Φορείς της αγοράς ζητούν κατάργηση του Κ.Β.Σ.

Την πλήρη κατάργηση του Κ.Β.Σ. ζήτησαν με κοινή επιστολή τους από τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Ι. Στουρνάρα, και τον Υφυπουργό Οικονομικών, κ. Γ. Μαυραγάνη, ΕΒΕΠΣΒΑΠ – ΕΣΠ – ΣΕΑΔΠ – ΠΣΕΠΕ και ΟΕΤΕ, το κείμενο της οποίας έχει ως εξής:
«Εν όψει του νέου φορολογικού νομοσχεδίου, που θεωρούμε επιβεβλημένο για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, τη δικαιότερη κατανομή

των φορολογικών βαρών, αλλά και την «παραγωγική» αύξηση των δημοσίων εσόδων, ως εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων, επιθυμούμε να σας καταθέσουμε τα εξής:
Ο Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων, ο οποίος λειτουργεί από το 1952 μόνο στη χώρα μας, στην ουσία ελάχιστα έχει συμβάλλει στον περιορισμό της φοροδιαφυγής και στην αύξηση των δημοσίων εσόδων. Αποτελεί τον μόνιμο πυλώνα παρερμηνειών, χρονοβόρων διαβουλεύσεων και αμφισβητήσεων, διότι ακόμη και μια ασήμαντη παράλειψη ή ανακρίβεια θα μπορούσε να οδηγήσει στον προσδιορισμό των κερδών με εξωλογιστικό τρόπο. Είναι η αιτία που δημιουργεί πρόσθετα κόστη, μείωση ανταγωνιστικότητας, αλλά κυρίως αποπροσανατολίζει τους φορολογικούς ελέγχους από ουσιαστικές και στοχευμένες ενέργειες, σε ατελείωτες εργατοώρες ερμηνείας, αντεγκλήσεων και «διαπραγματεύσεων», αφήνοντας εκατοντάδες υποθέσεις για πολλά χρόνια στα φορολογικά δικαστήρια, που μέχρι να τελεσιδικήσουν, οι οφειλέτες έχουν γίνει άφαντοι.
Στην εποχή της εξελιγμένης μηχανογραφικής λογιστικής που βρίσκεται η Ευρώπη, θεωρούμε απόλυτη αναγκαιότητα την πλήρη κατάργηση του Κ.Β.Σ. χωρίς ημίμετρα και την μετεξέλιξη του φορολογικού μας συστήματος σε ένα νέο, σύγχρονο, απλό, διαφανές, ξεκάθαρο, με βάθος χρόνου, αλλά κυρίως ουσιαστικό και στοχευμένο σύστημα, που θα δύναται να αποδίδει «παραγωγικά» έσοδα, φορολογική δικαιοσύνη, αλλά και να προάγει τη φορολογική συνείδηση των πολιτών».

Δικαίωση της Π.Ε. Πειραιά για την πολιτική ενίσχυσης της κρουαζιέρας
Σύμφωνα με μελέτη της Διεύθυνσης Στρατηγικής και Οικονομικής Ανάλυσης της Εθνικής Τράπεζας, η οποία δημοσιεύθηκε πρόσφατα, η κρουαζιέρα αποτελεί για τη χώρα μας έναν τομέα της οικονομίας, που μπορεί να αποφέρει ετησίως έως και δύο δισεκατομμύρια ευρώ. Επιβεβαιώνεται, έτσι, η ορθότητα της πολιτικής της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά σχετικά με την ενίσχυση των υποδομών του λιμανιού του Πειραιά, με έμφαση στην κρουαζιέρα.
Τα ελληνικά λιμάνια αποτελούν κυρίως λιμάνια διέλευσης και όχι εκκίνησης, λόγω χαμηλής ανταγωνιστικότητας και έλλειψης υποδομών. Αυτό όμως στερεί την ελληνική οικονομία από σημαντικά έσοδα. Η κατάσταση αυτή μπορεί να αναστραφεί, αν εκμεταλλευτούμε τη διεθνή αύξηση της ζήτησης και το αποφασιστικό βήμα θα ήταν η ενίσχυση του ρόλου των ελληνικών λιμανιών ως βάσεις κρουαζιέρας.
Σύμφωνα με την έκθεση, μια κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση είναι τα επενδυτικά προγράμματα των λιμανιών και κυρίως του ΟΛΠ. Δικαιώνεται, έτσι, η Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά, που έχει θέσει ως βασική επενδυτική προτεραιότητα τα έργα αναβάθμισης του λιμανιού, όπως την επέκταση του μετώπου της κρουαζιέρας, με την ένταξη στο ΠΕΠ

Keywords
Τυχαία Θέματα