Έλληνες εφοπλιστές: Συμφέρουσες πωλήσεις στην αγορά των τάνκερ

Αυξημένη κινητικότητα επικρατεί το τελευταίο διάστημα στις αγοραπωλησίες πλοίων, με τον τομέα των τάνκερ, όπως επισημαίνουν ναυλομεσίτες, να βρίσκεται στο επίκεντρο.

Μάλιστα, εκτιμούν ότι το ενδιαφέρον που υπάρχει για τις κατηγορίες MR και aframax, δείχνει ότι μπορεί οι τιμές των συγκεκριμένων πλοίων να πλησιάσουν σε νέα ιστορικά υψηλά.

Σύμφωνα με την Εύα Τζίμα της Seaborne Shipbrokers, η αναταραχή στο εμπόριο πετρελαίου

σε συνδυασμό με την πιθανότητα κλιμάκωσης της κατάστασης τους επόμενους μήνες, διατηρεί σε υψηλά επίπεδα την διάθεση των επενδυτών για τον κλάδο.

Οι προσφορές που υποβάλλονται είναι εντυπωσιακές και δείχνουν ότι οι αξίες των δεξαμενόπλοιων κατευθύνονται σε ιστορικά υψηλά. Κατά κύριο λόγο στα μεγαλύτερης ηλικίας και στα νεότερης κατασκευής, όπου η διαθεσιμότητα είναι πιο περιορισμένη, επισημαίνει.

Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, στην αγορά των δεξαμενόπλοιων έχει σημειωθεί σημαντική μεταβολή, με τη δραστηριότητα να εμφανίζεται αρκετά βελτιωμένη.

Σε αυτό το πλαίσιο, αρκετοί Έλληνες επενδυτές σπεύδουν να εκμεταλλευτούν την άνοδο των τιμών στα τάνκερ πετυχαίνοντας συμφέρουσες συμφωνίες.

Ποιοι πούλησαν τάνκερ

Ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι ο όμιλος Βαφειά, επωφελήθηκε από την αύξηση των τιμών των δεξαμενόπλοιων και προχώρησε στην πώληση δύο aframaxes του στόλου της.

Σύμφωνα με την Xclusive Shipbrokers, το χωρητικότητας 113,021 dwt, Gstaad Grace II, κατασκευής 2009, πουλήθηκε στην τιμή των 41 δολαρίων. Άλλες πηγές τοποθετούν το τίμημα στα 42 εκατ. δολάρια. Το πλοίο ανήκε στον στόλο της εισηγμένης ναυτιλιακής Imperial Petroleum του Χάρη Βαφειά.

Το δεύτερο τάνκερ, Afragold, χωρητικότητας 112,871 dwt που επίσης κατασκευάστηκε το 2009, ανήκε στην ιδιωτική εταιρεία της οικογένειας Βαφειά και άλλαξε χέρια στην τιμή των 41 εκατ. δολαρίων. Και τα δύο πλοία κατασκευάστηκαν σε κινεζικό ναυπηγείο.

Στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου της η ναυτιλιακή Tsakos Energy Navigation (ΤΕΝ) συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Τσάκου, προχώρησε στην πώληση ενός ακόμη εκ των παλαιότερων aframax τάνκερ της.

Σύμφωνα με την Advanced Shipping and Trading αναφέρει ότι το δεξαμενόπλοιο Izumo Princess, χωρητικότητας 105,374 dwt και κατασκευής 2007, πουλήθηκε σε άγνωστους αγοραστές στην τιμή των 37 εκατ. δολαρίων. Με βάση τα δεδομένα της VesselsValue η αξία του πλοίου εκτιμάται στα 36 εκατ. δολάρια.

Άλλες ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο TEN, βρίσκεται σε συζητήσεις για την πώληση του παλαιότερης κατασκευής LNG carrier, εκ των τριών που περιλαμβάνονται στον στόλο της.

Πρόκειται για το Neo Energy (κατασκευασμένο το 2007), χωρητικότητας 150,000 cbm, με την τιμή διαπραγμάτευσης να κυμαίνεται στα 80 εκατ. δολάρια, αρκετά υψηλή σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς. Ωστόσο, δεν είναι γνωστό αν έχει επιτευχθεί συμφωνία.

Η ναυτιλιακή d’Amico International Shipping εξαγόρασε από την Capital Maritime and Trading, συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη το MR product tanker Amfitrion, χωρητικότητας 50,102 dwt που κατασκευάστηκε το 2017 στο κινεζικό ναυπηγείο Samsung Heavy Industries Ningbo.

Το τίμημα ανήλθε στα 43,5 εκατ. δολάρια, αποφέροντας, σύμφωνα με ναυλομεσίτες, σημαντικά κέρδη στην Capital Maritime.

Στην πώληση του παλαιότερης κατασκευής τάνκερ suezmax του στόλου της προχώρησε, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, η ναυτιλιακή Samos Steamship της οικογένειας Ιγγλέση.

Σύμφωνα με την ναυλομεσιτική Carriers το δεξαμενόπλοιο Karvounis, χωρητικότητας 156,229 dwt και κατασκευής 2013, πουλήθηκε σε Τούρκους αγοραστές στην τιμή των 67,8 εκατ. δολαρίων. Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με scrubbers.

Η τιμή πώλησης θεωρείται υψηλή, καθώς σύμφωνα με την VesselsValue η αξία του εκτιμάται στα 59,3 εκατ. δολάρια.

Διαβάστε επίσης:

Οι Έλληνες εφοπλιστές ξεπέρασαν του Γερμανούς στην αγορά ναυλωμένων containerships – O ρόλος των Costamare και Danaos

Μινωικές Γραμμές: Ποια δρομολόγια αλλάζουν την 1η Μαΐου

Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 7,33 εκατομμυρίων δολαρίων

Keywords
Τυχαία Θέματα