DOPE: Η ανεξαρτησία είναι superpower | Καλώς ορίσατε στην εποχή της ανεξαρτησίας

«Οδηγούμε brands στο να κερδίζουν τη μάχη της αναγνωρισιμότητας, μεριδίων και κερδοφορίας». Ο Γιάννης Πιπεράκης-Παπαδάκης, CEO της DOPE, αναλύει τα πάντα γύρω από τη φιλοσοφία της εταιρείας.

MW: Παρατηρούμε μία εντυπωσιακή ανάπτυξη της «Ανεξάρτητης Σκηνής» από agencies τα τελευταία χρόνια. Πού το αποδίδετε;

Γιάννης Πιπεράκης-Παπαδάκης: Όντας στον χώρο της επικοινωνίας και δη του digital marketing από το 2003, μπορώ να πω πως όλα έχουν αλλάξει απίστευτα. Τότε δεν καταλάβαινε κανείς τι κάναμε, εκτός από το IT τμήμα των πελατών μας. Δεν

υπήρχε περίπτωση να βρεθούμε στο τραπέζι με CxOs και να μιλήσουμε για impact και αποτελέσματα. Από τότε, τα μεγάλα agencies δικτύου που ξεχώριζαν ήταν εκείνα που είχαν digital ικανότητες και προκαλούσαν τα δεδομένα.

Ο τομέας μας συνεχίζει να αλλάζει ραγδαία, δεν «κάθεται» καθόλου καλά.

Τα μεγάλα agencies, αν μου επιτρέπεται να το πω, έχουν «γεράσει» λίγο και δείχνουν αρκετά δυσκίνητα. Συνήθως είναι στημένα για μεγάλες και ίσως πιο παραδοσιακές συνεργασίες ενώ παράλληλα, με όση ενέργεια έχουν, προσπαθούν να πειραματιστούν και να κάνουν κάτι καινοτόμο.

Γι’ αυτό βλέπουμε και πως τα νέα ανεξάρτητα σχήματα στον χώρο μας μεγαλώνουν ραγδαία. Καταλαβαίνουμε καλύτερα τις ανάγκες των brands, τις δυνατότητές τους, το κοινό που έχουμε απέναντί μας, ενώ είμαστε σημαντικά πιο ευέλικτοι. Κυνηγάμε την επιτυχία των καμπανιών μας και των συνεργασιών μας με μοναδική αγάπη και πάθος.

Πώς βλέπετε το μέλλον των agencies στην αγορά;

Το μέλλον φαίνεται να ανήκει στη νέα γενιά από «agencies»: τα συγκριτικά μικρότερα και ανεξάρτητα σχήματα. Μπορεί να είμαι λίγο biased, για τους προφανείς λόγους #sorrynotsorry, αλλά παρατηρώ και παρακολουθώ 2-3 περιπτώσεις από μικρά σχήματα που στον δικό τους τομέα κάνουν μαγικά και εξελίσσονται ραγδαία, αντίστοιχα με εμάς. Βλέπω και νιώθω πως η σκυτάλη της γενιάς των επιχειρηματιών πίσω στα 70s και 80s, που εξελίχθηκαν σε μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες ακόμη και global δικτύων, σήμερα περνάει στα μικρότερα αυτά ανεξάρτητα σχήματα.

Γιατί να επιλέξει κάποιο brand ένα Indie Agency;

Οι μεγάλες εταιρείες έρχονται με δικούς τους «fixed» παραδοσιακούς τρόπους και διαδικασίες. Από την άλλη πλευρά, τα Indies έρχονται πολύ δυναμικά με εναλλακτικά μοντέλα συνεργασίας που κάνουν ουσιαστικά extend τις ομάδες των πελατών, σχηματίζοντας μια καλά ρυθμισμένη ενιαία ομάδα. Είναι ωραίο να νιώθεις πως είσαι συνεργάτης με κάθε brand που σε εμπιστεύεται και μεγαλώνετε σταθερά μαζί.

Επίσης, θα έλεγα πως ένα Indie agency είναι πιο γόνιμο για τα στελέχη του σε σχέση με μια πιο παραδοσιακή εταιρεία. Οι άνθρωποί μας έχουν την ελευθερία να μεγαλώνουν μέσα σε diverse ομάδες και υβριδικά project, αλλά και να δυναμώνουν «μύες» και ταλέντα που σε ένα κλασικό σχήμα θα έμεναν ανενεργά. Στη DOPE είμαστε ανοιχτοί σε νέα ερεθίσματα και δουλεύουμε σαν μία ενιαία ομάδα με κοινό πυρήνα, με αγάπη για τη digital επικοινωνία αλλά και με σεβασμό ο ένας για τον άλλον!

Τι χρειάζεται ένα Indie Agency για να εξελίσσεται;

Για να μπορούμε να είμαστε ανεξάρτητοι και ευέλικτοι, χρειαζόμαστε μακροχρόνιες συνεργασίες που βασίζονται σε win-win σχέσεις περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο σχήμα. Γι’ αυτό φροντίζουμε να στήνουμε δίκαιες συμφωνίες με διαφάνεια και να είναι ξεκάθαρη η αξία της συνεργασίας από τα καθημερινά interactions μέχρι τα αποτελέσματα κάθε παραδοτέου υλικού.

Χρειάζεται πελάτες που δεν φοβούνται να μας αντιμετωπίσουν ως στενούς συνεργάτες, ως επέκταση της ομάδας τους, πελάτες που καταλαβαίνουν πραγματικά τι σημαίνει innovation, τι σημαίνει γενναιότητα, πειραματισμός, καινούργιες προσεγγίσεις. Με αντίληψη που αγκαλιάζει τα λάθη όχι ως ένα κακό πράγμα, αλλά ως μέρος της διαδικασίας και απαραίτητα για την εξέλιξη της επικοινωνίας και της μάρκας (αρκεί να είσαι έτοιμ@ να τα διορθώνεις άμεσα – λολ). Πελάτες που μπορούν να μας εμπιστευτούν και να αντιληφθούν πως τις περισσότερες φορές θέλουμε την επιτυχία του brand τους και της κάθε καμπάνιας για περισσότερους λόγους από εκείνους.

Τα Indie agencies σε όλον τον κόσμο είναι η ελπίδα μας για να βλέπουμε πιο ανατρεπτικές προσπάθειες, καινοτόμες ιδέες και εντυπωσιακά αποτελέσματα. Η ευελιξία στον τρόπο σκέψης και τα «ανήσυχα» μυαλά που έχουμε στην ομάδα μας χρειάζονται ανεξαρτησία, ωραίες προκλήσεις και δυνατούς «συμπαίκτες» που μαζί τους θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε επικοινωνίες που ξεχωρίζουν.

Πώς μοιάζει εσωτερικά ένα Indie Agency σε σχέση με ένα πιο παραδοσιακό «μαγαζί», υπάρχουν σημαντικές διαφορές;

Οι εσωτερικές μας δομές είναι σχεδιασμένες από το μηδέν με αυτό που λέμε «ανοιχτή αρχιτεκτονική». Δηλαδή είμαστε έτοιμοι να κουμπώσουμε με διαφορετικές δομές και ομάδες, είτε αυτό είναι η ομάδα του πελάτη, είτε οι υπόλοιπες συνεργαζόμενες εταιρείες και agencies γύρω από αυτόν. Έχουμε επενδύσει σε διαδικασίες, πιστοποιήσεις και τεχνολογίες που μας το επιτρέπουν και προσφέρουν π.χ. real time visibility και μοντέλα ασύγχρονης και δομημένης επικοινωνίας, ώστε να φτάνουμε σε εξαιρετικά επίπεδα αποδοτικότητας και ταχύτητας στα projects μας.

Συγκεκριμένα στη DOPE, κάθε bu-siness unit μας λειτουργεί σχεδόν σαν μια αυτόνομη εταιρεία με δικούς της στόχους, δομές, πελατολόγιο και διαδικασίες. Τα δύο βασικά κριτήρια που είχαμε όταν σχεδιάζαμε τις ομάδες μας ήταν: α) H παροχή υπηρεσίας να είναι στο υψηλότερο ποιοτικό επίπεδο και β) Ευελιξία στο να προσαρμόζεται καθολικά η κάθε υπηρεσία στις ανάγκες του πελάτη.

Είναι κάτι το οποίο ήταν εξαιρετικά μεγάλη πρόκληση να το καταφέρουμε, αλλά είμαστε φοβερά περήφανοι όταν δεχόμαστε σχόλια από πελάτες μας που εξυμνούν το επίπεδο εξυπηρέτησης, το αποτέλεσμα της δουλειάς αλλά και το πόσο όμορφα κυλάει η συνεργασία.

Τι καινούργιο έρχεται;

Είναι 2024. Όσον αφορά τον κόσμο της επικοινωνίας, μπορεί να υπάρχουν τηλεοπτικά που κερδίζουν ακόμη χαμόγελα, μια καρδούλα, ίσως ένα LOL όταν θα εμφανιστούν στο feed μας. Μια φανταστική παραγωγή, μια ιστορία βασισμένη σε μια αλήθεια που θα μας αγγίξει. Αλλά το διαφημιστικό «μείγμα» για ένα brand μπορεί να είναι πιο «έξυπνο» από ποτέ. Από το TikTok μέχρι το CX, το Deep Organic Digital Presence Optimisation (beyond the typical SEO), Applied Blockchain Technologies, Applied AI assisted process reorganisation, Automations είναι μόνο λίγες από τις περιοχές που οφείλει ένα brand να εξερευνά.

Ο όρος Digital και ο όρος Agency είναι πια παλιές ταμπέλες οι οποίες από πίσω κρύβουν έναν εντελώς νέο κόσμο, κάτι που δεν μπορεί ακόμη να περιγραφεί πλήρως από έννοιες όπως αυτή του Consulting, της Επικοινωνίας ή της Τεχνολογίας.

Αν έπρεπε να βάλω σε μια πρόταση τον ρόλο της DOPE σε ένα τέτοιο τοπίο, θα ήταν ότι οδηγούμε brands στο να κερδίζουν τη μάχη της αναγνωρισιμότητας, μεριδίων και κερδοφορίας… «whatever it takes». Οι τρόποι και οι υπηρεσίες μας είναι πιο δυναμικές από ποτέ.

Σήμερα πάνω από το 15% των πελατών μας συνεργάζεται μαζί μας across all services και με αυτή την τάση να μεγαλώνει, είμαστε πια ένα one-stop DOPE shop για όλες τις επικοινωνιακές τους ανάγκες. Από την κεντρική στρατηγική επικοινωνίας, τη μεγάλη ιδέα, το project management/account management, την παραγωγή του content, των καμπανιών και των ιδεών μας, το Media Planning/Buying, το SEO σε όλες τις εκφάνσεις του, το Loyalty/CRM, τα Websites και ευρύτερων τεχνολογικών λύσεων.

Τα Business Units μας σήμερα, σχεδιασμένα με μια μοναδική αρχιτεκτονική ώστε να δουλεύουν αυτόνομα αλλά και συνδυαστικά μεταξύ τους, είναι 5: Campaigns & Content, Technologists, Productions, Performance, SEO. H δομή μας, το μείγμα και η μορφή των υπηρεσιών μας μεθαύριο πολύ πιθανό να είναι εντελώς διαφορετική, παρόλα αυτά ο πυρήνας και οι αρχές μας θα παραμένουν ίδιες. Είμαστε έτοιμοι να προσαρμοστούμε μπροστά σε οποιεσδήποτε συνθήκες και δεδομένα, όπως μόνο ένα Indie agency μπορεί.

Ποια είναι η Νο1 προτεραιότητα της DOPE;

Το focus μας παραμένει πάντα στους ανθρώπους της DOPE και την ανεξαρτησία κάθε ομάδας. Κάθε τμήμα μπορεί να είναι ευέλικτο δουλεύοντας remotely και να ορίζει με ελευθερία το βέλτιστο format εργασίας. Στόχος μας είναι να διατηρούμε ένα μη-τοξικό περιβάλλον, γεμάτο κορυφαία ταλέντα, όμορφους χαρακτήρες με επαγγελματισμό, αρχές και αγάπη για τον κόσμο της επικοινωνίας και της τεχνολογίας. Κάτι το οποίο ευνοεί την εξέλιξη και τη δημιουργικότητά όλων μας. Όλα τα υπόλοιπα, αποδεδειγμένα… έρχονται.

Keywords
Τυχαία Θέματα