Αναζητούνται 80.000 εργαζόμενοι στον Τουρισμό: Πώς λειτουργεί η νέα πλατφόρμα εύρεσης εργασίας

Την ώρα που οι επαγγελματίες και οι κλαδικοί φορείς του Τουρισμού προετοιμάζονται για νέα ρεκόρ, η «πληγή» των κενών στις θέσεις απασχόλησης, παραμένει ορθάνοιχτη.

Την περσινή χρονιά, υπολογίζεται ότι «έλειπαν» περίπου 60.000 εργαζόμενοι είτε ανειδίκευτοι (π.χ. στην κουζίνα) είτε εξειδικευμένοι (π.χ. στις ρεσεψιόν), αλλά φέτος ο πήχης ανεβαίνει στους 80.000!

Το 2023, οι ξένοι επισκέπτες έφτασαν στα 33 εκατομμύρια, ενώ ο μέσος αριθμός απασχολούμενων

στον Τουρισμό καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς ήταν 383 χιλιάδες. Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Ότι κάθε ένας εργαζόμενος έπρεπε να εξυπηρετήσει, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, 86 επισκέπτες! Προφανές είναι ότι από τη στιγμή που η Ελλάδα κοντράρει τον ανταγωνισμό (π.χ. την Τουρκία) όχι ποντάροντας στο φτηνό κόστος διακοπών, αλλά στην ποιότητα, η κάλυψη των “κενών” στις θέσεις εργασίας του κλάδου είναι πρωταρχικής σημασίας.

Η νέα πλατφόρμα  

Δεν είναι μυστικό ότι όλο και περισσότεροι νέοι, που παλαιότερα απασχολούνταν εποχικά στον Τουρισμό, κυρίως στην εστίαση, έχουν στρέψει την πλάτη τους στον κλάδο.

Τα εξαντλητικά ωράρια εργασίας, οι “μαύρες” υπερωρίες και οι άθλιες συνθήκες διαβίωσης κυρίως σε νησιά που πλημμυρίζουν από κόσμο, είναιοι βασικές αιτίες και όπως λένε χαρακτηριστικά άνθρωποι του Τουρισμού, “μαζί με τα ξερά, καίγονται και τα χλωρά”, κοινώς ακόμα και οι νομοταγείς εργοδότες βρίσκουν “πόρτα” στην αναζήτηση εργατών και υπαλλήλων, ακόμα και με δελεαστικά ημερομίσθια.  

Μέχρι να ενεργοποιηθεί η Ψηφιακή Κάρτα και στον Τουρισμό- μετά το καλοκαίρι- που αναμένεται να λύσει πολλά από τα παραπάνω προβλήματα, ηΔΥΠΑ και το υπουργείο Εργασίας επιχειρούν να γεφυρώσουν αυτό το “χάσμα” των επιχειρήσεων του κλάδου, με όσους αναζητούν εργασία αλλά με αξιοπρεπείς όρους.  

Η πλατφόρμα JΟΒmatch ενεργοποιήθηκε χθες με αυτόν ακριβώς το σκοπό. Οι επιχειρήσεις του κλάδου- καταλύματα και εστίαση- δημιουργούν το προφίλ τους και αναζητούν εργαζόμενους, με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά π.χ. συγκεκριμένες ειδικότητες, προσφέροντας συγκεκριμένες αποδοχές. Από την άλλη, όσοι αναζητούν εργασία “ανεβάζουν” τι θέσεις ψάχνουν, σε ποια περιοχή, για ποιες ώρες, με τι αποδοχές. Το “ματσάρισμα” των “θέλω” των δύο πλευρών, μπορεί να καλύψει θεωρητικά τις ανάγκες και μάλιστα με συνοπτικές διαδικασίες.

Πώς λειτουργεί το JOBmatch- Οδηγός για τους εργαζόμενους Την εφαρμογή μπορείς να την κατεβάσεις δωρεάν από το Play Store αν έχεις Αndroid συσκευή και από το App Store αν έχεις iOS συσκευή. Στο προφίλ σου, σου ζητούν να συμπληρώσεις τα απαραίτητα για την εγγραφή σου στοιχεία. Τα υπόλοιπα στοιχεία, όπως AΦΜ, ΑΜΚΑ κτλ, δεν είναι απαραίτητα,αλλά αν τα συμπληρώσεις, θα βοηθήσεις την επιχείρηση στη διαδικασία πρόσληψης και παράλληλα, ο αλγόριθμός μας θα σε εμφανίζει πιο συχνά στις επιχειρήσεις όταν ψάχνουν υποψηφίους με τα χαρακτηριστικά σου. Οι εργοδότες, ψάχνουν για υποψηφίους, βάζοντας ως φίλτρα πληροφορίες που έχεις στο προφίλ σου, όπως κατηγορία επιχείρησης, θέση εργασίας, χρόνιαπροϋπηρεσίας, επιθυμητό ημερομίσθιο, επιλεγμένο ωράριο και τοποθεσία. Με βάση αυτά τα φίλτρα εμφανίζονται αποτελέσματα υποψηφίων και από την πλευρά της η επιχείρηση, επιλέγει να σου στείλει notification για να κλείσετε συνέντευξη. Σου έρχεται notification ότι έχεις επιλεγεί, βάσει της διαθεσιμότητας, της περιοχής και των λοιπών φίλτρων που έχεις συμπληρώσει. Αυτό σημαίνειότι εμφανίστηκε το προφίλ σου σε μια επιχείρηση και ότι πρέπει τώρα να επιβεβαιώσεις αν θέλεις να προχωρήσεις. Κάνοντας swipe δεξιά, επιλέγεις ότι σε ενδιαφέρει η ευκαιρία εργασίας, «ματσάρεις» δηλαδή με τον εργοδότη, ενώ κάνοντας swipe αριστερά, την αγνοείς. Έχοντας «ματσάρει» με μια ευκαιρία εργασίας, έχεις την επιλογή να συνεχίσεις τη διαδικασία ή να την ακυρώσεις (μπορείς να το κάνεις οποιαδήποτεστιγμή). Αν επιλέξεις να συνεχίσεις, τότε ο εργοδότης μπορεί να σου στείλει notification για ακριβή τοποθεσία, ημέρα και ώρα της συνέντευξης, την οποία θα πρέπει να επιβεβαιώσεις. Επίσης η συνέντευξη μπορεί να οριστεί και τηλεφωνικά! Για να εμφανιστείς στις ευκαιρίες εργασίας που προτιμάς και να μπορούν να σε δουν και να σε επιλέξουν οι εργοδότες, απλώς συμπληρώνεις τα διαθέσιμαφίλτρα και έπειτα σε προβάλλει η ΔΥΠΑ σε όλο το δίκτυο, σε πραγματικό χρόνο, όποτε προκύπτει μια ανάγκη. Στη συνέχεια, μια επιχείρηση θα σε ειδοποιήσει ότι σε επέλεξε και αποφασίζεις εσύ αν θα «ματσάρεις» ή όχι Αν δεν επιλέγεσαι από εργοδότες, τότε θα πρέπει να ελέγξεις αν έχουν λήξει τα φίλτρα σου (ημερομηνίες και ώρες διαθεσιμότητας) ή να τα διευρύνειςλίγο, ώστε να εμφανίζεσαι σε περισσότερες αναζητήσεις εργοδοτών. Βεβαίως, μπορείς να βαθμολογήσεις τη θέση εργασίας και το περιβάλλον εργασίας, μετά την ολοκλήρωση της συνεργασίας. Θα σου έρθει αυτοματοποιημένοnotification για να κάνεις τη διαδικασία με μερικά απλά taps. Θυμήσου! Οι εργοδότες μπορούν αντίστοιχα να σε βαθμολογήσουν. Για να ακυρωθεί ή επαναπρογραμματιστεί μια συνέντευξη, θα πρέπει να ειδοποιήσεις τον εργοδότη μέσω της εφαρμογής, μέχρι 1 ώρα πριν. Αν δεν τοκάνεις αυτό, τότε θα μπορεί να δηλώσει ότι δεν εμφανίστηκες και να πάρεις 0 rating, οπότε θα πρέπει να είσαι συνεπής Για να κλείσεις μια δουλειά, είναι μόνο τέσσερα στάδια: 1. Swipe δεξιά για να «ματσάρεις» με την ευκαιρία εργασίας 2. Επιβεβαίωση ενδιαφέροντος3. Προγραμματισμός συνέντευξης (ο εργοδότης μπορεί να το παραλείψει αυτό το βήμα και να προχωρήσει κατευθείαν στην πρόσληψη) 4. Συγχαρητήρια, πήρες τη δουλειά! Αν θες να απενεργοποιήσεις τον λογαριασμό σου, μπορείς να το κάνεις εύκολα από τις ρυθμίσεις του προφίλ σου. Τα πλήρη στοιχεία σου, (επώνυμο, κινητό τηλ. email), όπως και τα υπόλοιπα στοιχεία που προαιρετικά ανεβάζεις, όπως το βιογραφικό σου, είναι εμφανήστις επιχειρήσεις, μόνο αν τον επιλέξεις και φτάσετε στο σημείο να κλείσετε συνέντευξη. Μέχρι τότε, εμφανίζεται μόνο η φωτογραφία προφίλ σου, το μικρό σου όνομα, η ηλικία, το rating σου και τα χρόνια προϋπηρεσίας σου. 

Διαβάστε περισσότερα στο iefimerida.gr

Keywords
Τυχαία Θέματα