Προχωρά το μεγαλύτερο έργο που κατασκευάζεται στην Αθήνα -Πότε θα ολοκληρωθεί;

Συνεχίζονται οι εργασίες για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό που θα βελτιώσει θεαματικά τα συγκοινωνιακά και κυκλοφοριακά δεδομένα.

Έργο κυκλοφοριακής πνοής που θα αποφορτίσει σε θεαματικό βαθμό το κορεσμένο οδικό δίκτυο της Αθήνας θα αποτελέσει η Γραμμή 4 Μετρό που θα εξυπηρετεί πολλές πυκνοκατοικημένες περιοχές και δεκάδες χιλιάδες κατοίκους της πρωτεύουσας.

Σε ορισμένους σταθμούς

έχουν ολοκληρωθεί οι πρόδρομες εργασίες, σε κάποιους άλλους βρίσκοντα εν εξελίξει, ενώ συνεχίζεται το έργο των δύο μηχανημάτων TBM που σκάβουν το αθηναϊκό υπέδαφος φροντίζοντας για τη σύνθεση της νέας γραμμής που έχει μήκος περί τα 13 χλμ.

Ο πρώτος Μετροπόντικας που έπιασε δουλειά ήταν αυτός με αφετηρία το φρέαρ της Κατεχάκη και έχει ήδη διανοίξει εκατοντάδες μέτρα. Όσον αφορά το δεύτερο μηχάνημα, που ξεκίνησε από το φρέαρ της Βεΐκου έχει ταξιδέψει μόλις λίγα μέτρα.

Οι δύο μετροπόντικες θα συναντηθούν γύρω στα μέσα του 2026 στον Ευαγγελισμό, όπου θα αποσυναρμολογηθούν, έχοντας ολοκληρώσει το έργο τους.

To πρώτο τμήμα της Γραμμής 4, Άλσος Βεΐκου-Γουδή θα περιλαμβάνει συνολικά 15 υπόγειους σταθμούς σε Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.

Το τμήμα Α της Γραμμής 4 έχει σχεδιασθεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της πόλης και την εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτιρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία (Ευαγγελισμός, Παίδων Λαϊκό), Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Πανεπιστημιούπολη, Πολυτεχνειούπολη κ.ο.κ.), Δικαστήρια και μεγάλα δημόσια κτίρια Oργανισμών ή Υπουργείων.

Με τη λειτουργία της γραμμής θα κυκλοφορούν περίπου 53.000 ΙΧ λιγότερα ημερησίως και θα μειωθούν οι εκομπές CO2 κατά 318 τόνους καθημερινά.

Όπως το Μετρό της Θεσσαλονίκης, η Γραμμή 4 θα έχει αρκετές καινοτομίες, όπως είναι οι driverless συρμοί (χωρίς οδηγό), οι αυτόματες θύρες επί των αποβαθρών που θα αποτρέπουν τις πτώσεις στις ράγες, όπως και το σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου συρμών τεχνολογίας CBTC που θα εξασφαλίζει την αποφυγή της πρόκρουσης των συρμών.

Σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα η Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας, που με προϋπολογισμό σχεδόν 1,5 δισ. ευρώ αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Ελλάδα, θα είναι έτοιμη το 2029.

Στο παρακάτω βίντεο από το κανάλι n.p. production στο Youtube μπορείτε να δείτε το φρέαρ της Βεΐκου από ψηλά.

Διαβάστε επίσης:

Διαβάστε περισσότερα στο carandmotor.gr

Keywords
Τυχαία Θέματα