ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ: πως λειτουργούν τα κιβώτια ταχυτήτων και πόσοι τύποι υπάρχουν;

Ας δούμε συνοπτικά τα βασικά μέρη που απαρτίζουν την μετάδοση της ισχύος μέχρι τους τροχούς μέσα από όμορφες απεικονίσεις και βίντεο…

Σε έναν κινητήρα μεγάλο ενδιαφέρον έχει η απόδοση του κινητήρα και πως το έργο φτάνει μέχρι τον στροφαλοφόρο άξονα. Από εκεί και έπειτα όμως υπάρχει ένα πολύπλοκο σύστημα μετάδοσης ώστε η ροπή να φτάσει στο διαφορικό και από εκεί στους τροχούς και τα ελαστικά τα οποία είναι ουσιαστικά το μοναδικό στοιχείο που βρίσκεται σε συνεχή επαφή με το οδόστρωμα.

Από τα μηχανικά συστήματα μετάδοσης, στα κλασικά αυτόματα και από εκεί στα διπλοσύμπλεκτα,

τα τελευταία χρόνια τα συστήματα μετάδοσης έχουν εξελιχθεί σημαντικά προσφέροντας ολοένα ομαλότερη μεταφορά της ισχύος, δίχως κραδασμούς και δονήσεις, με στρωτή και ταχύτερη μετάβαση της ροπής αλλά και λιγότερες απώλειες προς όφελος της κατανάλωσης και της απόδοσης.

Συμπλέκτης

O συμπλέκτης βρίσκεται ανάμεσα στην είσοδο ισχύος (βολάν στροφαλοφόρου) και την είσοδο ισχύος του κιβωτίου ταχυτήτων. Συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που χρησιμοποιούνται στα συστήματα τετρακίνησης μπορούμε να πούμε πως υπάρχουν τρία συστήματα σύμπλεξης που χρησιμοποιούν την τριβή (μηχανικός συμπλέκτης), ηλεκτρισμό (ηλεκτρομαγνητικοί) και υδραυλικό υγρό (υδροδυναμικός).

Περισσότερα στο www.caroto.gr

Original article: ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ: πως λειτουργούν τα κιβώτια ταχυτήτων και πόσοι τύποι υπάρχουν;.

Keywords
Τυχαία Θέματα