Η ΚΙΝΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΑΤΜΟΜΗΧΑΝΗ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

11:10 3/5/2012 - Πηγή: Matrix24

Οι ανάγκες της Κίνας για άνθρακα έχει ωθήσει τη ναυλαγορά τις τελευταίες εβδομάδες σε υψηλότερα επίπεδα. Ωστόσο, οι ναύλοι κινούνται κατά μέσο όρο περίπου 200 δολάρια την ημέρα λιγότερο από την αντίστοιχη περίοδο του 2011.

Τα ημερήσια έσοδα των πλοίων Capes κυμαίνονται περίπου στα  6,560 δολάρια στα ίδια περίπου επίπεδα με τα έσοδα της αντίστοιχης περιόδου το 2011. Τα ναύλα στα πλοία Panamax είναι στα  11,890 δολάρια περίπου την ημέρα, τα ναύλα στα πλοία Supramax στα 10,670 δολάρια την ημέρα και τα Handysize στα 8,780  δολάρια την ημέρα. Πάντως σε  όλους αυτούς τους τύπους των πλοίων,

οι ναύλοι κινούνται κατά μέσο όρο περίπου  200  δολάρια την ημέρα λιγότερο από την αντίστοιχη περίοδο του 2011.

Η συνεχόμενη άνοδος των ημερησίων εσόδων των Panamax, όπως αναφέρουν οι ναυλομεσίτες και οι αναλυτές, οφείλεται και στην αυξημένη ζήτηση από την Κίνα για άνθρακα. Τον Μάρτιο η Κίνα εισήγαγε 21,4 εκατομμύρια τόνους, αύξηση 4% από τον Φεβρουάριο και 137% περισσότερο από τον Μάρτιο του 2011. Να σημειώσουμε ότι ένας λόγος που τα έσοδα των Panamax συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2011, παρά την αύξηση των εισαγωγών, οφείλεται και στην υπέρ-προσφορά τονάζ.

Οι εισαγωγές Iron Ore της Κίνας σε συνδυασμό με την προσφορά νέου τονάζ κράτησαν και τα έσοδα των Capes σε χαμηλά επίπεδα. Τον Μάρτιο, οι εισαγωγές Iron Ore έφτασαν τους 62,87 εκατομμύρια τόνους δηλαδή μείωση 3,2% από τους 64,98 εκατομμύρια τόνους του Φεβρουαρίου. Στο σύνολο του 1ου τριμήνου οι εισαγωγές Iron Ore της Κίνας παρουσίασαν αύξηση 6,02% συγκρινόμενα με το 1ο τρίμηνο του 2011.

Αναφορικά με την προσφορά νέου τονάζ, το 1ο τρίμηνο του 2012 υπήρξε αθρόα παράδοση πλοίων όλων των τύπων. Πιο συγκεκριμένα, μέχρι τις 31 Μαρτίου 2012, έχουν παραδοθεί 41 Capes, δηλαδή περίπου 1 πλοίο κάθε 2 μέρες ενώ υπάρχουν ακόμη 120 προς παράδοση μέσα στο χρόνο. Στα Panamax η εικόνα είναι ακόμη πιο έντονη αφού οι παραδόσεις για το 1ο τρίμηνο του 2012 κινήθηκαν με ρυθμό παράδοσης ενός πλοίου κάθε ημέρα, για το σύνολο των 86 Panamax, ενώ αναμένεται να παραδοθούν άλλα 412 πλοία μέχρι το τέλος του χρόνου. Τα στοιχεία αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος G. Moundreas.

Σχετικά με τις νέες παραγγελίες, ο αριθμός τους για το 1ο τρίμηνο του 2012 ανέρχεται στα 199 συμβόλαια, το χαμηλότερο νούμερο από το 2ο τρίμηνο του 2009 όπου ο αριθμός των συμβολαίων ήταν για 98 πλοία. Σύμφωνα με αναλύσεις, ο τριμηνιαίος μέσος όρος συμβολαίων για νέα πλοία από το 1996 ανέρχεται στα 536 πλοία και 412 πλοία από το 4ο τρίμηνο του 2008, μετά την κατάρρευση της Lehman Brothers.

Ταυτόχρονα, ο όγκος δανειοδοτήσεων έχει μειωθεί δραματικά φτάνοντας το 1ο τρίμηνο σε χαμηλό 5ετίας. Πιο συγκεκριμένα, το 1ο τρίμηνο ο όγκος δανειοδοτήσεων ήταν περίπου  5,9 δισεκατομμύρια δολάρια, περίπου 60% μείωση από τον προηγούμενο χρόνο. Ο όγκος αυτός είναι ακόμη μικρότερος από τον αντίστοιχο τριμηνιαίο όγκο ακριβώς μετά την κατάρρευση του χρηματοπιστωτικού συστήματος, όπου ακόμη και τότε κυμαινόταν μεταξύ 6 – 7 δισεκατομμυρίων δολαρί

Keywords
Τυχαία Θέματα