Στον κατήφορο το λιανικό εμπόριο

«Κατακρημνίστηκαν» τον Ιούλιο εφέτος οι πωλήσεις στο λιανικό εμπόριο της χώρας, καθώς οι καταναλωτές περικόπτουν κάθε τι που δεν θεωρούν απαραίτητο (όπως π.χ. ένδυση και υπόδηση) και περιορίζουν περαιτέρω τις μετακινήσεις με το ΙΧ (αγορές καυσίμων) ή τη διασκέδαση. Το γεγονός αυτό, αναμένεται, όπως επισημαίνουν οι παράγοντες της αγοράς, να «αντανακλαστεί» σε νέα δραματική αύξηση στα λουκέτα των καταστημάτων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Ιούλιο, μόνο στα πολυκαταστήματα υπήρξε οριακή αύξηση του όγκου των πωλήσεων (1%). Αντίθετα,

ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε σε ένδυση- υπόδηση (19,6%), τρόφιμα- ποτά- καπνό (12,7%), φαρμακευτικά- καλλυντικά (11,3%), καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων (10,4%), βιβλία- χαρτικά- λοιπά είδη δώρων κ.ά. (10%), έπιπλα- ηλεκτρικά είδη- οικιακός εξοπλισμό (8,1%) και μεγάλα καταστήματα τροφίμων (5,8%).

Ειδικότερα, από την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), δημοσιοποιήθηκαν τα εξής:
Ο δείκτης Όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές), με τα καύσιμα, στο λιανικό εμπόριο, σημείωσε μείωση 9,1% τον Ιούλιο 2012, σε σύγκριση με τον δείκτη του Ιουλίου 2011, έναντι μείωσης 3,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2011 προς το 2010.
Ενώ, ο δείκτης κύκλου εργασιών (σε τρέχουσες τιμές), με τα καύσιμα, σημείωσε μείωση 8% τον μήνα Ιούλιο 2012, σε σύγκριση με τον δείκτη του Ιουλίου 2011, έναντι μείωσης 2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2011 προς το 2010.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Keywords
Τυχαία Θέματα