Πανελλαδική διαδήλωση ποδηλατών στις 12 Μαΐου

Πανελλαδική διαδήλωση ποδηλατών για τη θέσπιση Εθνικής Στρατηγικής – Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το Ποδήλατο, καλύτερες υποδομές και ασφάλεια στους δρόμους Την Κυριακή 12 Μαίου η Ελληνική Ομοσπονδία Αστικής Ποδηλασίας διοργνώνει σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας Πανελλαδική διαδήλωση ποδηλατών . Στην Αθήνα,

την πανελλαδική ποδηλατοπορεία συντονίζει η Ποδηλατική Κοινότητα την Πλατεία Κοτζιά στις 10:00 π.μ.

Η διαδρομή ΕΔΩ

Η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας:

Θέλετε να κυκλοφορείτε με το ποδήλατο, το ηλεκτρικό ποδήλατο ή το πατίνι για δουλειές, μαθήματα, ψώνια, βόλτες αλλά διστάζετε γιατί φοβάστε «μην σας φάνε λάχανο»; Δεν είστε μόνες, δεν είστε μόνοι. Την Κυριακή 12 Μαΐου 2024 ποδηλάτες από ………… πόλεις της Ελλάδας ενώνουν τις φωνές τους και κατεβαίνουν στους δρόμους.

Ζητούν υποδομές για να κινούνται με ασφάλεια.

Ζητούν να μπει η χαρά του ποδηλάτου στη ζωή όλων.

Και ζητούν κυρίως κάτι που ακούγεται γραφειοκρατικό, αλλά είναι η βάση όλων: Η Εθνική Στρατηγική/Εθνικό Σχέδιο Δράσης για το Ποδήλατο.

Όλες οι χώρες που αντιμετωπίζουν με υπευθυνότητα τη βιώσιμη κινητικότητα και σέβονται τους πολίτες τους έχουν τέτοια στρατηγική, ορισμένες εδώ και χρόνια. Χώρα με Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο σημαίνει χώρα που ενδιαφέρεται πραγματικά για την αύξηση της ποδηλατικής μετακίνησης και όχι για ασύνδετα και άσχετα έργα “βιτρίνας”. Η Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο μετρά ποια είναι η χρήση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης στην Ελλάδα σήμερα και θέτει στόχους και δράσεις για την αύξησή της τα επόμενα χρόνια.

Το αρμόδιο υπουργείο είναι το Υπουργείο Μεταφορών.

Το Μάρτιο του 2023, το Υπουργείο Μεταφορών υιοθέτησε τον «Οδηγό Δημόσιας Πολιτικής για το Ποδήλατο». Είναι η πρώτη φορά που το Υπουργείο Μεταφορών υιοθετεί ένα κείμενο πολιτικής για την Αστική Ποδηλασία. Το κείμενο του Οδηγού προετοιμαζόταν αρκετούς μήνες από το Υπουργείο Μεταφορών και κινείται σε επίπεδο αρχών και κατευθύνσεων. Σε μεγάλο βαθμό ο Οδηγός ακολουθεί το κείμενο του λεγόμενου «ΠΕΠ» («PEP») (Πανευρωπαϊκό Γενικό Σχέδιο για την Προώθηση του Ποδηλάτου) του 2021, όσον αφορά στους κεντρικούς άξονες – όχι όμως στο σύνολό του. Είναι ένα φλύαρο και γενικόλογο κείμενο το οποίο όμως έχει μία χρησιμότητα γιατί καταλήγει, ίσως για πρώτη φορά σε αυτό το επίπεδο, στο ότι το ποδήλατο είναι ένα μεταφορικό μέσο εντασσόμενο πλήρως στο πλαίσιο της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.

Η μεγαλύτερη αξία του Οδηγού είναι η τελευταία του σελίδα (η σελίδα 23) η οποία προβλέπει την εκπόνηση Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το Ποδήλατο. Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης είναι στην ουσία η Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο – απλώς το Υπουργείο Μεταφορών για δικούς του λόγους το ονομάζει «Σχέδιο Δράσης» – στο οποίο όλα αυτά τα οποία προβλέπει ο Οδηγός θα μετουσιωθούν σε μέτρα με χρονοδιαγράμματα.

Το 2023 δεν υπήρξε Εθνικό Σχέδιο Δράσης για το Ποδήλατο. Στο Ετήσιο Σχέδιο Δράσης του Υπουργείου Μεταφορών για το 2024 προβλέπεται η Συγκρότηση Διυπουργικής ομάδας εργασίας για την εκπόνηση του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το Ποδήλατο. Αν με το καλό η Ομάδα Εργασίας αυτή συσταθεί εντός του 2024 να ελπίζουμε για το πρώτο έτος εφαρμογής του Εθνικού Σχεδίου Δράσης το 2025;

Η Ελληνική Ομοσπονδία Αστικής Ποδηλασίας στέκεται και θα σταθεί αρωγός στο Υπουργείο με την τεχνογνωσία της σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο όπως ήδη έχουμε κάνει μέχρι σήμερα ώστε το Εθνικό Σχέδιο Δράσης να εκπονηθεί έχοντας υπόψη τις πραγματικές ανάγκες της ποδηλατικής μετακίνησης λαμβάνοντας υπόψη την ευρωπαϊκή εμπειρία από την εφαρμογή των εθνικών στρατηγικών στις ευρωπαϊκές χώρες και μεταφέροντας τις καλές πρακτικές.

Οι χρόνοι είναι ασφυκτικοί. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Ψήφισμά του το Φεβρουάριο του 2023 μιλάει για διπλασιασμό των χιλιομέτρων μετακίνησης με ποδήλατο στην Ευρωπαϊκή Ένωση μέχρι το 2030, ενώ στην Ευρωπαϊκή Διακήρυξη για την Ποδηλασία οι Υπουργοί Μεταφορών των Μελών-Κρατών που την υπέγραψαν, μεταξύ αυτών κι ο κ. Χ. Σταϊκούρας, δεσμεύονται να λάβουν τα αναγκαία μέτρα για την όσο το δυνατόν ταχύτερη εφαρμογή των πολιτικών και στρατηγικών για το ποδήλατο.

Στην Αθήνα, την πανελλαδική ποδηλατοπορεία συντονίζει η Ποδηλαττική Κοινότητα η οποία σας προσκαλεί να συναντηθούμε στην Πλατεία Κοτζιά στις 10:00 π.μ. Ειδικά για το Δήμο Αθηναίων ζητάμε την εφαρμογή του ψηφισμένου Σχεδίου Αστικής Κινητικότητας του Δήμου και συγκεκριμένα την προτεραιότητα 7 αυτού. (σελ. 42 επ. του Σχεδίου Δράσης). Το ΣΒΑΚ (μέτρο 7.1) προβλέπει δημιουργία ασφαλών διαδρομών ποδηλάτου από τις γειτονιές του Δήμου στο κέντρο της πόλης και τη δημιουργία συνεκτικού δικτύου με αναφορά σε συγκεκριμένες οδούς απ’ όπου θα περνά το δίκτυο.

Επισημαίνει δε ότι «Διεθνώς έχε αποδειχθεί ότι η δημιουργία ποδηλατικών υποδομών που δημιουργούν ασφαλείς διαδρομές για την κίνηση του ποδηλάτου μεταξύ όλων των τμημάτων μίας πόλης είναι ο μόνος τρόπος για την αύξησης της κίνησης του ποδηλάτου». Επίσης προβλέπει την υλοποίηση του μητροπολιτικού δικτύου ποδηλάτου που προβλέπεται στο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας και την πύκνωση του δικτύου (μέτρο 7.2), την αδειοδότηση 150 σημείων σε όλο τον Δήμο για τοποθέτηση 900 κοινόχρηστων ποδηλάτων χωρίς σταθερό σταθμό (dockless), 30% ηλεκτρικά με έμφαση σε σταθμούς Μέσων Σταθερής Τροχιάς (μέτρο 7.3) και την είσοδο του ποδηλάτου στις λεωφορειολωρίδες. (μέτρο 7.4).

Keywords
Τυχαία Θέματα
Πανελλαδική, 12 Μαΐου,panelladiki, 12 maΐou