ΚΩΣΤΟΥΛΑ ΤΟΜΑΔΑΚΗ

Οι άντρες προτιμούν τις ξανθιές και ο φακός τη Μέριλιν.

Νέα Υόρκη, Απρίλιος 1955. Ο συγγραφέας Τρούμαν Καπότε παρίσταται μαζί με τη Μέριλιν Μονρόε σε μια κηδεία.

–Το μαλλί μου θέλει βάψιμο, λέει εκείνη. Δεν πρόλαβα να ασχοληθώ.

Και του δείχνει τη μαύρη ρίγα στη χωρίστρα των μαλλιών της.

–Τι αγαθιάρης που είμαι! Κι εγώ που πίστευα πως είσαι εκατό τοις εκατό φυσική ξανθιά.

–Είμαι φυσική ξανθιά. Καμιά δεν είναι με φυσικό τρόπο έτσι. Κι άλλωστε, σ’εχω χεσμένο.

Look bad, not only sexy dirty`,

αυτό πρέπει να της είπε ο άγνωστος οπερατέρ προτού πατήσει το on στην κάμερα στο τρίλεπτο ασπρόμαυρο φιλμάκι σε κάποιο άσχημο διαμέρισμα στο κέντρο του Λος Άντζελες, το 1948. Η Μέριλιν έχει καστανοκόκκινα μαλλιά και μπαίνει στο πλάνο με ένα μαύρο φόρεμα το οποίο το βγάζει για να μείνει μόνο με ένα κορσέ, κοιτάζει λοξά το φακό και τραγουδάει το “My heart belongs to daddy “

Μονάχα η μυθοπλασία μας δίνει πρόσβαση στο πραγματικό. Και αυτή όταν έχει τα κέφια της.

Μια ζωή σαν παραμύθι . Ο θάνατος θα γράψει το τέλος αλλά όχι τον επίλογο.

“Δεν έχει κανένα νόημα να πεθάνεις“, έγραψε πριν χρόνια ο Ζαν  Μποντριγιάρ.

“Πρέπει να ξέρεις πώς να εξαφανιστείς“, συμπέραινε ο αντισυμβατικός διανοούμενος αγνοώντας την οδύνη και την πραγματικότητα του θανάτου.

Στα τέλη της δεκαετίας του πενήντα, το περιοδικό Life είχε ζητήσει από τον φωτογράφο Αντρέ ντε Ντιέν να φωτογραφίσει τη Μέριλιν μαζί με την καθηγήτρια υποκριτικής Νατάσα Λίτες. Στον φωτογράφο δεν άρεσε καθόλου το ντύσιμο και το εξεζητημένο χτένισμα της Μέριλιν. Της πρότεινε να ποζάρει  με το κοντό  μαύρο κομπιναιζόν και  αχτένιστα μαλλιά.

Κάπου εδώ αρχίζει η τελετουργία της σαγήνης που επιστρατεύει κάθε λογής θέλγητρα και τεχνάσματα.

“Το να σαγηνεύεσαι σημαίνει να εκτρέπεσαι από την αλήθεια σου. Το να σαγηνεύεις σημαίνει να εκτρέπεις τον άλλον από την αλήθεια του“.

Η Μέριλιν πόζαρε σε αμέτρητες φωτογραφίες. Γυμνές, οι περισσότερες.

Οι ωραιότερες σε ασπρόμαυρο. Όλες κρατάνε μέσα τους ένα μυστικό.

Δεν θα το μάθουμε ποτέ. Θα το πάρει μαζί της.

“Την πρώτη φορά που την είδα , δεν ήταν καθόλου βαμμένη, έδειχνε δώδεκα χρονών , μια έφηβη παρθένα άρτι αφιχθείσα σε κάποιο ορφανοτροφείο που κλαίει την μοίρα της“ θυμάται ο Τρούμαν Καπότε.

Η Μέριλιν σε έκανε να θέλεις να την κατακτήσεις.

“Look sexy!“ Το μόνο που έχεις να κάνεις αγαπητή μου Μέριλιν, είναι να δείχνεις σέξι!“ . Η Νόρμαν Τζην είχε καταγραφεί στο ληξιαρχείο με το επίθετο του πρώην άντρα της μητέρας της . Στα είκοσι της χρόνια υιοθέτησε το καλλιτεχνικό της ψευδώνυμο με το οποίο πέρασε στην αθανασία.

Μια μέρα του Γενάρη του 1951 στο Χόλιγουντ, μια μαύρη καμπριολέ Λίνκολν περιέφερε στα πλατό της Fox τον σκηνοθέτη Ηλία Καζάν και τον συγγραφέα  Άρθουρ Μίλερ, οι οποίοι έκαναν ρεπεράζ και αναζητούσαν ηθοποιούς για το φιλμ “As young as you feel“

Η Μέριλιν Μονρόε πήρε ένα δεύτερο ρόλο. Οι δυο άντρες την είδαν να εμφανίζεται με ένα μαύρο φόρεμα. Ο Καζάν έμεινε ά

Keywords
Τυχαία Θέματα