ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΤΗΣ ΑΠΟΥΣΙΑΣ ΤΗΣ COSCO ΑΠΟ ΤΟ ΘΡΙΑΣΙΟ

09:00 8/5/2012 - Πηγή: Matrix24

Το management ΟΛΠ και ΟΛΘ ζητά η Cosco για να συμμετάσχει στους διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ.

Του Χάρη Ντιγριντάκη

Αναποφάσιστη αναφορικά με τη συμμετοχή της στους διαγωνισμούς του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου για τους Οργανισμούς Λιμένων Θεσσαλονίκης και Πειραιώς, φέρεται

να είναι η Cosco. Κομβικό σημείο προκειμένου να συμμετέχει η όχι στους διαγωνισμούς είναι αν μαζί, με τις προς πώληση μετοχές των ΟΠΛ και ΟΛΘ, παραχωρείται και το management των εταιρειών. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές ο κινεζικός κολοσσός μολονότι έχει ουκ ολίγα συμφέροντα -ειδικά για το Λιμάνι του Πειραιά- δεν προτίθεται να προβεί σε οποιαδήποτε εξαγορά αν δεν έχει και τη διαχείριση του λιμένος. Ήδη οι Σύμβουλοι του Ταμείου, Morgan Stanley και Τράπεζα Πειραιώς εξετάζουν τον τρόπο πώλησης του 23,1% του ΟΛΠ και το 23,3% του ΟΛΘ, καθώς και την πώληση μεριδίων 10 ακόμη λιμανιών (Πάτρας, Βόλου Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Αλεξανδρούπολης, Καβάλας Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου και Κέρκυρας), διαδικασία που δεν προβλέπεται να πάρει σάρκα και οστά πριν το 2013.

Ενδεικτικό του επιδερμικού ενδιαφέροντος της Cosco για περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού δημοσίου είναι η «βροντώδης» απουσία της στο διαγωνισμό της ΓΑΙΑΟΣΕ για το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσειο, αφού θεωρούσε το project μη κερδοφόρο και δεν ήθελε συνέταιρο Έλληνα κατασκευαστή, όπως κάποιοι επιχείρησαν να της επιβάλλουν…

Η κινεζική εταιρεία λέγεται ότι είναι δυσαρεστημένη και με κορυφαία στελέχη, που πέρασαν από το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων τα οποία άλλα της έλεγαν και άλλα έπραξαν, μη υιοθετώντας στην προκήρυξη του διαγωνισμού, σημεία που θα μπορούσαν να καταστήσουν το έργο του εμπορευματικού κέντρου του Θριασίου κερδοφόρο.

Χαρακτηριστικό ήταν το αίτημα της για δυνατότητα δημιουργίας Εμπορικού Κέντρου το οποίο θα μεγιστοποιούσε τα κέρδη στο Θριάσιο. Όπως προαναφέρθηκε η Cosco θεωρούσε ότι δεν υπήρχαν αξιόπιστοι ομιλητές, διότι μολονότι υπήρχαν διαβεβαιώσεις δεν επιλύονταν βασικά προβλήματα. Τέτοιο ήταν η καθυστέρηση της σύνδεσης του εμπορευματικού σταθμού του ΟΣΕ με τον προβλήτα 2 στο Ικόνιο (λέγεται ότι έχει κολλήσει στο Χαϊδάρι). Επίσης δεν μπορούσε να δεχτεί για ποιο λόγο ο ΟΣΕ έπρεπε να είναι μέτοχος δωρεάν με ποσοστό 15%. Επιπροσθέτως η κυβέρνηση επέβαλε γραφειοκρατικές διαδικασίες που ανέβαζαν το κόστος, ενώ η Cosco ζητούσε δυνατότητα απλούστευσης του κοινοπρακτικού σχήματος, καθώς δεν ήθελε για παράδειγμα ανεξάρτητο επιβλέπον μηχανικό με πτυχίο Ζ΄ τάξεως που ανέβαζε το κόστος).

Keywords
Τυχαία Θέματα