Τα «ΚΤΕΛ» του θανάτου

Του Δ. Γιαννακόπουλου
Φωτογραφίες: Ευαγγελία Σπηλιωτοπούλου

Πριν από μερικά χρόνια, το πιο σύντομο ανέκδοτο ήταν το «Αλβανός τουρίστας». Στο πέρασμα, όμως, της κυβέρνησης Παπανδρέου που άφησε πίσω της τρόικα, μνημόνιο, διαφθορά, φτώχεια και καθολική εξάπλωση της ανομίας ο «Έλληνας τουρίστας» καταλαμβάνει τη θέση του Αλβανού και ακόμη χειρότερα. Μόνο που…

η αλβανική «φυλή», όταν συνεργάζεται με την ελληνική, καταφέρνει να παράγει «θαύματα» και να διασύρει την πολύπαθη χώρα σε όλα τα μήκη και τα πλάτη διεθνώς. Αρκεί κανείς να περάσει μια βόλτα από την οδό Δηληγιάννη στην πλατεία Καραϊσκάκη και τους γύρους δρόμους και θα καταλάβει ότι το πιο σύντομο ανέκδοτο πλέον είναι το «αλβανικό ΚΤΕΛ»! Τι κι αν τα δημοσιεύματα και οι αποκαλύψεις του Γιάννη Ντάσκα, από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 στον «Αδέσμευτο Τύπο» για τη δράση των κυκλωμάτων που λυμαίνονταν τις επιβατικές μεταφορές Ελλάδας-Αλβανίας, διαδέχονταν το ένα το άλλο. Τι κι αν ο διευθυντής της Τροχαίας Αθηνών, Λουκάς Τουρπέτας, στέλνει καθημερινά τροχονόμους που καταγράφουν σωρεία παραβάσεων για τις συνθήκες υπό τις οποίες επιβιβάζονται και μεταφέρονται χιλιάδες συνάνθρωποί μας από την Αθήνα στην Αλβανία, την Πολωνία, τη Ρωσία και αλλού. Η γραφειοκρατία και το λάδωμα αποδεικνύονται τόσο ισχυρά που κανένα μέτρο δεν μπορεί να λυγίσει το «ατσάλινο» κύκλωμα. Το «Π» πέρασε ένα απόγευμα από τους… σταθμούς των ιδιωτικών «αλβανικών ΚΤΕΛ» και, όπως βλέπετε στις φωτογραφίες, οι τριτοκοσμικές σκηνές που εκτυλίσσονται στη μέση του δρόμου, δίπλα από την Τροχαία και μερικές εκατοντάδες μέτρα από την Ομόνοια και τα αρμόδια αστυνομικά τμήματα, δείχνουν ότι το καθεστώς ανομίας έχει ριζώσει για τα καλά στο κέντρο της Αθήνας και, μάλιστα, οι συντελεστές του δρουν ανενόχλητοι και ελεύθερα.

Νομοθεσία
Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, η οποία αναμορφώθηκε λεπτομερώς τον Φεβρουάριο του 2012, επί υπουργίας Μάκη Βορίδη στο υπουργείο Μεταφορών, για τη χορήγηση αδειών τακτικών μεταφορών με χώρες της Ε.Ε. οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν σχετικές αιτήσεις στη Διεύθυνση Επιβατικών Μεταφορών του υπουργείου. Μεταξύ άλλων, «το αιτούμενο γραφείο θα πρέπει να διαθέτει νόμιμο χώρο στάθμευσης λεωφορείων και να παρέχει στους επιβάτες χώρο αναμονής με τουαλέτα ανδρών και γυναικών». Μάλιστα, στην ίδια απόφαση, ο Βορίδης έδινε προθεσμία στις εταιρείες να βρουν έως τις 13 του περασμένου Μαΐου χώρους στάθμευσης των λεωφορείων τους με αίθουσες αναμονής, τουαλέτες και διαχωριστικές λωρίδες, όπως αυτές που υπάρχουν στα κανονικά ΚΤΕΛ. Μέχρι σήμερα, όχι μόνο δεν έχει συμμορφωθεί καμία από τις εταιρείες, τουναντίον μάλιστα έχουν επεκταθεί πάνω στο οδόστρωμα της Δηληγιάννη και των γύρω δρόμων (Βίκτορος Ουγκώ, Χίου, Αγ. Κωνσταντίνου, Σάμου κ.λπ.). Κάθε απόγευμα, από τις 6.30-8.30, τα λεωφορεία των παρανόμως λειτουργούντων εταιρειών επιβιβάζουν εκατοντάδες ανυποψίαστους μετανάστες, ενώ δεν υπάρχει κανείς έλεγχος στα εμπορεύματα που μεταφέρουν τόσο από την Ελλάδα όσο και από την Αλβανία. Όπως φαίνεται στις φωτογραφίες, οι επιβάτε

Keywords
Τυχαία Θέματα