Alexander Morad, Brightmind: Αυθεντικότητα και δημιουργικότητα προτεραιότητες στο TikTok

Ενόψει του Social Media Conference με tagline «Mastering TikTok: Proven Strategies for Success», το οποίο διοργανώνει η Boussias Events, ο Alexander Morad, Owner & Founder, Bright Mind Agency και TikTok Ad Awards Jury Member, συζήτησε με το Marketing Week τις τάσεις, προκλήσεις και στρατηγικές που μπορούν να ενισχύσουν την παρουσία

των εταιρειών και των brands στην πλατφόρμα, ενώ έδωσε και σημαντικές συμβουλές, προκειμένου να επωφεληθούν από τις λειτουργίες της.

MW: Σε λίγες ημέρες, θα συμμετάσχετε στην εκδήλωση «Mastering TikTok» της Boussias Events. Ποια, κατά τη γνώμη σας, είναι η Νο1 συμβουλή για τα brands, προκειμένου να αξιοποιήσουν το TikTok προς όφελος τους;

Alexander Morad: Η πρωταρχική συμβουλή την οποία μπορούν να ακολουθήσουν τα brands, προκειμένου να αξιοποιήσουν αποτελεσματικά το TikTok είναι να δώσουν προτεραιότητα στην αυθεντικότητα και τη δημιουργικότητα του περιεχομένου τους. Η βάση χρηστών του TikTok εκτιμά ιδιαίτερα τo γνήσιο, relevant και καινοτόμο περιεχόμενο αντί των «καλογυαλισμένων» διαφημίσεων.

Οι άνθρωποι μπαίνουν στο TikTok για να διασκεδάσουν. Για τον λόγο αυτό, τα brands θα πρέπει να επικεντρωθούν στη δημιουργία ελκυστικών, ψυχαγωγικών και δημιουργικών videos, τα οποία αντικατοπτρίζουν την προσωπικότητα και τις αξίες τους. Αυτό μπορεί να τα βοηθήσει να συνδεθούν καλύτερα με το κοινό και να ξεχωρίσουν σε μια ήδη συνωστισμένη αγορά.

Θα μπορούσατε να περιγράψετε τις τρεις κορυφαίες τάσεις που προβλέπετε ότι θα εμφανιστούν στο TikTok την επόμενη χρονιά;

Θεωρώ πως οι σημαντικότερες τάσεις που θα εμφανιστούν την επόμενη χρονιά και θα επηρεάσουν το TikTok και τις κοινότητές τους είναι οι εξής:

Augmented Reality (AR) εμπειρίες: Τα φίλτρα AR και το διαδραστικό περιεχόμενο πιθανότητα θα καταστούν πιο εξελιγμένα, παρέχοντας στους χρήστες και τα brands νέους τρόπους να συνδεθούν με το περιεχόμενο με τρόπο δημιουργικό και εμβυθιστικό.Micro-learning content: Το περιεκτικό και εύληπτο εκπαιδευτικό περιεχόμενο πιθανότατα θα αποτελέσει νέα τάση. Οι χρήστες αναζητούν όλο και περισσότερο γρήγορα σε ρυθμό, ενημερωτικά videos, τα οποία προσφέρουν αξία σε τομείς όπως μαγειρική, DIY ή ακόμη και σε σύνθετα ζητήματα, όπως τα οικονομικά ή η επιστήμη, παρουσιάζοντάς τα, ωστόσο, σε ένα διασκεδαστικό format.Βιωσιμότητα και ηθικές πρακτικές: Περιεχόμενο το οποίο αναδεικνύει τη βιωσιμότητα, τις ηθικές επιχειρηματικές πρακτικές ή την κοινωνική ευθύνη θα είναι συμβατό και θα έχει απήχηση στην αυξανόμενη δημογραφική ομάδα η οποία ανησυχεί για τα ζητήματα αυτά. Παράλληλα δε, θα επηρεάζει την αγοραστική της συμπεριφορά και τις αποφάσεις της, καθώς και το brand loyalty της.

Το TikTok θεωρείται σήμερα η πιο hot πλατφόρμα. Πώς πιστεύετε ότι τα brands μπορούν να εξασφαλίσουν το engagement του κοινού στην πλατφόρμα; Ποια χαρακτηριστικά του ιδανικού προφίλ πελάτη (ICP);

Για να εκπληρώσουν τον στόχο τους να επιτύχουν το πολυπόθητο engagement, τα brands οφείλουν να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

Να κατανοήσουν σε βάθος το κοινό τους, συμπεριλαμβανομένων των προτιμήσεων, των συμπεριφορών και των προτύπων κατανάλωσης περιεχομένου που το εκφράζουν.Να δημιουργούν διαδραστικό και άξιο για sharing περιεχόμενο, όπως τα challenges, προκειμένου να ενθαρρύνουν τη συμμετοχή των χρηστών.Να παραμένουν ενήμεροι για τις τάσεις, τρέχουσες και επικείμενες, καθώς και να προσαρμόζονται άμεσα σε αυτές, διατηρώντας παράλληλα ζωντανό το brand identity.

Όσον αφορά το ICP στο TikTok περιλαμβάνει τους Young Adults, άτομα κυρίως 16-24 ετών, τα οποία χαρακτηρίζονται ως tech-savvy και trend-followers, και τους Highly Engaged Users, οι οποίοι όχι μόνο παρακολουθούν περιεχόμενο, αλλά και το δημιουργούν, συμμετέχουν σε challenges και διαθέτουν έντονο engagement με τα χαρακτηριστικά της κοινότητας ή των κοινοτήτων όπου ανήκουν. Επίσης, στο ICP περιλαμβάνεται και η ομάδα των Value-Driven Consumers, οι οποίοι είναι νέοι άνθρωποι οι οποίοι προτιμούν brands με αυθεντικότητα και ηθικές πρακτικές.

Μπορούν τα brands να πωλούν στο TikTok; Ποια βήματα θα προτείνατε στους marketers, ώστε να επιτύχουν τον στόχο αυτόν;

Σίγουρα, τα brands μπορούν να πωλούν αποτελεσματικά στο TikTok. Όσο για τα ενδεδειγμένα βήματα τα οποία μπορούν να ακολουθήσουν για την επίτευξη αυτού του στόχου μπορούν να περιγραφούν ως εξής:

Να είστε αυθεντικοί, να εμφανίζετε τον πραγματικό εαυτό σας στην πλατφόρμα και να προσεγγίζετε περισσότερο το community σας.Συνεργαστείτε με creators, ώστε να αξιοποιήσετε τους followers τους και να ενισχύσετε την αξιοπιστία σας.«Τρέξτε» engaging καμπάνιες, οι οποίες μπορούν να οδηγήσουν σε πωλήσεις με φυσικό τρόπο.

Και τις δύο φορές που αποκτήσαμε TikTok Awards, ως BrightMind, ο λόγος ήταν το τεράστιο impact που δημιουργήσαμε στους αριθμούς πωλήσεων. Θα μάθετε πολύ περισσότερα για αυτό on-stage.

«Η καινοτομία δεν προέρχεται από τα τέλεια “συστατικά”, αλλά από τη χρήση τους με τον πιο απροσδόκητο τρόπο», αναφέρετε. Ποιες προκλήσεις χρειάζεται να αντιμετωπίσουν τα brands για να γίνουν και/ή να παραμείνουν καινοτόμα στο TikTok;

Καθώς στο TikTok τα brands χρειάζεται να παραμένουν αυθεντικά και να υιοθετούν ταχύτατα πολλές διαφορετικές τάσεις, συχνά αισθάνονται ότι απειλούνται. Συνήθως, οι διαδικασίες διαρκούν πάρα πολύ, υπάρχουν πολλές κατευθυντήριες γραμμές τις οποίες οφείλουν να ακολουθήσουν, αλλά και άλλα θέματα που μπαίνουν στη μέση.

Σέβομαι πλήρως την ανησυχία τους και την ανάγκη να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που παρουσιάζονται. Ενθαρρύνω όμως τα agencies και τις εταιρείες να αγκαλιάσουν αυτές τις προκλήσεις και να «χτίσουν» γύρω τους. Η δημιουργικότητα, εξάλλου, προέρχεται από την τριβή. Κάποιες από τις καλύτερες καμπάνιες μας στο TikTok έγιναν πραγματικότητα ανεξαρτήτως των πολλών περιορισμών, διότι χωρίς αυτούς δεν θα είχαμε ποτέ τις ιδέες που είχαμε.

Πρόσφατα αρχίσατε να δίνετε ομιλίες υπό τον τίτλο «AI or Die». Πιστεύετε ότι οι marketers πρέπει να αισθάνονται ότι απειλούνται από αυτήν την τεχνολογία;

Οι marketers δεν χρειάζεται να αισθάνονται ότι απειλούνται από την τεχνητή νοημοσύνη. Αντίθετα χρειάζεται να την αντιμετωπίζουν ως ένα πολύτιμο εργαλείο. Το νόημα του «AI or Die» συνίσταται στο ότι, εάν δεν προσαρμοστούμε, η επιχείρησή μας μπορεί να “πεθάνει”. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να μας βοηθήσει να γίνουμε πιο αποτελεσματικοί. Στην επικείμενη παρουσίαση, θα περιγράψω επίσης μια κατάσταση η οποία προέκυψε στη ζωή μου πριν από πέντε χρόνια, όπου παραλίγο να χάσω τη ζωή μου. Είμαι βέβαιος ότι δεν θα είχα βρεθεί ποτέ στη συγκεκριμένη κατάσταση αν είχα στη διάθεσή μου το AI. Πιστεύω πραγματικά ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να σώσει ζωές με πολλούς τρόπους.

Short Bio
Ο Alexander Morad είναι ένας δυνατός expert στο social media marketing, γνωστός και ως ένας από τους πιο περιζήτητους εμπειρογνώμονες marketing στην Ευρώπη. Έχει ανακηρυχθεί ως ο ένας από τους «100 πιο δημοφιλείς speakers στη Σουηδία» για πέντε συνεχόμενα έτη. Ως Owner & Founder της BrightMind Agency έχει βοηθήσει κάποια από τα μεγαλύτερα brands παγκοσμίως με τις καμπάνιες τους στα social media, ενώ έχει κερδίσει τα βραβεία «Greatest TikTok in the Nordics 2022» και «Greatest Performance in the Nordics 2023» στο πλαίσιο της διοργάνωσης TikTok Awards στη Σκανδιναβία, αποτελώντας τον ίδιο και το agency του το μοναδικό στην Ευρώπη το οποίο έχει κερδίσει στα συγκεκριμένα βραβεία δύο φορές.

Focus Point

Να δίνετε προτεραιότητα στην αυθεντικότητα και τη δημιουργικότητα του περιεχομένου σας.Τα brands θα πρέπει να επικεντρωθούν στη δημιουργία ελκυστικών, ψυχαγωγικών και δημιουργικών videos, τα οποία αντικατοπτρίζουν την προσωπικότητα και τις αξίες τους.Οι σημαντικότερες τάσεις που θα εμφανιστούν την επόμενη χρονιά στο TikTok και τις κοινότητές του είναι οι εξής: Augmented Reality (AR) εμπειρίες, micro-learning content και βιωσιμότητα και ηθικές πρακτικές.Να είστε αυθεντικοί, να εμφανίζετε τον πραγματικό εαυτό σας στην πλατφόρμα και να προσεγγίζετε περισσότερο το community σας.Συνεργαστείτε με creators, ώστε να αξιοποιήσετε τους followers τους και να ενισχύσετε την αξιοπιστία σας.Οι marketers δεν χρειάζεται να αισθάνονται ότι απειλούνται από την τεχνητή νοημοσύνη, αντίθετα να την αντιμετωπίζουν ως ένα πολύτιμο εργαλείο.
Keywords
Τυχαία Θέματα