Press Start: Γραμμικό ή μη γραμμικό σενάριο και gameplay;

Η ελευθερία αποφάσεων και η απουσία της στα video games.

Στο ξεκίνημά τους τα video games ακολουθούσαν μια συγκεκριμένη ροή στο gameplay και το σενάριο από την αρχή μέχρι το τέλος τους. Με το πέρασμα των χρόνων όμως και καθώς η τεχνολογία έκανε άλματα προόδου, οι developers απέκτησαν "εργαλεία" που τους επέτρεψαν να δημιουργήσουν τα λεγόμενα μη γραμμικά (ή non-linear αν

προτιμάτε τον αγγλικό όρο) games.

Αυτήν την στιγμή συνυπάρχουν οι δύο αυτές κατηγορίες, πολλές φορές ακόμα και στο ίδιο παιχνίδι. Στα γραμμικά (linear) games, κατά κανόνα δεν μπορούμε να αλλάξουμε την ιστορία με τις αποφάσεις ή τις δράσεις μας. Παρόλα αυτά, σε κάποιες περιπτώσεις διαθέτουν εναλλακτικά φινάλε, αν και η παρουσία τους είναι τις περισσότερες φορές ένας φθηνός τρόπος (από πλευράς development) ώστε να αποκτήσουν περισσότερο replayability.

Στην κατηγορία των γραμμικών games συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων τα Half-Life, Max Payne, Resident Evil, Halo, Legacy of Kain: Soul Reaver και πολλά άλλα. Το σενάριο και ο τρόπος που ξετυλίγεται η πλοκή τους έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο ώστε να μας βυθίσουν στον κόσμο τους και να δημιουργήσουν το απαραίτητο immersion, να ξεγελάσουμε δηλαδή τον εαυτό μας ότι δε παίζουμε κάποιο game, αλλά ζούμε οι ίδιοι τα γεγονότα που διαδραματίζονται στην οθόνη μας. Αυτό τις περισσότερες φορές επιτυγχάνεται με την δημιουργία αληθοφανών χαρακτήρων και προκαθορισμένων σκηνών δράσης που μπορούν να μας προκαλέσουν αγωνία, θυμό, λύπη, χαρά και άλλα συναισθήματα τόσο για τον πρωταγωνιστή, όσο και για τους χαρακτήρες που τον συνοδεύουν.

Τα μη γραμμικά games από την άλλη, δίνουν περισσότερη ελευθερία σε πολλούς τομείς της δομής τους και κάποιες φορές το σενάριο περνάει σε δεύτερη μοίρα. Την εποχή των 8-bit κονσολών άρχισαν να εμφανίζονται τα πρώτα δείγματα μέσω τίτλων όπως το The Legend of Zelda το 1986 ή το Sid Meier's Pirates! το 1987. Παρόλα αυτά, η κατηγορία των non-linear games έγινε πιο "εμπορική" με την κυκλοφορία των The Elder Scrolls και των Grand Theft Auto και περισσότερο με το τρίτο μέρος της σειράς και έπειτα.

Συνήθως μας δίνεται η δυνατότητα να εξερευνήσουμε τον κόσμο του παιχνιδιού ελεύθερα και να φέρουμε εις πέρας τις αποστολές με την σειρά που επιθυμούμε, ενώ τα ίδια τα objectives έχουν περισσότερους από έναν τρόπους προσέγγισης. Είναι δυνατόν επίσης να αλλάξουμε την σχέση μας με διάφορους χαρακτήρες ή ακόμα και την ροή των γεγονότων ανάλογα με τις επιλογές μας (έως ένα επιτρεπτό σημείο). Γενικότερα, σε ένα non-linear game καθορίζουμε εμείς τον τρόπο με τον οποίο θα παίξουμε το παιχνίδι. Γνωστά games αυτής της κατηγορίας είναι τα Grand Theft Auto, Mass Effect, Gothic, Prototype, Saints Row, Star Ocean και άλλα.

Εσείς τι προτιμάτε, τα γραμμικά ή τα μη γραμμικά games; Ποια είναι τα αγαπημένα σας games από αυτές τις δύο υποκατηγορίες και γιατί; Γράψτε μας το σχόλιό σας στο κάτω μέρος του άρθρου.

Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start κάνοντας κλικ εδώ. Μπορείτε επίσης να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο αντίστοιχο forum topic. Το θέμα αυτής της εβδομάδας ήταν επιλογή του μέλους Vitril.

Καλή εβδομάδα σε όλους!

Keywords
Τυχαία Θέματα