνοντας, το Ys IX: Monstrum Nox αποτελεί ένα ακόμη εξαιρετικό κεφάλαιο της σειράς Ys και μια σίγουρη επιλογή για τους φίλους του franchise, το οποίο όμως χάνει λίγους πόντους στο τεχνικό κομμάτι του. Από την άλλη πλευρά, όσοι δεν έχουν ασχοληθεί με την ιστορία του εξερευνητή-ταξιδιώτη Adol Christin, έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν μια γεύση μέσω του demo που είναι αυτή τη στιγμή διαθέσιμο για τις κονσόλες της Sony.

Το Ys IX: Monstrum Nox κυκλοφορεί από τις 5/2/21 για PS4 ενώ εντός του καλοκαιριού του 2021 αναμένεται για Switch και PC. To review βασίστηκε στην έκδοσή του για το PS4 με review code που λάβαμε από την Enarxis Dynamic Media.

The post Ys IX: Monstrum Nox – Review appeared first on GameOver.

Keywords
jrpg, legend, zelda, σημαίνει, εμφάνιση, alter, ego, king, ινκόγκνιτο, raid, viii, συγκεκριμένο, βασεις, psp, hack, slash, easy, hawk, white, cat, flash, dodge, boss, υφίσταται, origin, game, frame, οφείλεται, hub, draw, fps, franchise, demo, sony, ps4, switch, dynamic, media, gameover, κινηση στους δρομους, Πρώτη ημέρα του Καλοκαιριού, Καλή Χρονιά, τελος του κοσμου, origin, jrpg, χωρες, γυναικα, μουσικη, παιχνιδια, πλαισιο, σφαιρα, boss, ego, fps, game, ps4, slash, sony, αγορα, αξιζει, βιβλιο, βρισκεται, γευση, γινονται, δυνατοτητα, δικη, δειχνει, δομη, δωσει, δυτικη, δοθηκε, εδαφος, ευκαιρια, υπαρχει, εμφάνιση, ερχονται, ευρωπη, εχθροι, ζωης, ιδιο, η δικη, ηλικια, ηρωες, υφίσταται, υφος, ιαπωνικη, εικονα, ινκόγκνιτο, ισορροπια, κεφαλαιο, κλιμακα, λογο, μηνες, μικρο, μορφη, μυστηρια, ομαδα, παντα, ορια, ουσια, οφελος, οφείλεται, παμε, περιβαλλον, πνοη, πυλες, σεναριο, σιγουρη, συγκεκριμένο, συγκεκριμενα, συνεχεια, σειρα, συνταγη, ταυτοτητα, τιτλος, φυλακη, φτανει, φορα, χρονος, ωρες, ανηκει, βηματα, white, cat, demo, draw, easy, hawk, franchise, frame, gameover, hack, ηρωας, hub, χωρα, switch, king, κομματι, legend, media, μεθοδος, μια φορα, dynamic, παιχνιδι, pierce, σημαίνει, ταξιδι, θεματα, βεβαιως, viii, world, zelda
Τυχαία Θέματα