«Καμπανάκι» για τις αγορές ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων, ποιες συσκευές αντέχουν

Η παγκόσμια αγορά στέλνει σημάδια κορεσμού το 2023, μετά από πωλήσεις ρεκόρ κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών GfK, τους πρώτους έξι μήνες του 2023, οι πωλήσεις ηλεκτρονικών αγαθών προς καταναλωτές μειώθηκαν κατά 12% σε αξία και κατά 8% σε όγκο σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.

Η αγορά των Consumer Electronics, όπως προκύπτει από τις εκτιμήσεις, που δημοσιοποίησε η εταιρεία στο πλαίσιο της έκθεσης τεχνολογίας IFA,

δεν πρόκειται να περάσει σε αναπτυξιακό έδαφος ούτε κατά το 2ο εξάμηνο του 2023, ούτε και συνολικά σε επίπεδο έτους. Όπως αναφέρουν οι αναλυτές, η παγκόσμια αγορά στέλνει σημάδια κορεσμού το 2023, μετά από πωλήσεις ρεκόρ κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

“Οι καταναλωτές κατευθύνουν - επί του παρόντος - το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημά τους σε ταξίδια και δραστηριότητες αναψυχής και όχι στην τεχνολογία. Οι ελπίδες του κλάδου εξακολουθούν να στηρίζονται στην οικονομική ανάκαμψη στην Κίνα, αλλά αυτό δεν έχει ακόμη επιφέρει τον επιθυμητό θετικό αντίκτυπο”, σημειώνει η GfK.

Ο τομέας της τηλεόρασης βρίσκεται αντιμέτωπος με την πτώση της ζήτησης. Στην πραγματικότητα, τα έσοδα μειώθηκαν με ταχύτερο ρυθμό απ’ ό,τι το σύνολο της αγοράς. Ειδικότερα, οι πωλήσεις περιορίστηκαν κατά 15% μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου 2023, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Το 2022, οι premium τηλεοράσεις ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής της αγοράς, με τα μοντέλα υψηλής τεχνολογίας να είναι η μόνη κατηγορία, που συνέχισε να αναπτύσσεται σε όλο τον κόσμο.

Φέτος, ωστόσο, η εικόνα είναι πολύ διαφοροποιημένη: οι premium τηλεοράσεις εξακολουθούν μεν να έχουν καλύτερες επιδόσεις από τον μέσο όρο της αγοράς, ωστόσο, δεν καταφέρνουν πλέον να σημειώνουν θετική ανάπτυξη σε ορισμένες περιοχές του κόσμου όπως η Δυτική Ευρώπη.

Αντέχουν τα προϊόντα ήχου

Ένα από τα λίγα θετικά σημάδια στην αγορά CE προήλθε από το τμήμα οικιακού ήχου. Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2023, αυτό το τμήμα σημείωσε αύξηση 5% στα έσοδα και κατά 3% σε όγκο πωλήσεων σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.

Ιδιαίτερα εντυπωσιακή ήταν, στο μεταξύ, η αύξηση κατά 30 στα ασύρματα ακουστικά με ζώνη κεφαλής -που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό από τη νεότερη γενιά, που ακολουθεί αυτήν την τάση. Δεν είναι τυχαίο ότι το μερίδιο των αγοραστών ηλικίας 16 έως 24 ετών εκτινάχθηκε στο 26% το 1ο τρίμηνο του 2023, από 15%.

“Οι εκτιμήσεις για το σύνολο της χρήσης μπορεί να μην φαίνονται ελπιδοφόρες, ωστόσο, υπάρχουν μερικές ελκυστικές ευκαιρίες σε επιμέρους τμήματα της αγοράς”, καταλήγει η GfK.

#ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ #ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ #ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΙΣ #ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Keywords
Τυχαία Θέματα
Καμπανάκι,kabanaki