Παράγουν ίδια μοντέλα με διαφορετικές τιμές

Εδώ και αρκετά χρόνια οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν θέσει σε εφαρμογή ένα σχέδιο εξοικονόμησης πόρων μέσω συνεργειών που πραγματοποιούν μεταξύ τους. Άλλωστε, δεν είναι λίγα τα μοντέλα που κυκλοφορούν στους δρόμους, στα οποία οι βασικές διαφορές εστιάζονται μόνο στο λογότυπο… Οι συνέργειες μπορεί να έχουν μειώσει το κόστος παραγωγής, αλλά οι τιμές διάθεσης εξακολουθούν να παραμένουν διαφορετικές! Ο λόγος δεν είναι άλλος από την εμπορική πολιτική που ακολουθεί ο κάθε όμιλος και εστιάζεται στο κόστος των ανταλλακτικών, αλλά και στα έτη εγγύησης που παρέχεται στο κάθε μοντέλο από τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ειδικότερα, στο πιο ακριβό μοντέλο συνήθως παρέχεται πολυετής εγγύηση, ενώ τα «αδερφάκια» του διατίθενται με εγγύηση μικρότερης χρονικής διάρκειας. Από την άλλη πλευρά, αν συγκρίνει κανείς το κόστος των ανταλλακτικών των μοντέλων που βγαίνουν από την ίδια γραμμή παραγωγής, θα αντιληφθεί πως το ίδιο ανταλλακτικό και μάλιστα από τον ίδιο προμηθευτή με τα λογότυπα της εκάστοτε εταιρείας διατίθεται με τεράστιες διαφορές στις τιμές που σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνούν και τα 1.500 ευρώ! Βέβαια, τα φθηνότερα ανταλλακτικά θα τα βρει κανείς στην κατασκευάστρια εταιρεία που έχει την υψηλότερη τιμή…

Η ζήτηση
Ωστόσο, το εγχείρημα αλλά και η συγκεκριμένη πολιτική που ακολουθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες που συνεργάζονται στην παραγωγή μοντέλων με κοινή πλατφόρμα σε κάποια κράτη (μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα) έχει απόλυτη επιτυχία, ενώ σε κάποιες άλλες χώρες έχει αποτύχει παταγωδώς. Ο λόγος δεν είναι άλλος από το γεγονός πως κάποιοι Ευρωπαίοι καταναλωτές επιλέγουν το φθηνότερο μεταξύ των «αδελφών» μοντέλων και στη συνέχεια προμηθεύονται ανταλλακτικά από την αυτοκινητοβιομηχανία που τα διαθέτει φθηνότερα. Αποτέλεσμα της παραπάνω ενέργειας είναι να υπάρχει μεγάλη ζήτηση στα φθηνά ανταλλακτικά της αυτοκινητοβιομηχανίας που διαθέτει το ακριβότερο μοντέλο και ραγδαία πτώση στα ανταλλακτικά της εταιρείας με το φθηνότερο μοντέλο που, όμως, έχει καταγράψει πολλές χιλιάδες πωλήσεις επιπλέον.
Πέραν των καταναλωτών, όμως, οι συνέργειες μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανιών εγκυμονούν και σοβαρούς κινδύνους όπως είναι η έλλειψη εταιρικής ταυτότητας που με τόσο κόπο έχει χτίσει εδώ και δεκαετίες η κάθε μία αυτοκινητοβιομηχανία χωριστά. Παράλληλα, η έλλειψη ανταγωνισμού δεν θα φέρει φρέσκιες και καινοτόμες ιδέες στην αυτοκινητοβιομηχανία και σιγά σιγά όλα τα μοντέλα θα μοιάζουν με κάποια άλλα. Βέβαια, από την άλλη μεριά, η ανταλλαγή τεχνογνωσίας και καινοτομίας μπορεί να δημιουργήσει επαναστατικά προϊόντα που, όμως, θα πρέπει να εκμεταλλευτούν πολλές εταιρείες και τίποτα πλέον δεν θα αποτελεί το έναυσμα για να κατασκευαστεί κάτι καλύτερο.
Με λίγα λόγια, οι αυτοκινητοβιομηχανίες χάνουν το «συναίσθημα» αλλά και τα αντανακλαστικά που διέθεταν τόσα χρόνια περνώντας σε μια «γκρίζα» εποχή παγκοσμιοποίησης, με μοναδικό στόχο την επιβίωση μέσω δραματικών περικοπών που θα οδηγήσουν στην ανεργία εκατομμύρια εργάτες. Το μοναδικό κομμάτι που θα παραμείνει «ζωντανό» στη

Keywords
Τυχαία Θέματα