Έρευνα Forecomm_s: Προβλέψεις για υψηλή ζήτηση, υψηλή απασχόληση και υψηλές τιμές

H αυξητική διάθεση των προϋπολογισμών marketing παραμένει, αν και σε μικρότερο βαθμό από την περασμένη χρονιά, σύμφωνα με το ΚΗ’ Κύμα της Forecomm_s για τον τελευταίο τρίμηνο του 2023. Η συνεχιζόμενη αύξηση των προϋπολογισμών εξακολουθεί να διοχετεύεται κυρίως στα online εργαλεία. Διαχέεται ωστόσο σε μικρότερο βαθμό και στις υπόλοιπες ενέργειες marketing με μεγαλύτερη έμφαση στις προωθητικές ενέργειες και τις δημόσιες σχέσεις. Το direct marketing εμφανίζει για πρώτη φορά μετά από δύο χρόνια κάποια μικρή συμμετοχή

στην αύξηση των συνολικών προϋπολογισμών marketing. Η Forecomm_s είναι μια έρευνα οικονομικού κλίματος που εστιάζει αφ’ ενός στις εκτιμήσεις στελεχών διαφημιζομένων για την πορεία της επιχείρησής τους αλλά και, γενικότερα, του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιούνται, αφ’ ετέρου στους προϋπολογισμούς τμημάτων marketing για τις ενέργειες υποστήριξης των προϊόντων τους. Η ιδέα είναι ότι υψηλότεροι προϋπολογισμοί αντικατοπτρίζουν αλλά και προοιωνίζουν αναπτυξιακές τάσεις στην αγορά, ενώ αντίστοιχα μειωμένοι προϋπολογισμοί αντικατοπτρίζουν και προοιωνίζουν υφεσιακές τάσεις.

Ιδιαίτερη έμφαση στο δείγμα της έρευνας δίνεται σε διαφημιστικές εταιρείες που απαντούν για τους προϋπολογισμούς marketing των πελατών τους. Κάθε διαφημιστική έρχεται σε επαφή με πολλούς πελάτες, από διαφορετικούς χώρους – έτσι οι εκτιμήσεις των διαφημιστών λειτουργούν ως expert opinions που συμπληρώνουν τις πρωτογενείς εκτιμήσεις των διαφημιζομένων.

Η Forecomm_s οργανώνεται από την Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης-Επικοινωνίας Ελλάδας (ΕΔΕΕ) και η συλλογή των πληροφοριών γίνεται από την Abacus SA ανά 3μηνο από τον Δεκέμβριο του 2016 μέχρι σήμερα.

Εκτιμήσεις σε θετικά επίπεδα
Το 2023 έκλεισε με τις εκτιμήσεις των στελεχών των διαφημιζομένων να παραμένουν σε θετικά επίπεδα, τόσο για το μέλλον της επιχείρησής τους (+50) όσο και για τις προοπτικές του κλάδου τους (+33). Η εκτίμηση για τη ζήτηση των υπηρεσιών τους παραμένει σε αυξητική τάση, σε επίπεδο απασχόλησης επίσης παραμένουν οι αυξητικές τάσεις, ενώ σε επίπεδο τιμών, οι αυξητικές εκτιμήσεις επανέρχονται.

Συνολικά, οι διαφημιζόμενοι προβλέπουν ένα πληθωριστικό περιβάλλον με υψηλή ζήτηση, υψηλή απασχόληση και υψηλές τιμές.

Ισχυρή η τάση αύξησης επένδυσης στο online
H αυξητική διάθεση των προϋπολογισμών marketing παραμένει (+17), αν και σε μικρότερο βαθμό από την περασμένη χρονιά. Η συνεχιζόμενη αύξηση των προϋπολογισμών marketing εξακολουθεί να διοχετεύεται κυρίως στα online εργαλεία, – διαχέεται όμως σε μικρότερο βαθμό και στις υπόλοιπες ενέργειες marketing με μεγαλύτερη έμφαση στις προωθητικές ενέργειες (+16) και τις δημόσιες σχέσεις (+11). Λιγότερο επωφελούνται η έρευνα αγοράς (+7), το direct marketing (+5) και τα offline media (+5).

Η τάση αύξησης της επένδυσης σε online media (+30) και άλλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες (+28) εξακολουθεί να είναι ισχυρότερη από τη συνολική αύξηση των προϋπολογισμών marketing (+17).

Η αυξητική τάση των offline media είναι αναιμική (+5) και εξακολουθεί να υπολείπεται του ρυθμού αύξησης των συνολικών προϋπολογισμών.

Το direct marketing εμφανίζει για πρώτη φορά μετά από δύο χρόνια κάποια μικρή συμμετοχή (+5) στην αύξηση των συνολικών προϋπολογισμών marketing (+17) και η προώθηση πωλήσεων συνεχίζει να αυξάνεται (+16), συγκλίνοντας με την αυξητική τάση των προϋπολογισμών marketing (+17).

Η επένδυση στις δημόσιες σχέσεις δείχνει, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των στελεχών των διαφημιζομένων, να ακολουθεί γενικά την τάση των συνολικών προϋπολογισμών marketing. Για το τέταρτο τρίμηνο του 2023, το ενδιαφέρον για δημόσιες σχέσεις καταγράφει περαιτέρω αύξηση (+11).

Η πρόθεση επένδυσης στην έρευνα αγοράς ακολουθεί τη γενική τάση των συνολικών προϋπολογισμών marketing και καταγράφει αύξηση (+7) για δωδέκατο συνεχόμενο τρίμηνο.

Θετικές οι εκτιμήσεις και των agencies
Το δεύτερο εξάμηνο του 2023, τα στελέχη των διαφημιστικών εταιρειών εκφράζουν θετικές εκτιμήσεις για τις εταιρείες τους (+45), ενώ οι προσδοκίες για τον κλάδο της επικοινωνίας συνολικότερα είναι επίσης θετικές αν και σε χαμηλότερα επίπεδα (+23).

Σύμφωνα με την εκτίμηση των στελεχών των διαφημιστικών εταιρειών η ζήτηση για τις υπηρεσίες τους παραμένει θετική (+35), με παράλληλη αύξηση της απασχόλησης (+38) στον κλάδο. Σε σχέση με τις αμοιβές των διαφημιστικών, οι προσδοκίες είναι αυξητικές (+14), στα υψηλότερα επίπεδα από την αρχή της μέτρησης.

Κοινά σημεία διαφημιζομένων και agencies
Οι εκτιμήσεις διαφημιζομένων και διαφημιστών συμπίπτουν ως προς τη σημαντική αύξηση επένδυσης σε online εργαλεία, media και platforms και τη μικρή αύξηση στις δημόσιες σχέσεις και τα offline media. Πέραν αυτού, οι διαφημιστές δεν συμμερίζονται τις εκτιμήσεις των πελατών τους για αύξηση επένδυσης στην προώθηση πωλήσεων και την έρευνα αγοράς.

Keywords
Τυχαία Θέματα