Έρευνα Forecomm_s: Προβλέψεις για υψηλή ζήτηση, υψηλή απασχόληση και υψηλές τιμές
H αυξητική διάθεση των προϋπολογισμών marketing παραμένει, αν και σε μικρότερο βαθμό από την περασμένη χρονιά, σύμφωνα με το ΚΗ’ Κύμα της Forecomm_s για τον τελευταίο τρίμηνο του 2023. Η συνεχιζόμενη αύξηση των προϋπολογισμών εξακολουθεί να διοχετεύεται κυρίως στα online εργαλεία. Διαχέεται ωστόσο σε μικρότερο βαθμό και στις υπόλοιπες ενέργειες marketing με μεγαλύτερη έμφαση στις προωθητικές ενέργειες και τις δημόσιες σχέσεις. Το direct marketing εμφανίζει για πρώτη φορά μετά από δύο χρόνια κάποια μικρή συμμετοχή
Ιδιαίτερη έμφαση στο δείγμα της έρευνας δίνεται σε διαφημιστικές εταιρείες που απαντούν για τους προϋπολογισμούς marketing των πελατών τους. Κάθε διαφημιστική έρχεται σε επαφή με πολλούς πελάτες, από διαφορετικούς χώρους – έτσι οι εκτιμήσεις των διαφημιστών λειτουργούν ως expert opinions που συμπληρώνουν τις πρωτογενείς εκτιμήσεις των διαφημιζομένων.
Η Forecomm_s οργανώνεται από την Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης-Επικοινωνίας Ελλάδας (ΕΔΕΕ) και η συλλογή των πληροφοριών γίνεται από την Abacus SA ανά 3μηνο από τον Δεκέμβριο του 2016 μέχρι σήμερα.
Εκτιμήσεις σε θετικά επίπεδα
Το 2023 έκλεισε με τις εκτιμήσεις των στελεχών των διαφημιζομένων να παραμένουν σε θετικά επίπεδα, τόσο για το μέλλον της επιχείρησής τους (+50) όσο και για τις προοπτικές του κλάδου τους (+33). Η εκτίμηση για τη ζήτηση των υπηρεσιών τους παραμένει σε αυξητική τάση, σε επίπεδο απασχόλησης επίσης παραμένουν οι αυξητικές τάσεις, ενώ σε επίπεδο τιμών, οι αυξητικές εκτιμήσεις επανέρχονται.
Συνολικά, οι διαφημιζόμενοι προβλέπουν ένα πληθωριστικό περιβάλλον με υψηλή ζήτηση, υψηλή απασχόληση και υψηλές τιμές.
Ισχυρή η τάση αύξησης επένδυσης στο online
H αυξητική διάθεση των προϋπολογισμών marketing παραμένει (+17), αν και σε μικρότερο βαθμό από την περασμένη χρονιά. Η συνεχιζόμενη αύξηση των προϋπολογισμών marketing εξακολουθεί να διοχετεύεται κυρίως στα online εργαλεία, – διαχέεται όμως σε μικρότερο βαθμό και στις υπόλοιπες ενέργειες marketing με μεγαλύτερη έμφαση στις προωθητικές ενέργειες (+16) και τις δημόσιες σχέσεις (+11). Λιγότερο επωφελούνται η έρευνα αγοράς (+7), το direct marketing (+5) και τα offline media (+5).
Η τάση αύξησης της επένδυσης σε online media (+30) και άλλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες (+28) εξακολουθεί να είναι ισχυρότερη από τη συνολική αύξηση των προϋπολογισμών marketing (+17).
Η αυξητική τάση των offline media είναι αναιμική (+5) και εξακολουθεί να υπολείπεται του ρυθμού αύξησης των συνολικών προϋπολογισμών.
Το direct marketing εμφανίζει για πρώτη φορά μετά από δύο χρόνια κάποια μικρή συμμετοχή (+5) στην αύξηση των συνολικών προϋπολογισμών marketing (+17) και η προώθηση πωλήσεων συνεχίζει να αυξάνεται (+16), συγκλίνοντας με την αυξητική τάση των προϋπολογισμών marketing (+17).
Η επένδυση στις δημόσιες σχέσεις δείχνει, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των στελεχών των διαφημιζομένων, να ακολουθεί γενικά την τάση των συνολικών προϋπολογισμών marketing. Για το τέταρτο τρίμηνο του 2023, το ενδιαφέρον για δημόσιες σχέσεις καταγράφει περαιτέρω αύξηση (+11).
Η πρόθεση επένδυσης στην έρευνα αγοράς ακολουθεί τη γενική τάση των συνολικών προϋπολογισμών marketing και καταγράφει αύξηση (+7) για δωδέκατο συνεχόμενο τρίμηνο.
Θετικές οι εκτιμήσεις και των agencies
Το δεύτερο εξάμηνο του 2023, τα στελέχη των διαφημιστικών εταιρειών εκφράζουν θετικές εκτιμήσεις για τις εταιρείες τους (+45), ενώ οι προσδοκίες για τον κλάδο της επικοινωνίας συνολικότερα είναι επίσης θετικές αν και σε χαμηλότερα επίπεδα (+23).
Σύμφωνα με την εκτίμηση των στελεχών των διαφημιστικών εταιρειών η ζήτηση για τις υπηρεσίες τους παραμένει θετική (+35), με παράλληλη αύξηση της απασχόλησης (+38) στον κλάδο. Σε σχέση με τις αμοιβές των διαφημιστικών, οι προσδοκίες είναι αυξητικές (+14), στα υψηλότερα επίπεδα από την αρχή της μέτρησης.
Κοινά σημεία διαφημιζομένων και agencies
Οι εκτιμήσεις διαφημιζομένων και διαφημιστών συμπίπτουν ως προς τη σημαντική αύξηση επένδυσης σε online εργαλεία, media και platforms και τη μικρή αύξηση στις δημόσιες σχέσεις και τα offline media. Πέραν αυτού, οι διαφημιστές δεν συμμερίζονται τις εκτιμήσεις των πελατών τους για αύξηση επένδυσης στην προώθηση πωλήσεων και την έρευνα αγοράς.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- 80 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων αναμένονται το 2023 στη Θεσσαλονίκη. Αφίχθηκε το Celebrity Infinity
- Genco Shipping: Απέρριψε την πρόταση του Γιώργου Οικονόμου να ορίσει δύο συνεργάτες του στη διοίκηση
- «Σούπερ Τρίτη» στις ΗΠΑ: Κυριαρχία Μπάιντεν – Τραμπ στις προκριματικές εκλογές σε 15 πολιτείες
- Σούπερ Τρίτη: Σαρωτική νίκη για Τραμπ – Κλειδώνει το χρίσμα και ο Μπάιντεν
- Σάμι Ιμπραήμ: Αντιμέτωπος με το… σφυρί ο ένας εκ των ιδρυτών του Nammos
- Καιρός: Έρχεται πολική αέρια μάζα από την Ουκρανία – Πού θα πέσουν χιόνια
- Πάνος Γερμανός: Τα «χρυσά» deals ενός… σιωπηλού επιχειρηματία
- Ποτέ θα ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για παραγραφή φορολογικών υποθέσεων
- Συντάξεις Απριλίου: Νωρίτερα η καταβολή λόγω 25ης Μαρτίου
- Ε9 – ΕΝΦΙΑ- Ακίνητα: Λήγει στις 8 Μαρτίου η προθεσμία για τις δηλώσεις-Ποιους αφορά
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Marketing Week
- Τελευταία Νέα Marketing Week
- Έρευνα Forecomm_s: Προβλέψεις για υψηλή ζήτηση, υψηλή απασχόληση και υψηλές τιμές
- «Το Lidl στα καλύτερά του» από τη The Newtons Laboratory
- Sustainability in Digital Marketing: Ο ρόλος των Agencies στη βιωσιμότητα
- Η Darkpony στο 3% των top συνεργατών Google
- Τηλεοπτική πρεμιέρα για την Oneceramica
- Η αγάπη στο επίκεντρο της νέας επικοινωνίας Frank & Fame και Καραμολέγκος
- Νέα YouTube σειρά «React Docuseries» από τον Κωτσόβολο
- Σε νέα ανάπτυξη η καμπάνια «Χρυσή Επιλογή» της Melissa
- Bronze Ermis για καμπάνια των Tempo OMD, L’ Oréal και Pride Network
- Νέα λανσαρίσματα από τη Γιώτης
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Λίγες νεφώσεις με πιθανότητα τοπικών βροχών σε όλη την Ελλάδα
- Χαΐτογλου: Το αντίδοτο στην κρίση του σουσαμιού και ο "επιούσιος χαλβάς" της Σαρακοστής
- Η Χιλή αποκλείει το Ισραήλ από τη μεγαλύτερη έκθεση του αεροδιαστημικού τομέα στη Λατινική Αμερική
- ΗΠΑ: Κατέστρεψε πυραύλους και drones των Χούθι
- Κίνηση στους δρόμους: Τροχαίο στην Περιφερειακή Υμηττού – Στο «κόκκινο» και ο Κηφισός
- Δελφίνι ξεβράστηκε νεκρό στο λιμάνι της Πρέβεζας
- Κ. Σκρέκας: Μέχρι τώρα η Ελλάδα έχει πάρει τα πιο δραστικά μέτρα κατά της ακρίβειας - Αποκλιμάκωση σε 3.912 κωδικούς
- ElvalHalcor: Στα 3,293 δισ. ευρώ ο τζίρος το 2023 - Μειώθηκε κατά 11,3%
- Μελίνα: Τριάντα χρόνια χωρίς τη σύγχρονη θεά της Ελλάδας
- ElvalHalcor: Στα 3,293 δισ. ευρώ ο τζίρος το 2023 - Μειωμένος κατά 11,3%,