ΣΑΒΒΑΣ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

08:15 8/5/2012 - Πηγή: Matrix24

Το θέμα είναι τώρα τι λέμε… για τη ναυτιλία!

Η πολιτική ρευστότητα δεν μας επιτρέπει με σαφήνεια  να προεξοφλήσουμε για το τι ακριβώς θα ακολουθήσει τις επόμενες ημέρες για τον σχηματισμό της νέα κυβέρνησης. Ωστόσο,  τα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας είναι  γνωστά, όπως εξίσου γνωστά είναι και τα ζητήματα της ελληνικής ναυτιλίας, τα οποία μπήκαν προεκλογικά στο δημόσιο διάλογο.

Όλοι συμφώνησαν ότι για τη ναυτιλία απαιτούνται άμεσες παρεμβάσεις και διορθώσεις. Η πρώτη παρέμβαση – διόρθωση είναι η επανασύσταση

του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Οι προεκλογικές δεσμεύσεις  οδηγούν στο συμπέρασμα ότι όσα κόμματα θα συγκροτήσουν την κυβέρνηση θα αποφασίσουν σε μια από τις πρώτες τους πράξεις να επανιδρύσουν το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.  Αρκεί να περιμένουμε να δούμε αν θα ενσωματώσει και πάλι το Λιμενικό Σώμα ή όχι. Όλα τα πολιτικά κόμματα συμφώνησαν ότι η διάλυση του ΥΕΝ ήταν ένα τεράστιο λάθος. Άλλωστε, οι δυσλειτουργίες  που παρουσιάσθηκαν από το 2009 μέχρι και σήμερα στο χώρο της ναυτιλίας κατέστησαν αναγκαίο να υπάρξει ομοφωνία γύρω από την επανασύσταση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας ως αυτόνομου διοικητικού φορέα. Η γενικότερη εκτίμηση είναι ότι η λειτουργία θα του ΥΕΝ θα συμβάλλει αποφασιστικά και σημαντικά στην ανάπτυξης της χώρας στην νέα πορεία της. Τα προβλήματα της ναυτιλίας την τελευταία διετία έμειναν πίσω. Ουσιαστικά ακρωτηρίασαν το βασικό της ατού που ήταν η ταχύτητα των αποφάσεων και το αντικατέστησαν με ένα ντεζαβαντάζ που ήταν οι συναρμοδιότητα και το έλλειμμα σαφήνειας γύρω από την ακολουθούμενη πολιτική. Ελπίζουμε ότι όλα αυτά θα ξεπερασθούν για να πάρει μπροστά το δυναμικότερο και συναλλαγματικότερο κομμάτι της εθνικής οικονομίας. Η ναυτιλίας φέρνει κάθε χρόνο πάνω από 17 δισ. και να θυμίσουμε ότι το 2008 ξεπέρασε τα 19 δις ευρώ.

Ένα από τα πρώτα προβλήματα που θα έχει να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση είναι το ζήτημα της ακτοπλοΐας. Σύμφωνα με τραπεζικούς κύκλους οι συσσωρευμένες ζημιές των τεσσάρων μόνο εισηγμένων εταιρειών υπερβαίνουν το 1 δισ. ευρώ, χωρίς να υπολογισθούν οι δανειακές τους υποχρεώσεις και αναμένεται να προκληθούν αναταράξεις στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών ακόμα και μέσα στο καλοκαίρι. Επισημαίνεται ότι κατά την περσινή οικονομική χρονιά, μόνο οι τέσσερις εισηγμένες εταιρείες, ΑΝΕΚ, συμφερόντων Γιάννη Σ. Βαρδινογιάννη, Μινωικές Γραμμές, του ομίλου του ιταλού εφοπλιστού Εμμανουέλε Γκριμάλντι, η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου, συμφερόντων ομάδας επιχειρηματιών με επικεφαλής τον Γιάννη Αβραντίνη και η Attica Group, συμφερόντων του Ανδρέα Βγενόπουλου είχαν ζημίες συνολικού ύψους 210 εκατ. ευρώ. Εκτιμάται ότι με τις υπόλοιπες δέκα μεγαλύτερες μη εισηγμένες εταιρείες οι ζημίες των βασικών ακτοπλοϊκών εταιρειών θα ξεπεράσουν το 2011 τα 300 εκατ. ευρώ.  Να αναφερθεί ότι οι εταιρείες είχαν τεράστιες ζημίες και τα προηγούμενα δύο χρόνια, αφού το 2009 οι ζημιές των ακτοπλοϊκών εταιρειών διαμορφώθηκαν στα 215 εκατ. ευρώ και το 2010 ανήλθαν στα 345 εκατ. ευρώ. Επίσης να πούμε ότι από τα 100

Keywords
Τυχαία Θέματα