''αξιοπιστο και αποτελεσματικο το αντιρρυπαντικο φραγμα στο sea diamond''...
23:42 2/4/2013
- Πηγή: Fimotro
ΛΕΝΕ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΛΚΕΘΕ...
«Το αντιρρυπαντικό φράγμα, από τότε που βυθίστηκε το κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond, το 2007, στη θάλασσα της Καλντέρας στη Σαντορίνη, είναι απολύτως αξιόπιστο και αποτελεσματικό, ενώ δεν έχει μεταβληθεί ο αρχικός του σχεδιασμός και αυτό ...
φαίνεται και από τις μετρήσεις του ΕΛΚΕΘΕ (Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών) στην περιοχή, καθώς έως σήμερα
δεν έχει απαιτηθεί ποτέ να καθαριστούν οι ακτές του νησιού».
Αυτό υποστηρίζει ο ωκεανογράφος δρ Βασίλης Μαμαλούκας, υπεύθυνος της "Τεχνικής Προστασίας του Περιβάλλοντος", απαντώντας σε ανακοίνωση της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Θηραίων Πολιτών, που ισχυρίζεται ότι το υπάρχον πλωτό φράγμα, δεν είναι ικανό να περισυλλέξει όλους τους τοξικούς ρύπους από τη θαλάσσια περιοχή, λόγω του βάθους του ναυαγίου, με αποτέλεσμα να διασκορπίζονται κατά καιρούς σε διάφορες κατευθύνσεις μέσα στη θάλασσα.
Ο εκπρόσωπος της εταιρείας, στην οποία είχε ανατεθεί η λήψη μέτρων αντιμετώπισης επιφανειακής ρύπανσης στο σημείο του ναυαγίου, από τη διαχειρίστρια εταιρεία και την ασφαλιστική εταιρεία του Sea Diamond, αναφέρει ότι η ποσότητα ουσιών που εκλύονται –δημιουργώντας γυαλάδα- είναι μηδαμινή και αμελητέα και η συλλογή της, γίνεται μόνο με μικρό σκάφος, από προσωπικό που βρίσκεται μόνιμα στο νησί. Σημειώνει δε ότι το αντιρρυπαντικό σκάφος "ΑΚΤΑΙΑ" είναι μόνιμα στο λιμάνι της Σαντορίνης και βρίσκεται πάντα σε επιφυλακή, στην περίπτωση που γίνει κάποιο έκτακτο γεγονός και σημειωθεί κάποια σημαντική διαρροή. Ωστόσο, προσθέτει, αυτό δεν έχει συμβεί από τότε που έχει γίνει το ναυάγιο, καθώς παρατηρείται μία πτωτική τάση στην έκλυση ουσιών.
Ο κ. Μαμαλούκας επισημαίνει ότι τον Ιούνιο του 2009 το αντιρρυπαντικό φράγμα είχε διαπλασιαστεί, προκειμένου να μπορέσει να μπει τα πλοίο Voss Satisfaction -που είχε ναυλωθεί από την εταιρεία Dronic-, ώστε να γίνει η απάντληση των καυσίμων του πλοίου και στη συνέχεια η έκτασηή του φράγματος μειώθηκε.
Σύμφωνα με την εταιρεία "Τεχνική Προστασία Περιβάλλοντος", η διάμετρος του φράγματος στην επιφάνεια είναι περίπου 500 μέτρα και εκτείνεται σε βάθος περίπου 1 μέτρο και 20 εκατοστά. Τονίζεται επίσης ότι η έκλυση μικρής ουσίας γίνεται από ένα και μοναδικό σημείο στην πλώρη του πλοίου, ενώ η εταιρεία δεν έχει χρειαστεί να προβεί σε περισυλλογή πετρελαιοειδών εκτός φράγματος.
Στο ερώτημα αν μπορεί να υπάρχουν συνέπειες από το ναυάγιο στη θαλάσσια περιοχή της Καλντέρας, ο υπεύθυνος προγράμματος του ΕΛΚΕΘΕ, χημικός ωκεανογράφος δρ Ιωάννης Χατζηανέστης, ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι αυτό δεν μπορεί να προσδιοριστεί με αόριστη εκτίμηση, καθώς για να γίνει μία σωστή πρόβλεψη θα πρέπει να υπάρξει συγκεκριμένη έρευνα και μεθοδολογία, που είχε προταθεί παλαιότερα στο υπουργείο Ναυτιλίας. «Το πλοίο περιέχει ρυπογόνα φορτία που διαχέονται όμως στη θάλασσα με βραδείς ρυθμούς και δεν φαίνεται να υπάρχουν ορατές επιπτώσεις στο οικοσύστημα και τους θαλάσσιους οργανισμούς της περιοχής», προσέθεσε ο κ. Χατζηανέστης και χαρακτήρισε αβάσιμους του ισχυρισμούς της Συντονιστικής Επιτροπής Θηραίων πολιτών ότι το ΕΛΚΕΘΕ πληρώνεται από την πλοιοκτήτρια εταιρεία και είναι παράλληλα επιστημονικός και τεχνικός σύμβουλος του υπουργείου Ναυτιλίας.
Το ΕΛΚΕΘΕ, τονίζει, σύμφωνα με τα προεδρικά διατάγματα 55/98 και 11/2002, ορίστηκε από το υπουργείο Ναυτιλίας από την ημέρα του ναυαγίου να παρακολουθεί το θαλάσσιο περιβάλλον της περιοχής και το κόστος των ερευνών και των μετρήσεων επιβαρύνει την πλοιοκτήτρια εταιρεία.
Σύμφωνα με τα γενικά συμπεράσματα της τελευταίας έκθεσης του ΕΛΚΕΘΕ, από τις μετρήσεις στην περιοχή του ναυαγίου, που καλύπτουν τη χρονική περίοδο των πέντε ετών από το ατύχημα, οι επιπτώσεις στο οικοσύστημα είναι σε γενικές γραμμές αμελητέες. Όπως τονίζεται, παρόλο που το βυθισμένο κρουαζιερόπλοιο περιέχει ρυπογόνα φορτία, που έστω και με αργούς ρυθμούς απελευθερώνονται στο θαλάσσιο περιβάλλον, τα αποτελέσματα των μετρήσεων δείχνουν ότι μέχρι στιγμής δεν έχει επηρεαστεί η ποιότητά του. Αναφέρεται επίσης ότι οι συγκεντρώσεις όλων των ρυπογόνων στοιχείων στο θαλασσινό νερό και στα ιζήματα παραμένουν μικρές και φυσιολογικές, και οι βιοκοινωνίες των θαλάσσιων οργανισμών παραμένουν υγιέστατες.
Σημειώνεται ότι στο σημείο του ναυαγίου τοποθετήθηκε πρόσφατα τηλεμετρικός σταθμός μετά από συμφωνία της πλοιοκτήτριας εταιρείας με το υπουργείο Περιβάλλοντος και σε συνεργασία με το Λιμενικό Ταμείο Θήρας. Σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία του Sea Diamond έχουν τοποθετηθεί κάμερες υπερύθρων για ανίχνευση πετρελαιοειδών στην περιοχή και οι εικόνες μεταδίδονται ασύρματα στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας, στην πλοιοκτήτρια εταιρεία και στους αρμόδιους φορείς.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
«Το αντιρρυπαντικό φράγμα, από τότε που βυθίστηκε το κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond, το 2007, στη θάλασσα της Καλντέρας στη Σαντορίνη, είναι απολύτως αξιόπιστο και αποτελεσματικό, ενώ δεν έχει μεταβληθεί ο αρχικός του σχεδιασμός και αυτό ...
φαίνεται και από τις μετρήσεις του ΕΛΚΕΘΕ (Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών) στην περιοχή, καθώς έως σήμερα
Αυτό υποστηρίζει ο ωκεανογράφος δρ Βασίλης Μαμαλούκας, υπεύθυνος της "Τεχνικής Προστασίας του Περιβάλλοντος", απαντώντας σε ανακοίνωση της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Θηραίων Πολιτών, που ισχυρίζεται ότι το υπάρχον πλωτό φράγμα, δεν είναι ικανό να περισυλλέξει όλους τους τοξικούς ρύπους από τη θαλάσσια περιοχή, λόγω του βάθους του ναυαγίου, με αποτέλεσμα να διασκορπίζονται κατά καιρούς σε διάφορες κατευθύνσεις μέσα στη θάλασσα.
Ο εκπρόσωπος της εταιρείας, στην οποία είχε ανατεθεί η λήψη μέτρων αντιμετώπισης επιφανειακής ρύπανσης στο σημείο του ναυαγίου, από τη διαχειρίστρια εταιρεία και την ασφαλιστική εταιρεία του Sea Diamond, αναφέρει ότι η ποσότητα ουσιών που εκλύονται –δημιουργώντας γυαλάδα- είναι μηδαμινή και αμελητέα και η συλλογή της, γίνεται μόνο με μικρό σκάφος, από προσωπικό που βρίσκεται μόνιμα στο νησί. Σημειώνει δε ότι το αντιρρυπαντικό σκάφος "ΑΚΤΑΙΑ" είναι μόνιμα στο λιμάνι της Σαντορίνης και βρίσκεται πάντα σε επιφυλακή, στην περίπτωση που γίνει κάποιο έκτακτο γεγονός και σημειωθεί κάποια σημαντική διαρροή. Ωστόσο, προσθέτει, αυτό δεν έχει συμβεί από τότε που έχει γίνει το ναυάγιο, καθώς παρατηρείται μία πτωτική τάση στην έκλυση ουσιών.
Ο κ. Μαμαλούκας επισημαίνει ότι τον Ιούνιο του 2009 το αντιρρυπαντικό φράγμα είχε διαπλασιαστεί, προκειμένου να μπορέσει να μπει τα πλοίο Voss Satisfaction -που είχε ναυλωθεί από την εταιρεία Dronic-, ώστε να γίνει η απάντληση των καυσίμων του πλοίου και στη συνέχεια η έκτασηή του φράγματος μειώθηκε.
Σύμφωνα με την εταιρεία "Τεχνική Προστασία Περιβάλλοντος", η διάμετρος του φράγματος στην επιφάνεια είναι περίπου 500 μέτρα και εκτείνεται σε βάθος περίπου 1 μέτρο και 20 εκατοστά. Τονίζεται επίσης ότι η έκλυση μικρής ουσίας γίνεται από ένα και μοναδικό σημείο στην πλώρη του πλοίου, ενώ η εταιρεία δεν έχει χρειαστεί να προβεί σε περισυλλογή πετρελαιοειδών εκτός φράγματος.
Στο ερώτημα αν μπορεί να υπάρχουν συνέπειες από το ναυάγιο στη θαλάσσια περιοχή της Καλντέρας, ο υπεύθυνος προγράμματος του ΕΛΚΕΘΕ, χημικός ωκεανογράφος δρ Ιωάννης Χατζηανέστης, ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι αυτό δεν μπορεί να προσδιοριστεί με αόριστη εκτίμηση, καθώς για να γίνει μία σωστή πρόβλεψη θα πρέπει να υπάρξει συγκεκριμένη έρευνα και μεθοδολογία, που είχε προταθεί παλαιότερα στο υπουργείο Ναυτιλίας. «Το πλοίο περιέχει ρυπογόνα φορτία που διαχέονται όμως στη θάλασσα με βραδείς ρυθμούς και δεν φαίνεται να υπάρχουν ορατές επιπτώσεις στο οικοσύστημα και τους θαλάσσιους οργανισμούς της περιοχής», προσέθεσε ο κ. Χατζηανέστης και χαρακτήρισε αβάσιμους του ισχυρισμούς της Συντονιστικής Επιτροπής Θηραίων πολιτών ότι το ΕΛΚΕΘΕ πληρώνεται από την πλοιοκτήτρια εταιρεία και είναι παράλληλα επιστημονικός και τεχνικός σύμβουλος του υπουργείου Ναυτιλίας.
Το ΕΛΚΕΘΕ, τονίζει, σύμφωνα με τα προεδρικά διατάγματα 55/98 και 11/2002, ορίστηκε από το υπουργείο Ναυτιλίας από την ημέρα του ναυαγίου να παρακολουθεί το θαλάσσιο περιβάλλον της περιοχής και το κόστος των ερευνών και των μετρήσεων επιβαρύνει την πλοιοκτήτρια εταιρεία.
Σύμφωνα με τα γενικά συμπεράσματα της τελευταίας έκθεσης του ΕΛΚΕΘΕ, από τις μετρήσεις στην περιοχή του ναυαγίου, που καλύπτουν τη χρονική περίοδο των πέντε ετών από το ατύχημα, οι επιπτώσεις στο οικοσύστημα είναι σε γενικές γραμμές αμελητέες. Όπως τονίζεται, παρόλο που το βυθισμένο κρουαζιερόπλοιο περιέχει ρυπογόνα φορτία, που έστω και με αργούς ρυθμούς απελευθερώνονται στο θαλάσσιο περιβάλλον, τα αποτελέσματα των μετρήσεων δείχνουν ότι μέχρι στιγμής δεν έχει επηρεαστεί η ποιότητά του. Αναφέρεται επίσης ότι οι συγκεντρώσεις όλων των ρυπογόνων στοιχείων στο θαλασσινό νερό και στα ιζήματα παραμένουν μικρές και φυσιολογικές, και οι βιοκοινωνίες των θαλάσσιων οργανισμών παραμένουν υγιέστατες.
Σημειώνεται ότι στο σημείο του ναυαγίου τοποθετήθηκε πρόσφατα τηλεμετρικός σταθμός μετά από συμφωνία της πλοιοκτήτριας εταιρείας με το υπουργείο Περιβάλλοντος και σε συνεργασία με το Λιμενικό Ταμείο Θήρας. Σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία του Sea Diamond έχουν τοποθετηθεί κάμερες υπερύθρων για ανίχνευση πετρελαιοειδών στην περιοχή και οι εικόνες μεταδίδονται ασύρματα στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας, στην πλοιοκτήτρια εταιρεία και στους αρμόδιους φορείς.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Keywords
sea, sea, ελκεθε, εταιρεία, απε-μπε, αποτελεσματα δημοτικων εκλογων 2010, εκλογες 2010 αποτελεσματα , μετρο, αποτελεσματα, εικονες, θαλασσα, νησι, σαντορινη, απε, απε-μπε, ατυχημα, βρισκεται, γεγονος, γινει, γινεται, εκτιμηση, ελκεθε, ερευνα, εταιρεία, ετων, καμερες, ληψη, λιμενικο, μικρο, νερο, μπε, παντα, περιβαλλον, ποιοτητα, πλοιο, πλωρη, συνεχεια, ταση, ιωαννης, υπουργειο
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Blogs
- Απίστευτη αγγελία:«Κοπέλες π0ρνες ζητούνται»...Τέλος τα... προσχήματα.!!
- Βροχή μετεωριτών μεταξύ 22 και 23 Απριλίου
- VIDEO ΣΟΚ: Που θα κρυφτεί τώρα ο Άδωνις μετά από αυτό το βίντεο;
- Απίστευτο: Δικαιώθηκαν οι παιδόφιλοι
- Σουλεϊμάν ο μεγαλοπρεπής: τι θα δείτε στις 3 Απριλίου
- Η νέα δραχμή ... με Μερκούρη, Ελύτη και Κάλλας
- Γιατί οι έξυπνοι άνθρωποι δεν βρίσκουν ταίρι
- Συνελήφθησαν 3 μέλη της Χρυσής Αυγής στα Χανιά μετά τα επεισόδια με αριστερούς - Βροχή μηνύσεων και ανακοινώσεων
- Κλαίει όλη η Αρτάκη για τον άτυχο οικογενειάρχη που ξεψύχησε
- Βίντεο: Η τούμπα της Πέμη Ζούνη στην πασαρέλα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Fimotro
- ''αξιοπιστο και αποτελεσματικο το αντιρρυπαντικο φραγμα στο sea diamond''...
- Ενημερωση του κεελπνο για το νεο τυπο της γριπης
- ''παρακαλω το θεο να βγω υγιης απο κει μεσα''...
- Προφυλακιστηκε εφοριακος για παρανομες επιστροφες φπα
- Προστιμα στους ιδιοκτητες δικυκλων που δεν θα περασουν απο κτεο
- Εγκριθηκε απο την "επιτροπη δεκο της βουλησ" ο νεος δ/νων της ερτ...γκικας μαναλης
- Αγρια επιθεση του δσα στην κυβερνηση για το χαρατσι
- Citibank : το 2016 επιστρεφει η ελλαδα στην αναπτυξη!
- Η δημαρ, το χαρατσι και ο ενιαιος φορος στα ακινητα...
- Στη δημαρ ψαχνουν τον δικαιο φορο!!!
- Τελευταία Νέα Fimotro
- ''αξιοπιστο και αποτελεσματικο το αντιρρυπαντικο φραγμα στο sea diamond''...
- Στη δημαρ ψαχνουν τον δικαιο φορο!!!
- Εγκριθηκε απο την "επιτροπη δεκο της βουλησ" ο νεος δ/νων της ερτ...γκικας μαναλης
- Η δημαρ, το χαρατσι και ο ενιαιος φορος στα ακινητα...
- Δεκαημερη προθεσμια στους ''σοφουσ'' ...
- ''παρακαλω το θεο να βγω υγιης απο κει μεσα''...
- ''aγκαθι'' το χαρατσι...
- O keδικογλου για το συριζα...
- Αγρια επιθεση του δσα στην κυβερνηση για το χαρατσι
- Citibank : το 2016 επιστρεφει η ελλαδα στην αναπτυξη!
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Blogs
- Tρως τα νύχια σου; Δες τι σημαίνει για τον χαρακτήρα σου!
- Καπουτζίδης στο «ΟΛΑ μπάχαλο»: Η Ελλάδα ποτέ δεν μαθαίνει!
- Τσιμτσιλή: «Το μόνο που με ενδιαφέρει είναι να έχω δουλειά»
- Η Εύα Αντωνοπούλου ντύνεται νύφη!
- Πέγκυ Ζήνα: «Ζω πιο κοντά στην οικογένεια και μακριά από τη showbiz»
- Γιατί έκλαψε η Ζωή Λάσκαρη;
- Πυρκαγιές σε Ρέθυμνο και Χανιά
- Σε εξέλιξη: Μπάγερν-Γιουβέντους (1-0), Παρί Σ.Ζ.-Μπαρτσελόνα (0-1)
- Eurobank: Όχι στις ατέρμονες διαπραγματεύσεις με την τρόικα
- VIDEO ΣΟΚ: Που θα κρυφτεί τώρα ο Άδωνις μετά από αυτό το βίντεο;