Ολοκληρώθηκαν οι απολογίες των κατηγορουμένων για την υπόθεση “Ήλιος”
Με τις καταθέσεις του Γιάνκο Στοϊμένοφ, Αρχιπιλότου της εταιρείας, και του μηχανικού που έλεγξε το αεροσκάφος την ημέρα της μοιραίας πτήσης, Αλαν Ιργουιν, ολοκληρώθηκαν σήμερα στο Εφετείο Αθηνών οι απολογίες των κατηγορουμένων για την υπόθεση της συντριβής του αεροσκάφους Ήλιος, στις 14 Αυγούστου του 2005 στο Γραμματικό Αττικής.
Στην απολογία του ο Γ. Στοϊμένοφ αναφέρθηκε αναλυτικά στη διαδικασία εκπαίδευσης των πιλότων, καθώς και στους ελέγχους που περνούν κατά τακτά χρονικά διαστήματα, αναφέροντας ότι
Απαντώντας σε ερώτηση εάν υπήρξε κάποια παράληψη στον έλεγχο του αεροσκάφους για οικονομία χρόνου, ο κ. Στοϊμένοφ ανέφερε ότι στο αεροσκάφος είχαν πραγματοποιηθεί όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι, «και κανείς δεν ανέφερε ότι υπήρξε βιασύνη», ενώ χαρακτήρισε αδύνατο ο διακόπτης που αφορούσε τη συμπίεση του αεροσκάφους να ήταν στη θέση «χειροκίνητο» κατά την είσοδο των πιλότων σε αυτό και να παρέμεινε σε αυτή ενώ έπρεπε να ήταν στη θέση «αυτόματο».
Επίσης ο κ. Στοϊμένοφ δήλωσε ότι όλοι οι έλεγχοι και η εκπαίδευση όλων των πιλότων της «Ήλιος» γίνονταν χωρίς εκπτώσεις, χαρακτηρίζοντας αβάσιμα τα σχόλια τα οποία αναφέρονται για τις ελλείψεις στη φόρμα εκπαίδευσης του Πάμπου Χαραλάμπους. Ανέφερε δε για τον τρόπο με τον οποίο αξιολογούσε τους πιλότους, ότι ειδικά για έναν πιλότο ο οποίος είναι υποψήφιος για κυβερνήτης, όπως ο Χαραλάμπους, ακόμα και η «παραμικρή απόκλιση να υπήρχε ή λάθος υπολογισμός» θα τον οδηγούσε να θεωρήσει όλη τη λίστα ελέγχου ως ελλιπή και λανθασμένη. Όπως είπε ο κ. Στοϊμένοφ έλεγξε τον Π. Χαραλάμπους το Μάρτιο του 2005 και το 2004, τόσο ο ίδιος όσο και άλλοι εξεταστές και κρίθηκε ότι «ήταν ένας πιλότος απόλυτα ικανός».
Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κατηγορούμενος «ένας πιλότος δεν μπορεί να πάρει άδεια εάν δεν μπορεί να εκπληρώσει τα όσα προβλέπονται τις λίστες ελέγχου», και πως το Ηνωμένο Βασίλειο δε θα είχε δώσει άδεια ικανότητας εάν δεν ίσχυε. Επανέλαβε δε αρκετές φορές την πεποίθηση του όσον αφορά την πτητική ικανότητα των δύο πιλότων τόσο του Χαραλάμπους όσο και του Μέρτεν, λέγοντας ότι το επάγγελμα του πιλότου «είναι το μόνο που ελέγχεται κάθε έξι μήνες. Δεν υπάρχει στοιχείο που να δείχνει ότι δεν τους δόθηκε η κατάλληλη εκπαίδευση. Όλα δείχνουν ότι πληρούσαν τα πρότυπα και πολύ περισσότερο». Διέψευσε ακόμα το ότι ο συγκυβερνήτης Π. Χαραλάμπους αντιμετώπιζε προβλήματα υγείας, λέγοντας ότι όλοι οι πιλότοι περνούν ειδικές εξετάσεις, από εξουσιοδοτημένους γιατρούς και αν είχε εντοπιστεί κάτι θα ήταν γνωστό.
Ο κ. Στοϊμένοφ αναφέρθηκε σε σχεδιαστικά λάθη του αεροσκάφους, λέγοντας ότι ο ίδιος προσπαθούσε πάντα για την ασφάλεια των πτήσεων όσο εργαζόταν στην εταιρία, εκφράζοντας την οδύνη του για το ατύχημα, ενώ απάντησε στις επικρίσεις για την ύπαρξη εποχικού προσωπικού στην εταιρία, ότι αυτό είναι κοινή πολιτική της πλειοψηφίας αν όχι όλων των αεροπορικών εταιριών. Κλείνοντας ο κ. Στοϊμένοφ δήλωσε ότι δεν μπορεί να σκεφτεί κάτι που θα μπορούσε να κάνει περισσότερο ο ίδιος ώστε να αποτραπεί το ατύχημα.
Ο Άλαν Ίργουιν εξέφρασε επίσης τα συλληπητήρια του στις οικογένειες των θυμάτων δηλώνοντας ότι και η δική του ζωή έχει αλλάξει μετά από αυτό. Ο κ. Ίργουιν εργαζόταν στην Ήλιος ως μηχανικός με άδεια από το Ηνωμένο Βασίλειο, έχοντας εκπαιδευτεί ως στρατιωτικός. Αναφέρθηκε στον έλεγχο που έγινε πριν τη μοιραία πτήση λέγοντας ότι τηρήθηκαν όλα όσα προβλέπονταν και διαβεβαίωσε ότι ο ίδιος άφησε το διακόπτη συμπίεσης στη θέση «αυτόματο».
Ερωτηθείς για τη συνομιλία που είχε πριν τη συντριβή του αεροσκάφους με τον κυβερνήτη της μοιραίας πτήσης, είπε ότι τον ρώτησε πού είναι η ασφάλεια του συστήματος ψύξης και μετά δεν υπήρξε καμία άλλη επικοινωνία. Απάντησε δε ότι δεν είναι σύνηθες να συνομιλεί ένας κυβερνήτης με το μηχανικό εδάφους, καθώς ήταν η μοναδική φορά που του συνέβη στην καριέρα του, ωστόσο δεν είχε κάποια ένδειξη ώστε να ανησυχήσει.
Ο κ. Ίργουιν απέδωσε τη συντριβή στο φτωχό σχεδιασμό του αεροσκάφους, εντοπίζοντας τρεις αστοχίες: την πρώτη όσον αφορά το σύστημα του υπολογιστή του αεροσκάφους, τη δεύτερη ότι ένας ήχος προειδοποίησης είχε διπλή χρήση, λέγοντας ότι έχει παρερμηνευθεί πολλές φορές, λαο την τρίτη όσον αφορά τις λιχνίες ένδειξης βλάβης στο σύστημα ψύξης και όσον αφορά τις μάσκες οξυγόνου. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ίργουιν στη συντριβή δε συνέβαλε ο ανθρώπινος παράγων, αλλά μόνο η σχεδίαση, προσθέτοντας ότι «ο κακός σχεδιασμός οδηγεί σε ανθρώπινο λάθος, ο σωστός σχεδιασμός αποτρέπει τέτοια λάθη».
Η εκδίκαση της έφεσης ξεκίνησε στις 26 Οκτωβρίου στο Εφετείο Αθηνών μετά από την Πρωτόδικη απόφαση τον περασμένο Απρίλη, σύμφωνα με την οποία οι κατηγορούμενοι κρίθηκαν ένοχοι χωρίς ελαφρυντικά, από το Πρωτοδικείο Αθηνών και που τους καταδίκασε – σύμφωνα με την πρόταση του Εισαγγελέα – σε φυλάκιση τριών ετών ως βάση και ένα χρόνο επιπλέον για τον κάθε νεκρό, δηλαδή 123 χρόνια ο κάθε κατηγορούμενος, από τα οποία υποχρεούντο να εκτίσουν τα 10.
Σύμφωνα με την πρωτόδικη απόφαση, το δικαστήριο έκρινε ενόχους για συνειδητή ανθρωποκτονία από αμέλεια, τους: Δημήτρη Πανταζή, Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, Γιώργο Κικκίδη, Διευθυντή Πτητικών Επιχειρήσεων και το Γιάνκο Στοϊμένοφ, Αρχιπιλότο της εταιρείας, ενώ ένοχος για ασυνείδητη ανθρωποκτονία από αμέλεια κρίθηκε ο μηχανικός της εταιρείας, που έλεγξε το αεροσκάφος την ημέρα της μοιραίας πτήσης, Αλαν Ιργουιν.
Η διαδικασία διεκόπη εκ νέου και θα συνεχιστεί με την αγόρευση της Εισαγγελέως, στις 15 Ιανουαρίου 2013.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Ποιά είναι η Ανθή Σαλαγκούδη που φαγώθηκε η ΕΡΤ να της δώσει εκπομπή
- Η απίστευτα σκελετωμένη φιγούρα της…
- ΕΓΚΡΙΣΗ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 'ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ' - ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
- Απεργίες σε συγκοινωνίες, δημόσιο και ιδιωτικό τομέα - Ποιοι απεργούν - οι συγκεντρώσεις- Τα μέσα μεταφοράς
- ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - Oι 14 Έλληνες εφοπλιστές στη λίστα με τους 100 ισχυρότερους του κόσμου
- Ηλία: Δεν εκδίδομαι στην Ελλάδα- Θα κάνω τα πάντα για να μη γυρίσω ποτέ πίσω
- Πάτρα: «Παρουσίαση Ανανεωμένου Προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» μέσω του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ»
- Ξέσπασε η Μίνα Ορφανού στην Ελένη Μενεγάκη! Έβαλε τα κλάματα!
- ΑΓΟΡΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ(ΣΕΤ ΦΕΡΜΟΥΙΤ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΩΝ,4 ΕΛΑΤΗΡΙΑ,1 ΒΑΛΒΙΔΑ ΚΛΑΠΕΤΟΥ,1 ΣΕΤ ΦΙΣΟΥΝΑΣ ΚΛΑΠΕΤΟΥ ΚΑΙ ΣΩΛΗΝΑΚΙΑ-ΡΑΚΟΡ) ΓΙΑ ΤΟ ΒΥΤΙΟ ΥΔΑΤΟΣ ΚΗΥ 2606
- Πάτρα: Το Ιατροπαιδαγωγικό κέντρο του Καραμανδάνειου Νοσοκομείου Παίδων - ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις OnlyCY
- Η ΠΟΕΔ εκφράζει τη συμπαράσταση της στην αυριανή στάση εργασίας της ΟΕΛΜΕΚ
- Ολοκληρώθηκαν οι απολογίες των κατηγορουμένων για την υπόθεση “Ήλιος”
- Λύπη ΔΗΣΥ για την ενέργεια του Λιλλήκα εναντίον της Α. Κυριακίδου
- Σ. Μαλάς : O Λιλλήκας ανάλογα με ακροατήριο προσαρμόζει τις θέσεις του σε σχέση με το μνημόνιο
- Κύρου: Γίνεται πολύ καλή διαχείριση των υδάτινων πόρων της Κύπρου
- Την άρση των εμπάργκο με την οικονομική κρίση συνδυάζει τώρα ο Ερογλου
- Απάντηση επιτελείου Γιώργου Λιλλήκα προς ΔΗΣΥ
- Ερωτήματα ΓΓ ΕΥΡΩΚΟ για κρατικό δανεισμό από ημικρατικούς
- Τελευταία Νέα OnlyCY
- Ολοκληρώθηκαν οι απολογίες των κατηγορουμένων για την υπόθεση “Ήλιος”
- Την άρση των εμπάργκο με την οικονομική κρίση συνδυάζει τώρα ο Ερογλου
- Απάντηση επιτελείου Γιώργου Λιλλήκα προς ΔΗΣΥ
- Σ. Μαλάς : O Λιλλήκας ανάλογα με ακροατήριο προσαρμόζει τις θέσεις του σε σχέση με το μνημόνιο
- Η ΠΟΕΔ εκφράζει τη συμπαράσταση της στην αυριανή στάση εργασίας της ΟΕΛΜΕΚ
- Κύρου: Γίνεται πολύ καλή διαχείριση των υδάτινων πόρων της Κύπρου
- Λύπη ΔΗΣΥ για την ενέργεια του Λιλλήκα εναντίον της Α. Κυριακίδου
- Ερωτήματα ΓΓ ΕΥΡΩΚΟ για κρατικό δανεισμό από ημικρατικούς
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση από το 2ο ΣΕΚ Αθηνών
- Στα χέρια της αστυνομίας ο δολοφόνος του συνταξιούχου στη Θεσσαλονίκη
- Μαροκινός φέρεται ως δράστης της δολοφονίας του 79άχρονου
- MEDIA - Νέες «καμπάνες» του ΕΣΡ για τηλεπαιχνίδια
- ΚΟΣΜΟΣ - «Ψυχρός πόλεμος» ακόμα και στην υιοθεσία των παιδιών
- Πάτρα: Απεργούν αύριο οι εργαζόμενοι του νοσοκομείου "Αγ. Ανδρέας"
- Η Αθήνα… ξαναέγινε χωριό
- Fashion trend: Βάλτε τα ψηλόμεσα παντελόνια
- Σέρρες: Άφαντος ο... "προφήτης" Ζουρούμπαμπελ μετά τη διάψευση της "προφητείας" του
- HSBC:Προσωρινά ελεύθερος ο υπάλληλος που είχε υποκλέψει αρχεία