Τα «ζόρια» της Ζαχαράκη, ο Κασσελάκης που «κλείνει το μάτι», το «ψηστήρι» Σκρέκα στους βιομήχανους και το mega deal που «ψήνεται»

Δυστοκία για το υπ. Οικογένειας

Με αργούς ρυθμούς μαθαίνουμε προχωράει το υπουργείο Οικογένειας τις μεταρρυθμίσεις που του αναλογούν. Το πολυδιαφημιζόμενο υπουργείο Οικογένειας έχει μείνει στα χαρτιά, αφού 3,5 μήνες μετά τις εκλογές δείχνει ακόμη να είναι αποσυντονισμένο... Ακούμε ψάχνει κτίριο να στεγάσει το υπουργείο η υπουργός Σοφία Ζαχαράκη, σχεδιάζει αλλαγές σε ΟΠΕΚΑ και σε όλους τους εποπτευόμενους φορείς με "παραιτήσεις" διοικητών, "παγώνει" προγράμματά όπως οι 120 χώροι φύλαξης παιδιών στις επιχειρήσεις,

αναμορφώνει τις Νταντάδες της γειτονιάς που κανείς δεν ξέρει πότε και αν θα ξεκινήσουν.

Μάλλον θέλουν κι άλλο χρόνο για να προσαρμοστούν όμως ο χρόνος είναι πολύτιμος και πολλές φορές ο χρόνος είναι χρήμα....

Δική του η ομιλία

Τρεις τεκμηριώσεις λέγεται ότι έλαβε ο Στέφανος Κασσελάκης πριν την αμφιλεγόμενη ομιλία του στον ΣΕΒ, με τις αναφορές για τα stock options στους εργαζόμενους και τη μη δαιμονοποίηση του κεφαλαίου από τον ΣΥΡΙΖΑ στο εξής.

Μία από αυτές φέρεται να είναι αυτή της Μαριλίζας Ξενογιαννακοπούλου, ως πρώην τομεάρχισσας Εργασιακών, η οποία του παρέδωσε τις σχετικές θέσεις του κόμματος. Αυτό που επιμένουν, πάντως, οι συνεργάτες του νέου προέδρου και φαίνεται να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, είναι ότι η ομιλία γράφτηκε από τον ίδιο και όχι σε τόσο άμεση συνάρτηση με τις τεκμηριώσεις.

Οι τελευταίες προεκλογικές περιοδείες Μητσοτάκη

Από τον δήμο Αθηναίων ξεκινά τελικά το τελευταίο προεκλογικό 48ωρο για τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη ο οποίος θα βρεθεί σήμερα το πρωί στην πλατεία Βικτωρίας μαζί με τον Κώστα Μπακογιάννη.

Το απόγευμα θα μεταβεί στην Τρίπολη για να στηρίξει τον Δημήτρη Πτωχό στην περιφέρεια Πελοποννήσου και στον μόνο νομό που ηττήθηκε απο τον κ. Τατούλη, ενώ πληροφορούμαστε ότι το πιθανότερο είναι η προεκλογική δραστηριότητα του κ. Μητσοτάκη να κλείσει αύριο με δύο επισκέψεις. Στον Έβρο για την στήριξη του Χρ. Μέτιου στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και στην Θεσσαλία, στο πλευρό του Κώστα Αγοραστού που είναι και ο μόνος γαλάζιος υποψήφιος που αναμετράται με υποψήφιο της αντιπολίτευσης.

Όπως φαίνεται και εφόσον δεν υπάρξουν αλλαγές τελευταίας στιγμής στο πρόγραμμα του κ. Μητσοτάκη, δεν θα επισκεφθεί τελικά ο ίδιος τις δύο πιο δύσκολες περιφέρειες όπου οι γαλάζιοι υποψήφιοι επιδιώκουν να πετύχουν την... ανατροπή. Τη Δυτική Μακεδονία, όπου είχε βρεθεί πάντως ενόψει του α' γύρου και τα Ιόνια Νησιά.

Η κλειστή συνάντηση Σκρεκα - βιομηχάνων

Τη στήριξη των βιομηχάνων για να πέσουν οι τιμές στα τρόφιμα ζήτησε ο Κώστας Σκρέκας. Ο υπουργός Ανάπτυξης παίζει τα ρέστα του στη μείωση των τιμών τουλάχιστον κατά 5% και τουλάχιστον για έξι μήνες. Όπως μαθαίνω τα πρώτα ταμπελάκια με την ειδική σήμανση για τα προϊόντα στα οποία έχει μειωθεί η τιμή να εμφανιστούν τις αμέσως επόμενες ημέρες σε σούπερ μάρκετ. Ήδη όπως μαθαίνω μεγάλοι προμηθευτές έχουν γνωστοποιήσει ότι θα προβούν σε μόνιμες μειώσεις τιμών.
Μεταξύ αυτών η αλλαντοβιομηχανία ΝΙΚΑΣ, η γαλακτοβιομηχανία Ολυμπος, η αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος, η ΔΕΛΤΑ, η «Γιώτης», η αλευροβιομηχανία «Μύλοι Λούλη», η Βιολάντα και η Coca-Cola 3E.

Που χάθηκαν 2 δισ.

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ σχεδόν 2 δισ. ευρώ χάθηκαν από την κατανάλωση από το 2009. Υπολογίζεται ότι ενώ η συνολική δαπάνη το 2009 ήταν 22,10 δισ. ευρώ, το 2022 διαμορφώθηκε σε 20,28 δισ. ευρώ σε ένα έντονα πληθωριστικό περιβάλλον.

Ρόλο, στις αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων, οι οποίες συντελέστηκαν τα τελευταία 14 χρόνια, διαδραμάτισαν και οι διάφορες τάσεις που επικράτησαν παγκοσμίως, όπως η αυστηρή χορτοφαγία (veganism) και η ανάπτυξη των plant based προϊόντων ως υποκατάστατα ακόμη και του κρέατος, τα λειτουργικά τρόφιμα, οι υπερτροφές. Αλλαγές εξάλλου επήλθαν και τα τελευταία τρία χρόνια, αρχικά λόγω της πανδημίας και της στροφής σε πιο υγιεινή διατροφή, μοντέλο που πάλι αλλάζει εξαιτίας της συνεχιζόμενη ακρίβειας στα τρόφιμα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) που επεξεργάστηκε το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), η δαπάνη κατά κεφαλήν σε είδη παντοπωλείου διαμορφώθηκε το 2022 στο 1,825 ευρώ μειωμένη κατά 5,8% σε σχέση με το 2009. Σε σχέση με το 2021, η συνολική δαπάνη σε είδη παντοπωλείου αυξήθηκε κατά 3,10%, κάτι που αποδίδεται στον συνδυασμό των ανατιμήσεων και της μείωσης στον όγκο αγορών των νοικοκυριών. Με βάση τα στοιχεία αυτά εκτιμάται ότι η συνολική δαπάνη των Ελλήνων για είδη παντοπωλείου το 2022 ανέρχεται σε 20,28 δισ. ευρώ (έναντι 22,10 δισ. ευρώ το 2009). Η κατά κεφαλήν δαπάνη σε είδη παντοπωλείου ήταν το 2022 στο 1,825 ευρώ, μειωμένη 5,8% σε σχέση με το 2009.

Πέρυσι καταναλώσαμε 41,6% λιγότερο φρέσκο γάλα σε σύγκριση με το 2009, 27% λιγότερο τυρί, 30% λιγότερο ελαιόλαδο αλλά 67% περισσότερο βούτυρο, 43% λιγότερο αιγοπρόβειο κρέας και 31,3% λιγότερο μοσχαρίσιο κρέας, αλλά 15% περισσότερο κοτόπουλο.

Ψήνεται νεα εξαγορά

Για το τέλος μια πληροφορία της τελευταίας στιγμής. Όπως έμαθα μέσα στο επόμενες ώρες θα ανακοινωθεί μεγάλο deal. Γαμπρός είναι πολύ γνωστό fund, όχι δεν είναι το CVC, και νύφη γνωστή στην αγορά με μεγάλο εκτόπισμα, τζίρο κοντά στα 100 εκατ ευρώ και κέρδη 10 εκατ. Ευρώ.

#ΣΟΦΙΑ_ΖΑΧΑΡΑΚΗ #ΣΤΕΦΑΝΟΣ_ΚΑΣΣΕΛΑΚΗΣ #ΣΟΥΠΕΡ_ΜΑΡΚΕΤ
Keywords
Τυχαία Θέματα
Ζαχαράκη, Κασσελάκης, Σκρέκα,zacharaki, kasselakis, skreka