Αλλαγές στο λογισμικό του Μητρώου Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ)
Στην αναμόρφωση του λογισμικού του Μητρώου Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (Μ.Ε.Μ.Ο.) και στην παροχή διευκρινίσεων προχώρησε, με σχετική εγκύκλιο, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ειδικότερα, κατόπιν των προβλημάτων που επισημάνθηκαν κατά το πρώτο (1o) στάδιο παραγωγικής λειτουργίας του Μητρώου Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (εφεξής Μ.Ε.Μ.Ο.), πραγματοποιήθηκαν οι κάτωθι αλλαγές στο εν λόγω λογισμικό, προκειμένου να δύνανται να καταχωρούν και να αναρτούν τα απαιτούμενα
-Καταργήθηκε το πεδίο «Αριθμός καταχώρησης ΔΑΟ» και αντικαταστάθηκε το πεδίο «ημερομηνία υποβολής ΔΑΟ» σε «ημερομηνία άφιξης του οχήματος σύμφωνα με το Πιστοποιητικό Ταξινόμησης» αυτού. Κατά συνέπεια, εφεξής όλοι οι υπόχρεοι εισαγωγείς εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων οχημάτων θα καταχωρούν την ημερομηνία άφιξης αυτών, όπως αυτή αναγράφεται επί του Πιστοποιητικού Ταξινόμησής τους.
-Το πεδίο «παραστατικό πώλησης από τον αλλοδαπό διανομέα» τροποποιήθηκε ως εξής: «παραστατικό πώλησης από τον αλλοδαπό διανομέα ή πιστοποιητικό μετοικεσίας ή, για τους ιδιοκτήτες οχημάτων χωρίς αγοραπωλησία, το αντίστοιχο δικαιολογητικό που κατατίθεται στο τελωνείο». Επομένως, δύνανται πλέον να καταχωρούν στο Μ.Ε.Μ.Ο. και όσοι εισαγωγείς έχουν εισαγάγει όχημα στη Χώρα ως μετοικούντες ή χωρίς να έχει προηγηθεί αγορά του οχήματος στη χώρα προέλευσής του.
-Τα πεδία «Τύπος, Παραλλαγή, Έκδοση», «σταθμισμένες και συνδυασμένες εκπομπές CO2» και «αντιρρυπαντική τεχνολογία» είναι πλέον προαιρετικά για όλες τις κατηγορίες εισαγόμενων μεταχειρισμένων φορτηγών και λεωφορείων, εφόσον δεν διατίθενται οι εν λόγω πληροφορίες στα διαθέσιμα έγγραφα των εν λόγω οχημάτων.
-Καταργείται το πεδίο με το ερώτημα: «Το εισαγόμενο όχημα που καταχωρείτε είναι 2 σταδίων;» και, ως εκ τούτου: α) στην περίπτωση οχήματος πολλαπλών σταδίων κατασκευής καταχωρείται στο Μ.Ε.Μ.Ο. η μάρκα του 1ου σταδίου (δηλαδή του κατασκευαστή της βάσης ‘σασί’) και β) στην περίπτωση που το όχημα είναι ενός σταδίου καταχωρείται η μάρκα του πλήρους οχήματος.
Σε συνέχεια των προαναφερθέντων αλλαγών, υπάρχει πλέον η δυνατότητα να καταχωρήσουν τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματά τους στο ΜΕΜΟ όσοι υπόχρεοι υπάγονταν στις περιπτώσεις για τις οποίες είχε χορηγηθεί εξάμηνη παράταση, δηλαδή για τις περιπτώσεις:
1. Εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων για τις οποίες δεν υποβάλλεται η Δήλωση Άφιξης Οχημάτων (Δ.Α.Ο.) και ειδικότερα: α) Για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα που προέρχονται από τρίτες Χώρες. β) Για τις περιπτώσεις μεταφοράς οχημάτων φυσικών προσώπων προκειμένου να τελωνιστούν με τις διατάξεις απαλλαγής του τέλους ταξινόμησης, λόγω μεταφοράς της συνήθους κατοικίας τους στην Ελλάδα (μετοικεσία) και, γ) Για τα λοιπά οχήματα του άρθρου 125 του ν.2960/2001 (Α΄ 265) (ενδεικτικά: ελκυστήρες, αυτοκίνητα
ειδικών χρήσεων, ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα).
2. Όλων των εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων των κατηγοριών Μ2, Μ3, Ν1, Ν2 και Ν3.
Για λόγους εύρυθμης λειτουργίας του ΜΕΜΟ και λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη προσαρμογής στο νέο λογισμικό, όσοι υπόχρεοι εισαγωγείς αδυνατούσαν να προβούν σε καταχώρηση στο ΜΕΜΟ, λόγω των προβλημάτων που αναφέρονται στην ως άνω σχετική εγκύκλιο από την έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας του Μ.Ε.Μ.Ο., ήτοι από την 16-01-2023 έως την έκδοση της παρούσας εγκυκλίου, πλέον οφείλουν εντός έξι (6) μηνών από την ημερομηνία έκδοσης της παρούσας να καταχωρήσουν τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματά τους στο ΜΕΜΟ.
Για τα οχήματα των κατηγοριών Μ2, Μ3, Ν1, Ν2 και Ν3 για τα οποία υποβάλλεται αίτηση για έκδοση πρώτης άδειας κυκλοφορίας του οχήματος μετά την έναρξη ισχύος της παρούσας, η προθεσμία των 20 ημερολογιακών ημερών για την καταχώρηση στο ΜΕΜΟ εκκινεί 2 μήνες μετά την έναρξη ισχύος της παρούσας.
Παραδείγματα:
1. Περίπτωση οχήματος που ανήκει σε μία εκ των ως άνω κατηγοριών και αιτείται (ή του χορηγείται) άδεια κυκλοφορίας την επομένη έκδοσης της παρούσας εγκυκλίου, οφείλει να καταχωρηθεί στο ΜΕΜΟ εντός 2 μηνών και 20 ημερών (δηλαδή, συνολικά, εντός 80 ημερών).
2. Περίπτωση οχήματος που ανήκει σε μία εκ των ως άνω κατηγοριών και αιτείται (ή του χορηγείται) άδεια κυκλοφορίας μία ημέρα πριν παρέλθουν οι δύο (2) μήνες, έχει 21 ημέρες προθεσμία προκειμένου να καταχωρηθεί στο ΜΕΜΟ.
3. Περίπτωση οχήματος που ανήκει σε μία εκ των ως άνω κατηγοριών και αιτείται (ή του χορηγείται) άδεια κυκλοφορίας μετά την πάροδο των 2 μηνών, έχει 20 ημέρες προθεσμία προκειμένου να καταχωρηθεί στο ΜΕΜΟ.
Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε ΕΔΩ
Το άρθρο Αλλαγές στο λογισμικό του Μητρώου Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ) εμφανίστηκε πρώτα στο Metaforespress.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Κρήτη: Θανατηφόρο τροχαίο στις Μοίρες
- Χρηματιστήριο: Προσδοκία επανόδου στην αναµέτρηση µε τις 1235-1240 µονάδες
- ΑΦΜ αποκτούν από σήμερα 350.000 ανήλικοι άνω των 12 ετών
- Βερβεσός: Στόχος μας να αποσυρθεί το φορολογικό νομοσχέδιο
- Βρετανία: Ο πρωθυπουργός του Brexit αναλαμβάνει το ΥΠΕΞ, μετά από «ντόμινο» στην κυβέρνηση Σούνακ
- Αυγέρη: «Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ προχωρά μπροστά, ενδυναμωμένος από πείσμα και ζήλο»
- Πιο πολλοί καύσωνες, τροπικές νύχτες και φωτιές, λιγότερο χιόνι: Πώς επηρεάζεται ο ελληνικός τουρισμός
- Ηλεκτρικός: 10λεπτη στάση εργασίας στη γραμμή 1 του μετρό την Πέμπτη
- Η επιθετική στάση της Federal Reserve σταματά το sell-off του δολαρίου
- Καθαρά κέρδη 73,6 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε η Optima Bank σε επίπεδο εννεάμηνου 2023
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις metaforespress
- Τελευταία Νέα metaforespress
- Αλλαγές στο λογισμικό του Μητρώου Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ)
- Εκπαιδευτικό πρόγραμμα εκπαίδευσης επιθεωρητών ανυψωτικών από την TÜV AUSTRIA
- Η ταυτότητα της FERST Logistics στην οποία εξαγόρασε πλειοψηφικό ποσοστό η πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών
- Λιμάνι Λαυρίου: Περιμένει, εκτός από τον Προαστιακό, τους νέους «ιδιοκτήτες». Τα «δυνατά χαρτιά» του
- Εγκρίθηκε το ΣΒΑΚ του δήμου Πύργου από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
- Ανοίγει τη διαφορά η MSC από τη MAERSK: 19,7% έναντι 14,8% τα μερίδια αγοράς
- Μέτρια η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2023. Δυναμική έχουν φάρμακα και καλλυντικά
- Συμφωνία – μαμούθ στην Ιταλία: Η Hitachi Rail προμηθεύει 30 τρένα ETR 1000 την Trenitalia έναντι 861 εκατ. ευρώ
- Τροποποίηση της 2ης «Προκήρυξης Καθεστώτος Ενισχύσεων Μεταποίηση – Εφοδιαστική Αλυσίδα» του Αναπτυξιακού Νόμου
- 12 Νοεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα ATSEP 2023
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Έκρηξη τα ξημερώματα σε γραφεία κατασκευαστική εταιρείας
- Εθνική Τράπεζα: Ξεκινά η πώληση του 20% από το ΤΧΣ – Στα 5,00-5,44 ευρώ η τιμή
- Δ. Βίτσας: Στις ευρωεκλογές η πρώτη κάθοδος του νέου πολιτικού φορέα – Ποιοι «χωράνε» και ποιοι όχι
- ΣΥΡΙΖΑ: Τσακαλώτος - Πέρκα τέθηκαν και επισήμως εκτός ΚΟ
- ΑΒ Βασιλόπουλος: Αντίστροφη μέτρηση για το σημείο πώλησης στο Άγιον Όρος – Μέχρι τις αρχές του 2024 η έναρξη λειτουργίας
- Χρηματιστήριο: Με πτώση 0,38% το άνοιγμα - Alpha Bank και Εθνική στο επίκεντρο
- Ποια μεγάλη εταιρεία ηλεκτρικών δεν σκέπτεται να ανοίξει - ακόμα - κατάστημα στην Κύπρο
- Γιάννης Μασούτης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Διαμαντής Μασούτης Α.Ε.: Συνεχίζουμε την υγιή πορεία ανάπτυξης
- Εμπορικά ακίνητα: Σταθερότητα για το 2024 μετά την άνοδο του 2023 - O ρόλος του μετρό στη Θεσσαλονίκη