Οι άμεσες προτεραιότητές μας για τον τουρισμό

Άρθρο της υπουργού Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη, Βουλευτής ΝΔ Α ΄Αθηνών

Ο τουρισμός αποτελεί κινητήρια δύναμη της οικονομίας μας. Εκτός από τη σημαντική συμβολή του στο ΑΕΠ και την απασχόληση, επιδρά πολλαπλασιαστικά σε πολλούς συνδεδεμένους κλάδους, από την εστίαση και την ψυχαγωγία, μέχρι το εμπόριο, τις μεταφορές και τον πρωτογενή τομέα. Αυτό σημαίνει ότι επιβάλλεται να κινηθούμε άμεσα για να διατηρήσουμε σε όσο το δυνατόν ψηλότερα επίπεδα την τουριστική

δραστηριότητα και να συμμαζέψουμε την ζημιά που είχε υποστεί το προηγούμενο διάστημα ο κλάδος.

Για να πετύχουμε το στόχο, θέσαμε συγκεκριμένες, άμεσες προτεραιότητες σε δύο επίπεδα. Πρώτον, στο επίπεδο του εσωτερικού τουρισμού, που βρίσκεται σε υποχώρηση. Δεύτερον, στο κομμάτι που αφορά τις κρατήσεις από το εξωτερικό, οι οποίες και ‘άνοιξαν’ τη φετινή περίοδο κρατήσεων με ανησυχητική πτώση.

Ως προς τον εσωτερικό τουρισμό, κάναμε ήδη ένα τεράστιο βήμα, ενεργοποιώντας εκ νέου το πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού του ΕΟΤ «Τουρισμός για όλους». Ήταν άστοχος ο τερματισμός του επί 1,5 χρόνο, σε μια περίοδο που ο εσωτερικός τουρισμός κλονιζόταν από τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης. Για το λόγο αυτό, αυτό ήταν και το πρώτο βήμα που κάναμε, ελάχιστες μέρες από την ορκωμοσία της νέας Κυβέρνησης. Έτσι, 81.200 δικαιούχοι θα μπορέσουν να κάνουν διακοπές, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στη διάσωση δεκάδων χιλιάδων μικρών και μεσαίων ξενοδοχειακών μονάδων σε όλη τη χώρα και μαζί, στη διατήρηση της απασχόλησης στις επιχειρήσεις αυτές.

Στο επίπεδο της αύξησης των εισροών από το εξωτερικό υπάρχουν ανάλογα δύο άμεσα βήματα που έχουμε ήδη δρομολογήσει. Το ένα αφορά στη διευκόλυνση της χορήγησης visa από τουριστικές αγορές υψηλού ενδιαφέροντος. Έχουμε ήδη προχωρήσει μαζί με το Υπουργείο Εξωτερικών σε σχετικές ενέργειες, ώστε τα εμπόδια της γραφειοκρατίας ή της διοικητικής ανεπάρκειας σε σημαντικές πόλεις του κόσμου να ξεπεραστούν το συντομότερο δυνατόν. Το άλλο βήμα, αφορά στη βελτίωση της εικόνας της χώρας μας στο εξωτερικό.

Στέκομαι σε αυτό πιο επισταμένα. Τα τελευταία δυόμισι χρόνια η χώρα έχασε σε πολύ μεγάλο βαθμό το κύρος και την αξιοπιστία της ως προορισμός. Η παρατεταμένη προεκλογική περίοδος των τελευταίων μηνών διόγκωσε την ήδη υπάρχουσα σοβαρή κρίση εικόνας της στη διεθνή αγορά. Για εμάς, αυτό είναι το σημείο εκκίνησης της τουριστικής πολιτικής μας. Χωρίς σπατάλες και χωρίς περιττές ενέργειες, επενδύουμε στη διαφήμιση. Τη διαχείριση των κρίσεων, την ανάδειξη των θετικών στοιχείων του τουριστικού μας προϊόντος και τη στοχευμένη προβολή τους. Μιλάμε για κάτι το αυτονόητο που έπρεπε να είχε γίνει από πέρυσι. Δυστυχώς υπήρξε ολιγωρία και επανάπαυση στις συγκυριακά κυρίως ανοδικές αφίξεις. Γι’ αυτό έχουμε τώρα στο επίπεδο της επικοινωνίας ένα ‘βουνό’ δουλειάς μπροστά μας. Είμαι ωστόσο βέβαιη ότι θα καταφέρουμε να ανταπεξέλθουμε. Όπως είμαι βέβαιη ότι θα πετύχουμε το μεγαλύτερο μέρος των στόχων μας. Γιατί έχουμε συγκεκριμένο σχέδιο. Η εποχή που ο τουρισμός προχωρούσε στη λογι

Keywords
Τυχαία Θέματα