«Γκρίζες ζώνες» των διαπολιτισμικών


Σχολεία χρησιμοποιούνται για παράνομη χορήγηση αδειών παραμονής σε ενήλικους

Του Αποστολου Λακασα

Σε γκέτο το οποίο «προστατεύει» τόσο λαθρομετανάστες, ορισμένοι εκ των οποίων έχουν απασχολήσει τις ελληνικές αρχές, όσο και σε φάμπρικα χορήγησης παράνομων αδειών παραμονής σε αλλοδαπούς φέρεται να έχουν μετατρέψει εξωσχολικά στοιχεία, ορισμένα από τα διαπολιτισμικά σχολεία της Αττικής. Κάποιοι «βαφτίζουν» ενήλικες αλλοδαπούς ως εφήβους

που δεν έχουν τη βασική εκπαίδευση, ώστε να τους εξασφαλίζουν προσωρινή άδεια παραμονής. Ουσιαστικά, κάποια διαπολιτισμικά σχολεία εξελίσσονται έτσι σε εστίες ανομίας, καθώς, κάτω από τον εκπαιδευτικό μανδύα, καλύπτονται άλλα συμφέροντα. Ηδη, για τη διερεύνηση των «γκρίζων ζωνών» στα διαπολιτισμικά έχουν ενημερωθεί επισήμως οι Ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης.

Σήμερα, σε διάφορες περιοχές της Αττικής λειτουργούν συνολικά έξι διαπολιτισμικά σχολεία (στην Αλσούπολη Ν. Ιωνίας, το Φάληρο, το Ελληνικό, την οδό Αχαρνών και δύο στην Αθήνα) με 1.166 μαθητές. Τα διαπολιτισμικά σχολεία δημιουργήθηκαν τη δεκαετία του ’90 για να υποδέχονται τους παλιννοστούντες μαθητές, όμως πλέον τα τελευταία χρόνια σε αυτά φοιτούν μόνο αλλοδαποί. Η κατάσταση αυτή δημιούργησε τις προϋποθέσεις κάποια από αυτά να μετατραπούν σε γκέτο, ενώ αποτέλεσε πρόσφορο έδαφος για ορισμένους να εκμεταλλευτούν τα «παράθυρα» του νόμου ώστε να νομιμοποιούν αλλοδαπούς...

Συγκεκριμένα, καθώς (με βάση τις διεθνείς συμβάσεις) όλα τα άτομα που δεν έχουν ολοκληρώσει τη βασική εκπαίδευση έχουν δικαίωμα να εγγραφούν στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας όπου βρίσκονται, υπάρχουν μη κυβερνητικές οργανώσεις οι οποίες, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ», παραπλανούν τις διευθύνσεις διαπολιτισμικών σχολείων, εμφανίζοντας ως εφήβους ενήλικους αλλοδαπούς, οι οποίοι όμως δεν έχουν χαρτιά τα οποία να πιστοποιούν την ηλικία τους. Οι εκπαιδευτικοί εγγράφουν τα άτομα αυτά στο σχολείο, και κατόπιν οι αλλοδαποί, κάνοντας χρήση του πιστοποιητικού της εγγραφής τους στο σχολείο, ζητούν και παίρνουν προσωρινή άδεια παραμονής στην Ελλάδα.

Πειραματική έκρηξη

Η κατάσταση αυτή μετατρέπει διαπολιτισμικά σχολεία σε εστίες παρανομίας. Ενδεικτικό είναι ότι αλλοδαποί, οι οποίοι ζουν στα όρια της παρανομίας, έχουν κάνει κέντρο «εξόρμησης» για τις παράνομες δραστηριότητές τους ακόμη και κάποια απ’ αυτά τα σχολεία. Από την άλλη, υπάρχουν μαθητές των ίδιων σχολείων, οι οποίοι έχει καταγγελθεί ότι έχουν εμπλακεί την τελευταία διετία σε βανδαλισμούς στο κέντρο της Αθήνας. Χαρακτηριστικό περιστατικό για το πού έχει οδηγηθεί η κατάσταση είναι ότι πρόσφατα μαθητές ενός διαπολιτισμικού σχολείου έκαναν... πειραματική έκρηξη μηχανισμού που αποτελείτο από γκαζάκια.

Η λειτουργία των διαπολιτισμικών σχολείων δεν κρύβει μόνο το φαινόμενο «γκετοποίησης» των μαθητών. Υπάρχουν πολλά θολά σημεία που σχετίζονται με τη μεταφορά (γίνεται με λεωφορεία) των αλλοδαπών από τα διάφορα σημεία της Αττικής στα έξι σχολεία. Στοιχεία που διαθέτει η «Κ» εμφανίζουν 40 μαθητές να φοιτούν σ

Keywords
Τυχαία Θέματα