Ready meals: Influencers και social media αναδεικνύουν το convenience

Την ισχυρή αύξηση την οποία σημειώνει η αγορά των έτοιμων γευμάτων παγκοσμίως επιβεβαιώνουν ο εγχώριος κλαδός αλλά και διεθνείς μελέτες, με τη The Business Research Company να εκτιμά ότι πρόκειται να ανέλθει σε πωλήσεις στα 184,38 δισ. δολάρια το 2024, από 168,44 δισ. δολάρια το 2023, σημειώνοντας μεικτό ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 9,5%. Και δεν μένει σε αυτό, αλλά επισημαίνει ότι η κατηγορία θα δει ταχεία ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια, φτάνοντας το 2028 στα 272,76 δισ. δολάρια με ρυθμό ανάπτυξης 10,3%. Όσον αφορά στις επικρατέστερες τάσεις

της περιόδου, καταγράφει την tech-driven προετοιμασία του γεύματος, την εστίαση του κοινού σε health claims και διαφάνεια, το customization των γευμάτων, καθώς και τα εναλλακτικά τρόφιμα.

Γεύση, ethics και high-protein επιλογές
Αντίστοιχα, η Future Market Insights κάνει λόγο για τις τάσεις, οι οποίες, σύμφωνα με την ίδια, θα σφραγίσουν φέτος τον κλάδο των έτοιμων γευμάτων παγκοσμίως:
Τα χορτοφαγικά και vegan ready-to-eat τρόφιμα έχουν μεγάλη ζήτηση, καθώς ανταποκρίνονται στις ηθικές διατροφικές προτιμήσεις και είναι φυτικής προέλευσης.
Οι καταναλωτές εξερευνούν διάφορες μάρκες ready-to-eat γευμάτων, προκειμένου να βρουν τα προϊόντα που ταιριάζουν με τις διατροφικές τους ανάγκες και τις γευστικές τους προτιμήσεις.
Ο αυξανόμενος αριθμός των εργαζόμενων γυναικών ωθεί τα νοικοκυριά να στραφούν σε ready-to-eat γεύματα, ώστε να αντικαταστήσουν τα γεύματα που χρειάζονται μαγείρεμα.
Η αυξανόμενη πρακτική της τεχνολογίας high-pressure processing στη βιομηχανία τροφίμων θα ενισχύσει την ανάπτυξη της αγοράς.
Αυξάνεται η ζήτηση high-protein ready-to-eat γευμάτων από τους λάτρεις της γυμναστικής με σκοπό την επιπλέον πρόσληψη πρωτεΐνης.

Convenience-focused απαιτήσεις προ των πυλών
Ο κύριος, ωστόσο, παράγοντας που «οδηγεί» την κατηγορία είναι, σύμφωνα με το Prepared Foods, η άνεση, η οποία, ιδίως κατά την περίοδο της πανδημίας, επιτάχυνε την αναζήτηση για ποιοτικές γευστικές εμπειρίες σε καθημερινή βάση. Τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη και το AR -οι οποίες θεωρούνται αδιαπραγμάτευτα, στο προσεχές μέλλον, εργαλεία εξοικονόμησης χρόνου στην κουζίνα- θα εκτείνονται σε ένα ευρύ φάσμα, προσφέροντας, όπως σημειώνεται, την ιδανική ισορροπία μεταξύ των περιπτώσεων που ο καταναλωτής επιθυμεί να δημιουργήσει ο ίδιος στην κουζίνα του και εκείνων όπου ο προγραμματισμός των γευμάτων, οι αγορές, το μαγείρεμα ή ακόμη και το ίδιο το φαγητό μπορούν να τεθούν στον «αυτόματο πιλότο». Στο πλαίσιο αυτό, το Food Navigator περιγράφει περιπτώσεις εφαρμογής των εν λόγω τεχνολογιών και στην κατηγορία ready meals, όπως, για παράδειγμα, εκείνη του pizza brand της Nestlé στις ΗΠΑ, DiGiorno, το οποίο, όπως αναφέρει, εγκατέστησε, αρχικά στα κεντρικά γραφεία της Nestlé στο Οχάιο και σε ένα κατάστημα Walmart στο Κολοράντο, μηχάνημα αυτόματης πώλησης πίτσας, το οποίο πωλεί ζεστή, έτοιμη για κατανάλωση πίτσα σε 3΄.

Άνεση και υψηλή διατροφική ποιότητα στα κριτήρια του κοινού
Στην εγχώρια αγορά, παρά τις πληθωριστικές πιέσεις που εξακολουθούν να επηρεάζουν το διαθέσιμο εισόδημα, ο Έλληνας καταναλωτής δεν φαίνεται να αντιμετωπίζει την ευκολία ως εμπόδιο στην ποιοτική διατροφή. «Στην κατηγορία έτοιμων γευμάτων, η εικόνα ήταν ανθεκτική σε πωλήσεις, με τους πελάτες να εμπιστεύονται την ΑΒ στην κάλυψη των αναγκών τους για γεύματα, προς όφελος του διαθέσιμου χρόνου τους», υπογραμμίζει ο Νίκος Αρμάος, Senior Category Manager Convenience dpts, ΑΒ Βασιλόπουλος, προσθέτοντας ότι, το επόμενο διάστημα, αναμένει την ίδια εικόνα, με τους πελάτες να αναζητούν convenient λύσεις και νέες γεύσεις. Επικαλούμενη έρευνα καταναλωτών της Bonduelle, τον Σεπτέμβριο του 2023, η Ειρήνη Τσεβδού, Regional Sales Director, Med/B. East (GR/RO/BG/CY/AL/MD), Groupe Bonduelle, σημειώνει ότι «οι καταναλωτές αναζητούν ενεργά υγιεινές λύσεις που εξοικονομούν χρόνο, όπως έτοιμα γεύματα με λαχανικά». Εξηγεί δε ότι περισσότεροι από τους μισούς έχουν αυξήσει την κατανάλωση λαχανικών τον τελευταίο χρόνο ή/και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για τρόφιμα υψηλότερης ποιότητας. «Είναι πολλοί οι άνθρωποι που δεν έχουν χρόνο για μαγείρεμα ή επιλέγουν να μην μαγειρεύουν, αφιερώνοντας τον πολύτιμο χρόνο τους αλλού, τάση στενά συνδεδεμένη με την ανάγκη για περισσότερη ποιότητα, περισσότερο ελεύθερο χρόνο για εμπειρίες και χαρά», σχολιάζει η Αγγελική Ιωσηφίδου, Marketing & Communication Director, Eurocatering ΑΕ.

Clean label επιλογές και to-the-point promo ενέργειες
Όσο για την Ελευθερία Μασούρα, Head of Marketing & Communications, ΑΠΣΙ Πίνδος, εντοπίζει μια «ολοένα και πιο αυξανόμενη ζήτηση για προϊόντα τα οποία παράγονται με πιο βιώσιμες πρακτικές, είναι πιο υγιεινά και διαθέτουν “clean label”». Σχολιάζει, επίσης, ότι θέματα ευζωίας και προστασίας του περιβάλλοντος κατά τη λειτουργία μιας επιχείρησης, αρχίζουν πλέον να αποτελούν κριτήρια επιλογής ενός προϊόντος από τους καταναλωτές, ενώ οι βιώσιμες συσκευασίες κερδίζουν έδαφος διαρκώς στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Από την πλευρά της, η Σοφία Δροσινού, Brand Manager, Costas Papaellinas Group of Companies, ανέφερε πως, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς, παρατήρησε σημαντική αύξηση των πωλήσεων τον μήνα Δεκέμβριο. «Αναγνωρίζουμε ότι αυτή η αύξηση συνδέεται σαφώς με την εορταστική περίοδο, προτιθέμεθα δε να εκμεταλλευτούμε αυτό το προνόμιο, σχεδιάζοντας να ενισχύσουμε τις προωθητικές μας ενέργειες, προσφέροντας ειδικά πακέτα και προσφορές που θα προσελκύσουν τους καταναλωτές».

Νόστιμα λανσαρίσματα με ποιοτικές πρώτες ύλες
Τις γευστικές προτάσεις τους με σκοπό να καλύψουν μια ευρεία γκάμα καταναλωτών παρουσίασαν σημαντικοί «παίκτες» της αγοράς, οι οποίοι δραστηριοποιούνται και στη χώρα μας. Ενδεικτικά, η ΑΒ Βασιλόπουλος ολοκλήρωσε μια περίοδο με νέα γεύματα στην κατηγορία ΑΒ Έτοιμα Γεύματα, βασισμένα σε πρώτες ύλες από καθεμία από τις τέσσερις εποχές, οι οποίες παρουσιάστηκαν από όλα τα διαθέσιμα ψηφιακά μέσα και εντός των καταστημάτων της αλυσίδας. Το brand Φρεσκούλης λάνσαρε, πριν από λίγες ημέρες, τη γνωστή αμερικάνικη σαλάτα-γεύμα Cobb, με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, κοτόπουλο, αυγό βραστό, τοματίνια, τυρί γκοργκοντζόλα, dressing με μπέικον και στη βάση iceberg και μαρούλι, στην πρακτική συσκευασία των 280γρ. Η Bonduelle λάνσαρε, το 2023, τα SKU έτοιμων γευμάτων Mediterranean Mix και Rustic Mix, τα οποία επικοινώνησε με γευσιγνωσία στο κατάστημα, branding καταστημάτων και διαδικτυακή επικοινωνία μέσω των καναλιών retailers και με influencers, σε συνεργασία με έναν chef και μια ειδικό στη διατροφή. Η ΑΠΣΙ Πίνδος παρουσίασε πρόσφατα στο κοινό τη νέα σειρά «Chicken Gourmet» στις τέσσερις μαριναρισμένες εκδοχές, φιλετάκια, σουβλάκια, κοπανάκια και τηγανιά -συνέχεια της σειράς «Έτοιμα Ψημένα»- σε ανακυκλώσιμες συσκευασίες με χάρτινο δισκάκι από έως και 90% ανακυκλωμένο χαρτί. Η δε Costas Papaellinas Group of Companies επικεντρώθηκε, το 2023, στην εξωστρέφεια του Riso Gallo, δημιουργώντας τον ομώνυμο ιστότοπο, όπου οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται για τα προϊόντα, να ανακαλύπτουν συνταγές και να αλληλεπιδρούν με το brand.

SoMe επικοινωνία και συνεργασία με influencers…
Το Riso Gallo επικοινωνήθηκε δε με παρουσία σε κοινωνικά δίκτυα και, συγκεκριμένα, σε Facebook και Instagram, αλληλεπιδρώντας με το κοινό. «Η επικοινωνία μας στα social media περιελάμβανε περιεχόμενο που ανταποκρινόταν στις ανάγκες των καταναλωτών, όπως συνταγές, συμβουλές μαγειρικής και πληροφορίες για τα προϊόντα μας. Επεκταθήκαμε στην τηλεόραση, τοποθετώντας διαφημίσεις σε δύο πρωινές εκπομπές μαγειρικής και συνεργαστήκαμε με food blogger, δίνοντας έμφαση στην προώθηση της επικοινωνίας με τους καταναλωτές μέσω προσωπικών εμπειριών», περιγράφει η Σοφία Δροσινού, υπογραμμίζοντας ότι οι ενέργειες συνοδεύτηκαν από giveaways των προϊόντων. Άλλωστε, οι εταιρείες της κατηγορίας επενδύουν σε μεγάλο βαθμό στην επικοινωνία, με τον Νίκο Αρμάο να σχολιάζει ότι «η εταιρεία αξιοποιεί όλα τα διαθέσιμα μέσα με ένα ολιστικό σχήμα επικοινωνίας που εκτός των ψηφιακών και ηλεκτρονικών μέσων, συμπεριλαμβάνει το ίδιο το κατάστημα, καθώς και στοχευμένες επικοινωνίες στους καταναλωτές της κατηγορίας».

…Με πίστη στη φιλοσοφία του brand
Ακρογωνιαίος λίθος, ωστόσο, για τη σύνδεση του κοινού με τα brands, καθώς και ένας από τους πυλώνες για την απόκτηση της εμπιστοσύνης του, αποτελεί η φιλοσοφία που χαρακτηρίζει τα εκάστοτε brands, δίνοντας το στίγμα και την τοποθέτησή τους απέναντι στον άνθρωπο και τον κόσμο ευρύτερα. «Η φιλοσοφία του brand μας υλοποιείται μέσω της εστίασής μας στην επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης με καθαρό θετικό αντίκτυπο. Η πλατφόρμα της μάρκας μας, με τίτλο “Tη φρεσκάδα τους να ‘χεις”, ενσωματώνει την υπόσχεσή μας για υγιεινά λαχανικά και αυτό το μήνυμα μεταφέρεται σε όλα τα media», εξηγεί η Ειρήνη Τσεβδού. Στην αυθεντικότητα και στο «πάντρεμα» της παράδοσης με τη σύγχρονη εποχή και της τεχνογνωσίας 65 χρόνων με την καινοτομία, εστιάζει η φιλοσοφία του ΑΠΣΙ Πίνδος. «Ταυτόχρονα, ως ηγέτες στον κλάδο μας, διαθέτουμε γρήγορα αντανακλαστικά για να μπορούμε να αντεπεξέλθουμε στις διαρκώς μεταβαλλόμενες καταναλωτικές απαιτήσεις, φροντίζοντας πάντα να “αφουγκραζόμαστε” τις ανάγκες τους. Και πλέον μέσα από τον κόσμο των social media αυτό μπορεί να γίνει πιο εύκολα», υπογραμμίζει η Ελευθερία Μασούρα. Η επικοινωνία της αυθεντικότητας, της ποιότητας και της «αγάπης» του brand για την ιταλική κουζίνα βρίσκεται στο επίκεντρο της φιλοσοφίας του Riso Gallo -μήνυμα το οποίο, σημειώνει η Σοφία Δροσινού, «εξελίσσεται συνεχώς για να ανταποκριθεί στις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές απαιτήσεις, ενισχύοντας την ευαισθησία μας στις νέες τάσεις και διατηρώντας τη συνάφεια με τις αξίες που αντιπροσωπεύουμε».

Νίκος Αρμάος, Senior Category Manager Convenience dpts, ΑΒ Βασιλόπουλος

«Προάγουμε τη βιωσιμότητα, εξοικονομούμε χρήμα και χρόνο»
«Για το εγγύς μέλλον, αξιολογώντας όλα τα διαθέσιμα στοιχεία που έχουμε και την ανατροφοδότηση που λαμβάνουμε από τους πελάτες μας, θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε ποιοτικές λύσεις, μέσα από καινοτόμες συνταγές, πάντα βασισμένες σε ανώτερης ποιότητας πρώτες ύλες. Θα συνδυάσουμε τις υγιεινές λύσεις με τρόπο, ο οποίος προάγει τη βιωσιμότητα και εξοικονομεί χρήμα και χρόνο στους πελάτες μας. Αιχμή της στρατηγικής μας θα είναι και πάλι η διαφοροποίηση, καθώς και η έμφαση σε concepts που μόνη και πρώτη η ΑΒ φέρνει στην ελληνική αγορά του retail».

Ειρήνη Τσεβδού, Regional Sales Director, Med/B. East (GR/RO/BG/CY/AL/MD), Groupe Bonduelle

«Μετάβαση σε μια φυτική, υγιεινή διατροφή»
«Η Bonduelle είναι μια κορυφαία διεθνής μάρκα τροφίμων, αποστολή της οποίας είναι να οδηγήσει την παγκόσμια μετάβαση σε μια φυτική, υγιεινή διατροφή, παρέχοντας θρεπτικά, βιώσιμα και φιλικά προς το περιβάλλον τρόφιμα σε όλους τους καταναλωτές. Είμαστε στην πρώτη γραμμή της βιομηχανίας τροφίμων με τις καινοτόμες τεχνολογίες παραγωγής μας, αναπτύσσοντας κονσερβοποιημένα και κατεψυγμένα προϊόντα που διατηρούν την περιεκτικότητα σε βιταμίνες και έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής. Η βασική επιχειρηματική μας στρατηγική επικεντρώνεται στην ανάπτυξη της μάρκας, στη διατήρηση της ηγετικής μας θέσης στην αγορά και στην ανάπτυξη μέσω της καινοτομίας. Επίσης, κύριος στόχος είναι η συνεχής ανάπτυξη και των συνεργατών μας για την ενίσχυση της διανομής, καθώς και η ενίσχυση της επικοινωνίας».

Πλούσια digital παρουσία από κοινού με influencers
«Το τελευταίο διάστημα, επικοινωνούμε στο digital περιβάλλον το Saladverse by Freskoulis: μια μίνι σειρά vidcast για το μαγικό και γευστικό σύμπαν της σαλάτας. Ο Φρεσκούλης έχει το κύρος να θίγει θέματα γύρω από τη σαλάτα, τα λαχανικά, το περιβάλλον, τη διατροφή. Μέχρι στιγμής, έχουν προβληθεί τέσσερα απολαυστικά επεισόδια. Σε κάθε επεισόδιο, δύο καλεσμένοι συζητούν γύρω από ένα θέμα σχετικό και καταλήγουν να δείχνουν μια συνταγή με προϊόντα του Φρεσκούλη. Ξεκινήσαμε από την ιστορία της σαλάτας με την Αργυρώ Μπαρμπαρίγου και τον Σάββα Πούμπουρα. Στη συνέχεια, οι Μadame Ginger και Bubbles & Avocados συζητούν για κομποστοποίηση και no food waste και μοιράζονται tips για την αποφυγή του. Ο Χριστόφορος Πέσκιας και Χρόνης Δαμαλάς συζητούν με τον χαρακτηριστικό χιουμοριστικό τους τρόπο, για το πώς ντύνουμε τις σαλάτες και οι Άντζελα Σπανού, γνωστή και ως Puremomentum και Μάνος Δημητρούλης, συζητούν περί διατροφών».
Αγγελική Ιωσηφίδου, Marketing & Communication Director, Eurocatering ΑΕ

Ελευθερία Μασούρα, Head of Marketing & Communications, ΑΠΣΙ Πίνδος

«Υπεύθυνη λειτουργία με “πράσινη” κατεύθυνση»
«Η βιώσιμη ανάπτυξη βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο της στρατηγικής μας, με έναν από τους βασικούς άξονες της οποίας να αποτελεί η προσφορά προϊόντων υψηλής ποιότητας και ασφάλειας στους καταναλωτές, τα οποία ανταποκρίνονται πλήρως στις ανάγκες τους και τα οποία εμπιστεύονται να βάλουν στο πιάτο τους καθημερινά. Ενώ, ταυτόχρονα, λειτουργώντας υπεύθυνα σε όλα τα στάδια της παραγωγικής μας διαδικασίας, προσπαθούμε να δημιουργούμε θετικό αντίκτυπο στην καθημερινότητα των καταναλωτών μας, φροντίζοντας να μειώνουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα. Σε μια εποχή όπου η κλιματική αλλαγή είναι πιο έντονη από ποτέ, είναι υποχρέωσή μας η “πράσινη κατεύθυνση”. Γι’ αυτό και σε όλο το φάσμα της λειτουργίας μας, από τη φάρμα μέχρι το τελικό σημείο πώλησης, φροντίζουμε να λειτουργούμε υπεύθυνα, αναγνωρίζοντας ότι η λειτουργία μας έχει άμεσες και έμμεσες οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιδράσεις και φροντίζουμε να διαχειριζόμαστε υπεύθυνα τις επιδράσεις αυτές».

Σοφία Δροσινού, Brand Manager, Costas Papaellinas Group of Companies

«Καινοτομία και ανταπόκριση στις ανάγκες των καταναλωτών»
«Η στρατηγική μας, για το επόμενο διάστημα, επικεντρώνεται στο να διατηρήσουμε την ανοδική πορεία του Riso Gallo στην ελληνική αγορά, με έμφαση στην επίτευξη θεαματικής αύξησης στο μερίδιο αγοράς των έτοιμων γευμάτων. Κεντρικός άξονας της στρατηγικής μας είναι η καινοτομία και η παροχή προϊόντων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών. Η φιλοσοφία που χαρακτηρίζει την επικοινωνία του Riso Gallo είναι η έμφαση στην ιταλική καταγωγή και παράδοση των προϊόντων μας. Με την εξωστρέφεια που αποκτήσαμε, θέλουμε να επικοινωνήσουμε την αυθεντικότητα, την ποιότητα και την αγάπη μας για την ιταλική κουζίνα. Αυτό το μήνυμα εξελίσσεται συνεχώς για να ανταποκριθεί στις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές απαιτήσεις, ενισχύοντας την ευαισθησία μας στις νέες τάσεις και διατηρώντας τη συνάφεια με τις αξίες που αντιπροσωπεύουμε».

Τα super bowls περιγράφονται ως το «πιο μικρό, μεγάλο γεύμα»
Τον τίτλο «Super Bowls: Το Πιο Μικρό, Μεγάλο Γεύμα» είχε η τηλεοπτική και διαδικτυακή καμπάνια της Φρεσκούλης για τον κωδικό Super Bowls Φρεσκούλης, καμπάνια η οποία έφερε την «υπογραφή» της Solid Havas. Η καμπάνια επικοινωνούσε, με χιουμοριστικό τρόπο, το claim της εταιρείας, ότι τα Super Bowls είναι έτοιμα γεύματα που μπορεί να καταναλώσει κανείς κάθε στιγμή της ημέρας, σε όποια κατάσταση και αν βρίσκεται. Την παραγωγή ανέλαβε η Parasol, σε σκηνοθεσία Αποστόλη Παπαθανασίου. Τα Super Bowls είναι διαθέσιμα σε τέσσερις διαφορετικές συνταγές.

Keywords
media, media, εν λόγω, αργυρω μπαρμπαριγου, business, health, future, market, vegan, food, navigator, pizza, ηπα, οχάιο, πιτσα, head, group, προσφορες, νέα, κοτοπουλο, chef, chicken, gourmet, facebook, instagram, blogger, εταιρεία, βιωσιμότητα, retail, σαλατα, ginger, bubbles, tips, super, παγκόσμια ημέρα της γυναίκας 2012, www.facebook.com, Καλή Χρονιά, αλλαγη ωρας 2012, εκλογες ηπα, αγγελικη, bubbles, instagram, αβ βασιλοπουλος, αιχμη, αργυρω, βασιλοπουλος, διατροφη, εργαλεια, ηπα, θεμα, καθημερινη, μπαρμπαριγου, πλαισιο, σαλατες, τηλεοραση, υγιεινη διατροφη, blogger, αγαπη, αυγο, αγορα, αυξηση, αντζελα, αξονας, αξονες, βιταμινες, βιωσιμη αναπτυξη, βιωσιμότητα, βρισκεται, φαγητο, γινει, γραφεια, διαστημα, δικτυα, εδαφος, ειρηνη, ελευθερια, ενεργα, εν λόγω, εξωστρεφεια, επικοινωνια, εποχη, εποχες, ερευνα, εστιαση, εταιρεία, ζεστη, ζωης, ιδια, ιδιο, θετικο, εικονα, ισορροπια, κουζινα, κομποστοποιηση, λαχανικα, λειτουργια, λογο, μινι, μικρο, νικο, νοημοσυνη, παντα, οφελος, οχάιο, περιβαλλον, πιστη, πινδος, ποιοτητα, πωλησεις, συγκεκριμενα, συνεχεια, σειρα, σκηνοθεσια, συνταγη, σουβλακια, σοφια, στιγμα, στην κουζινα, συμπαν, ταση, τηγανια, τυρι, υψηλη, φαρμα, χρημα, group, αγορες, super, health, business, chef, εκπομπες, εμφαση, επεισοδια, ετοιμη, food, future, γευστικο, γευσεις, ginger, head, ηγετες, χωρα, pizza, market, navigator, πληροφοριες, tech, tips, θεματα, vegan
Τυχαία Θέματα