ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΟΔΟΣ ΣΤΗ ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ

Προσδοκίες  για ανάκαμψη της οικονομίας προκαλεί το γεγονός ότι ο ναυλοδείκτης ξηρού φορτίου ανέβηκε στις 1.137 μονάδες και δόθηκε νέα ώθηση στους ναύλους των πλοίων.

Αναλύοντας τους επιμέρους δείκτες, ο αναλυτής του ναυλομεσιτικού οίκου G. Moundreasg  Γιώργος Λογοθέτης, επισημαίνει ότι το σπάσιμο των 1.000 μονάδων οφείλεται πρωτίστως στην ανοδική πορεία των Panamax, και δευτερευόντως στους υπόλοιπους τομείς χαμηλότερου τονάζ, ενώ τα Capes

ακολούθησαν πτωτική πορεία.

Για τα Panamax, σύμφωνα με το Bloomberg, τον Μάρτιο περισσότερο από 25% του στόλου ήταν αγκυροβολημένο ενώ η Credit Suisse Group AG επισήμανε πως εταιρίες που έχουν πάνω από 20 Panamax στον στόλο τους ενδεχομένως να «δέσουν» μερικά στην προσπάθεια τους να ανεβάσουν τα ναύλα, μια κίνηση που μπορεί να χαρακτηριστεί και σαν Market Manipulation, καθώς οποιαδήποτε πτώση της αγοράς οφείλεται πιο πολύ στην υπέρ-προσφορά τονάζ παρά στην έλλειψη φορτίων. Ειδικότερα, αναφέρεται στο εβδομαιδαίο ραπόρτο ότι από τα τέλη του 2007 ο στόλος των Panamax αυξήθηκε κατά 46% ενώ οι παραγγελίες που εκκρεμούν στα ναυπηγεία ανέρχονται στο 36% του υπάρχοντος στόλου.

Εξάλλου, το πρώτο 3μηνο του 2012 η αύξηση τονάζ των πλοίων ξηρού φορτίου γενικότερα ανήλθε στους 24,2 εκατομμύρια τόνους DWT, αύξηση η οποία σηματοδοτεί σχεδόν επίπεδα ρεκόρ, αν αναλογιστούμε ότι το πρώτο 3μηνο του 2011 η αύξηση ήταν 24,4 εκατομμύρια τόνους DWT. Με αυτά τα δεδομένα υπολογίζεται η αύξηση του στόλου για το 2012 να φτάσει στο 11,4% από το 2011.

Μέχρι στιγμής το 2012 η αύξηση είναι 2,9% καθώς 288 πλοία έχουν παραδοθεί. Ο τομέας των Handysize αυξήθηκε κατά 3,2% δηλαδή 63 πλοία για το σύνολο των 2,2 εκατομμυρίων τόνων DWT. Αντίστοιχα τα Capes παρουσίασαν μία αύξηση 4,3% η 10,5 εκατομμυρίων τόνων DWT. Την ίδια στιγμή, ρεκόρ διαλύσεων είχαμε στο πρώτο 3μηνο του 2012 στα πλοία ξηρού φορτίου φτάνοντας τον αριθμό των 139 πλοίων τα οποία αντιπροσωπεύουν 7,8 εκατομμύρια τόνους DWT.

Από αυτόν τον αριθμό, οι 2,4 εκατομμύρια τόνοι DWT ήταν μεταξύ 60,000 – 99,999 DWT, 1,3 εκατομμύρια τόνοι DWT ήτανε μεταξύ 40,000 – 59,999 DWT και 1,9 εκατομμύρια τόνοι DWT μεταξύ 10,000 – 39,999 DWT. Χαρακτηριστικό των διαλύσεων αυτών του πρώτου 3μήνου ήταν ο αυξημένος μέσος όρος της ηλικίας των πλοίων, με τον μέσο όρο να βρίσκεται στα πλοία κτισμένα το 1982, ενώ ο μέσος όρος για το 2011 ήταν σε πλοία που φτιάχτηκαν μεταξύ 1979 – 1981. Σχετικά ήσυχη ήταν η εβδομάδα που πέρασε σε πράξεις μεταχειρισμένων πλοίων και η μόνη δραστηριότητα που έλαβε χώρα ήτανε στον τομέα των πλοίων ξηρού φορτίου.

Keywords
Τυχαία Θέματα