ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΣΕ 11 ΒΗΜΑΤΑ

Τα 11 βήματα για την ανάπτυξη της ταχυδρομικής αγοράς. Στα επίπεδα του 2000 η ελληνική ταχυδρομική αγορά. Τι αναφέρει η μελέτης της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. 

Του Χάρη Ντιγριντάκη

Σε ιδιαίτερα δυσμενή θέση βρίσκεται τα τελευταία 3 χρόνια η εγχώρια ταχυδρομική αγορά που έχει υποστεί τις αρνητικές επιπτώσεις, τόσο από την ύφεση της ελληνικής οικονομίας, όσο και από τη μείωση της ταχυδρομικής αλληλογραφίας, εξαιτίας της εκτεταμένης χρήσης του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Συνολικά, η εγχώρια ταχυδρομική αγορά έχει επιστρέψει στα επίπεδα του 2000. Ο αριθμός

των διακινούμενων ταχυδρομικών αντικειμένων ανήλθε πέρυσι στα 590 εκατομμύρια αντικείμενα, παρουσιάζοντας μείωση της τάξης του 13% σε σχέση με το 2010.

Αντίστοιχα, στο σκέλος των εσόδων η αγορά γύρισε 6 χρόνια πίσω, δηλαδή στα επίπεδα του 2005, με τον όγκο των συναλλαγών να φτάνει στα 643 εκατομμύρια ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση 9% σε σχέση με το 2010.

Ο αντίκτυπος είναι μεγάλος και στον αριθμό των απασχολουμένων στον κλάδο, καθώς το 2011 προστέθηκαν άλλοι 2.000 άνεργοι, δηλαδή μια περαιτέρω μείωση των οργανικών θέσεων κατά 11% σε σχέση με το 2010.

Τα 11 βήματα για την ανάπτυξη της αγοράς σύμφωνα με τη μελέτη

Όπως καταδεικνύει μελέτη της εταιρείας «Διαδικασία», τα ΕΛΤΑ, στον τομέα της καθολικής υπηρεσίας, ο οποίος έχει ετήσια έσοδα 370 εκατ.ευρώ, διακινούν το 98% των αντικειμένων και καρπώνονται το 99% των εσόδων.

Στο τομέα των ταχυμεταφορών, ο οποίος έχει ετήσια έσοδα 270 εκατ., δραστηριοποιείται μεγάλος αριθμός εταιρειών. Ωστόσο, οι 9 μεγαλύτερες εταιρείες διακινούν το 87% των αντικειμένων, εισπράττοντας το 90% των εσόδων.

Η σχετική μελέτη της «Διαδικασία» παραθέτει, μεταξύ άλλων, και τα 11 βήματα που πρέπει να γίνουν για την ανάπτυξη της εγχώριας αγοράς.

Τα συμπεράσματα της μελέτης βασίστηκαν σε συνεντεύξεις με φορείς του κλάδου (ταχυδρομικές επιχειρήσεις, σημαντικοί πελάτες, δημόσιες υπηρεσίες), αλλά και σε συγκριτική αξιολόγηση της ελληνικής ταχυδρομικής αγοράς με αντίστοιχες ευρωπαϊκές.

Παράλληλα, διερευνήθηκαν και καταγράφονται οι τάσεις και προτάσεις από την πλευρά των χρηστών για την παροχή νέων ή αναβαθμισμένων υπηρεσιών, ειδικότερα όσον αφορά στη δυναμική ανάπτυξη που παρουσιάζει το ηλεκτρονικό εμπόριο, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Συνολικά στη μελέτη παρατίθενται 11 προτάσεις στο σύνολό τους, οι οποίες είναι και οι εξής:

1) Νέο πλαίσιο εφαρμογής ΦΠΑ στις ταχυδρομικές υπηρεσίες

Προτείνεται πρώτον, εφαρμογή κανονικού συντελεστή ΦΠΑ για όλες τις ταχυδρομικές υπηρεσίες εκτός της ΚΥ και για όλους τους φορείς ταχυδρομικών υπηρεσιών. Δεύτερον, να περιοριστεί η απαλλαγή ΦΠΑ των ταχυδρομικών υπηρεσιών που σήμερα εμπίπτουν στην ΚΥ.

2) Περιεχόμενο και αποζημίωση Καθολικής Υπηρεσίας

Προτείνεται το αρμόδιο Υπουργείο και η ΕΕΤΤ να υλοποιήσουν άμεσα δράσεις με στόχο τον επαναπροσδιορισμό του εύρους των ταχυδρομικών υπηρεσιών που εμπίπτουν στην ΚΥ και σε σχέση με

Keywords
Τυχαία Θέματα