Συζητείται ελευθεροποποίηση των αυτοκινήτων ενοικιάσεως

15:16 2/2/2012 - Πηγή: OnlyCY

Αντιδράσεις από τις μικρές επιχειρήσεις ενοικιάσεως οχημάτων προκαλεί εναρμονιστικό νομοσχέδιο που συζητείται από την Επιτροπή Συγκοινωνιών και το οποίο ελευθεροποιεί την αγορά αυτοκινήτων ενοικιάσεως και καταργεί τρόπον τινά την εμπορία των αδειών, σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Επιτροπής Αντώνη Αντωνίου.

Το ΑΚΕΛ δια του βουλευτή Ανδρέα Φακοντή διαβεβαίωσε ότι θα επιχειρήσει την εισαγωγή προνοιών για προστασία των μικρών

επιχειρήσεων και για τη θέσπιση εθνικής οροφής στα αριθμό των αυτοκινήτων ενοικιάσεως, ενώ ο βουλευτής της ΕΔΕΚ Νίκος Νικολαϊδης ανέφερε πως για να αποφευχθούν στρεβλώσεις και αδικίες θα πρέπει σε διαβούλευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να υιοθετηθούν οι ανάλογες ρυθμίσεις.

Όπως αναφέρθηκε από τον Πρόεδρο της Επιτροπής, η εναρμόνιση της Κύπρου με την οδηγία Μπουλκεστάιν έπρεπε να είχε γίνει από το 2009, διευκρινίζοντας πως για τις συγκριμένες υπηρεσίες η Κύπρος δεν πήρε προειδοποιητική επιστολή. Ο κ. Φακοντής ανέφερε πως υπάρχει προειδοποιητική επιστολή για την εναρμόνιση με την Μπουλκεστάιν γενικά.

Σε δήλωση μετά τη συνεδρία ο κ. Αντωνίου, ανέφερε πως το νομοσχέδιο προβλέπει την ελεύθερη είσοδο στην αγορά των αυτοκινήτων ενοικιάσεως και την κατάργηση των περιορισμών στον αριθμό των οχημάτων.

Ο κ. Αντωνίου εξήγησε πως τα όποια ποιοτικά ή άλλα κριτήρια τεθούν θα πρέπει να δικαιολογούνται από επιτακτικούς λόγους δημοσίου συμφέροντος και πρόσθεσε πως με βάση την υπό συζήτηση νομοθεσία κάθε φυσικό και νομικό πρόσωπο δικαιούται να δραστηριοποιηθεί στον τομέα ενοικίασης αυτοκινήτων εφόσον διαθέτει πλήρως εξοπλισμένο κατάστημα και πληροί τα εχέγγυα της αξιοπιστίας, δηλαδή δεν έχει καταδικαστεί για κλοπή, ληστεία, απάτη ή διάρρηξη.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής ανέφερε πως διαπιστώθηκε διάσταση απόψεων μεταξύ των επαγγελματικών ομάδων, σε ό,τι αφορά την «οροφή» και το «πάτωμα» των οχημάτων ανά επιχείρηση και τον ηλικιακό περιορισμό.

Συνεχίζοντας είπε πως συζητήθηκε περίληψη στο νόμο η αναγνώριση αξίας, που σημαίνει παροχή της δυνατότητας να τίθεται τέρμα στις εγκρίσεις και ανέφερε πως συζητήθηκε η περίληψη δικαιώματος άρσης νόθευσης ανταγωνισμού.

Ο κ. Αντωνίου ανέφερε επίσης πως η Νομική Υπηρεσία και το Υπουργείο Συγκοινωνιών ενημέρωσαν την Επιτροπή πως δεν μπορούν να τεθούν περιορισμοί οροφής και αναγνώρισης κόστους και πρόσθεσε πως η συζήτηση του νομοσχεδίου θα συνεχιστεί με στόχο να οδηγηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής το συντομότερο.

Απαντώντας σε ερώτηση ο κ. Αντωνίου είπε πως σήμερα υπάρχουν στην αγορά 10.000 άδειες, δηλαδή 10.000 αυτοκίνητα «Z», προσθέτοντας πως με βάση την κοινοτική νομοθεσία θα μπορούν να δοθούν εγκρίσεις σε όσες αιτήσεις πληρούν τις προϋποθέσεις.

Ανέφερε περαιτέρω πως συζητείται «πάτωμα» 15 με 20 αυτοκινήτων για αδειοδότηση λειτουργίας της επιχείρησης. Εξήγησε ακόμα πως σήμερα το ΤΟΜ δίνει άδειες αφού αξιολογήσει τις ανάγκες της αγοράς, το οποίο κρίνει πως σήμερα τα 10.000 οχήματα είναι αρκετά.

Ερωτηθείς εάν υπάρχει ρύθμιση για την εμπορία των αδειών ”Z”, ο κ.

Keywords
Τυχαία Θέματα