ΑΣΘΜΑΙΝΕΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ

Η πολύωρη συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη με το προεδρείο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας δεν κατέληξε σε κάποια συμφωνία όσον αφορά τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την επιβίωση της ελληνικής ακτοπλοίας.

Ωστόσο, συμφωνήθηκε ότι θα πρέπει να συγκροτηθεί άμεσα ολιγομελής ομάδα που θα επεξεργασθεί τις προτάσεις που θα επιτρέψουν στις ακτοπλοικές εταιρείες να διατηρήσουν εν λειτουργία τα πλοία τους. Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ Μιχάλης Σακέλλης και οι άλλοι ακτοπλόοι διατύπωσαν την άποψη ότι τα μέτρα

πρέπει να ληφθούν άμεσα γιατί οι εταιρείες κινδυνεύουν με πτώχευση. Ο υπουργός Ναυτιλίας κατανόησε το πρόβλημα, όμως εξέφρασε τις επιφυλάξεις του για ορισμένα μέτρα όπως η 10μηνη απασχόληση των πλοίων και η κατάργηση της υποχρεωτικής ναυτολόγησης των ναυτικών. Πάντως, δεσμεύθηκε ότι οι αποφάσεις θα ανακοινωθούν σύντομα, όμως ζήτησε την επίσπευση της διαδικασίας του διαλόγου.

Επισημαίνεται ότι η τύχη και το μέλλον των ακτοπλοϊκών εταιρειών έχει περάσει εξ ολοκλήρου στο μάνατζμεντ των τραπεζικών ομίλων που έχουν χρηματοδοτήσει στο πρόσφατο παρελθόν τα επενδυτικά προγράμματα τους για αγορές νεότευκτων και μεταχειρισμένων επιβατηγών οχηματαγωγών και ταχύπλοων πλοίων. Έτσι, οι τράπεζες, σε πρώτη φάση επέβαλλαν τις αιφνιδιαστικές αλλαγές στο προεδρείο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

Σίγουρα, η παραίτηση του Απόστολου Βεντούρη έχει έντονο παρασκήνιο, καθώς και η εκλογή του Μιχάλη Σακέλλη, παλαιού προέδρου και στελέχους του ομίλου Attica Group, συνδέονται με την ταυτόχρονη στελέχωση του ΣΕΕΝ, με εκπροσώπους όλων των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Αυτό σηματοδοτεί ότι στον διάλογο με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστή Μουσουρούλη, οι «συσπειρωμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες» επιζητούν και θα επιδιώξουν πάση θυσία την επίλυση σημαντικών προβλημάτων, που έχουν σχέση με το κόστος των καυσίμων, το κόστος πληρώματος και τις άγονες γραμμές. Οι συσσωρεμένες ζημίες των όλων των εταιρειών την τελευταία πενταετία προσεγγίζει το 1 δισ. ευρώ!

Το βάρος της επιβίωσης των πέντε μεγάλων ακτοπλοϊκών περνάει ουσιαστικά σε τρεις τράπεζες που «έχουν υιοθετήσει χρηματοοικονομικά τις εταιρείες». Η Τράπεζα Πειραιώς στηρίζει την ΑΝΕΚ και την Hellenic Seaways, η MIG την Attica Group και η Millennium την Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου. Η κάθε τράπεζα, όπως είναι λογικό, επιχειρεί να εξυγιάνει τις «δικές της εταιρείες». Ωστόσο, η δραματική μείωση της επιβατικής και η αλματώδης αύξηση των καυσίμων, που είχε αποτέλεσμα να φθάσει ο τόνος τα 730 ευρώ, επισπεύδουν τις εξελίξεις για συγχωνεύσεις, απορροφήσεις και πτωχεύσεις εταιρειών.

Keywords
Τυχαία Θέματα