Γιαούρτι και Επιδόρπια Γιαουρτιού: Η μεταμόρφωση ενός παραδοσιακού προϊόντος με «όχημα» την καινοτομία

Σύμφωνα με όσα αποκαλύπτει η Mordor Intelligence, η αγορά του γιαουρτιού βρίσκεται σε άνθηση παγκοσμίως καθώς θα ξεπεράσει τα 100 δις δολάρια το 2024 ενώ αναμένεται να αγγίξει τα 135 δις δολάρια ως το 2029, καταγράφοντας ρυθμό ανάπτυξης 5,16% ετησίως. Εντυπωσιακές είναι και οι επιδόσεις της ευρωπαϊκής αγοράς, το μερίδιο της οποίας ξεπερνά τα 25 δις ευρώ ενώ η μέση κατανάλωση ανά άτομο για το 2024, υπολογίζεται στα 8,1 κιλά.

Στην

Ελλάδα, πάνω από 70.500 τόνοι ήταν οι πωλήσεις γιαουρτιού σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana για το 2023 αγγίζοντας τα 301 εκατομμύρια ευρώ. Τα μεγέθη ενισχύθηκαν σε σχέση με το 2022 τόσο σε όγκο πωλήσεων (+3,1%) όσο και σε αξία των πωλήσεων (+9,7%).

1 στα 3 γιαούρτια που πωλούνται είναι private label
Ωστόσο, ο πληθωρισμός φαίνεται πως άλλαξε τις ισορροπίες στον κλάδο, με τους καταναλωτές να προτιμούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έναντι των επώνυμων brands και τις βιομηχανίες να αναζητούν νέους τρόπους για να προσελκύσουν το καταναλωτικό ενδιαφέρον.

Στοιχεία της Circana για το 2023, αναφέρουν πως το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας στην αγορά του γιαουρτιού άγγιξαν το 32,8% σε όγκο και το 20,7% σε αξία, έναντι 17,8% και 10,1%, αντίστοιχα σε όγκο και αξία, το 2022, γεγονός που σημαίνει πως 1 στα 3 γιαούρτια που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ είναι ιδιωτικής ετικέτας.

Τη μεταβολή αυτή πιστοποιούν και τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής που αποκαλύπτουν πως οι ανατιμήσεις στο γιαούρτι ξεπερνούν το 20% και φθάνουν το 20,6% στην τελευταία διετία. Μπροστά σε αυτά τα νέα δεδομένα, οι εγχώριες βιομηχανίες στρέφονται σε επιθετικό marketing για να αποκτήσουν μερίδιο από την πίτα ενώ επιστρατεύουν «όπλα» όπως οι προσφορές και οι εκπτώσεις για να ξανακερδίσουν μια θέση στο καλάθι του καταναλωτή.

Κλασικό, παραδοσιακό, επιδόρπιο ή πόσιμο γιαούρτι
Δροσερό, ελαφρύ, χορταστικό αλλά και υγιεινό, το γιαούρτι αποτελούσε ανέκαθεν μια σίγουρη επιλογή των καταναλωτών είτε ως βραδινό σνακ είτε ως συνοδευτικό ενός πλήρους γεύματος. «Το γιαούρτι αποτελούσε πάντα αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής διατροφής. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια παίζει ακόμα πιο σημαντικό ρόλο, καθώς αποτελεί μία φυσική υπερτροφή», τονίζει η Τζίνα Φίλιου, Marketing Director FrieslandCampina Hellas-Νουνού.

Το κλασσικό γιαούρτι παραμένει αναμφισβήτητα στην κορυφή των προτιμήσεων καθώς οι περισσότεροι καταναλωτές το έχουν συνδυάσει με έναν υγιεινό τόπο ζωής και το επιλέγουν τακτικά ακόμη και ως ένα ελαφρύ σνακ στις ώρες του γραφείου.

«Το “Νουνού Στραγγιστό” ικανοποιεί τις σύγχρονες διατροφικές ανάγκες των καταναλωτών, με την πλούσια γεύση και υφή του, καθώς είναι ένα Κύπελλο Δύναμης, φυσικά πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κυρίως σε πρωτεΐνες. Είναι ένα αγνό στραγγιστό γιαούρτι, το οποίο παράγεται στο Πρότυπο Εργοστάσιο Νουνού στην Πάτρα από γάλα άριστης ποιότητας, με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες σημαντικής βιολογικής αξίας, που προκύπτει από τον απόλυτα φυσικό τρόπο στράγγισης. Γι’ αυτό, ένα μόνο κύπελλο Νουνού Στραγγιστό σε χορταίνει και σου δίνει τη δύναμη και την ενέργεια που χρειάζεσαι για να συνεχίσεις την ημέρα σου με τον πιο απολαυστικό, θρεπτικό και γευστικό τρόπο», τονίζει η Τζίνα Φίλιου.

Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, το κλασσικό γιαούρτι έχει αλλάξει. Μπορεί σε αρκετές περιπτώσεις να παρατηρείται μια στροφή σε αυθεντικές γεύσεις (π.χ. με κατσικίσιο γάλα), όμως δυναμική εμφάνιση κάνουν πλέον τόσο τα επιδόρπια γιαουρτιού με διάφορες γεύσεις ή ξηρούς καρπούς όσο και τα πόσιμα γιαούρτια, συνήθως πλούσια σε συστατικά και γεύσεις που κυκλοφορούν σε μπουκάλι και σε μορφή υγρού.

Οι τάσεις που μεταμορφώνουν το γιαούρτι
Γιαούρτι χωρίς…γάλα είναι η τάση που φαίνεται πως κερδίζει ολοένα και περισσότερους οπαδούς καθώς τα plant -based προϊόντα είναι και εκείνα που καταγράφουν εντυπωσιακές επιδόσεις στις περισσότερες αγορές του κόσμου. Αρκεί να σημειωθεί πως σύμφωνα με το dairynews today, τα plant-based γιαούρτια, μια αγορά που κατέγραψε κέρδη ύψους 4,24 δις δολαρίων το 2023, αναμένεται να αγγίξει τα 9,14 δις δολάρια το 2028, διπλασιάζοντας τα μεγέθη σε 5 μόλις χρόνια.

Τόσο η αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες όσο και η στροφή σε ένα βιώσιμο διατροφικό μοντέλο ωθούν όλο και περισσότερους καταναλωτές στην αγορά προϊόντων γιαουρτιού χωρίς γαλακτοκομικά βασισμένα σε φυτικά συστατικά, μια τάση που επηρεάζει τις ισορροπίες της αγοράς.

Γιαούρτι αντί…γλυκού είναι μία ακόμη δημοφιλής τάση παγκοσμίως καθώς όλο και περισσότερες βιομηχανίες τροφίμων εφευρίσκουν τρόπους να γίνει το γιαούρτι πιο ελκυστικό σε μεγαλύτερη μερίδα καταναλωτών όλων των ηλικιών. Λανσάροντας ένα κατά βάση παραδοσιακό προϊόν, όπως το γιαούρτι, με μια μοντέρνα «πινελιά», οι βιομηχανίες αναζητούν τρόπους για να γίνει το γιαούρτι πιο ελκυστικό σε μεγαλύτερη μερίδα καταναλωτών όλων των ηλικιών. Toppings, όπως η σοκολάτα, οι ξηροί καρποί, η καραμέλα κ.ά. επιστρατεύονται στη «μάχη» προσέλκυσης των καταναλωτών που αναζητούν μια γλυκιά γεύση με υγιεινή χροιά.

Το tailor-made προϊόν ανάλογα με τις ανάγκες κάθε καταναλωτή είναι μια ακόμη τάση που αποτελεί το next big thing στην αγορά του γιαουρτιού παγκοσμίως. Με λακτόζη ή χωρίς, εμπλουτισμένο με βιταμίνες ή με προβιοτικά, τα «λειτουργικά» γιαούρτια που καλύπτουν συγκεκριμένες ανάγκες κάθε οργανισμού αποτελούν το δυνατό «χαρτί» στη μάχη του ανταγωνισμού.

Τα προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη είναι μία ακόμη τάση που κερδίζει τις αγορές σε παγκόσμιο επίπεδο. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το 25% των προϊόντων που λανσαρίστηκαν το 2023, ανέγραφαν στη συσκευασία τους πως ήταν πλούσια σε πρωτεΐνη. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο ισχυρισμός για μικρότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη, ένας ισχυρισμός που όταν συνδυάζεται με την αυξημένη πρωτεΐνη συνήθως αυξάνει τις πωλήσεις του προϊόντος.

Τέλος, το «clean label», οι ισχυρισμοί δηλαδή για καθαρότητα των συστατικών του γιαουρτιού είναι αυτοί πού κερδίζουν τις εντυπώσεις, καθώς οι καταναλωτές συνήθως επιλέγουν τα γιαούρτια εκείνα που αναγράφουν στη συσκευασία τους ισχυρισμούς όπως «χωρίς την προσθήκη συντηρητικών».

Λανσαρίσματα που κάνουν τη διαφορά
«H FrieslandCampina Hellas-Νουνού εισέρχεται δυναμικά στην κατηγορία των επιδόρπιων γιαουρτιού με γεύσεις και παρουσιάζει τη νέα σειρά Νουνού PowerΒowl, που παράγεται στο Πρότυπο εργοστάσιο Νουνού στην Πάτρα», σημειώνει η Τζίνα Φίλιου. «Το Νουνού PowerBowl είναι το νέο απολαυστικό και θρεπτικό Κύπελλο Δύναμης εμπνευσμένο από τα PowerBowls, μία από τις πιο ευρέως διαδομένες διατροφικές & lifestyle τάσεις της εποχής. Οι νέες γεύσεις Νουνού PowerBowl, με 16g πρωτεΐνης σε κάθε κύπελλο, χάρη στον φυσικό τρόπο στράγγισης, συνδυάζουν όλα τα καλά του Νουνού Στραγγιστό με συστατικά υψηλής διατροφικής αξίας, όπως φρούτα, δημητριακά και σπόρους», τονίζει.

Στοχεύοντας στο νεανικό κοινό, η ΜΕΒΓΑΛ συνεργάστηκε με την Ίον, για τη δημιουργία ενός γιαουρτιού με σοκολάτα γάλακτος. Το παιδικό γιαούρτι Frutomaniacs, το οποίο συνοδεύεται από σοκολατομπαλίτσες Ίον, κατάφερε να συνταιριάξει ένα γιαούρτι μεγάλης διατροφικής αξίας, το οποίο περιέχει καλλιέργεια Βifidobacterium lactis (BB-12), χωρίς συντηρητικά και χρωστικές, με τη γεύση της αυθεντικής σοκολάτας και κάνοντας το γιαούρτι προσιτό σε μια «δύσκολη» μερίδα καταναλωτών, όπως είναι τα παιδιά. Σε επαναλανσάρισμα για το γιαούρτι Δωδώνη Στραγγιστό προχώρησε η Δωδώνη ανταποκρινόμενη στις νέες τάσεις. Το νέο γιαούρτι Δωδώνη Στραγγιστό έρχεται σε τρεις εκδοχές: Πλήρες με 8% λιπαρά από 100% ελληνικό φρέσκο γάλα, με 2% λιπαρά και με 0% λιπαρά, ενώ έχει γίνει λανσάρισμα και του Δωδώνη Στραγγιστό χωρίς λακτόζη.

Με νοσταλγική διάθεση αλλά και προσήλωση στην παράδοση, το ιστορικό brand Αγνό επιστρέφει στα ράφια των σούπερ μάρκετ από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία ΑΕ. Τα προϊόντα της Αγνό διατίθενται στη βόρεια Ελλάδα και όσον αφορά στα γιαούρτια λάνσαρε τρεις διαφορετικές κατηγορίες (στραγγιστό-αγελαδινό-παραδοσιακό). Στην κατηγορία στραγγιστά γιαούρτια διαθέτει κωδικούς με 2% και 5% λιπαρά, στα αγελαδινά διαθέτει το κλασσικό αγελαδινό και στα παραδοσιακά κυκλοφορεί τρεις κωδικούς (αγελαδινό, πρόβειο και κατσικίσιο).

Η βιωσιμότητα στο επίκεντρο
Η εταιρική κοινωνική ευθύνη αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των βιομηχανιών τροφίμων που ασχολούνται με το γιαούρτι και τα προϊόντα του. Με το βλέμμα στραμμένο στη βιωσιμότητα, η FrieslandCampina Hellas-Νουνού αξιοποιεί με το πρόγραμμα Nουνού Intermodal Transportation τη χρήση συνδυασμένων τρόπων μεταφοράς προϊόντων από το εξωτερικό, οδικώς, με τρένο και με πλοίο, φιλικότερους προς το περιβάλλον, βελτιώνοντας κάθε χρόνο το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα. Παράλληλα, δεσμεύεται να χρησιμοποιεί ανακυκλώσιμες συσκευασίες, εντελώς ανανεώσιμες και ουδέτερες από άνθρακα ενώ στο πλαίσιο του προγράμματος «Κύκλος Φροντίδας» στηρίζει με προσφορά γαλακτοκομικών προϊόντων περισσότερους από 450 φορείς, μεταξύ των οποίων ορφανοτροφεία, οίκους ευγηρίας, κέντρα αποκατάστασης, δήμους, ιδρύματα της Εκκλησίας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς και ειδικές δομές.

Το πρόγραμμα «Ταξίδι στον Γαλ-Αξία» με επισκέψεις σχολείων στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης, όπου οι μαθητές αναγνωρίζουν από κοντά την αξία των γαλακτοκομικών προϊόντων στηρίζει η ΜΕΒΓΑΛ στο πλαίσιο δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Παράλληλα, στηρίζει το πρόγραμμα «Κανένα παιδί χωρίς γάλα», προσφέροντας περίπου 300 μερίδες γάλακτος καθημερινά σε δομές που φιλοξενούν παιδιά.

Η Δωδώνη, στηρίζοντας το κοινωνικό σύνολο τα τελευταία χρόνια έχει διαθέσει σε φορείς και Μη Κερδοσκοπικούς οργανισμούς προϊόντα άνω των 80 τόνων. Στηρίζει σταθερά το έργο της Μονής Δουραχάνης και τη Μητρόπολη Ιωαννίνων και προσφέρει καθημερινά προϊόντα της σε τοπικές ενορίες που έχουν συσσίτια στην Ήπειρο, την Αθήνα, τη Νίκαια, τη Θήβα και το Αγρίνιο. Επιπλέον με αφορμή την παγκόσμια ημέρα γάλακτος τα τελευταία 3 χρόνια έχει διαθέσει πάνω από 5 τόνους προϊόντων σε οργανισμούς που φροντίζουν παιδιά, έχει διαθέσει προϊόντα σε σχολεία των Ιωαννίνων ενώ έχει χρηματοδοτήσει εκπαιδευτικά ταξίδια μαθητών στο εξωτερικό και αγορές σχολικού εξοπλισμού.

Σε συνεργασία με αξιόπιστους φορείς, η Δέλτα παρέχει 2 εκατομμύρια μερίδες γαλακτοκομικών τον χρόνο, ανακατασκευάζει αθλητικούς χώρους και γήπεδα και στηρίζει την εγχώρια κτηνοτροφία με βάση το «Σχέδιο Δράσης Γαία». Παράλληλα, μειώνει το πλαστικό στις συσκευασίες της, κάνει ορθολογική χρήση νερού και ενέργειας και συμμετέχει στη «Συμμαχία για τη μείωση της Σπατάλης Τροφίμων».

Μια σειρά από δράσεις για το περιβάλλον και την κοινωνία, εντάσσονται στην εταιρική κοινωνική ευθύνη της Όλυμπος, όπως η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και η εξοικονόμηση φυσικών πόρων, η ανακύκλωση συσκευασιών αλλά και η δημιουργία plant based ή συμπιεσμένων συσκευασιών με μη αποσπώμενο καπάκι καθώς και η χορηγία της προσπάθειας αθλητών, οι εκπαιδευτικές ξεναγήσεις σχολείων στο εργοστάσιο, η στήριξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων, η προστασία των Δασών σε συνεργασία με τη Rainforest Alliance και η καταπολέμηση της υπογεννητικότητας με τη βοήθεια της Hopegenesis. Τέλος, η εταιρεία διοργανώνει συχνά δράσεις αιμοδοσίας ενώ παρέχει ίσες ευκαιρίες σε όλους τους εργαζομένους της.
Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της κουλτούρας & της φιλοσοφίας της Danone Nutricia. Η εταιρεία συμμετέχει στην πρωτοβουλία της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων (WFA), Planet Pledge, η οποία έχει στόχο να κάνει το marketing κινητήρια δύναμη για την αντιμετώπιση των μεγάλων περιβαλλοντικών θεμάτων που αντιμετωπίζει ο πλανήτης. Ταυτόχρονα συμμετέχει στις δράσεις «Μπορούμε στα Σχολεία» και «Μπορούμε στις Λαϊκές» για τον περιορισμό της σπατάλης του φαγητού, υποστηρίζει ως χορηγός τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας και αρκετές αθλητικές διοργανώσεις και αθλητές και στηρίζει ιδρύματα που βοηθούν παιδιά με αναπηρία και αναπτυξιακές διαταραχές.

Τζίνα Φίλιου, Marketing Director FrieslandCampina Hellas-Νουνού

Ολοκληρωμένο πλάνο επικοινωνίας για γνωριμία με τους καταναλωτές
«Το Νουνού PowerBowl με την υψηλή διατροφική αξία του Νουνού Στραγγιστό, είναι ένα Κύπελλο Δύναμης που προσφέρει δύναμη και γεύση σε κάθε κουταλιά, πάντα με την εγγύηση ποιότητας και αξιοπιστίας Nουνού … γιατί δεν υπάρχει επιδόρπιο στραγγιστού γιαουρτιού με περισσότερες πρωτεΐνες από τη φύση του! Το Νουνού PowerBowl “συστήνεται” στους καταναλωτές μέσα από μία εντυπωσιακή εικόνα στα καταστήματα και δειγματοδιανομές, καθώς και ένα ολοκληρωμένο πλάνο επικοινωνίας, που περιλαμβάνει τηλεοπτική, έντυπη και ψηφιακή παρουσία στα μέσα».

Τα προϊόντα μέσα από την επικοινωνία των brands
Νουνού: Στον «αέρα» βρίσκεται η launch καμπάνια του Νουνού Power Bowl, με την «υπογραφή» της Magnet. Η καμπάνια που αποτελείται από δύο TV σποτ με tagline «Δύναμη και γεύση σε ένα κύπελο», συστήνουν στο κοινό το Νουνού Power Bowl, που αποτελεί έναν συνδυασμό «δύναμης και γεύσης». «Όλη η δύναμη του Νουνού Στραγγιστό με ζουμερά φρούτα, σπόρους και δημητριακά σε μοναδικές γεύσεις. Είναι κύπελο δύναμης με 16 gr πρωτεΐνης από τη φύση του», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Αγνό: Με κεντρικό μήνυμα «Αγνό, είναι στη φύση του…», τα προϊόντα Αγνό βρίσκονται και πάλι στην ελληνική αγορά. Οι νέες συσκευασίες για γάλα, γιαούρτι, γλυκίσματα και βούτυρο, με την «υπογραφή» της Updated & Partners, έκαναν την εμφάνισή τους στη Βόρεια Ελλάδα. Η επικοινωνιακή καμπάνια της Αγνό «τρέχει» κατά κύριο λόγο στην Θεσσαλονίκη σε ραδιόφωνο, outdoor και digital περιβάλλον.

Φάγε: Την υπογραφή της Solid Havas έχει η 360º καμπάνια για το Total της ΦΑΓΕ. Ο πρωταγωνιστής της καμπάνιας καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας δηλώνει ότι δεν τρώει γιαούρτι, ποτέ δεν έτρωγε, αφού «Είναι αλλιώς με Total», σύμφωνα με το concept της επικοινωνίας. «Όταν τρως Total όλα είναι διαφορετικά. Η μοναδική γευστική εμπειρία που άλλαξε για πάντα τη σχέση μας με το γιαούρτι», ακούγεται μεταξύ άλλων κατά τη διάρκεια του σποτ, την παραγωγή του οποίου ανέλαβε η TopCut Modiano.

Δωδώνη: H BBDO επιμελήθηκε την καμπάνια της Δωδώνη για τα φυτικά προϊόντα Δωδώνη Plant’d. Μια μοντέρνα μαμά, τα δοκιμάζει για πρώτη φορά στην ηλιόλουστη κουζίνα της κόρης της, που τα χρησιμοποιεί παντού. Μαμά και κόρη προσκαλούν τους καταναλωτές σε ένα γευστικό ταξίδι, ενώ το tagline της επικοινωνίας είναι «τα μόνα φυτικά με γεύση Δωδώνη». Το main Τ/Ο συνοδεύει ένα tag 15΄΄, στην ίδια κουζίνα, με τις πρωταγωνίστριες να απολαμβάνουν το νέο Δωδώνη Plant’d φράουλα και κακάο, τη νέα γεύση στη σειρά επιδορπίων Δωδώνη Plant’D.

Keywords
γιαουρτι, εταιρική κοινωνική ευθύνη, ξηροι καρποι, δις, ελλαδα, σημαίνει, νέα, προσφορες, εκπτωσεις, σνακ, πατρα, εμφάνιση, today, επηρεάζει, σοκολατα, big, lifestyle, μεβγαλ, βιωσιμότητα, σχολεια, θεσσαλονικη, αθηνα, νικαια, εταιρεία, nutricia, planet, power, bowl, outdoor, φαγε, bbdo, tag, αξια, Καλή Χρονιά, hellas power, τελος του κοσμου, σχεδιο αθηνα, κοινωνια, nutricia, ανακυκλωση, γηπεδα, δωδωνη, ζαχαρη, θηβα, ιον, πλαισιο, προγραμμα, ραδιοφωνο, σνακ, τα νεα, φαγε, φρουτα, φυσικη, αγνο, αγορα, αγρινιο, αναπηρια, ατομο, αφορμη, βιταμινες, βιωσιμότητα, βλεμμα, βοηθεια, βορεια, βρισκεται, γαλα, γεγονος, γευση, γινει, γνωριμια, δελτα, δυναμη, δημητριακα, δις, εγγυηση, ευρω, υπαρχει, ενεργεια, εμφάνιση, επικοινωνια, επηρεάζει, ερχεται, εταιρεία, εταιρική κοινωνική ευθύνη, ευθυνη, ζωης, ιδια, ιδιο, η στροφη, εικονα, ισες ευκαιριες, ιστορικο, κακαο, κουζινα, κυπελλο, κιλα, λογο, μαμα, μεβγαλ, μηκος, μηκος κυματος, μειωση, μορφη, μονα, νουνου, παντα, ολυμπος, ορφανοτροφεια, παιδι, παιδια, περιβαλλον, πληθωρισμος, πλοιο, υπογραφη, κτηνοτροφια, πωλησεις, ραφια, ρολο, σιγουρη, σειρα, σουπερ μαρκετ, σουπερ, ταξιδια, ταση, τρενο, υψηλη, φυση, φυσικα, φυσικο, φραουλα, φορα, ψηφιακη, ωρες, αγορες, bowl, bbdo, big, ελληνικα, γευστικο, γευσεις, ηπειρο, hellas, χροια, κομματι, lifestyle, μπροστα, ογκο, outdoor, planet, power, σημαίνει, tag, ταξιδι, today, τρωει
Τυχαία Θέματα