Σε ψηλά επίπεδα η προστασία προσωπικών δεδομένων

15:41 25/1/2013 - Πηγή: OnlyCY

Η προστασία των προσωπικών δεδομένων στην Κύπρο βρίσκεται σε ψηλά επίπεδα, εκτιμά ο Επίτροπος Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Γιάννος Δανιηλίδης, ο οποίος εξηγεί στον κόσμο πώς μπορεί να απαλλαγεί από ανεπιθύμητα μηνύματα επιτελείων ή διαφημιστικών εταιρειών.

Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ με την ευκαιρία της Ευρωπαϊκής Ημέρας Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων που έχει οριστεί στις 28 Ιανουαρίου, ο κ. Δανιηλίδης σημείωσε ότι αν και στην Κύπρο

η νομοθεσία συμπληρώνει φέτος μόνον 12 χρόνια, «η κατάσταση τώρα είναι πάρα πολύ καλή».

Όπως ανέφερε, συμπληρώνονται φέτος 12 χρόνια από την εφαρμογή της νομοθεσίας περί προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα που αφορά φυσικά πρόσωπα εν ζωή και όχι νομικά πρόσωπα (πχ εταιρίες, σωματεία κτλ).

Ο νόμος, «σε καμία περίπτωση» δεν είναι ασπίδα προστασίας οποιασδήποτε παρανομίας, ανέφερε ο κ. Δανιηλίδης, εξηγώντας ότι υπήρχε παλιά η αντίληψη ότι ο κόσμος οχυρωνόταν πίσω από το νόμο για να μην συμμορφώνεται και να προχωρά σε παράνομες πράξεις.

Κάθε επεξεργασία προσωπικών δεδομένων πρέπει να γίνεται υπό την προστασία του νόμου και εάν υπάρξει επεξεργασία των δεδομένων, πρέπει να ενημερώνεται το άτομο. Προσωπικά δεδομένα είναι κάθε πληροφορία που αφορά οποιοδήποτε πρόσωπο, π.χ. ο αριθμός ταυτότητας, ο αριθμός κοινωνικών ασφαλίσεων, η οικονομική κατάσταση, η υγεία, άλλα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, η συμμετοχή σε κόμματα ή σωματεία κτλ.

Ερωτηθείς από το ΚΥΠΕ πώς είναι η κατάσταση 12 χρόνια μετά την εφαρμογή του νόμου στην Κύπρο, ο κ. Δανιηλίδης ανέφερε ότι «η κατάσταση τώρα στην Κύπρο είναι πάρα πολύ καλή» και πρόσθεσε ότι υπάρχει μια συνεχής διαφώτιση για το θέμα αυτό.

«Ο κόσμος αντιλαμβάνεται το νόμο ο οποίος δίνει το δικαίωμα στον κάθε άνθρωπο να αρνηθεί να δώσει πληροφορίες ή απαντήσεις σε ερωτήματα ή επεμβάσεις που γίνονται στην προσωπική του ζωή», συνέχισε ο κ. Δανιηλίδης.

Παράπονα
———-
Κατά το έτος 2012 υποβλήθηκαν στο Γραφείο Επιτρόπου Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα 142 παράπονα σημειώνοντας σημαντική πτώση σε σχέση με πέρσι όταν υποβλήθηκαν συνολικά 558 παράπονα, ενώ το 2010 ο αριθμός τους ήταν 804.

Σημαντική συμβολή στην βελτίωση της κατάστασης είχε η μείωση του αριθμού των παραπόνων για ανεπιθύμητα διαφημιστικά μηνύματα που ήταν 660 το 2010, 465 το 2011 και 44 το 2012.

Για το 2012 τα πλείστα παράπονα αφορούσαν ανεπιθύμητα διαφημιστικά μηνύματα (spam) που έφθασαν τα 44. Αλλα παράπονα είχαν να κάνουν με υπερβολικά στοιχεία (27), αποκάλυψη/κοινοποίηση (26), δικαίωμα πρόσβασης/αντίρρησης (16), μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση (10), video cameras (8), λήψη συγκατάθεσης (3), διαδίκτυο (2), χρονικό διάστημα διατήρησης δεδομένων/διαγραφή (2), δακτυλικά αποτυπώματα (2),νόμιμη επεξεργασία (1) και συλλογή στοιχείων (1).

Προεκλογική εκστρατεία και προσωπικά δεδομένα
———————
Ο κ. Δανιηλίδης εξήγησε στις δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ ότι μετά την τελευταία τροποποίηση του Νόμου περί Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, δίνεται το δικαίωμα στον πολίτη, με απαλλαγεί από το βομβαρδισμό μηνυμάτων προεκλογικού χαρακτήρα.

Το μόνο που χρειάζεται να πράξει ο πολίτης που το επιθυμεί, είναι να υποβάλει αίτηση στο Γραφείο του Επιτρόπου. Ο πολίτης θα καταχωρηθεί στη συνέχεια σε σχετικό μητρώο και θα απαλλαγεί από προεκλογικό υλικό που του αποστέλλεται με το ταχυδρομείο.

«Ο κάθε πολίτης το όνομα του οποίου βρίσκεται καταχωρημένο στον εκλογικό κατάλογο ή σε τηλεφωνικό κατάλογο μπορεί να αποταθεί στο γραφείο μας και να συμπεριληφθεί στο μητρώο των ατόμων εκείνων που δεν επιθυμούν να παίρνουν μηνύματα μέσω ταχυδρομείου. Πρόκειται για το δικαίωμα της αντίρρησης», ανέφερε ο κ. Δανιηλίδης.

Οσον αφορά μηνύματα στα κινητά τηλέφωνα (sms), είπε ότι μπορεί ο πολίτης να υποβάλει αίτηση στο Γραφείο του Επιτρόπου, το οποίο εν συνεχεία θα στείλει επιστολή στα επιτελεία τα οποία οφείλουν να τον διαγράψουν από τους καταλόγους τους και να μην του ξαναστείλουν μήνυμα.

Σε ό,τι αφορά στα τηλεφωνήματα που δέχονται οι πολίτες/ψηφοφόροι από τα διάφορα επιτελεία, ο κ. Δανιηλίδης είπε ότι το Γραφείο του μπορεί και σε αυτή την περίπτωση να επιληφθεί του θέματος όταν έχει υποβληθεί σχετικό παράπονο. Μετά την παρέμβαση του Γραφείου του Επιτρόπου, τα επιτελεία οφείλουν να αφαιρέσουν το τηλέφωνο του παραπονούμενου από τους καταλόγους τους.

Το ίδιο ισχύει και για τις διαφημιστικές εταιρείες.

Σημειώνεται ότι με την τροποποίηση της νομοθεσίας ο Επίτροπος έχει δικαίωμα να επιβάλει τη λεγόμενη διοικητική κύρωση, που μπορεί να φθάσει μέχρι 30,000 ευρώ εάν δεν υπάρξει συμμόρφωση, από 8,540 που ήταν πριν.

Ερωτηθείς εάν υπήρξαν κυρώσεις, είπε ότι μέχρι στιγμής οι περισσότερες διαφημιστικές εταιρείες και τα εκλογικά επιτελεία συμμορφώνονται άμεσα με την πρώτη παρατήρηση που λαμβάνουν από το Γραφείο.

«Είναι σημαντικό που υπάρχει συνεργασία και καλή πίστη και από τα εκλογικά επιτελεία και τα κόμματα. Για όσα πρόσωπα υπήρξε παράπονο και τους στείλαμε την πρώτη ειδοποίηση αμέσως συμμορφώθηκαν», επισήμανε.

Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων
————
Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας των Προσωπικών Δεδομένων γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 28 Ιανουαρίου, με πρωτοβουλία του Συμβουλίου της Ευρώπης και την υποστήριξη της ΕΕ.

Σκοπός της είναι η ενημέρωση του Ευρωπαίου πολίτη για ένα τόσο ευαίσθητο ζήτημα, όπως είναι τα προσωπικά δεδομένα.

Το Γραφείο του Επιτρόπου Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα θα διανέμει διαφημιστικό υλικό και μικρά δωράκια στα Κέντρα Εξυπηρέτησης του Πολίτη με την ευκαιρία της Ευρωπαϊκής Ημέρας.

Keywords
Τυχαία Θέματα