Αναψυκτικά ΛΟΥΞ: Ο «επιμένων Ελλη…νικά»!

Ποια είναι η δύναμη ενός επιχειρηματία που αντιστέκεται στο σφοδρό και άνισο ανταγωνισμό που δέχεται από κολοσσούς, όπως η Coca Cola και η Pepsico, ενώ ταυτόχρονα προσπαθεί να γλυτώσει από το τέρας της γραφειοκρατίας;

Της Δέσποινας Καραγιαννοπούλου

«Ποτέ στη διαδρομή μας δεν χάσαμε το όραμά μας που ήταν ένα: ο απόλυτος σεβασμός στον καταναλωτή, κυρίως μέσω της επιλογής με αυστηρό και επιλεκτικό τρόπο, των καλύτερων και ποιοτικότερων υλικών, προκειμένου

να δημιουργούνται μοναδικές γεύσεις, πάντοτε βέβαια, προσαρμοσμένα στις ανάγκες της κάθε εποχής».

Αυτό τονίζει ο πρόεδρος της ελληνικής βιομηχανίας αναψυκτικών «Λουξ» Γιάννης Μαρλαφέκας, που παρά την κρίση η εταιρεία του, είναι κερδισμένη, κατά το σλόγκαν «Ο επιμένων ελλη… νικά»!

Και για του λόγου το αληθές… η «Λουξ», ανακοίνωσε ότι το δίμηνο Απριλίου- Μαΐου του 2013, το μερίδιο αγοράς της στην κατηγορία αναψυκτικά με γεύση, ανήλθε σε 19,1% παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση της τάξης του 2,1%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012, κατέχοντας σταθερά τον τελευταίο ενάμιση χρόνο τη δεύτερη θέση, ανάμεσα στις πολυεθνικές και την πρώτη θέση μεταξύ των ελληνικών εταιρειών του κλάδου.

Οπως περιγράφει ο Γιάννης Μαρλαφέκας «το κίνημα υπέρ των ελληνικών προϊόντων μας, ενίσχυσε αισθητά. Πλέον δεν αναζητούμε μόνο νέους χονδρέμπορους, αλλά έρχονται και αυτοί σε εμάς», ενώ συμπληρώνει πως «ήμασταν όμως έτοιμοι για να υποδεχτούμε μια τέτοια στροφή, την περιμέναμε από καιρό».

Με φιλοσοφία ζωής, ότι η καλύτερη άμυνα στα δύσκολα, είναι η επίθεση ο Γιάννης Μαρλαφέκας, έχοντας πάντα στο πλευρό του τα αδέρφια του, Πλάτωνα και Κωνσταντίνο, χαράζει τα επόμενα αναπτυξιακά βήματα της εταιρείας, με αιχμή του δόρατος, νέες επενδύσεις για την παραγωγή καινοτόμων προϊόντων.

Παρά την δύσκολη οικονομική συγκυρία, το ύψος των επενδύσεων της «Λουξ», κατά τη διάρκεια της τελευταίας εξαετίας, ανέρχεται στο ποσό των 13.300.000 ευρώ (από 2007-2012), οι οποίες έγιναν αποκλειστικά και μόνο με την χρήση ιδίων κεφαλαίων και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την έναρξη λειτουργίας τον Απρίλιο του 2009 της νέας βιομηχανικής μονάδας, που βρίσκεται στο Αίγιο και αφορά την καθετοποιημένη παραγωγή της συσκευασίας P.E.T. Επίσης, αξίζει να αναφερθεί ότι η «Λουξ» στην προσπάθειά της να συμβάλλει ουσιαστικά στην καταπολέμηση του μείζονος προβλήματος, που αντιμετωπίζει η χώρα μας, που είναι η ανεργία, αύξησε στο προαναφερόμενο χρονικό διάστημα τις θέσεις εργασίας κατά 17%.

Τα ταξίδια στον κόσμο

«Με δεδομένο ότι η εξωστρέφεια μπορεί να αποτελέσει σημαντικό παράγοντα στήριξης των εσόδων και άρα μέσο αντιμετώπισης της κρίσης, η «Λουξ», εκτός από τους έντονους ρυθμούς ανάπτυξης στην ελληνική αγορά – αναμένεται αύξηση περίπου 15% το 2013- έχει ως στόχο την αύξηση της αναγνωρισιμότητάς της στο εξωτερικό, ενισχύοντας την παρουσία της στις χώρες, όπου ήδη εξάγει και κάνοντας ανοίγματα σε νέες αγορές» επισημαίνει ο Γιάννης Μαρλαφέκας.

Για το λόγο αυτό, η «Λουξ» πραγματοποιεί ήδη εξαγωγές σε: Βρετανία, Ιταλία, Γερμανία, Κύπρο, Αλβανία, Ελβετία, Αυστραλία, ΗΠΑ, Καναδά, Παναμά και Κίνα. Τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα σε αγορές, όπου το ελληνικό στοιχείο είναι σημαντικό. Επίσης, η εταιρία έχει στραφεί στην αγορά των Αραβικών Εμιράτων, Ισραήλ και Ουκρανίας, όπου η ζήτηση στα εισαγόμενα προϊόντα είναι μεγάλη.

Τα οικονομικά

Η επιχείρηση, όπως φαίνεται από τα μεγέθη του ισολογισμού της, διαθέτει ισχυρή ρευστότητα, με αρκετά εκατομμύρια σε καταθέσεις και μηδενικό τραπεζικό δανεισμό. Ο Γ. Μαρλαφέκας αποδίδει την υγιή κατάσταση της μικρής –συγκριτικά- επιχείρησης στην πολιτική επανεπένδυσης των κερδών, μέσω της δημιουργίας αποθεματικών.

Ο τζίρος της εταιρίας το 2012, προσεγγίζει τα 25.000.000 ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 14% σε σχέση με το 2011, που ο τζίρος της ανήλθε σε 21.900.000.000. Για το 2013 η εταιρία προβλέπει αύξηση 10%-15%, όσον αφορά την ανάπτυξη της, καθώς και διατήρηση της κερδοφορίας της.

Να σημειωθεί επίσης ότι οι τραπεζικές υποχρεώσεις της εταιρίας είναι μηδενικές.

Το προφίλ της εταιρείας

Σήμερα, διαθέτει τρεις ιδιόκτητες υπερσύγχρονες μονάδες, που εκτείνονται σε συνολική έκταση 33.000 τ.μ., από τα οποία τα 7.800 τ.μ. είναι στεγασμένοι χώροι. Η πρώτη είναι στην περιοχή Κεφαλόβρυσο, όπου γίνεται η παραγωγή των προϊόντων της, η δεύτερη είναι το κέντρο διανομής της, που βρίσκεται στην περιοχή Σαραβάλι και η τρίτη μονάδα, βρίσκεται στο Αίγιο και αφορά την καθετοποιημένη παραγωγή της συσκευασίας P.E.T.

Ο όμιλος απασχολεί 90 άμεσους και έμμεσους εργαζομένους, εκ των οποίων οι 70 στην περιοχή της Αχαΐας και οι υπόλοιποι 20 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Η ανάπτυξη του δικτύου της, υποστηρίζεται από 300 και πλέον αντιπροσώπους, παρέχοντάς τους, όλα τα βοηθητικά μέσα πώλησης, όπως ψυγεία, ράφια καθώς και πλήρες διαφημιστικό υλικό και οι οποίοι καλύπτουν γεωγραφικά το σύνολο της χώρας.

Η επιχείρηση παράγει μια μεγάλη γκάμα αναψυκτικών, από 250 ml γυάλινη, 330 ml P.E.T., 500 ml P.E.T., 1500 ml P.E.T., όπως: Πορτοκαλάδα, Λεμονάδα, Βυσσινάδα, Λoυξ Mix (μείγμα τριών εσπεριδοειδών Πορτοκάλι- Λεμόνι – Μανταρίνι), Σόδα, Γκαζόζα παραδοσιακή, Loux Cola και Tonic, καλύπτοντας όλες τις ανάγκες της αγοράς. Διαθέτει τρία εμπορικά σήματα «Λουξ», «Λουξ Mix» και «Loux Cola». H «Loux Cola» είναι η πρώτη, με βάση cola που βγήκε στην Ελλάδα.

Από τις προϊοντικές προτάσεις της εταιρείας, δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι φυσικοί χυμοί, οι οποίοι εντάχθηκαν στην οικογένεια, το καλοκαίρι του 2008. Κυκλοφορούν σε 4 γεύσεις: πορτοκάλι, ροδάκινο, μήλο-πορτοκάλι-καρότο, χυμός πλούσιος σε βιταμίνες B, C και E και το μοναδικό κοκτέιλ 9 φρούτων και 7 βιταμινών extra-9, και σε ξεχωριστές συσκευασίες του 1 lt και των 250 ml και αποτελούν το τέλειο τονωτικό, καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας για μικρούς και μεγάλους.

Keywords
Τυχαία Θέματα