«Rethink Drink»: Σύμπραξη Εν.Ε.Α.Π. και υπ. Υγείας για την ορθή κατανάλωση αλκοόλ

17:19 17/5/2024 - Πηγή: Emea.gr

Με μία πρωτοποριακή καμπάνια η Ένωση Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (Εν.Ε.Α.Π.) και το υπουργείο Υγείας ανακοίνωσαν τη νέα επικοινωνιακή εκστρατεία «Rethink Drink», η οποία παρουσιάστηκε σήμερα σε ειδική εκδήλωση στο Μουσείο Μπενάκη.

Πρόκειται για μία σύμπραξη ιδιωτικού και δημοσίου τομέα με απώτερο στόχο την προώθηση της υπεύθυνης στάσης και συμπεριφοράς ως προς το αλκοόλ, ιδιαίτερα στους νέους.

Η εκδήλωση «πατούσε» σε δύο άξονες. Ο πρώτος αφορά στη δέσμευση της βιομηχανίας παραγωγής και

διάθεσης αλκοολούχων ποτών μέσα από τη συνυπογραφή των κατευθυντήριων οδηγιών να διαφημίζουν και να επικοινωνούν εν γένει για τα προϊόντα τους με υπεύθυνο τρόπο, ώστε να παράγουν σωστά πρότυπα λελογισμένης κατανάλωσης.

Ο δεύτερος άξονας αφορά στην εκστρατεία επικοινωνίας με στόχευση στα ζητήματα της κατανάλωσης αλκοόλ. Η καμπάνια επικοινωνίας θα είναι αρχικά στα social media, με στόχο να περιοριστούν τα φαινόμενα οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ και βεβαίως μηνύματα που εκπαιδεύουν τους καταναλωτές.

Η καμπάνια με τίτλο «Rethink Drink», την οποία υλοποιεί η Εν.Ε.Α.Π. σε συνέργεια με το υπουργείο Υγείας, επιστρατεύει δημιουργικά μία σύγχρονη, άμεση και ευρηματική προσέγγιση, αλλά και τη χρήση διαδεδομένων «ιδιότυπων» εκφράσεων που συνδέονται με την αλόγιστη κατανάλωση αλκοόλ.

Η ενημερωτική καμπάνια  έχει στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού και ειδικά των νέων 18-35 ετών, σχετικά με την υπεύθυνη στάση και συμπεριφορά γύρω από την κατανάλωση αλκοόλ, θα ξεκινήσει στις αρχές του καλοκαιριού 2024, αρχικά με παρουσία σε κοινωνικά δίκτυα, σε ψηφιακά και έντυπα μέσα, ενώ θα επεκταθεί στο μέλλον τόσο σε επίπεδο μηνυμάτων, όσο και σε κανάλια επικοινωνίας.

Στο τέλος της εκδήλωσης, το υπουργείο Υγείας, η Εν.Ε.Α.Π, το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) και ο Σύνδεσμος Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων και Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ) συνυπέγραψαν το ανανεωμένο κείμενο των «Κατευθυντήριων Οδηγιών υπεύθυνης επικοινωνίας marketing των ποτών με αλκοόλη».

Οι κατευθυντήριες γραμμές περιλαμβάνουν όλες τις σύγχρονες πρακτικές marketing, καθώς και όλα τα κανάλια επικοινωνίας, έντυπα, ηλεκτρονικά και ψηφιακά, ενώ παράλληλα προβλέπει και παρέχει κατευθύνσεις για την εμπορική προβολή που κάνει η βιομηχανία στα social media, τόσο απευθείας όσο και μέσω τρίτων (influencers).

Οι κατευθυντήριες οδηγίες στοχεύουν στο να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις παραγωγής και εμπορίας, την αλυσίδα διάθεσης καθώς και τους προμηθευτές στην ενσωμάτωση και την αποτελεσματική εφαρμογή των κανόνων της υπεύθυνης επικοινωνίας στη διαφήμιση και προώθηση των ποτών με αλκοόλη.

Οι οδηγίες αυτές αντανακλούν τις δεσμεύσεις και αρχές του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Spirits Europe για την Υπεύθυνη Επικοινωνία Μάρκετινγκ, όπως αυτή ορίζεται στο πλαίσιο του ICC (International Chamber of Commerce) για Υπεύθυνη Επικοινωνία Μάρκετινγκ Αλκοόλ (2019), αλλά και αυτές της Διεθνούς Συμμαχίας για την Υπεύθυνη Κατανάλωση Αλκοόλ (IARD).

Ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, δήλωσε σχετικά: «Το αλκοόλ μπορεί να είναι κάτι που μας δίνει απόλαυση και κάνει κάποιες στιγμές ξεχωριστές. Μπορεί, όμως, να γίνει η επικίνδυνο σε τέτοιο βαθμό που να απειλήσει την οικογενειακή ζωή, τις σχέσεις μας, τον τρόπο συμπεριφοράς μας, τη συγκρότηση του χαρακτήρα μας, την απόδοσή μας στη δουλειά μας και μπορεί τελικά να μας καταστρέψει τη ζωή. Είναι εξαιρετικά σημαντικό να μπορέσουμε να εκπαιδεύσουμε τους ανθρώπους για το πως μπορούν να καταναλώνουν με υπεύθυνο τρόπο το αλκοόλ.

Ένας από τους βασικούς στόχους του υπουργείου Υγείας είναι η αντιμετώπιση κάθε μορφής εξαρτήσεων και εθισμών. Δε θα μπορούσαμε να βρούμε καλύτερο σύμμαχο σ’ αυτή μας την προσπάθεια ανάδειξης του ζητήματος από την Εν.Ε.Α.Π, από τους ανθρώπους δηλαδή που αντιλαμβάνονται ότι η δουλειά τους μπορεί να πηγαίνει πολύ καλύτερα εάν οι άνθρωποι ξέρουν πως να κάνουν σωστή χρήση του αλκοόλ. Κανένας επιχειρηματίας δε θέλει να πουλάει ένα προϊόν για να κάνει κακό στους ανθρώπους.

Είναι ένα πολύ καλό κοινωνικό μήνυμα ότι η Εν.Ε.Α.Π πήρε την απόφαση να ενώσει τις δυνάμεις της με το υπουργείο Υγείας για να γίνει αυτή η καμπάνια. Είναι μία ζωντανή και μοντέρνα καμπάνια, που πιστεύουμε θα αγγίξει κυρίως τις νέες ηλικίες, εκεί που θέλουμε περισσότερο να στοχεύσουμε. Οι νέοι δεν έχουν αναπτύξει ακόμη συνείδηση του πόσο επικίνδυνο μπορεί να εξελιχθεί το αλκοόλ εάν δεν υπάρχει μέτρο».

Ο υφυπουργός Υγείας, Δημήτρης Βαρτζόπουλος, δήλωσε από την πλευρά του: «Σήμερα ανακοινώνουμε μια πραγματικά πρωτοποριακή συνέργεια, τόσο σε θεσμικό, όσο και σε δημιουργικό επίπεδο. Αφενός, σε αυτή την προσπάθεια το υπουργείο Υγείας ενώνει τις δυνάμεις του με την ίδια τη βιομηχανία, και μαζί συνυπογράφουμε ένα δεσμευτικό πλαίσιο που οριοθετεί τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούνται και διαφημίζονται τα αλκοολούχα ποτά και στα νέα ψηφιακά μέσα. Αφετέρου, η εξαιρετικά ευρηματική καμπάνια που υλοποιούμε σε συνέργεια με την Εν.Ε.Α.Π, πιστεύουμε ότι μπορεί να αγγίξει πραγματικά τους νέους, αφού με τη σύγχρονη ματιά της κατορθώνει να μιλήσει στη γλώσσα τους».

Ο πρόεδρος της Εν.Ε.Α.Π, Ισίδωρος Ρεβάχ, δήλωσε σχετικά: «Ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών συνεχίζει να λειτουργεί με υπευθυνότητα και να πρωτοπορεί στην υιοθέτηση καλών πρακτικών και τη δημιουργία στρατηγικών συνεργασιών για την προώθηση της υπεύθυνης κατανάλωσης και πώλησης αλκοόλ. Αντιλαμβανόμαστε ως χρέος μας να ενημερώνουμε, να εκπαιδεύουμε, να αποθαρρύνουμε και να βοηθάμε στην πρόληψη της αλόγιστης κατανάλωσής του, προωθώντας μέσα από τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες μας την υπεύθυνη κατανάλωση των προϊόντων μας.

Επιδιώκοντας να μεταβάλλουμε τη νοοτροπία και τη συμπεριφορά των καταναλωτών, αναζητούμε διαρκώς ευκαιρίες ανάπτυξης συνεργασιών με φορείς που προσδίδουν δυναμική και αξιοπιστία το μήνυμά μας. Στην κατεύθυνση αυτή, λειτουργήσαμε συλλογικά, ως κλάδος, για την επικαιροποίηση των ”Κατευθυντήριων Οδηγιών”, ενώ συνεργαστήκαμε με το υπουργείο Υγείας για τη δημιουργία της επικοινωνιακής εκστρατείας υπεύθυνης κατανάλωσης “Rethink Drink”».

Ο πρόεδρος του ΣΕΑΟΠ, Χάρης Μαυράκης, δήλωσε: «Με την καμπάνια αυτή προσπαθούμε να βάλουμε κάποια όρια στον τρόπο διαφήμισης και προώθησης και να προστατέψουμε κυρίως τη νεολαία μας, διότι οι νέοι είναι πιο επιρρεπείς στην υπερβολική κατανάλωση. Οι Έλληνες παραγωγοί παραμένουμε αφοσιωμένοι στον κοινό στόχο του κλάδου των αποσταγμάτων και αλκοολούχων ποτών, να προάγουμε τη γνώση γύρω από το αλκοόλ και να προωθούμε μέσα από τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες μας την υπεύθυνη κατανάλωση των προϊόντων μας.

Τα ελληνικά αλκοολούχα ποτά αποτελούν το ”απόσταγμα” της γεύσης και της κουλτούρας του τόπου μας. Αυτός είναι ένας ακόμη λόγος που είναι για εμάς κρίσιμο, το ενήλικο κοινό να τα απολαμβάνει με ποιοτικό και υπεύθυνο τρόπο. Επίσης, υποδεχόμαστε με χαρά την πρωτοβουλία αυτής τής καμπάνιας, η οποία πιστεύουμε ότι θα βοηθήσει στην καλλιέργεια κουλτούρας υπεύθυνης κατανάλωσης στο καταναλωτικό κοινό».

Η γενική διευθύντρια της Εν.Ε.Α.Π, Σοφίκα Παπανικολάου, τόνισε: «Ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών έχει αποδείξει ότι είναι πρωτοπόρος στην υιοθέτηση καλών πρακτικών στο πεδίο της υπεύθυνης κατανάλωσης. Ως κλάδος επιδιώκουμε οι ενήλικοι καταναλωτές που επιλέγουν να καταναλώσουν αλκοόλ να απολαμβάνουν τα προϊόντα μας με μέτρο και με  ασφάλεια. Το αλκοόλ είναι ένα προϊόν που πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο και αποκλειστικά από ενήλικες. Σεβόμαστε και την επιλογή όλων αυτών οι οποίοι επιλέγουν να μην καταναλώνουν καθόλου αλκοόλ.

Αυτήν την κουλτούρα και αυτά τα πρότυπα έχουμε δεσμευτεί να καλλιεργούμε. Πρόκειται για μια διαχρονική δέσμευση, που αποδεικνύεται από το πλήθος των δράσεων που υλοποιούμε σε αυτήν την κατεύθυνση εδώ και χρόνια».

Η γενική διευθύντρια του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ), Ελένη Δοντά, δήλωσε: «Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που έρχεται να επιβεβαιώσει τη δέσμευση του κλάδου των αλκοολούχων ποτών στην υπεύθυνη επικοινωνία εκτός από την υπεύθυνη κατανάλωση. Μία πρωτοβουλία που έρχεται να αυτορρυθμίσει, με σεβασμό προς τον καταναλωτή, έναν κλάδο ισχυρό όσο και ευαίσθητο. Πρόκειται για ένα σημαντικό και ώριμο βήμα, το οποίο το ΣΕΕ υποστηρίζει θερμά και βάζει στο γενικότερο πλαίσιο των κανόνων της διαφημιστικής αγοράς. Η δέσμευση του κλάδου είναι ηθική και γίνεται με επίγνωση της ευθύνης προς την κοινωνία με καθαρά και αληθή διαφημιστικά μηνύματα προς όφελος των καταναλωτών αλλά και των ίδιων των επιχειρήσεων».

Keywords
Αναζητήσεις
rethink-drink-sybraxi-eneap-kai-yp-ygeias-gia-tin-orthi-katanalosi-tou-alkool.htm
Τυχαία Θέματα