Catch the Head Review

Το game development στη χώρα μας είναι μία μάλλον πονεμένη… ιστορία. Ταλέντο, μεράκι, ιδέες και όρεξη για δουλειά υπάρχουν εν αφθονία, ωστόσο η έλλειψη οικονομικών πόρων και η εσωστρέφεια που πολλές φορές επικρατεί στην συγκεκριμένη αγορά (σε «ντόπιο» επίπεδο), δεν το αφήνουν να προχωρήσει παραπέρα. Παρόλα αυτά, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι τα τελευταία χρόνια γίνονται ορισμένες σοβαρές προσπάθειες, οι οποίες (ανεξαρτήτως αποτελέσματος) βαδίζουν σε άκρως επαγγελματικά πρότυπα και δεν έχουν σε τίποτα να ζηλέψουν αντίστοιχες παραγωγές του εξωτερικού.

Πρόσφατα, έφτασε στα χέρια μας το Catch the Head ένα ιδιόμορφο και συγχρόνως πρωτότυπο action-platform, που φέρει την υπογραφή της ελληνικής Horos Interactive και το οποίο χρηματοδοτήθηκε από την (επίσης ελληνική) εταιρεία διανομής, IGE. Για να δούμε κατά πόσο αυτή η προσπάθεια καταφέρνει να σταθεί στον αφρό, προσφέροντας μια αξιόλογη εμπειρία στους fans του είδους που θα αποφασίσουν να το δοκιμάσουν…

Highway to Hell!  

Το Catch the Head διαθέτει ένα ομολογουμένως αρκετά πρωτότυπο theme, καθώς πραγματεύεται ένα τηλεοπτικό “reality” show, το οποίο όμως διαδραματίζεται στην… κόλαση. Θυμίζοντας κάτι μεταξύ American Gladiators, Big Brother, Κάστρο του Takeshi και Παιχνίδια χωρίς Σύνορα (με την απαραίτητη αρρωστημένη εσάνς από gore και κόλαση), οι συμμετέχοντες καλούνται να συλλέξουν τα sigils που υπάρχουν σε κάθε επίπεδο και στο τελικό στάδιο να πιάσουν το… «κεφάλι», ενός όχι και τόσο «αγίου» ανθρώπου-celebrity του Κάτω Κόσμου. Επειδή βέβαια ακόμη και ένα show που παρουσιάζεται στην κόλαση θα πρέπει να κάνει υψηλά νούμερα τηλεθέασης, οι συμμετέχοντες θα πρέπει να αποφύγουν θανατηφόρες παγίδες, να παλέψουν με αντιπάλους και να δώσουν σε πολλές περιπτώσεις μάχη με το χρόνο. Με οικοδεσπότη τον δαίμονα-παρουσιαστή: Mr. Brown (φανταστείτε κάτι σαν τον Μικρούτσικο του Άδη), το Catch the Head αποτελεί το απόλυτο τηλεοπτικό γεγονός, μεταφέροντας τους παίκτες σε 7 διαφορετικές περιοχές που ξεκινούν από βιομηχανικές ζώνες και βυθισμένα πλοία και φτάνουν μέχρι σε μεσαιωνικά κάστρα, στοιχειωμένα σπίτια, ακόμη και στον ίδιο τον… παράδεισο!

Αν μη τι άλλο το core concept που σας περιγράψαμε είναι πρωτότυπο και εξωπραγματικά διασκεδαστικό και σίγουρα είναι ένας λόγος που σε κάνει αμέσως να προσέξεις το Catch the Head. Αφήνοντας βέβαια το story και εστιάζοντας περισσότερο στο gameplay που θα πρέπει να μας ενδιαφέρει και περισσότερο, η Horos Interactive έχει αναπτύξει μια ιδιόμορφη μείξη 3D action – platform, στην οποία συνυπάρχει το στοιχείο του puzzle-solving, της εξερεύνησης και του combat.

Η ιδιαιτερότητα του παιχνιδιού έγκειται στο γεγονός ότι οι gamers θα κληθούν να επιβιώσουν σε τρεις διαφορετικές camera views (third-person, top-down και Sidescrolling), οι οποίες είναι “fixed” (μπορείτε μόνο να κάνετε zoom in/out) και απλώνονται σε κάθε ένα από τα 7 διαθέσιμα chapters. Η αλλαγή στην οπτική της κάμερας ουσιαστικά αλλάζει και τον τρόπο παιχνιδιού, καθώς για παράδειγμα η third-person έχει μια πιο combat και exploration προσέγγιση, η top-down camera φέρνει στο νου το Diablo (χωρίς ωστόσο να υπάρχει RPG element), ενώ η sidescrolling view θυμίζει περισσότερο endless runner game.

Πέραν των camera views, οι developers της Horos θέλησαν να προσθέσουν στο μείγμα και την έννοια των classes, η οποία βέβαια απέχει από οτιδήποτε RPG, παρόλα αυτά επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό τον τρόπο που αντιλαμβάνεστε το παιχνίδι. Έτσι λοιπόν, στο Catch the Head θα συναντήσετε τρεις classes: Brawlers που ουσιαστικά ειδικεύονται στο… ξυλίκι, Rangers που εκτοξεύουν bolts και λοιπές επιθέσεις από απόσταση και τέλος Supporters, οι οποίοι είναι οι κλασικοί stealth-based χαρακτήρες που τρυπώνουν κάτω από τη μύτη των αντιπάλων τους, κάνοντας χρήση ενός spell που τους κάνει αόρατους (για σύντομο χρονικό διάστημα). Εσείς, πριν να ξεκινήσετε την περιπέτεια σας θα πρέπει να επιλέξετε έναν ήρωα από κάθε class, δημιουργώντας μια ομάδα τριών ατόμων.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι οι developers έκαναν εξαιρετική δουλειά στη δημιουργία ενός αρκετά ενδιαφέροντος roster 17 διαγωνιζομένων, στο οποίο περιλαμβάνονται όλα τα «καλά παιδιά» από κολασμένους μεταλλάδες και στρατιωτικούς, μέχρι αραχνόμορφους δαίμονες, succubus, εκπέσοντες αγγέλους, trolls και έναν… δικηγόρο. Μάλιστα, πριν από κάθε τηλεοπτικό επεισόδιο, όλοι αυτοί οι ήρωες μπορούν να αράξουν στο lounge, να χαλαρώσουν πίνοντας ένα απεριτίφ και να συζητήσουν υπό τους ήχους… Jazz μουσικής! Αν και ομολογουμένως η ύπαρξη του lounge είναι κάπως περίεργη, ωστόσο έχει μπόλικη πλάκα (οι διάλογοι είναι τρομερά έξυπνοι και διαπνέονται από χιούμορ) και σίγουρα σας βοηθάει να ρίξετε μια πιο διεξοδική ματιά στο background του εκάστοτε χαρακτήρα.

Hell’s Bells…

Βουτώντας στον κόσμο του Catch the Head, αυτό που καθίσταται σαφές από τις πρώτες κιόλας στιγμές στο παιχνίδι, είναι ότι έχει ακολουθηθεί από τους δημιουργούς του, μία πιο retro και old-school προσέγγιση. Θυμίζοντας πολλές φορές game της εποχής των 16-bit, όπου και η παραμικρή λάθος κίνηση στοιχίζει, στο παιχνίδι επικρατεί συνήθως μια trial and error λογική, η οποία απευθύνεται στους gamers με ατσάλινα νεύρα και… γερό στομάχι.

Θα πρέπει να συνηθίσετε στο γεγονός ότι θα χάσετε… αμέτρητες φορές και σε αρκετές περιπτώσεις το νευρικό σας σύστημα θα δοκιμαστεί με βάναυσο τρόπο, δείγμα ότι το συγκεκριμένο παιχνίδι δεν είναι για όλους (μην ξεσπάτε τα νεύρα σας σε πληκτρολόγια – οθόνες και mouse). Όπως τα arcade games μιας άλλης εποχής, εάν δεν έχετε υπομονή και επιμονή, τότε δεν θα μπορέσετε να προχωρήσετε βήμα στο παιχνίδι, καθώς το επίπεδο πρόκλησης (παρα)είναι υψηλό. Τα δε controls θα μπορούσαν κάλλιστα να χαρακτηριστούν ως unresponsive σε πολλά σημεία, γεγονός που δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την προσπάθεια του παίκτη. Για παράδειγμα, τα άλματα καταλήγουν αλλού γι΄ αλλού και η κάμερα χάνει ουκ ολίγες φορές τον προσανατολισμό και τα viewing angles της, με αποτέλεσμα να νιώθετε χαμένοι στο διάστημα. Μάλιστα, όλο το παιχνίδι είναι δομημένο πάνω σε κινήσεις ακριβείας, τις οποίες όμως πολύ δύσκολα θα μπορέστε να φέρετε εις πέρας, με τα γνωστά «θανατηφόρα» αποτελέσματα για τους ήρωες σας (είτε παίξετε με keyboard/mouse, είτε προτιμήστε να δοκιμάσετε την τύχη σας με κάποιο χειριστήριο).

Επιπλέον, η κατάσταση χειροτερεύει από την ύπαρξη αρκετών bugs και glitches που θα κάνουν τη ζωή σας ακόμη πιο δύσκολη, ενώ επικρατεί και μία μονοδιάστατη προσέγγιση στο μονοπάτι που θα κληθείτε να ακολουθήσετε σε κάθε stage, κάνοντας έτσι τη συνολική εμπειρία του παιχνιδιού κουραστική. Στο δε combat, μην περιμένετε ιδιαίτερο «βάθος», καθώς εδώ υπάρχουν ορισμένες basic attacks και δυνατότητα για block. Σε ότι έχει να κάνει με τα visuals, η Unreal προσφέρει ορισμένες καλές στιγμές κυρίως στον σχεδιασμό των ηρώων, ενώ και τα lighting και τα λοιπά special effects δεν είναι άσχημα, όμως το level design θα μπορούσε να είχε προσεχθεί περισσότερο.

Εκεί βέβαια που βγάζουμε το καπέλο στους developers της Horos Interactive είναι στη μουσική και ηχητική επένδυση του παιχνιδιού, καθώς το voice-acting είναι πεντακάθαρο (περιλαμβάνονται περισσότερες από 2 ώρες διαλόγων), ενώ τα μουσικά tracks συμπλέουν απόλυτα με τον χαρακτήρα κάθε επιπέδου, προσθέτοντας πόντους στη συνολική ατμόσφαιρα. Για παράδειγμα, στην πρώτη industrial zone παίζει uplifting trance (που θυμίζει Blade και Matrix Reloaded), ενώ στο βυθισμένο πλοίο έχουμε πιο fantasy-oriented tunes.

Dance with the devil!

Κρίνοντας με βάση τα παραπάνω, το Catch the Head εμπίπτει και αυτό με τη σειρά του στον «κανόνα» των «Made in Greece» ελληνικών παραγωγών… Το ταλέντο και οι ξεχωριστές ιδέες μπορεί να υπάρχουν, όμως η υλοποίηση αδυνατεί να ξεπεράσει τη μετριότητα για πολλούς και διαφόρους λόγους (όπως λέει και ένα παλιό ρητό, ο δρόμος για την κόλαση είναι στρωμένος πάντα με καλές προθέσεις). Αν και στο Catch the Head εντοπίζονται αρκετά προβλήματα κυρίως τεχνικής φύσεως, τα οποία θα έπρεπε να είχαν προσεχθεί περισσότερο, δεν γίνεται να μην εκθειάσουμε και να επιβραβεύσουμε την συνολική προσπάθεια των developers, που σε καιρούς δύσκολους τολμούν και κάνουν το όνειρο τους πραγματικότητα. Αυτή η «προσπάθεια» θα πρέπει να γίνει η πρώτη ύλη, η «μαγιά» και η βάση για κάτι πολύ καλύτερο αύριο. Χωρίς αμφιβολία, το πρωτότυπο κι εναλλακτικό Catch the Head είναι η «αρχή» και το μέλλον σίγουρα ανήκει στα παιδιά της Horos Interactive. Άλλωστε, η αρχή είναι πάντοτε το ήμισυ του παντός… όπως θα σχολίαζε και ο Mr. Brown!

Ανάπτυξη: Horos Interactive Έκδοση: IGE Διάθεση: IGE

To Catch the Head θα το βρείτε στο Steam στην τιμή των 14,99 ευρώ.

The post Catch the Head Review appeared first on gameslife!.

Keywords
head, head, big brother, game, εταιρεία, ige, big, brother, camera, views, diablo, rpg, element, view, endless, runner, επηρεάζει, rangers, class, jazz, background, retro, συγκεκριμένο, games, stage, block, unreal, lighting, design, industrial, zone, blade, matrix, reloaded, tunes, dance, devil, steam, κινηση στους δρομους, αποτελεσματα δημοτικων εκλογων 2010, εκλογες 2010 αποτελεσματα , Καλή Χρονιά, αλλαγη ωρας 2012, τελος του κοσμου, αποτελεσματα, βημα, δουλεια, μουσικη, οθονες, ονειρο, παιχνιδια, τυχη, υλη, games, game, rpg, runner, αγορα, ατμοσφαιρα, αφθονια, βρειτε, γεγονος, γινει, γινεται, γινονται, δαιμονες, διαστημα, δυνατοτητα, δρομος, δειγμα, ευρω, υπαρχει, ελλειψη, εννοια, επηρεάζει, επρεπε, εταιρεία, ζωη, ζωνες, ιδεες, ιδιο, ημισυ, υπομονη, ηρωες, ηχητικη, θυμιζει, κινηση, λαθος, ματια, μυτη, νευρα, ομαδα, παντα, ουσιαστικα, παιδια, πλοια, πλακα, πλοιο, υπογραφη, προβληματα, σιγουρα, συγκεκριμένο, σειρα, σπιτια, τιμη, υλοποιηση, ωρες, ανηκει, background, brother, blade, big, class, design, diablo, block, endless, puzzle, χωρα, ιδιαιτερο, industrial, ige, jazz, camera, lighting, matrix, παιχνιδι, rangers, retro, ρητο, school, steam, stage, tunes, top, unreal, view, views, χερια, voice, zone
Τυχαία Θέματα