Μπαρόζο: Ή μνημόνιο ή άτακτη χρεοκοπία

Από τη ΝΟΡΑ ΡΑΛΛΗ – [email protected]

Υπεραμύνθηκε ο πρόεδρος της Κομισιόν, Ζοζέ Μπαρόζο, του οικονομικού προγράμματος που έχει συμφωνηθεί για την Ελλάδα, χαρακτηρίζοντάς το ουσιαστικά μονόδρομο. Όπως ανέφερε, το πολιτικό ερώτημα που τίθεται είναι ποια είναι η εναλλακτική του μνημονίου: «Κάποιοι λένε ότι το πρόγραμμα στην Ελλάδα δεν είναι αποτελεσματικό. Η εναλλακτική είναι η άτακτη χρεοκοπία. Δεν ξέρουν τι λένε. Σύμφωνα με τις δικές μας εκτιμήσεις, η άτακτη χρεοκοπία θα είχε ολέθριες συνέπειες για την κοινωνία. Το πολιτικό ερώτημα είναι ποια είναι η εναλλακτική. Να ρίχνουμε χρήματα σε οικονομίες που ήδη έχουν υψηλό χρέος;» διερωτήθηκε.

Κατά τη διάρκεια συζήτησης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με θέμα «Η Ευρώπη σε κρίση, πώς να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών», κληθείς να σχολιάσει κατά πόσο η ΕΕ βάζει σε πρώτη μοίρα τις αγορές ή τους ανθρώπους, ο κ. Μπαρόζο υπεραμύνθηκε της πολιτικής που ακολουθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, λέγοντας ότι το πρώτο της μέλημα είναι οι πολίτες και η κοινωνική-οικονομική ανάπτυξη της Ευρώπης. Επέρριψε, παράλληλα, ευθύνες σε ορισμένες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, οι οποίες δεν εγκρίνουν προτάσεις της, όπως π.χ. ο φόρος επί των χρηματοπιστωτικών συναλλαγών. Ο πρόεδρος της Επιτροπής απέδωσε την κρίση, την οποία περνάει σήμερα η Ευρώπη αφενός στην ανεύθυνη συμπεριφορά ορισμένων κυβερνήσεων που οδήγησαν τα κρατικά χρέη σε μη βιώσιμα επίπεδα και αφετέρου στη διαφθορά του χρηματοπιστωτικού τομέα. «Δεν είναι η Ευρώπη το πρόβλημα, η Ευρώπη μπορεί να γίνει η λύση» τόνισε ο κ. Μπαρόζο, συμπληρώνοντας ότι «η κρίση είναι αποτέλεσμα λαθών των κυβερνήσεων και της συμπεριφοράς των αγορών». Σε ό,τι αφορά, τέλος, στη δημιουργία ενός πιο ευέλικτου τείχους προστασίας, ο πρόεδρος της Επιτροπής υπενθύμισε ότι οι αποφάσεις στην ΕΕ λαμβάνονται συλλογικά και παραδέχθηκε ότι πολλές φορές οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις αποδείχθηκαν πολύ πιο αργές από τις αγορές, ενώ, παράλληλα, αναγνώρισε ότι «οι χρηματοπιστωτικές αγορές επιδρούν δυσανάλογα στο σύστημα».

Ωστόσο, η αλήθεια όλης αυτής της ιλαροτραγωδίας –την οποία καλούμαστε να ξαναψηφίσουμε μέσω των δύο κομμάτων εξουσίας (μέχρι σήμερα τουλάχιστον)– συνοψίζεται στα λόγια αναγνώστη: «ΜΠΑΡΟΖΟ, ΕΛΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΤΟ KINDER ΕΚΛΠΛΗΞΗ! ΤΡΑΒΑ ΝΑ ΑΠΕΙΛΗΣΕΙΣ ΤΗΝ ΜΠΟΤΣΟΥΑΝΑ ΤΩΡΑ, ΓΙΑΤΙ ΑΠΟ ΕΥΡΩΠΗ ΤΕΛΕΙΩΣΑΤΕ!»

Αυξήσεις, αυξήσεις, αυξήσεις... μα, όχι, σε μισθούς!

Οι αυξήσεις στα εισιτήρια των συγκοινωνιακών φορέων θα πρέπει να γίνουν μέσα στο πρώτο τρίμηνο το 2013. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι ο ΟΑΣΑ θα αυξήσει την τιμή των εισιτηρίων των 1,40 ευρώ (για όλα τα μέσα) σε 1,75 ευρώ τουλάχιστον και το αντίστοιχο εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ στο 1,50 ευρώ από 1,20 ευρώ που είναι σήμερα. Αντίστοιχες αυξήσεις αναμένεται να επιβληθούν και στα μειωμένα εισιτήρια, τα οποία πρόκειται να διαμορφωθούν στα 0,90 ευρώ και 0,75 ευρώ αντίστοιχα. Ακριβότερα κατά 25% θα κοστίζει αντίστοιχα κάθε επιβίβαση στον προαστιακό σιδηρόδρομο και τα τρένα του ΟΣΕ. Στο επιχειρησιακό σχέδιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπε

Keywords
Τυχαία Θέματα