Αριστοτέλης Παντελιάδης: Επενδύουμε πρώτα στις υποδομές και μετά στην ανάπτυξη!

10:20 3/12/2023 - Πηγή: Emea.gr

Αναμφίβολα, η πορεία ζωής του Αριστοτέλη Παντελιάδη, Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΜΕΤRΟ ΑΕΒΕ μόνο ως παράδειγμα προς μίμηση δύναται να αποτιμηθεί, καθώς τα τελευταία 23 -σχεδόν- χρόνια από τη θέση του CEO της METRO ΑΕΒΕ έχει καταφέρει να προσδώσει στην λιανεμπορική, μα και χονδρεμπορική –

συνάμα – αλυσίδα μια ξεχωριστή αναπτυξιακή δυναμική, αφήνοντας ανάγλυφα το στίγμα της στην εγχώρια επιχειρηματική αγορά.

Η METRO ΑΕΒΕ αριθμεί, σήμερα, περισσότερα από 280 καταστήματα λιανικής πώλησης My market και χονδρικής METRO Cash & Carry, καλύπτοντας στρατηγικά σημεία σε όλη την επικράτεια, ενώ ο αριθμός των εργαζομένων της ξεπερνάει τα 11.000 άτομα. Επιπροσθέτως, τον Ιανουάριο του 2020 η εταιρεία, μέσω της θυγατρικής της MCC Best Value Ltd, εγκαινίασε το πρώτο της κατάστημα εκτός Ελλάδας, στη Λεμεσό της Κύπρου, μεταφέροντας στο νησί της Αφροδίτης το μοντέλο χονδρικής πώλησης για επαγγελματίες.

Πρόσφατα, μάλιστα, ο κ. Παντελιάδης -ο οποίος ταυτόχρονα κατέχει και τη θέση του Προέδρου της νεοσύστατης Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας- ξετύλιξε μια εντελώς διαφορετική πτυχή της πολυσχιδούς προσωπικότητάς του, επαγγελματικής, μα και προσωπικής, μιλώντας με ξεχωριστή άνεση και εντυπωσιακή πληρότητα σχετικά με την ψηφιακή διάσταση των επιχειρήσεων που ηγείται. Που; Συμμετέχοντας σε ένα πάνελ συζήτησης CEOs, πλαισιωμένων και από τον υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, στο ετήσιο σημείο αναφοράς των Διευθυντών Πληροφορικής και Τεχνολογίας, το συνέδριο IT Directors Forum 2023. Σε πολλούς, μάλιστα, παρόντες, προσομοίαζε με έμπειρο πληροφορικάριο, ο οποίος έχει βιώσει πολλαπλές καταστάσεις, ενώ παράλληλα διαθέτει ενδελεχή γνώση του αντικειμένου που πραγματεύεται. Κι όλα αυτά αβίαστα, με εντυπωσιακή ροή στον λόγο του, δίχως παύσεις, σημειώσεις ή πάσης φύσεως υποβολείς, μα και μοναδικό ειρμό στην –ούτως ή άλλως- δομημένη σκέψη του. 

Είμαστε ένα μικρό software house

Ο κ. Παντελιάδης χαρακτήρισε την METRO ΑΕΒΕ ως ένα μικρό software house, καθώς στον τομέα της πληροφορικής απασχολεί 55 άτομα, οι μισοί εκ των οποίων είναι προγραμματιστές.

«Όλα ξεκίνησαν προ 20ετίας, περίπου, όταν και οι παίκτες της λιανεμπορικής αγοράς σχεδίαζαν και εν συνεχεία υλοποιούσαν μεγάλες επενδύσεις τεχνολογικής φύσεως. Εμείς, τότε, δεν είμασταν ικανοποιημένοι από τις διαθέσιμες εφαρμογές, καθώς δεν ήταν δομημένες με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνονται στα “θέλω” μας και να ικανοποιούν τις εξειδικευμένες ανάγκες μας. Οπότε, λάβαμε μια συνειδητή απόφαση να επενδύσουμε στις εσωτερικές αναπτύξεις προσπαθώντας την ίδια στιγμή να τις “παντρέψουμε” με προϊόντα που υφίστανται στην αγορά. Διαδικασία, που μας οδήγησε -αναπόφευκτα- να διαθέτουμε πληθώρα από tailor-made λύσεις, εφαρμογές, υπηρεσίες και προϊόντα, τα οποία με τη σειρά τους συμβάλλουν καταλυτικά στη δημιουργία μιας ενδιαφέρουσας κουλτούρας», υπογράμμισε εμφατικά και συνέχισε: «Αυτή, εκτείνεται από και εμπεριέχει την ορθή ανάπτυξη των υπολογιστικών συστημάτων με την κατάλληλη αξιοποίηση των εξαιρετικά πλούσιων δεδομένων που έχουμε στη διάθεση μας επί καθημερινής βάσεως, ως συνέπεια της λειτουργίας ενός εκτενούς δικτύου καταστημάτων. Βασικά στοιχεία μιας… συνταγής που μας διασφαλίζει την περαιτέρω ανάπτυξή μας! Μάλιστα, δεν σας κρύβω πως η έντονη in-house ανάπτυξη λογισμικού, συστημάτων, λύσεων και υπηρεσιών, έχει επιδράσει σημαντικά και μετασχηματίσει ακόμη και την ίδια μας την κουλτούρα. Υπό αυτό το πρίσμα, επενδύουμε πρώτα στις υποδομές και μέσω αυτών θα προκύψει και η ανάπτυξή μας».

Ο σύγχρονος CIO γνωρίζει καλύτερα εμού την εταιρεία!

Καθώς ο θεματικός πυρήνας του προαναφερθέντος συνεδρίου στο οποίο συμμετείχε αφορούσε εξ’ ολοκλήρου τους Διευθυντές Πληροφορικής επιχειρήσεων και οργανισμών, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της METRO ΑΕΒΕ είχε την ευκαιρία να… αποδώσει τα του Καίσαρος τω Καίσαρι  στον Group CIO των επιχειρήσεων του. «Την τελευταία 20ετία η τεχνολογία και ο ρόλος που παίζει στην καθημερινή λειτουργία, πρακτική, μα και αναπτυξιακή τροχιά των επιχειρήσεων, είναι – πραγματικά – μοναδική. Είναι χαρακτηριστικό πως παλαιότερα ισχυριζόμουν πως ο CIO γνωρίζει αρκετά καλά την εταιρεία μας, δεύτερος μετά από εμένα.

Σήμερα, ωστόσο, αποτελεί ξεκάθαρη παραδοχή πως την γνωρίζει σαφώς καλύτερα εμού! Εξέλιξη, που εξηγείται από το γεγονός πως είναι τέτοια η θέση που οφείλει να, μα και έχει μια συνολική γνώση των λειτουργιών και διαδικασιών μας. Κάτι, που τον μετατρέπει σε πολύτιμο αρωγό στην διαδικασία σχεδιασμού και την εν γένει προώθηση στρατηγικών δράσεων και πολιτικών ψηφιακού μετασχηματισμού της εταιρείας. Παράλληλα, είναι σε θέση να συγκεντρώσει επιμέρους ανάγκες και αιτήματα από πλευράς των πελατών (ήτοι, των εργαζομένων, καθετοποιημένων τμημάτων, διευθύνσεων ή και συνεργατών της εταιρείας) της διεύθυνσης πληροφορικής, να τις συνθέσει, αλλά και να χαρτογραφήσει το τοπίο όπως διαμορφώνεται προσεχώς, προετοιμάζοντας τον οργανισμό ώστε να ανταπεξέλθει στις καινούριες ανάγκες που προκύπτουν και τις προκλήσεις που αναδύονται μπροστά μας. Όμως, το κυρίαρχο ζητούμενο από τον CIO δεν είναι άλλο, από το να προσφέρει ένα συνεκτικό όραμα σε σχέση με τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τα αναγκαία έργα που πρέπει να υλοποιηθούν προς την κατεύθυνση εκπλήρωσής των στόχων που έχουμε θέσει ως διοίκηση».

Δυο cases με αποτελεσματικές λύσεις

Μάλιστα, ο κ. Παντελιάδης δεν δίστασε να αναφερθεί με συγκεκριμένα παραδείγματα σε σχέση με απτές, όσο και επιδραστικές ενέργειες από μέρους του Διευθυντή Πληροφορικής στην εταιρεία, μέσω των οποίων βελτιώθηκε το συνολικότερο αποτύπωμα ενεργειών της.

Συγκεκριμένα, έκανε λόγο για την ανάπτυξη της πλατφόρμας METRO Connect, η οποία έχει καθιερώσει μια απόλυτα επαγγελματική, όσο και αποδοτική διαδικασία συνεργασίας με τους προμηθευτές, καθώς οι τελευταίοι μπορούν να δουν online μια πληθώρα από πληροφορίες, που εκτείνονται από την ώρα παράδοσης των προϊόντων του στις αποθήκες και τα κέντρα διανομής μας, μέχρι το πόση ώρα παρέμεινε εκεί το φορτηγό του, εάν καθυστέρησε, πως διαμορφώνονται συγκεκριμένοι δείκτες, ανάλυση πληρωμών, τιμολογίων κ.ο.κ.

Επιπροσθέτως, αναφέρθηκε στα φυλλάδια προσφορών της αλυσίδας. «Σε ετήσια βάση ο Όμιλος METRO ΑΕΒΕ δημιουργεί περί τα 150 φυλλάδια προσφορών. Καθένα εκ των οποίων διαθέτει εκατοντάδες προϊόντα, γεγονός που “μεταφράζεται” σε πολύ δουλειά, άπειρες ώρες δέσμευσης, καθώς επίσης και μια ατέλειωτη διαδικασία μεταξύ του τμήματος Marketing και των Buyers προκειμένου να καθοριστούν το σύνολο των εμπορικών (και όχι μόνο) λεπτομερειών του φυλλαδίου. Αυτά λάμβαναν χώρα μέχρι πρότινος, καθώς έπειτα από την αποτελεσματική παρέμβαση του CIO μας, η όλη διαδικασία εισήχθη σε μια πλατφόρμα εσωτερικά, αυτοματοποιήθηκε και εν συνεχεία συνδέθηκε με μια μεγάλη βάση φωτογραφιών των προϊόντων.

Αποτέλεσμα; Η όλη διαδικασία να έχει απλοποιηθεί σε απείρως σημαντικό βαθμό. Ωστόσο, μέχρι να αναλάβει δράση ο Διευθυντής Πληροφορικής, όλοι μας γνωρίζαμε την κατάσταση, αναδεικνύοντας τα επιμέρους προβλήματα, αδυνατούσαμε – όμως – να συλλάβουμε μια αποτελεσματική, όσο και πλήρως αυτοματοποιημένη λύση», κατέληξε ο Αριστοτέλης Παντελιάδης.

Διαβάστε εδώ την BUSINESS VOICE που κυκλοφόρησε εχθές! 

Keywords
Αναζητήσεις
aristotelis-panteliadis-ependyoume-prota-stis-ypodomes-kai-meta-stin-anaptyxi.htm
Τυχαία Θέματα