Στρατηγικό σχέδιο προσέλκυσης επενδυτή στις ΚΑ, ζητούν τα κόμματα

16:46 3/2/2012 - Πηγή: OnlyCY

Την εκπόνηση ενός στρατηγικού σχεδιασμού προκειμένου να εξευρεθεί ένα στρατηγικός επενδυτής για τις Κυπριακές Αερογραμμές, έτσι ώστε η Κύπρος να διατηρήσει έναν κρατικό αερομεταφορέα, ζήτησαν σήμερα τα κόμματα.

Ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Οικονομικών Χρίστος Πατσαλίδης, προέβη σε ενημέρωση των κομμάτων για την πρόθεση του Υπουργού Οικονομικών να καταθέσει στο Υπουργικό Συμβούλιο κάποιες προτάσεις για προσέλκυση ενός στρατηγικού επενδυτή ή για αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου.

Εκ μέρους του ΑΚΕΛ,

ο Αναπληρωτής Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος Σταύρος Ευαγόρου, αφού υπενθύμισε το δύσκολο περιβάλλον στο οποίο δρουν πλέον οι ΚΑ, πρόσθεσε ότι το ΑΚΕΛ θεωρεί ότι ”οι ΚΑ είναι ένα μέγα έργο υποδομής για τη δημοκρατία και σαν τέτοιο πρέπει να το διαφυλάξουμε να το αναπτύξουμε και δεν έχουμε την πολυτέλεια να μην έχουμε κυπριακό αερομεταφορέα”.

”Κατά συνέπεια, ναι, θα στηρίξουμε την απόφαση της Κυβέρνησης να στηρίξει τις ΚΑ και ταυτόχρονα να βγει διά της επίσημης οδού σε αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή γιατί όπως είναι το περιβάλλον σήμερα μόνο μέσα από συμμαχίες μπορούν να επιβιώσουν”, είπε.

”Τα πράγματα είναι δύσκολα και αντί να οδηγούμαστε στην πώληση περιουσιακών στοιχείων απλά για να κρατήσουμε τις ΚΑ για ένα ή δύο ή τρία χρόνια ακόμα, είναι προτιμότερο να γίνει συνεισφορά κεφαλαίων και από άλλους ώστε η εταιρεία να καταστεί πιο ανταγωνιστική”, κατέληξε.

Εκφράζοντας ανησυχία για τις εξελίξεις στις ΚΑ, ο Αντιπρόεδρος του ΔΗΚΟ Νικόλας Παπαδόπουλος, είπε ότι ”για το ΔΗΚΟ είναι ύψιστης σημασίας να διατηρήσουμε ένα εθνικό αερομεταφορέα”.

”Δεν μπορούμε μόνο με τις ευχές να στηρίξουμε τις ΚΑ, πρέπει άμεσα να παρουσιάσει η Διοίκηση της εταιρείας σε συνεργασία με την Κυβέρνηση ένα επιχειρηματικό σχέδιο με το οποίο θα πείσουν ξένους επενδυτές να μπουν μέσα, να αγοράσουν ίσως και το πλειοψηφικό μετοχικό κεφάλαιο για να μπορέσει η εταιρεία να σταθεί στα πόδια της”.

Καταλήγοντας, είπε πως ”μέχρι σήμερα δεν έχουμε δει αυτό το επιχειρηματικό σχέδιο, αντίθετα, αυτό που διαβλέπουμε και διαπιστώνουμε είναι μια προσπάθεια να πωληθούν τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας έτσι ώστε κάποιοι να βγάλουν τις προεδρικές εκλογές”.

Εκ μέρους του ΚΣ ΕΔΕΚ, ο βουλευτής Νίκος Νικολαΐδης είπε πως δεν υπάρχουν περιθώρια πλέον για τις ΚΑ, επισημαίνοντας πως οι ζημιές του 2011 αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 30-40 εκατομμυρίων ευρώ, με την πραγματική ζημιά να είναι μεγαλύτερη αν υπολογιστεί η εκποίηση περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας, όπως τις χρονοθυρίδες που πωλήθηκαν στην Virgin Airlines στο Λονδίνο και την πώληση ενός κινητήρα του Α330.

”Δεν υπάρχουν περιθώρια πλέον. Πρέπει να πούμε ότι τα δύο τελευταία χρόνια που σημειώνουν ζημιές οι ΚΑ δεν είδαμε κάποια ουσιαστικά μέτρα, ένα σχέδιο διάσωσης, ένα σχέδιο επιβίωσης, ένα επιχειρησιακό πλάνο το οποίο να κινείται προς την κατεύθυνση διάσωσης των ΚΑ. Σε μερικούς μήνες οι ΚΑ θα στερέψουν από τη ρευστότητά τους και είναι ορατός ο κίνδυνος να οδηγηθούμε σε μια νέα Eurocypria”, είπ

Keywords
Τυχαία Θέματα