Έρχεται “τσουνάμι” ανάπτυξης στο business software και η προβληματική στρατηγική εισηγμένων περί των αμοιβών του προσωπικού τους

11:09 5/7/2023 - Πηγή: Emea.gr

Όταν ένας εκ των πλέον έμπειρων ηγετικών στελεχών του κλάδου της Πληροφορικής, με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στην αγορά, που διαθέτει inside-out γνώση των ευρύτερων τεκταινομένων, υποστηρίζει πως κατά την προσεχή 5ετία η αγορά της πληροφορικής στην χώρα μας θα -τουλάχιστον- τριπλασιαστεί, τότε αυτοί που πρέπει να σχεδιάσουν, εκτιμήσουν, προϋπολογίσουν και γενικότερα κινήσουν τις σχετικές διαδικασίες προκειμένου να μην πιαστούν εξ’ απήνης, ακούν με εξαιρετικά μεγάλη προσοχή.

Ο λόγος για τον Αντώνη Κυριαζή, Πρόεδρο της SoftOne,

ο οποίος έχει συμπληρώσει μια (και δυο, ου μην και τρεις) ζωή στην εγχώρια ΙΤ αγορά. Όπως σημειώνει ο ίδιος, η αγορά του business λογισμικού στην χώρα μας εκτιμάται στα 300-400 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση, οπότε εάν προβείτε στους σχετικούς υπολογισμούς, ο εν λόγω τομέας θα ξεπεράσει σε τζίρο το 1 δισεκατομμύριο ευρώ κατά το κοντινό μέλλον. Μάλιστα, η… καύσιμη ύλη υπάρχει υπό την μορφή των πόρων και των συνεπαγόμενων έργων του Εθνικού Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF), της αναγκαιότητας για τον ταχύτατο και εκ βάθρων ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων και οργανισμών, αλλά -φυσικά- και του Δημόσιου τομέα, το συνολικότερο οικονομικό κλίμα, την σταθερότητα στο πολιτικό τοπίο και την επίδραση του φαινομένου του ελατηρίου.

Από την πλευρά της, σήμερα, η SoftOne Technologies Α.Ε., που ιδρύθηκε το 2002 και δραστηριοποιείται στην ευρύτερη ανάπτυξη συστημάτων ERP και CRM, καθώς και πρωτοποριακών cloud υπηρεσιών, διαθέτει επιτυχημένη παρουσία τόσο στην ελληνική, όσο και σε επιλεγμένες διεθνείς αγορές (λ.χ. Κύπρος, Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία, Αλβανία), αριθμώντας ένα πελατολόγιο που ξεπερνά τις 17.000 επιχειρήσεις.

Το 2016 ο όμιλος Olympia, συμφερόντων του Πάνου Γερμανού, απέκτησε ποσοστό της τάξεως του 33% στην εταιρεία, ενώ προ διετίας στο μετοχικό σχήμα της SoftOne Technologies εισήλθε το επενδυτικό fund Imker Capital. Θα πρέπει να σημειωθεί πως στους βασικούς μετόχους της εταιρείας συγκαταλέγονται οι Αντώνης Κυριαζής και Μάρκος Βερέμης, συνιδρυτής και εκτελεστικός πρόεδρος της Upstream. Μάλιστα, ο τελευταίος συνδέεται και με πρότερη επαγγελματική σχέση με τον νυν Διευθύνοντα Σύμβουλο του ομίλου εταιρειών SoftOne, Πάνο Μαρτίνη, ο οποίος και είχε διατελέσει κατά το εγγύς παρελθόν Chief Financial Officer της Upstream.

————————————————————————————————————————————————————————————————————–

Προβληματισμό δημιουργεί σε αρκετούς παροικούντες στην Ιερουσαλήμ, η πρακτική που εξακολουθούν να εφαρμόζουν κορυφαίες στον κλάδο τους, εισηγμένες σε Χρηματιστήρια εντός και εκτός των συνόρων, επιχειρήσεις σε σχέση με τα δεδομένα των αμοιβών του προσωπικού τους. Δυστυχώς, αποδεικνύεται στην πράξη πως εξέλαβαν την κρίση του 2010 ως ευκαιρία, όχι όμως δημιουργικής ανέλιξης, αποτελεσματικότητας, εξωστρέφειας και προόδου, αλλά αντιθέτως συρρίκνωσης των εξόδων, αλλά και των αμοιβών του προσωπικού τους.

Ενδεχομένως τότε, η συγκεκριμένη λογική να ήταν επιβεβλημένη και εν πολλοίς να αποτελούσε μονόδρομο στην πορεία διάσωσής τους από τον Αρμαγεδδών της οικονομικής ύφεσης.

Αυτό, όμως, τότε. Σήμερα, 13 χρόνια μετά, ΔΕΝ δικαιολογείται.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, σειρά από καταγγελίες που τέθηκαν υπόψη της στήλης: Εισηγμένος όμιλος Media, το 2011 είχε προκρίνει προς τους εργαζομένους και τα στελέχη του την υπογραφή συμφωνητικού μείωσης των αποδοχών τους κατά το 1/5 (20%). Όπως τους είχε τονιστεί, επρόκειτο για παροδικό μέτρο, που θα βοηθούσε τον Όμιλο να πλοηγηθεί κατά το δυνατόν πιο ανώδυνα στο άγνωστο τοπίο. Την κατάσταση ήρθαν να επιβαρύνουν τα δραματικά γεγονότα και τα… απόνερα των capital control, με αποτέλεσμα το στα τέλη του καλοκαιριού του 2015 να κληθούν να υποστούν μια πρόσθετη μείωση κατά 20% των ήδη κατά 20% «κουτσουρεμένων» αμοιβών τους!

Οι αναταράξεις μπορεί να ήταν πολλές, οι απολύσεις αρκετές, η απώλεια ορισμένων brand δεδομένη, ωστόσο το «μαγαζί» κατάφερε να κρατηθεί και να βγει δυναμικά στην επιφάνεια, μόλις καταλάγιασε η θύελλα και τα παρεπόμενα της κρίσης. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια, έχει επιστρέψει στην επίτευξη σημαντικά ενισχυμένων μεγεθών, με θετικό -πάντοτε- πρόσημο. Κι όμως, κάτι τέτοιο δεν αποτυπώνεται στις απολαβές του προσωπικού, οι οποίοι κάθε εξάμηνο καλούνται να ανανεώσουν (!!!) το συμφωνητικό διατήρησης της διπλής μείωσης του μισθού τους.

Αλήθεια, σε ποιο managerial text book ή manual έχουν διαβάσει πως ένα απογοητευμένο και οικονομικά εξασθενημένο ανθρώπινο δυναμικό θα αποδώσει καλύτερα, περισσότερο ή πιο παραγωγικά; Μια ματιά στα Μέσα του εν λόγω Ομίλου αρκεί να αποτυπώσει την εικόνα. Προχειρότητα, πασαλείμματα, ποιότητα -ούτε καν- με το κιάλι!

Εμ, Σκιώδη μου, τα επιδέξια… 

Keywords
Αναζητήσεις
erchetai-tsounami-anaptyxis-sto-business-software-kai-i-provlimatiki-stratigiki-eisigmenon-peri-ton-amoivon-tou-prosopikou-tous.htm
Τυχαία Θέματα