Έχουμε Play offs;

Ελληνικά play off, λοιπόν, με ανατροπές, δυνατά παιχνίδια και καλά νούμερα τηλεθέασης. Για την ακρίβεια, καλύτερα νούμερα από πέρυσι, αν και δεν έχουν τίποτα απολύτως. Καμία καμπάνια, καμία digital ή social προσπάθεια να προωθηθεί το προϊόν που λέγεται μπάσκετ.

Για όσους δεν γνωρίζουν το συγκεκριμένο στοιχείο που αναφέρω, δεν αφορά στην τηλεόραση, εκπομπές, τρέιλερ, αναφορές σε ειδήσεις

κτλ. Γίνεται από ανθρώπους και δεν κοστίζει όσο φαντάζονται κάποιοι, ή και δεν κοστίζει καθόλου.

Aν ακολουθήθηκε η διαδικασία των ΙΕΚ για να βγει ένα λογότυπο Play off, γιατί να μην γίνει και το ίδιο για τα προαναφερόμενα. Μια και το ανέφερα, καλό θα ήταν να βγάζουμε ολοκληρωμένα ένα λογότυπο σε διάφορες μορφές, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στα social media. Αλλά παιδιά είναι μαθαίνουν, δεν είναι κακό.

Δεν έχουμε βίντεο, δεν έχουμε μότο (φράση) ώστε να βοηθήσουμε τα ελληνικά play off, αλλά το μπάσκετ εξακολουθεί και είναι talk of the town (θέμα συζήτησης) για όλη τη χώρα.

Δεν ζητάω και δεν έχω καν τέτοιες εικόνες όπως στα play off της Γαλλίας, αλλά τα παιχνίδια της επαγγελματικής μας λίγκας δεν είναι άσχημα.

Όλα αυτά, με best of 3 παιχνίδια και όχι best of 7 όπως έγινε στην Ιταλία, με αποτέλεσμα μετά από πολλά χρόνια το πρωτάθλημα τους να συζητηθεί λόγω των ανατροπών (3 στις 4 σειρές πήγαν μέχρι το 7ο παιχνίδι και δύο πλεονεκτήματα ανατράπηκαν από Σιένα και Καντού), με την έναρξη των ιταλικών play off.

Ίσως το αν οι δύο ομάδες της Α1, που έπεσαν οδηγηθούν στη Β' εθνική, ή οι υποθετικές συγχωνεύσεις, ή η πιθανή ανακατάταξη των ομάδων για τη νέα χρονιά έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τους διοικούντες του ελληνικού μπάσκετ, από όποιες σκέψεις για αλλαγές στη δομή των play off.

Στην αντίπερα όχθη οι Αμερικανοί φωνάζουν…

Οι ιστορίες συνωμοσίας δεν είναι μόνο προϊόν ελληνικό (βλέπε Turkish χορηγός, θα το πάρει τουρκική ομάδα ή θα αποκλείσει μια ελληνική κτλ.). Ίσα - ίσα τα αμερικανάκια αρέσκονται σε αυτές, ειδικά όταν τις δικαιολογούν και με πραγματικά στοιχεία. Ο εφιάλτης, λοιπόν, φέτος είναι για το ΝΒΑ η Indiana και το Memphis.

Τρεις από τις τέσσερις ομάδες στους τελικούς των περιφερειών ανήκουν στις λεγόμενες τηλεοπτικά μικρές αγορές. Αυτό σημαίνει πολύ απλά ότι οι αγορές αυτές έχουν πολύ λίγους τηλεθεατές, σε σχέση με άλλες μεγαλύτερες αγορές, ή -αν θέλετε- ότι το Μαϊάμι έχει περισσότερους από τις άλλες τρεις πόλεις.

Η επίδραση των μικρών αγορών ξεκινά από τα νούμερα τηλεθέασης, που θα είναι πιο χαμηλά. Ήδη το 2ο παιχνίδι ανάμεσα σε Memphis και San Antonio, στο ESPN είχε 4.6 εκατομμύρια τηλεθεατές. Πόσο άσχημο είναι αυτό; Απλά σκεφτείτε ότι είναι το ματς με την αμέσως μικρότερη τηλεθέαση από το 2007 και το παιχνίδι 5 των Jazz εναντίων Spurs με 4 εκατομμύρια.

Συγκριτικά με πέρυσι; Ακόμα χειρότερα.
● 2012 Western Conference Finals Game 2, Thunder vs. Spurs: 7.3 million
● 2011 Western Conference Finals Game 2, Thunder vs. Mavericks: 7.0 million

Για να το… λαϊκίσουμε λίγο, ο πρώην άσσος του Ολυμπιακού, Πάτρικ Μπέβερλι, με τον τραυματισμό που επέφερε στον Russell Westbrook, κόστισε μόνο για ένα παιχνίδι τουλάχιστον 2,5 εκατομμύρια θεατές στο ESPN!

Το δε χειρότερο για το φετινό 2o παιχνίδι που συζητάμε είναι ότι πήγε στην παράταση, ενώ χάθηκε και μια διαφορά 13 πόντων μέσα στην τελευταία περίοδο. Μπορεί, βέβαια, η τηλεθέαση να μην ανέβηκε με όλα αυτά, αλλά εμείς κρατάμε ότι ήταν παρόλα αυτά το κορυφαίο τηλεοπτικό πρόγραμμα της βραδιάς!

Ίσως τα φετινά ΝΒΑ play offs να είναι μια εκδίκηση και του salary cap, του ορίου των χρημάτων που ξοδεύουν οι ομάδες. Δύο ομάδες χωρίς προβεβλημένους σταρ, όπως η Indiana και το Memphis, ίσως να πάνε στον μεγάλο τελικό του ΝΒΑ. Αυτό, φυσικά, μόνο καλό μπορεί να είναι, γιατί -αν θυμάστε- πριν δύο χρόνια (lockout) οι ιδιοκτήτες ήθελαν να έχουν το δικαίωμα να ξοδεύουν στις μικρές ομάδες όσο και στις μεγάλες, με λίγα λόγια.

Όσοι θυμούνται, ή όσοι διάβασαν αργότερα, το 1983 δεν υπήρχε salary cap. Οι 76ers πήραν πρωτάθλημα στο ΝΒΑ με την υπογραφή του Moses Malone. Χρήματα που πλήρωσε ο τότε ιδιοκτήτης Harold Katz από την τσέπη του και ανταμείφτηκε γι' αυτό με έναν τίτλο.

Τώρα πια, όμως, χρειάζονται καλύτερες ανταλλαγές, καλύτεροι προπονητές, καλύτερο διοικητικό προσωπικό και καλύτερες επιλογές στο ντραφτ. Η ικανότητα να ξοδεύεις δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Γι' αυτό και το όριο στο salary cap δεν σημαίνει κάτι. Ομάδες όπως οι New York Knicks και η Oklahoma Thunders είναι εκτός.

Το μόνο που πλήγεται είναι το ΝΒΑ και όχι η εικόνα του μπάσκετ εκεί, το οποίο δεν μπορεί να πάρει περισσότερα χρήματα από τα τηλεοπτικά δίκτυα. Καμία μεγάλη αγορά, όπως οι πόλεις L.A., New York, Chicago, Dallas και Philadelphia, δεν έχουν ομάδα πλέον στα play off.

Όλα αυτά σας δημιουργούν σκέψεις και σας φέρνουν εικόνες από Ελλάδα; Ανταλλαγή Πάνκο με Γκίστ, ομάδα με το μικρότερο μπάτζετ στο final four της Ευρωλίγκας ο Ολυμπιακός κτλ. Ναι, είναι αλήθεια το υψηλό επίπεδο του ελληνικού μπάσκετ μάς τροφοδοτεί καθημερινά με τέτοιες εικόνες, έχουμε καταλάβει ότι τα μπάτζετ δεν ορίζουν την πορεία των ομάδων, αλλά έχει δρόμο το μπάσκετ ΜΑΣ ακόμα να διαβεί.

Για παράδειγμα δεν θα δείτε να κυνηγάνε μάνατζερ, ή καλύτερα διευθυντές τμημάτων μπάσκετ, όπως στο ΝΒΑ. Ο G.M. των Nuggets, Masai Ujiri (NBA Executive of the Year award), έχει συμβόλαιο μέχρι τις 30 Ιουνίου με απολαβές ετήσιες στο ένα εκατομμύριο δολάρια (από τα χαμηλότερα της αγοράς).

Η καλύτερη πρόταση που αναμένεται να έχει την 01/07/2013 θα είναι 3.000.000 από το Τορόντο, που αναζητά απεγνωσμένα ένα ταλαντούχο G.M. να καθοδηγήσει το τμήμα. Προσέξτε: G.M. όχι πρόεδρο, όχι προπονητή, όχι σκάουτερ, όχι δημοσιογράφο και όχι κάποιον επικεφαλής οπαδών.

Κλείνω με μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία, από ένα εξαιρετικό συνέδριο που έγινε την προηγούμενη εβδομάδα στο Παρίσι. Οποιαδήποτε σκέψη για εφαρμογή κάποιων από τα όσα γράφουμε εδώ στον ελληνικό χώρο, μόνο πρόοδο μπορεί να σημαίνει για εμάς και θα ήταν χαρά μας να πραγματοποιηθούν.

Στο συνέδριο λοιπόν του Connected Sports ξεχωρίσαμε τα εξής:

● Στην Αγγλία το YouTube έχει 6 ώρες θέασης, όταν στην TV είναι 5. Αυτό δεν σημαίνει ότι χάνει η τηλεόραση, γιατί αυτή η μέτρηση θα μπορούσε να μας δείχνει ότι το περιεχόμενο της τηλεόρασης προβάλλετε διπλά.

● H FIBA και η Euroleague ανακοίνωσαν νέα πλατφόρμα ζωντανών μεταδόσεων (livebasketball.tv), η οποία θα τεθεί σε λειτουργία τον Ιούνιο του 2013, δηλαδή σε λίγες ημέρες.

● Έχουμε πλέον περισσότερες οθόνες (TV, mobile, pc, tablet κτλ.), άρα και περισσότερη ώρα περνούν οι καταναλωτές για να ακολουθήσουνε το αγαπημένο τους σπορ.

● Η λεγόμενη δεύτερη οθόνη επικεντρώνεται κυρίως σε στοιχεία και στατιστικά και λιγότερο στο ψυχαγωγικό κομμάτι.

● Το κομμάτι αυτό αφορά κυρίως στα Social Media, όπου δεν είναι πια μόνο το FB και το Twitter, αλλά και το VK.com για τη ρωσική αγορά (με 400 εκατομμύρια χρήστες), και το Weebo για την Κινέζικη (μεγαλύτερη πλατφόρμα από το διεθνές twitter!), κι ας κάνουμε εμείς στην Ελλάδα δουλειά μόνο με την Google…

● Το 80% των χρηστών tablet χρησιμοποιούν τις συσκευές τους ενώ βλέπουν αθλητικά.

● Ενώ υπάρχουν πολλοί βασικοί χρήστες μόνο μιας οθόνης, που αντί για 2η οθόνη απλά ακούν ραδιόφωνο (δεν είμαστε μόνοι μας εδώ στην Ελλάδα, το κάνουν και άλλοι), κλείνοντας μάλιστα την φωνή στην TV!

● Γερμανία και Τουρκία κυριαρχούν στη χρησιμοποίηση των επιπλέον οθόνων, με τεράστιες αυξήσεις ανά χρόνο.

Τι κάνουν, λοιπόν, όσοι χρησιμοποιούν 2η οθόνη;

Stay connected... The New Fan Experience is Here

Υ.Γ.1: Το εξώφυλλο του περιοδικού (match program) για το 3ο παιχνίδι της Ανατολής, στο ΝΒΑ. Σιγά μην αντέχαμε κάτι τέτοιο στην Ελλάδα… Ο Παπανικολάου να καρφώνει στα μούτρα του Τσαρτσαρή και ο Γκίστ στα μούτρα του Άντιτς, ή να έχουμε match program σε παιχνίδια play off. Όνειρο ζω, μην με ξυπνάτε…

Υ.Γ.2: Οποιαδήποτε ομοιότητα του λογοτύπου της Ιντιάνα με την τάπα του Hibbert στον Melo, ανήκει στη σφαίρα της φαντασίας μας…

Υ.Γ.3: Για όσους (ποδοσφαιρικούς) έψαχναν με αγωνία πέρυσι βιντεάκια στην Κωνσταντινούπολη, αφιερωμένο από τον χθεσινό τελικό του Champions League.

Υ.Γ.4: Μην ανησυχούν οι διοικούντες του αθλήματός μας για τα όσα γίνονται (δείτε εδώ), σύντομα κάποιος θα συνεχίσει να κρατάει το ενδιαφέρον του κόσμου για το μπάσκετ ψηλά, κάνοντας πράξη κάτι που ξεκίνησε πριν περίπου πέντε χρόνια.

Κάλιο αργά παρά ποτέ και η γη δεν ξέραμε ότι γυρίζει από την αρχή της ανθρωπότητας… Το ματσάκι όμως;

Keywords
play, play, new york, final four, champions league, συγκεκριμένο, ειδήσεις, ιεκ, media, town, γαλλια, νέα, turkish, νβα, σημαίνει, espn, jazz, spurs, game, mavericks, ολυμπιακος, russell, σταρ, york, knicks, oklahoma, chicago, dallas, philadelphia, ελλαδα, nuggets, nba, award, ιουνίου, sports, youtube, fiba, euroleague, mobile, tablet, twitter, fan, league, κινηση στους δρομους, νουμερα τηλεθεασης, ομαδα διας, www.youtube.com, Καλή Χρονιά, αλλαγη ωρας 2012, final four 2013, δυνατα, τηλεθεαση, βιντεο, αθλητικα, γερμανια, δουλεια, εθνικη, εικονες, ιεκ, ιταλια, κωνσταντινουπολη, μπασκετ, νβα, οθονες, ονειρο, παιχνιδια, προγραμμα, ραδιοφωνο, σταρ, σφαιρα, τηλεοραση, τηλεοπτικο προγραμμα, ωρα, euroleague, game, youtube, αγορα, αγωνια, απλα, ασσος, αφιερωμενο, γινει, γινεται, γινονται, δειτε, δειχνει, δομη, δικτυα, εγινε, εβδομαδα, ενδιαφεροντα, εφιαλτης, ιδιο, εικονα, λειτουργια, λογια, μοτο, ομαδα, οθονη, οχθη, παιδια, παρισι, υπογραφη, σειρες, συγκεκριμένο, συντομα, σιενα, σκεψεις, ταπα, τμημα, τουρκια, τοροντο, τρειλερ, φυσικα, φωνη, χαθηκε, χειροτερα, χαρα, ωρες, αγορες, ανηκει, mobile, chicago, dallas, δικαιωμα, εφαρμογη, εκδικηση, εκπομπες, ελληνικα, espn, fan, fiba, final four, χωρα, ιουνίου, jazz, knicks, κομματι, league, mavericks, media, new york, nuggets, oklahoma, sports, ομαδες, παιχνιδι, philadelphia, russell, σημαίνει, spurs, tablet, town, turkish, ξεκινησε, york
Τυχαία Θέματα