Τι προτείνεται να ισχύσει για Λύκειο - Πως θα μπαίνουν στα ΑΕΙ και ΤΕΙ οι μαθητές

Η πρόταση του υπουργείου Παιδείας για το «Νέο Λύκειο» και το νέο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση παρουσιάστηκε σήμερα στη Διακομματική Επιτροπή.
Μεταξύ άλλων, προβλέπεται μείωση των μαθημάτων και στις τρεις τάξεις του λυκείου, εισάγεται η «ερευνητική» ή «συνθετική εργασία», ενώ το απολυτήριο διαχωρίζεται από τις εξετάσεις πρόσβασης σε ΑΕΙ-ΤΕΙ και προκύπτει από το μέσο όρο της βαθμολογίας των μαθητών στην Α', Β' και Γ' Λυκείου.
Παράλληλα, στο προτεινόμενο νέο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δημιουργείται Ανεξάρτητος Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων, τα μαθήματα προς
εξέταση για εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση θα είναι τρία έως πέντε (η ελληνική γλώσσα θα είναι υποχρεωτικά ένα από αυτά) και οι συντελεστές βαρύτητας για καθένα από αυτά θα διαμορφώνονται από τα ΑΕΙ-ΤΕΙ.
Η πλήρης εφαρμογή του νέου τρόπου εισαγωγής θα ισχύσει από το σχ. έτος 2014-15 και θα αφορά τους μαθητές που κατά το σχολικό έτος 2011/12 φοιτούν στην Γ' Γυμνασίου.
«Στην Παιδεία υπάρχει ανάγκη μεταρρύθμισης σε όλα τα επίπεδα και κάθε μέρα που χάνεται, την "πληρώνουμε" με χρόνια», δήλωσε κατά τη συνεδρίαση της Διακομματικής Επιτροπής η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου και ζήτησε τη συναίνεση της ΝΔ και του ΛΑΟΣ για το ζήτημα.

Όπως είπε, «είναι κατανοητό σε όλους μας, πλέον, ότι στην Παιδεία απόλυτη προϋπόθεση είναι η εθνική συνεννόηση».

Αναλυτικότερα η πρόταση περιλαμβάνει:

Νέο Σύστημα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση

1. Δημιουργείται Ανεξάρτητος Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων που θα αναλάβει συνολικά τη ρύθμιση όλων των σχετικών με τις εξετάσεις θεμάτων. Συγκεκριμένα ανάμεσα στις αρμοδιότητες του οργανισμού ενδεικτικά συγκαταλέγονται και τα ακόλουθα:

o Ο προσδιορισμός της εξεταστέας ύλης που έχει μόνο θεματικό προσδιορισμό (π.χ. μηχανική στερεού σώματος, οπτική, κτλ) και όχι προσδιορισμό σελίδων. Η εξέταση θα αφορά στην αξιολόγηση γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων.

o Η ανάπτυξη τράπεζας θεμάτων διαβαθμισμένης (σταθμισμένης) δυσκολίας.

o Η ανάδειξη επιλεγμένων βαθμολογητών που θα αξιολογούνται και θα επιμορφώνονται διαρκώς.

o Η διοργάνωση των εξετάσεων (θέματα, επιτηρήσεις, διάρκεια, διαδικασία βαθμολόγησης και αναβαθμολόγησης, κλπ).

o Η δυνατότητα οι εξετάσεις να επαναλαμβάνονται, υπό κάποιες προϋποθέσεις, εντός του έτους (πέραν της πάγιας ετήσιας διεξαγωγής τους) είναι ζήτημα που θα εξεταστεί από τον Ανεξάρτητο Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων.

2. Στο τέλος της Γ' Λυκείου οι μαθητές δίνουν πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή τους στην ανώτατη εκπαίδευση. Η τελική γραπτή εξέταση ανά μάθημα περιλαμβάνει δυο ομάδες θεμάτων. Η επίδοση των μαθητών στην πρώτη ομάδα θεμάτων καθορίζει το βαθμό που λαμβάνεται υπόψη για την απόκτηση του απολυτήριου Λυκείου στο συγκεκριμένο μάθημα, ενώ η επίδοση στη δεύτερη ομάδα θεμάτων καθορίζει την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση. Οι πανελλήνιες αυτές εξετάσεις διεξάγονται σε όλα τα μαθήματα της Γ' Λυκείου με
Keywords
Τυχαία Θέματα