ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΤΑΣΗ ΤΟ «ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ»

Σε αλλαγή ρότας αναφορικά με την τιμολογιακή του πολιτική προχωρά το αεροδρόμιο των Σπάτων. 

Του Χάρη Ντιγριντάκη

Πρόκειται για τρία σχέδια κινήτρων που εισάγει από τις 30 Απριλίου, για την καλοκαιρινή περίοδο 2012 ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και που έχουν ως στόχο να υποστηρίξουν τις αεροπορικές εταιρείες συμβάλοντας στη διατήρηση ή και την ενίσχυση της επιβατικής κίνησης και του τουρισμού.

Με τα νέα κίνητρα η συνολική οικονομική υποστήριξη

του αεροδρομίου προς τις αεροπορικές εταιρείες αντιστοιχεί περίπου στο 20% των συνολικών αεροναυτιλιακών χρεώσεων του ΔΑΑ για την καλοκαιρινή περίοδο.

Τα κίνητρα τα οποία θα ισχύουν έως τον Οκτώβριο έχουν ως εξής:

- Κίνητρο διατήρησης πτήσεων, 15% έκπτωση επί των τελών προσγείωσης & στάθμευσης για κάθε δρομολόγιο. Στόχος είναι η διατήρηση της κίνησης της αντίστοιχης περυσινής θερινής περιόδου, υπό την προϋπόθεση όμως ότι ο αριθμός των πτήσεων θα διατηρηθεί στα ίδια με πέρυσι επίπεδα και πάντως δεν θα μειωθεί περισσότερο από 5%. Σε περίπτωση αύξησης του αριθμού των πτήσεων, η αεροπορική εταιρεία εντάσσεται αυτόματα στο ετήσιο πρόγραμμα των αναπτυξιακών κινήτρων του ΔΑΑ.

- Κίνητρο μετεπιβιβαζόμενων επιβατών, με ποσό ύψους 5-15 € για κάθε μετεπιβιβαζόμενο επιβάτη (ίσο με έκπτωση από 30% έως 90% επί των επιβατικών χρεώσεων του ΔΑΑ). Στόχος είναι η διατήρηση και ανάπτυξη της μετεπιβιβαζόμενης (transfer) κίνησης μέσω της Αθήνας προς άλλους προορισμούς. Υπενθυμίζεται ότι, οι μετεπιβιβαζόμενοι επιβάτες, απαλλάσσονται και από το Τέλος Εκσυγχρονισμού & Ανάπτυξης Αεροδρομίων (ΤΕΑΑ – σπατόσημο).

- Κίνητρο για ανάπτυξη ειδικών αγορών, με ποσό ύψους 5-10 € για κάθε επιβάτη (ίσο με έκπτωση από 25% έως 50% επί των επιβατικών χρεώσεων του ΔΑΑ). Στόχος είναι η διείσδυση σε συγκεκριμένες ευρωπαϊκές αγορές με δυνατότητα δημιουργίας επιπλέον επιβατικής κίνησης (χωρίς απευθείας σύνδεση έως σήμερα με την Αθήνα), κάθε νέο δρομολόγιο της κατηγορίας αυτής θα επιδοτείται όχι μόνο με το υπάρχον «κίνητρο για νέα διεθνή δρομολόγια» αλλά και επιπλέον με ένα σταθερό ποσό ανά διακινούμενο επιβάτη (από 5 έως 10 ευρώ, ίσο με έκπτωση από 25% έως 50% επί των επιβατικών χρεώσεων του ΔΑΑ) που θα επιστρέφεται με την μορφή εκπτώσεων στην αεροπορική εταιρεία.
Αξίζει να αναφερθεί ότι τα νέα κίνητρα, που προσφέρουν εκπτώσεις που ανέρχονται περίπου στο 20% των συνολικών αεροναυτιλιακών χρεώσεων του ΔΑΑ για την καλοκαιρινή περίοδο, δεν είναι πλέον αυστηρά προσανατολισμένα μόνο στην υποστήριξη αναπτυξιακών αποφάσεων των αεροπορικών εταιρειών, αλλά λαμβάνουν υπόψη τα δεδομένα της κίνησης όπως αυτή διαμορφώνεται.

Συμμετέχοντας έτσι ακόμα περισσότερο στο ρίσκο των αεροπορικών εταιρειών, ο ΔΑΑ επιδιώκει να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις νέες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί λόγω της ιδιαίτερα δύσκολης οικονομικής συγκυρίας και να συμβάλει αποφασιστικά στην προσπάθεια για την υποστήριξη και την ενίσχυση της αεροπορικής αγοράς, καθώς και στην τόνωση της δυναμικής της πόλης της Αθήνας.

Τέλος παράλληλα

Keywords
Τυχαία Θέματα