Σκρέκας για τις «καμπάνες» σε Ελαΐς Unilever Hellas AE και P&G: «Δεν έχουν επιβληθεί ποτέ τέτοια πρόστιμα - Όποιος κερδοσκοπεί, θα το πληρώνει ακριβά»

11:56 2/11/2023 - Πηγή: NewsIt

«Δεν έχουν επιβληθεί ποτέ τέτοια πρόστιμα», τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, αναφερόμενος στις «καμπάνες» των 2 εκατομμυρίων (από 1 εκατομμύριο στην καθεμία) που έπεσαν στις πολυεθνικές Ελαΐς Unilever Hellas AE και P&G για παραβιάσεις αθέμιτης κερδοφορίας. Ο ίδιος δε εξέπεμψε αυστηρό μήνυμα πως «όποιος κερδοσκοπεί, θα το πληρώνει ακριβά».

«Είναι πρώτη φορά που συμβαίνει να επιβάλλονται πρόστιμα στο ανώτατο προβλεπόμενο ύψος», επεσήμανε

ο Κώστας Σκρέκας, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα την Πέμπτη (02.11.23) σχετικά με τα πρόστιμα ύψους 2 εκατ. ευρώ σε Ελαΐς Unilever Hellas AE και P&G.

«Εμείς ζητούμε από τις εταιρείες να αναλάβουν την ευθύνη τους. Να καταλάβουν ότι δεν μπορούν να προσπαθούν να κερδίσουν περισσότερο τώρα, αυτή την περίοδο, ιδίως όπου βάλλεται το νοικοκυριό. Πρέπει να διορθώσουν τις τιμές. Πρέπει οι τιμές στην Ελλάδα να ακολουθούν τις τιμές στην Ευρώπη. Δεν μπορούμε ένα προϊόν το οποίο. το ίδιο προϊόν που πωλείται στην Ελλάδα και πωλείται και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές, ο Έλληνας καταναλωτής να το αγοράζει πιο ακριβά ή να το αγοράζει πολύ πιο ακριβά και με χαμηλότερο διαθέσιμο εισόδημα.

Άρα θα πρέπει όλοι να αναλογιστούν ότι είναι θέμα κοινωνικής ευθύνης το να παρέχουν αυτά τα βασικά προϊόντα για το νοικοκυριό σε προσιτές τιμές και σε δίκαιες τιμές. Και δεύτερον, είναι και θέμα βιωσιμότητας της ίδιας της επιχείρησης. Γιατί όταν τελικά καταστρέψεις την καταναλωτική βάση, στο τέλος και η ίδια η επιχείρηση δεν θα πάει καλά και τα προϊόντα θα σταματήσουν να πωλούνται στα σουπερμάρκετ» συμπλήρωσε ο κ. Σκρέκας.

«Δεν έχουν επιβληθεί ποτέ τέτοια πρόστιμα»

«Δεν έχουν επιβληθεί ποτέ τέτοια πρόστιμα» υπογράμμισε ο υπουργός, σημειώνοντας ωστόσο ότι «ακόμα περισσότερο από τα πρόστιμα στις εταιρείες είναι η δυσφήμιση του προϊόντος. Άρα, εμείς δεν θέλουμε ούτε να ντροπιάζουμε ούτε να διασύρουμε ούτε να δυσφημίζουμε εταιρείες. Εμείς εκείνο το οποίο θέλουμε είναι να τηρήσουν το νόμο και αυτό θα πρέπει να το κάνουν άμεσα».

Οι παραβάσεις του νόμου διαπιστώθηκαν στο πλαίσιο των τακτικών και εντατικών ελέγχων που διενεργεί η ΔΙ.Μ.Ε.Α ανέφερε ο Υπουργός, δεν είχαν προηγηθεί καταγγελίες.

«Ελέγχουμε όλες τις εταιρείες που πωλούν βασικά καταναλωτικά προϊόντα και εφόσον διαπιστώνουμε παραβιάσεις του νόμου, θα επιβάλλονται πρόστιμα και θα ανακοινώνονται οι ποινές, εφόσον βεβαίως ξεπερνάνε τις 50.000 ευρώ ανά εταιρεία. Αυτό προβλέπει ο νόμος. Εδώ επιβάλαμε τα ανώτατα πρόστιμα. Είναι το ανώτατο ποσό το οποίο μπορούμε να επιβάλλουμε. Ένα εκατομμύριο ευρώ είναι το ανώτατο πρόστιμο που μπορεί να επιβληθεί» προσέθεσε ο κ. Σκρέκας.

«Μεγάλο πρόβλημα η ακρίβεια»

Προφανώς είναι ένα μεγάλο πρόβλημα η ακρίβεια παραδέχθηκε, λέγοντας πως τα νοικοκυριά δυσκολεύονται να έχουν πρόσβαση σε βασικά είδη ανάγκης.

«Γι’ αυτό το λόγο εμείς εξαντλούμε κάθε δυνατότητα που έχουμε για να μπορέσουμε να τα στηρίξουμε και να μπορέσουμε σιγά σιγά, μέσα από τα διάφορα μέτρα τα οποία έχουμε λάβει, να μειώσουμε τις τιμές στα ράφια. Τι έχουμε κάνει μέχρι τώρα. Πρώτον, ελέγχους για την αισχροκέρδεια. Όποιος κερδίζει παραπάνω από ό,τι κέρδιζε το 2021 πριν ξεκινήσει η ακρίβεια, αυτό θα το πληρώσει πάρα πολύ ακριβά. Δεύτερον, διαφάνεια στις τιμές και ενδυνάμωση του καταναλωτή. 

Μέσα από το e-katanalotis δίνουμε τη δυνατότητα ώστε να μπορεί ο Έλληνας πολίτης να γνωρίζει ποιο σουπερμάρκετ πουλάει το προϊόν το οποίο επιθυμεί να αγοράσει στις χαμηλότερες τιμές. Και τρίτον, δύο πρωτοβουλίες, Καλάθι του νοικοκυριού και Μόνιμη μείωση της τιμής. Τι σημαίνει μόνιμη μείωση τιμής.

Σημαίνει ότι ζητάμε από τις εταιρείες να μειώσουν σταθερά για τουλάχιστον έξι μήνες τις τιμές των προϊόντων τους στα ράφια και γι’ αυτό το λόγο, εφόσον το κάνουν, θα τοποθετηθεί μία ειδική σήμανση που θα γράφει μόνιμη μείωση τιμής τουλάχιστον 5% και ο καταναλωτής θα αναγνωρίζει ποια είναι αυτά τα προϊόντα τα οποία έχουν μειώσει τις τιμές» ανέφερε ο  κ. Σκρέκας, ενώ υπογράμμισε τα πρόστιμα τα οποία επιβλήθηκαν στις μεγάλες αλυσίδες πριν ενάμιση μήνα, εισπράχθηκαν στο ακέραιο εντός είκοσι ημερών.

Εκ νέου πρόστιμα, αν χρειαστεί

«Βεβαίως μπορούν να προσφύγουν αν θέλουν στο δικαστήριο. Επαναλαμβάνω τι έδειξε η μέχρι τώρα εμπειρία. Ό,τι αντίστοιχα πρόστιμα για παραπλανητικές εκπτώσεις που επιβλήθηκαν σε πολύ μεγάλες αλυσίδες πληρώθηκαν. Από εκεί και πέρα, φυσικά η κάθε εταιρεία μπορεί να χρησιμοποιήσει και ένδικα μέσα, εφόσον πιστεύει ότι έχει αδικηθεί. Εν τω μεταξύ όμως, θα πρέπει να μειώσει τις τιμές των προϊόντων στο ράφι, να μειώσει το περιθώριο κέρδους το οποίο υπερβαίνει αυτό το οποίο είχε το 2021. Και εμείς θα συνεχίσουμε, θα κάνουμε εκ νέου έλεγχο, αν δούμε δηλαδή ότι δεν συμμορφώνονται και δεν διορθώνουν τις τιμές των προϊόντων και σύμφωνα με τον νόμο, τότε εμείς θα ελέγξουμε και εφόσον διαπιστώσουμε εκ νέου ότι παραβαίνουν τον νόμο, θα επιβληθούν εκ νέου πρόστιμα. (…) Για παράδειγμα, μία προηγούμενη εταιρεία πριν δύο εβδομάδες που επιβάλαμε ένα πρόστιμο για αθέμιτη κερδοφορία, αμέσως έστειλε διορθωμένες τιμοκαταλόγους όπου έχει διορθώσει τις τιμές των προϊόντων στα ράφια και αυτές οι μειώσεις έχουν περάσει στους καταναλωτές» είπε ο κ. Σκρέκας.

Καταλήγοντας, τόνισε πως ελέγχονται πολλές εταιρείες, δεκάδες εταιρείες και πολυεθνικές και πως όποια αποτελέσματα προκύψουν μετά την ολοκλήρωση των ελέγχων θα ανακοινώνονται επίσημα.

Επαναλαμβάνοντας τα λόγια του πρωθυπουργού, ο κ. Σκρέκας τόνισε «η ελληνική αγορά δεν είναι ξέφραγο αμπέλι, υπάρχουν έλεγχοι, όλοι θα πρέπει να τηρούν το νόμο για την αντιμετώπιση της αθέμιτης κερδοφορίας και κανένας δεν είναι υπεράνω του νόμου».

To άρθρο Σκρέκας για τις «καμπάνες» σε Ελαΐς Unilever Hellas AE και P&G: «Δεν έχουν επιβληθεί ποτέ τέτοια πρόστιμα - Όποιος κερδοσκοπεί, θα το πληρώνει ακριβά» δημοσιεύτηκε στο NewsIT .

Keywords
Τυχαία Θέματα
Σκρέκας, Ελαΐς Unliver Hellas AE, Δεν, - Όποιος,skrekas, elaΐs Unliver Hellas AE, den, - opoios