WHY: Mια «ideas first» εταιρεία, με σταθερά ανοδική πορεία

Πρόσφατα, η DigitalWise προχώρησε σε rebranding και πλέον ονομάζεται WHY, καθώς είχε έρθει η στιγμή να δείξει στον κόσμο τις πραγματικές της δυνατότητες. Περισσότερα για το rebranding και τη φιλοσοφία της εταιρείας, καθώς και πληροφορίες για τη νέα αντισυμβατική, digital καμπάνια που δημιούργησε για τα Mikel, μοιράζονται μαζί μας οι Κάρολος Πρέγκλερ, Chief Operating Officer, Αντώνης Κελαϊδής, Chief Strategy Officer, και Κώστας Λουκαδάκος, Creative

Director της WHY.

MW: Η DigitalWise προχώρησε πρόσφατα σε ένα δυνατό επαναλανσάρισμα, με νέο όνομα. Θα μας μιλήσετε λίγο για το σκεπτικό πίσω από αυτό το όνομα;

Αντώνης Κελαϊδής: Να ξεκαθαρίσουμε πως δεν κάναμε απλά μια αλλαγή στο όνομά μας, αλλά μια μεγάλη στροφή στον τρόπο που λειτουργούμε. To νέο μας όνομα θέλαμε να εκφράζει τη νέα φιλοσοφία της εταιρείας και να μην στηρίζεται μόνο σε ένα έξυπνο δημιουργικό εύρημα. Στόχος μας ήταν να αποτυπώσουμε την προσέγγισή μας για τη διαφήμιση, σήμερα. Σε μία εποχή που βομβαρδιζόμαστε από data και πολλές εταιρείες επικοινωνίας αυτοπροσδιορίζονται ως data-driven, θεωρούμε πως μας ταιριάζει περισσότερο ο όρος insights-driven. Είναι στο mindset μας να σκεφτόμαστε πέρα από το προφανές και να ψάχνουμε βαθύτερα. Να μην μένουμε σε απλά δεδομένα και νούμερα αλλά να ανακαλύπτουμε το «γιατί» πίσω από τους αριθμούς και να το μετατρέπουμε σε ουσιαστική και αποτελεσματική επικοινωνία για τα brands. Πρόκειται για μια διαδικασία που απαιτεί τον συνδυασμό των data με ένα ακόμα συστατικό που δεν είναι μετρήσιμο: το διαφημιστικό ένστικτο. Την κατανόηση της συμπεριφοράς του καταναλωτή και τη δημιουργία μηνυμάτων που συνδέονται με το κοινό σε ένα βαθύτερο επίπεδο.

Δραστηριοποιείστε εδώ και χρόνια στην αγορά της επικοινωνίας, με ιδιαίτερη επιτυχία. Για ποιον λόγο επιλέχθηκε η τρέχουσα χρονική συγκυρία για την ανανέωση αυτή;

Κάρολος Πρέγκλερ: Η DigitalWise ξεκίνησε την πορεία της το 2015 σε δύσκολες χρονικές στιγμές για τη χώρα, αφού ξεκινήσαμε μια ημέρα μετά την επιβολή των capital controls. Αρχικά ο σκοπός της εταιρείας ήταν να καλύψει τις ανάγκες της digital επικοινωνίας. Χρόνο με τον χρόνο όμως, δημιουργήθηκε ένα integrated agency που συνδυάζει αποτελεσματικά, το δημιουργικό με τα media και την τεχνολογία, δίνοντας συνολικές λύσεις σε brands και εταιρείες. Το έναυσμα της αλλαγής το έδωσε ουσιαστικά η ίδια η εταιρεία με τους ανθρώπους της και τις δουλειές της το τελευταίο διάστημα. Ήταν ξεκάθαρο ότι φτάσαμε στο σημείο που έπρεπε να βγάλουμε το digital από το όνομά μας, αφού νιώθαμε ότι μας περιορίζει, και να δείξουμε στον κόσμο τις πραγματικές μας δυνατότητες.

Η νέα εικόνα, συνεπώς, συνοδεύεται και από μια νέα εταιρική φιλοσοφία. Πώς θα την περιγράφατε;

A.K.: Είναι μια φιλοσοφία που συνδυάζει στην πραγματικότητα το νέο με το παλιό. Την τεχνολογία με τη δημιουργικότητα. Τα data με το διαφημιστικό ένστικτο. Πάνω απ’ όλα, είμαστε μια «ideas first» εταιρεία. Άλλωστε είμαστε σε έναν κλάδο που παράγει ιδέες. Πιστεύουμε ότι οι ιδέες δεν πρέπει να δημιουργούνται για να εξυπηρετήσουν προαποφασισμένα media plans, αλλά το αντίθετο. Οι ιδέες οφείλουν να είναι στο επίκεντρο όλων όσων κάνουμε. Ιδέες που όχι απλά θα μεταφέρουν ένα μήνυμα, αλλά θα έχουν ουσιαστικό impact και θα εντυπωθούν στο μυαλό του καταναλωτή. Ιδέες που μπορούν να συνδεθούν συναισθηματικά με τον καταναλωτή και να δώσουν μακροπρόθεσμη αξία στα brands.

Ας έρθουμε και στη στρατηγική. Πού εστιάζετε για την ανάπτυξή σας; Ποιοι είναι οι στόχοι σας για το μέλλον;

Κ.Π.: Η ανάπτυξη της εταιρείας, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε, είναι μεγάλη. Η WHY αυτή τη στιγμή απασχολεί περισσότερα από 50 στελέχη, ενώ βλέπουμε συνεχόμενη αύξηση όλων οικονομικών μας δεικτών. Χτίζοντας σταθερές και μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας όλα αυτά τα χρόνια, είχαμε τη χαρά να βραβευθούμε για πολλά από τα έργα μας. Οι στόχοι μας για το μέλλον είναι να συνεχίσουμε την ανοδική μας πορεία, να εμπνεύσουμε και να προκαλέσουμε με τις ιδέες μας, μέσα από ένα υγιές και ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον.

Πρόσφατα, λανσάρατε νέα digital καμπάνια για τα Mikel, με πρωταγωνιστή τον… Vangel. Ποια είναι η βασική δημιουργική ιδέα πίσω από την καμπάνια και ποιος ο στόχος της;

Κώστας Λουκαδάκος: Τα Mikel συμπληρώνουν φέτος 15 χρόνια παρουσίας και θέλαμε να κάνουμε κάτι πολύ ιδιαίτερο για τον πελάτη μας. Μέσα σε αυτό το διάστημα, στα 15 χρόνια, το μοναδικό blend των Mikel έχει εμπνεύσει πολύ κόσμο. Όμως, σκεφτήκαμε ότι εκεί έξω κάποιος φαίνεται να εμπνεύστηκε… υπερβολικά.

Αυτός είναι ο Vangel! Είναι το δημιουργικό όχημα της καμπάνιας μας, ένας entrepreneur, και προφανώς wannabe Mikel! Δεν μείναμε όμως στον χαρακτήρα. Δημιουργήσαμε ένα ολόκληρο brand, κατά πιστή- χιουμοριστική αντιγραφή των Mikel. Ο Vangel έχει δικό του logo, website, δικά του Facebook-Instagram- Linkedin, και από ό,τι φαίνεται δικούς του followers και οπαδούς!

Μέσα από την καμπάνια, μέσα από τις απελπισμένες προσπάθειες του Vangel να αποδείξει την ανωτερότητά του, ο στόχος μας είναι να αναδείξουμε τη γευστική υπεροχή του Mikel 100% Arabica Blend, αλλά και τα υπόλοιπα corporate και προϊοντικά στοιχεία που θέλει να προβάλλει ο πελάτης μας.

Να συμπληρώσω εδώ ότι η καμπάνια είχε και έναν ακόμα στόχο. Να περάσουμε όλοι καλά. Ο κόσμος που θα την δει, ο πελάτης μας, εμείς οι ίδιοι, η εταιρεία παραγωγής, οι σκηνοθέτες, όλοι. Δεν είναι η στερεοτυπική ατάκα «περνάμε καλά». Ήταν μια ειλικρινής επιθυμία- στόχος και λόγω της φύσης της καμπάνιας έτσι και έγινε.

Πρόκειται για μια καμπάνια με όχημα το χιούμορ. Τελικά, το χιούμορ αποτελεί πρόκληση ή ευκαιρία για μια διαφημιστική επικοινωνία; Πώς οδηγηθήκατε στη συγκεκριμένη επιλογή concept;

Κ.Λ.: Το χιούμορ, και ιδιαίτερα στη διαφήμιση, πάντα είναι πρόκληση. Δεν είναι εύκολο να πιάσεις όλα τα κοινά καθώς όλοι μας έχουμε την προσωπική μας αίσθηση του χιούμορ. Όμως αν πετύχει η συνταγή, το αποτέλεσμα είναι αξιομνημόνευτο. Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότερες διαφημίσεις- επικοινωνίες που θυμάται ο κόσμος, αυτές που έχουν «γράψει» διαχρονικά, είναι χιουμοριστικές. Ακούμε κάποιες φορές στον χώρο μας, όταν έχουμε να δημιουργήσουμε μια καμπάνια, αν θα πρέπει να κάνουμε μια επικοινωνία συναισθηματική ή χιουμοριστική. Μα δεν υπάρχει διαχωρισμός! Το χαμόγελο, το γέλιο, η ευφορία που προκαλεί το χιούμορ είναι συναίσθημα και μάλιστα από τα πιο δυνατά.

Mε το χιούμορ, τα brands γίνονται πιο προσιτά, ξεκλειδώνουν τους καταναλωτές και τους μιλούν σε προσωπικό επίπεδο. Είναι ένα εργαλείο που σπάει το clutter και γι’ αυτό κάνει το περιεχόμενό μας πιο memorable. Αυτού του είδους οι επικοινωνίες είναι πιο πιθανό να γίνουν shared με αποτέλεσμα να ανεβάσουν οργανικά το reach. Σήμερα που οι καταναλωτές αναζητούν αυθεντικές συνδέσεις περισσότερο από ποτέ, το χιούμορ αποτελεί μια universal γλώσσα που γεφυρώνει την απόσταση και τους φέρνει πιο κοντά στα brands. Και τελικά, αυτό είναι που δημιουργεί engagement και το πολυπόθητο loyalty.

Η καμπάνια είχε από την πρώτη μέρα μεγάλη απήχηση στον κόσμο. Υπάρχει κάποιο μυστικό που την έκανε να ξεχωρίσει;

Α.Κ.: Όχι, δεν υπάρχει κάποιο μυστικό. Είναι μια βασική αρχή της διαφήμισης να προσπαθείς να διαφοροποιείσαι επικοινωνιακά από τον ανταγωνισμό. Οι καταναλωτές ακούν διαρκώς τα ίδια και τα ίδια από τα brands. Αποφασίσαμε, λοιπόν, να μιλήσουμε με έναν διαφορετικό τρόπο για τον καφέ των Mikel, δημιουργώντας μια αντισυμβατική digital καμπάνια. Μια καμπάνια που δεν στηρίζεται μόνο σε μια πρωτότυπη ιδέα, αλλά συγχρόνως χρησιμοποιεί αυθεντικούς κώδικες επικοινωνίας των social media και του digital οικοσυστήματος συνολικά. Μια καμπάνια που έχει όλες τις προδιαγραφές για να αναπαραχθεί από τους χρήστες, να προκαλέσει σχόλια και συζητήσεις, μεγιστοποιώντας έτσι το impact και την αποτελεσματικότητα της ιδέας.

Keywords
Τυχαία Θέματα
WHY, Mια,WHY, Mia