Dalgona: Trends και μυστικά του καφέ στην εποχή του κορονοϊού
Τα «μυστικά» για έναν καλό σπιτικό καφέ τώρα που «Μένουμε Σπίτι» λόγω κορονοϊού και η... παραλλαγή του φραπέ από την Ν. Κορέα.
Τα βήματα του Θεσσαλονικιού Δημήτρη Βακόνδιου που ανακάλυψε το 1957 τον φραπέ στη ΔΕΘ ακολουθούν καθώς φαίνεται Νοτιοκορεάτες baristas και λάτρεις του καφέ που έφεραν στο προσκήνιο μέσω του διαδικτύου μια νέα συνταγή στιγμιαίου κρύου καφέ: πηχτό μείγμα από ζάχαρη και καφέ
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ ΜΠΕ, ο νέος καφές που «ξεπήδησε» μέσα από τον αναγκαστικό εγκλεισμό λόγω της πανδημίας, ονομάζεται Dalgona και εντυπωσιάζει χιλιάδες χρήστες. Όχι όμως και τους Έλληνες που... όσο να ναι, ξέρουν περισσότερο απ όλους στον κόσμο εδώ και πολλά χρόνια τι γεύση έχει ένας «φραπέ, γλυκός με γάλα».
Το νέο trend για τον καφέ των τελευταίων ημερών, είναι και ένα από τα δεκάδες tutorials που τρέχουν στις διαδικτυακές σελίδες του DIY (Do it yourself- φτιάξτο μόνος σου). Σελίδες που έχουν εκτοξεύσει των αριθμό των επισκεπτών τους λόγω της παραμονής εκατοντάδων εκατομμυρίων χρηστών στο σπίτι και δείχνουν ότι ακόμα και το πιο δημοφιλές προϊόν στον πλανήτη δέχεται επιρροές από τα νέα δεδομένα που έφερε ο κορονοϊός.
Από την εποχή του φραπέ και όλα τα χρόνια που ακολούθησαν, ο κρύος καφές είναι πάντως εξαιρετικά δημοφιλής στην Ελλάδα, όπως σε καμία άλλη χώρα του κόσμου, όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο coffee consultant και πιστοποιημένος κριτής του WCE - World Coffee Events program, Βαλάντης Λαμπριανίδης. «Στη χώρα μας, σχεδόν το 80% της συνολικής κατανάλωσης καφέ τους θερινούς μήνες, αντιστοιχεί στον κρύο καφέ (φραπέ, φρέντο εσπρέσσο, φρέντο καπουτσίνο κ.α.), σύμφωνα με στατιστικές μελέτες εταιρειών του κλάδου. Κάθε χώρα ωστόσο έχει τις δικές της προτιμήσεις. Για τους Έλληνες ο καφές μοιάζει με... ιεροτελεστία. Είναι ενταγμένος στην καθημερινή ζωή, όχι μόνο ως ανάγκη αλλά κυρίως ως ευκαιρία κοινωνικών συναναστροφών», αναφέρει.
Στον κλάδο της γαστρονομίας και της τουριστικής βιομηχανίας η κατανάλωση καφέ είναι ένα σημαντικό κεφάλαιο και ειδικά στην Ελλάδα, εντάσσεται στην δημιουργία εμπειρίας. «Στην Ελλάδα ο καφές συνδυάζεται με ψυχαγωγία. Δεν καταναλώνεται γρήγορα. Το νερό παντού προσφέρεται δωρεάν και σχεδόν πάντα υπάρχει κάποιο συνοδευτικό (μπισκότο, κουλουράκι κτλ). Αυτό εντυπωσιάζει τον ξένο επισκέπτη», αναφέρει ο κ.Λαμπριανίδης.
Ο καφές είναι το δεύτερο πιο διαδεδομένο ρόφημα μετά το... νερό. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έχουν δημοσιευθεί από τον Διεθνή Οργανισμό Καφέ (International Coffee Organization), κάθε δευτερόλεπτο καταναλώνονται 255 κιλά καφέ ή σε ετήσια βάση 8 εκατομμύρια τόνοι το χρόνο.
Τα «μυστικά» για να έναν καλό σπιτικό καφέΜπορεί η δυνατότητα να πιει κανείς τον καφέ του παρέα με φίλους να μην υπάρχει προς το παρόν αλλά αυτός δεν είναι λόγος για να μην απολαύσει κάποιος την αγαπημένη του συνήθεια και καθώς όλοι «μένουμε σπίτι» ο κ. Βαλάντης Λαμπριανίδης, δίνει μερικές συμβουλές για ένα πιο επαγγελματικό αποτέλεσμα:
«Ο ελληνικός καφές είναι ο καφές που βρίσκεται σχεδόν σε κάθε σπίτι. Είναι περισσότερο αλεσμένος και λιγότερο καβουρδισμένος από τον τούρκικο, για αυτό έχει πιο ανοιχτό χρώμα και λεπτότερη υφή. Έχουμε ακούσει διάφορες συμβουλές από παππούδες και γιαγιάδες αλλά για να μπορέσουμε να αποσπάσουμε τα γευστικά χαρακτηριστικά του καφέ, πρέπει η συνολική διάρκεια παρασκευής του να μην ξεπερνά τα δύο λεπτά. Αυτό σημαίνει ότι προσαρμόζουμε ανάλογα τη θερμοκρασία. Η αναλογία είναι 1 γρμ καφέ για 10 ml νερού. Αν υποθέσουμε ότι ένα φλιτζανάκι ελληνικού καφέ έχει χωρητικότητα περίπου 80-90ml τότε πρέπει να βάλουμε δύο κουταλάκια του γλυκού καφέ, τα οποία υπολογίζονται στα 4 γρμ. Βάζουμε το νερό με τον καφέ να ζεσταθεί και μετά από 30 δευτερόλεπτα ανακατεύουμε. Αν ο καφές είναι με ζάχαρη, την προσθέτουμε εκείνη τη στιγμή και όχι νωρίτερα γιατί έχει άλλο ειδικό βάρος και "κάθεται", με αποτέλεσμα να καραμελώνει και να βγάζει πικρή γεύση. Όταν αναδεύουμε, έχουμε πάντα την ίδια κατεύθυνση με αυτήν που ξεκινήσαμε. Είτε δεξιόστροφα, είτε αριστερόστροφα και όταν τελειώσουμε δεν ξαναβάζουμε μέσα το κουτάλι για να μη χαλάσει το καϊμάκι».
Στο καφέ φίλτρου εκείνο που έχει σημασία είναι η σωστή αναλογία: Για κάθε 10ml νερού χρειάζονται 6 γρ καφέ, σύμφωνα με τον κ.Λαμπριανίδη. «Αυτό σημαίνει πως για μια κούπα καφέ χωρητικότητας περίπου 250-300ml απαιτούνται 2 κουταλιές της σούπας καφέ, με δεδομένο ότι ένα κουτάλι σούπας χωράει περίπου 8 γρμ», εξηγεί.
«Γενικά εκείνο που πρέπει να προσέχουμε είναι να μη βάζουμε ποτέ τον καφέ στο ψυγείο, διότι η υγρασία τον αλλοιώνει. Το σωστό είναι να τον διατηρούμε σε βάζο που είναι αεροστεγώς κλεισμένο για να μην απορροφά μυρωδιές. Αποφεύγετε να τον τοποθετείτε στο ντουλάπι με τα μπαχαρικά. Να θυμάστε ότι οι τρεις εχθροί του καφέ είναι η υγρασία, το οξυγόνο και οι μυρωδιές. Καλό είναι να αγοράζουμε φρεσκοαλεσμένο καφέ και όχι σε πολύ μεγάλες ποσότητες, προκειμένου να είναι φρέσκος», επισημαίνει ο κ.Λαμπριανίδης και προσθέτει: «Ο καλύτερος καφές πάντως είναι εκείνος που μας αρέσει».
Όλες οι ειδήσεις για τον κορονοϊό στο iEidiseis.gr
Διαβάστε ακόμη:
13033: Τι πρέπει να γράφει το sms για την απαγόρευση κυκλοφορίας
Έντυπο δήλωσης μετακίνησης: Πού θα το βρείτε για εκτύπωση
Κορονοϊός: Αυτά είναι όλα τα νέα δεδομένα για τα συμπτώματα
Κορονοϊός: Έχω συμπτώματα, τι πρέπει να κάνω
Σούπερ μάρκετ: Το νέο ωράριο λειτουργίας ως τις 25 Απριλίου
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Κορονοϊός – Προσοχή: Ούτε Βήχας Ούτε Πυρετός – Αυτό Είναι Το Σύμπτωμα Που Δεν Πρέπει Να Αγνοήσουμε
- 13450 - Άγιο Όρος: Αίτημα για να κηρυχθεί σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης
- Η ανακάλυψη που σόκαρε τους επιστήμονες
- «Η καλοκαιρινή περίοδος έχει χαθεί»
- Γαλλία – 1.427 νεκροί το τελευταίο 24ωρο
- Πατούλης: Η Αττική δεν μπορεί να περιμένει
- H μεγάλη έξοδος των Κινέζων της Ουχάν
- Ο Μπόρις Τζόνσον στην εντατική: Αγωνία για την έγκυο μνηστή του και τα παιδιά του
- Έκτακτο – Κορωνοϊός: 725 νεκροί και 34.109 κρούσματα στην Τουρκία
- Άρθρο «φωτιά» του Μάθιου Νίμιτς: Έτσι έπεισα Αθήνα και Σκόπια να καταλήξουν σε λύση
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις iEidiseis
- Το «ευχαριστώ» των πυροσβεστών στους υγειονομικούς που μάχονται τον κορονοϊό
- Κλειστά σχολεία: «Σταδιακά σε ομαλότητα» - Οι πανελλήνιες 2020 θα γίνουν
- Βρούτσης: Πρόστιμο 1.200 ευρώ σε εργοδότες που απασχολούν εργαζόμενο με αναστολή σύμβασης
- Η ΚΝΕ απαντά σε όσους κατηγόρησαν τους γιατρούς για τις κινητοποιήσεις (video)
- Κορονοϊός: Ξεπέρασαν τους 10.000 οι νεκροί στη Γαλλία
- Κορονοϊός - ΟΗΕ: 1,25 δισ. άνθρωποι κινδυνεύουν με απόλυση
- Κορονοϊός: Τα μέτρα που εφαρμόζουν τα κράτη της Ευρώπης
- ΣΥΡΙΖΑ: Ενίσχυση των Μέσων με απόλυτη διαφάνεια - Είναι ζήτημα Δημοκρατίας
- Dalgona: Trends και μυστικά του καφέ στην εποχή του κορονοϊού
- «Πράσινο φως» από την ΕΚΤ: Θα δέχεται ως εγγύηση τα ελληνικά ομόλογα
- Τελευταία Νέα iEidiseis
- Dalgona: Trends και μυστικά του καφέ στην εποχή του κορονοϊού
- «Πράσινο φως» από την ΕΚΤ: Θα δέχεται ως εγγύηση τα ελληνικά ομόλογα
- Κορονοϊός: Ξεπέρασαν τους 10.000 οι νεκροί στη Γαλλία
- Το «ευχαριστώ» των πυροσβεστών στους υγειονομικούς που μάχονται τον κορονοϊό
- Κορονοϊός: Τα μέτρα που εφαρμόζουν τα κράτη της Ευρώπης
- Βρούτσης: Πρόστιμο 1.200 ευρώ σε εργοδότες που απασχολούν εργαζόμενο με αναστολή σύμβασης
- Κλειστά σχολεία: «Σταδιακά σε ομαλότητα» - Οι πανελλήνιες 2020 θα γίνουν
- Κορονοϊός - ΟΗΕ: 1,25 δισ. άνθρωποι κινδυνεύουν με απόλυση
- Η ΚΝΕ απαντά σε όσους κατηγόρησαν τους γιατρούς για τις κινητοποιήσεις (video)
- ΣΥΡΙΖΑ: Ενίσχυση των Μέσων με απόλυτη διαφάνεια - Είναι ζήτημα Δημοκρατίας
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Το συγκλονιστικό ταξίδι της ειρήνης χρυσή σελίδα στην ιστορία της ΑΕΚ
- Κορονοϊός Γεροβασίλη: Το πρόγραμμα ΣΥΡΙΖΑ λειτουργεί ως επιθετική θεραπεία
- Κορονοϊός: Αυτό που κανείς δεν έχει σκεφτεί μετά την καραντίνα και είναι ανησυχητικό
- Εφιάλτης στη Γαλλία: ανακοίνωσε άλλους 1.427 νεκρούς από κορονοϊό
- Η ασφαλιστική αγορά ενώνεται στη μάχη κατά του κορωνοϊού
- Τσεφέριν: «Θα το πάρει το πρωτάθλημα η Λίβερπουλ»
- Κυρ. Μητσοτάκης: Μένουμε σπίτι δεν σημαίνει υπομένουμε τη βία (VIDEO)
- Τσιάρας: Συμβατά με το κράτος δικαίου τα μέτρα
- Κραυγή αγωνίας από τους Ρομά της Ουγγαρίας: Η κυβέρνηση τους αγνοεί εν μέσω κορονοϊού
- Ο κορονοϊός άλλαξε τον τρόπο αγορών: Πώς προφυλάσσονται οι καταναλωτές